Botpróba első vérig
Megjelent: 2008. március 14. | Forrás: Gotthard Ferenc | Tesztek
Szenvedélyes horgászok vagyunk. Olyannyira, hogy a kocsmák helyett rendszerint egy horgászboltot jelölünk meg találkozóhelyül – az már csak ráadás, hogy maga a boltos is gyakorlott horgász: Benzár Zsolt barátunk többszörös horgászbajnok, meg úgy egyáltalán otthonosan mozog minden módszerben.

Nos, azért emeltem ki rögtön az elején Zsoltot, mert eme cikk fõleg körülötte és törhetetlen botjai körül forog. A történet pontosan úgy kezdõdött, hogy az újabban matchbotozással kacérkodó Murányi Tóni szakíró kollégánk pár hasznos tanácsért kereste fel a boltos horgászbajnokot, és éppen egy felsõkategóriás Energo Team matchbotról folyt a beszélgetés, amikor Zsolt egy pillanat alatt elõkapta a szóban forgó ENERGO TEAM COMPETITION MATCH nevû botot, hogy szemléltesse: ez az ultrakönnyû, 2-8 grammos pálca akár 1 kilós hal kiemelésére is képes!

Kimentünk a bolt elé, végignézni a kivégzést… Zsolt nyugodtan közölte, hogy ezt a botot most eltöri a kedvünkért – így tényleg láthatjuk mindannyian, hogy a COMPETITION meddig bírja. Hitetlenkedve fogadtuk, hogy tényleg komolyan gondolja a dolgot, és képes eltörni a jobb sorsra érdemes finom kis botot. Próbáltuk lebeszélni, de õ már hajthatatlan volt. Sebaj, gondoltam, ha már így alakult, megörökítem a spontán tesztet: nyomban elõkaptam fotógépemet, ami szerencsére nálam volt, és igyekeztem rögzíteni a teszt minden pillanatát.

A védõfólia eltávolítva, a bot készen áll!

Zsolt nagyméretû orsót illesztett a botra, vastag zsinórt húzott a gyûrûkbe, és 1 kilós kiszerelésû etetõanyagot használt súlynak. Vadonatúj bottal volt dolgunk (úgy tûnt, ez fölöslegben volt a boltosunk készletén…), igazán sajnáltuk tehát, hogy ilyen gyorsan bevégzi.

És amíg nem késõ: a COMPETITION MATCH az Energofish match-bot kínálatának legérzékenyebb tagja. A háromrészes modell 2-8 gramm dobósúllyal bír, és 390 centi hosszú. A bot alapanyaga sötét színû japán karbon-szövet, de a COMPETITION felépítése az angol hagyományokat követi. Ultrafinom szerelékhez (0,12-0,14-es fõzsinór) ideális pálca, de amint erre hamarosan fény derül, ennél sokkal többre is képes…

A súly ezúttal nem hal volt, hanem 1 kilós kiszerelésû etetõanyag

Mielõtt észbe kaptunk volna, Zsolt a közeli lépcsõ tetejére állt, és emelni kezdte a botot… Úgy tûnt a mester jobban küzd, mint a bot – a Competition ügyesen alányúlt a súlynak, és parabolába hajolva könnyedén megemelte. Közel 40 centire emelkedett a föld fölé az etetõs zacskó, és a bot még egyben volt!

Egy kilónyi etetõanyag a levegõben!

Ezen felbuzdulva egy újabb etetõs csomaggal tetézte Zsolt barátunk a súlyt – ez majd kinyírja a pálcát! Ijedten fordultunk el: most már tényleg robbanni fog! Néha felötlött bennünk, hogy kegyelmezzünk meg a Competition-nek, ha már eddig kibírta, de Zsolt hajthatatlan volt – ezt a botot már leírta a készletbõl. Aztán kérlelni kezdtünk, hogy ne tegye, inkább elhisszük minden szavát, de hagyja életben a botot!
– Ez a bot nem törhet el 2 kiló alatt sem – nyögte a mester, és mi jobbnak láttuk ráhagyni a dolgot, mielõtt még valami nagyobb tárgyat próbálna felemelni vele.

Rendesen görbül a pálca a terhelés alatt!

Ám ezúttal nem ment minden olyan simán, mint az elején – ahogy emelni kezdett a súly, bajnokunk homlokán a vérerek egyre jobban kezdtek kiemelkedni, majd vöröses-lilás színbe kezdett játszani az egész feje. Már attól tartottunk, hogy az õ feje hamarabb fog elrobbanni, mint az Energo matchbotja…

Zsolt feje egyre csak vörösödött

Összeszorított foggal, préselt levegõvel, egyre csak emelt és emelt, mígnem megmozdult a földön heverõ két csomag is, és szép lassan egyre távolabb emelkedett a talajtól. Minden pillanatban vártuk, hogy felrobbanjon a bot a túlterheléstõl, de nem így történt… Jó harminc centi magasan volt már a súly, mikor Zsolt engedett a gravitációnak, és visszahelyezte a zacskókat a talajra. Alig akartunk hinni a szemünknek! A Competition túlélte!

Kétkilónyi etetõanyag a levegõben

Zsolt többször is megemelte a súlyt

Valósággal elállt a lélegzetünk is, egyelõre nem jutottunk szóhoz, csak Tóni mondott annyit: jó, hogy neki ilyen botja van… Aztán a bajnok (horgász és súlyemelõ!) nyelve is megeredt:
– Mondtam nektek, hogy nem törik el! Én már leteszteltem a pontyok között!
Ezzel együtt megnyugodtunk, hogy Zsolt barátunk már nem akar több súlyt emelgetni, de tévedtünk! Bajnokunk újabb pálcával rohant elõ a boltból, és hangosan mondogatta, hogy „ennek is ki kell bírnia, amit az elõzõ kibírt”!

Alaposan szemügyre vettük az új pálcát, de semmilyen feltûntetett adatot nem találtunk rajta, már márkanevet sem… Zsolt viszont elárulta nekünk, hogy ez is egy ENERGO TEAM bot, méghozzá a „jövõ botja” – ez még prototípus, fejlesztés alatt álló modell, és a közeljövõben várható a megjelenése. Õ is csak tesztelni kapott egy példányt, amit a tesztek során „el akar majd törni” (nyilván!...) – mert kíváncsi, hogy mennyi erõ is rejlik benne. Tehát itt volt az elsõ alkalom a bot ilyesfajta tesztelésére.

Mondanom sem kell, hogy az elsõ akadályt ez a bot is könnyedén vette, majd következhetett a „kétcsomagos” teszt is, amit szintén magasan a léc felett teljesített a bot.

Az elsõ csomag a levegõben

No comment

Mivel ez a bot még fejlesztés alatt áll, ezért nem is kívánok bõvebben foglalkozni vele, de ha majd hivatalosan is megjelenik, akkor ígérem, hogy még visszatérek rá!

A tesztek végeztével a mester kipirosodott arca mindent elárult

Úgy vélem, eme emlékezetes teszt után Tóni barátunk is bátrabban indul majd matchbotozni a Competition bottal – bár, amint elárulta nem a pontyok izgatják elsõsorban, hanem a Duna-delta módfelett színes keszegállománya, illetve egy régi kedvence: a compó. Ha sikerül õt elkísérnem erre a legendás horgászvízre, örömmel beszámolok majd a Competition Match további kalandjairól is!
A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...