Egy valóra vált álom
Megjelent: 2018. október 04. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A feeder horgászok döntő többségét legjobban foglalkoztató kérdések egyike az, hogy hogyan lehet igazán nagytestű pontyot fogni. Személyes tapasztalatom szerint két faktor játszik döntő szerepet a kapitális pontyok megfogásában, melyek közül az egyik a helyszín, a másik pedig a felkészültség. Fontos megjegyeznem, hogy kapitális alatt nem a 10, de még csak nem is a 15 kilogramm körüli példányokra gondolok, hiszen ezekből jószerivel már minden második intenzíven telepített tóban él több tucatnyi, sokkal inkább a matuzsálemi korú, 20 kilogrammot közelítő vagy azt meghaladó testsúlyú egyedekre.

Aki jól ismeri a magyar vizeket, az tudja, hogy kevés olyan van közöttük, ahol feeder bottal is reális esély kínálkozik igazán nagy pontyot fogni. A Harsányi Horgásztó viszont azon kevés tavak egyike, ahol mi, rezgőspicces horgászok is átléphetjük a bűvös, 20 kg-os álomhatárt. Tavaly jártam először ezen a vízen, mint utóbb kiderült, teljesen felkészületlenül, aminek egy nem várt betli lett az eredménye. Nagy csalódás volt ez számomra, de tudtam, hogy hol hibáztam, így alig vártam, hogy újra megkísérelhessem itt a pontyfogást.

Az utóbbi időben kedvencemmé vált keverék, mely Harsányban is fantasztikus fogásokat eredményezett!

Első lépésben a mikropelletre vittem fel a két aromát, majd egy kézi permetező segítségével elvégeztem a nedvesítést.

Mivel nem egyszerű helyet kapni e rendkívül népszerű tó partján, ezért a revansra pont egy évet kellett várnom. Csak úgy, mint legutóbb, az írás apropóját képző látogatásom során is Roland barátom kísért el, aki a tó egyik legjobb ismerője, hiszen tucatnyi 20, sőt 25+-os ponty fűződik már a nevéhez. Természetesen az ő iránymutatásait is szem előtt tartottam, amikor a bevetendő csalogatóanyagokon és a taktikán törtem a fejem, emellett számba vettem mindazokat az információkat, amelyeket az egy évvel ezelőtti látogatásom során tapasztaltam. Ezek közül két dolgot emelnék ki: az egyik, hogy valamilyen úton-módon ki kell kerülni a tó hatalmas dévéreit, a másik pedig, hogy folyamatosan és a lehető legpontosabban kell etetni a siker érdekében.

Amíg a pellet pihent, addig bekevertem a két etetőanyagot, melyekbe a halolaj is került. Végül az elkészült pelletet és etetőanyagot összekevertem, és kész a kosaras keverék.

Az első dobások után végig a torkomban dobogott a szívem, hiszen nagyon szerettem volna legalább egy pontyot fogni Harsányban. Sajnos ez a reggeli órákban még nem sikerült, azonban amikor ráleltem a megfelelő csalira, nem kellett sokat várnom a kapásra. Már az első, épp csak 10 kg-os tükrösnek is rendkívül örültem, de amikor a fényképezkedés közben a másik orsóm fékje is felsírt, egyből éreztem, hogy nem akármilyen napnak nézünk elébe!

Etetésre kizárólag a Benzár Prémium Black Halibut Pelleteket és némi aprómagot használtam.

A horgászat csúcspontja azonban még hátra volt. Dél körül járt az idő, amikor a menetrendszerű, rakétás etetést követően a balos botom spicce meggörbült. Természetesen nem késlekedtem a válasszal és határozottan ráemeltem arra. A bevágás pillanatában elkezdett mocorogni a másik botom vége is, de ekkor még azt hittem, hogy csak a két zsinór volt túl közel egymáshoz és összeszedtem az egyikkel a másikat. Azonban a mocorgás hamar intenzív tekeredésbe ment át. Alig akartam elhinni, de gyakorlatilag egyszerre volt kapás mindkét boton! Innentől valódi csapatmunka vette kezdetét, melybe rajtunk kívül a szomszéd spori is bekapcsolódott, hiszen elkélt a segítség a szákolás során. Bő fél órás fárasztások után gyors egymásutánban került bölcsőbe két, egészen fantasztikus, bőven 20 feletti bajszos. Szavakkal nem lehet leírni azt, hogy mit éreztem ekkor. A mérlegelés során kiderült, hogy mindkét ponty új egyéni rekordot jelentett számomra, hiszen a töves 22,70 kg-ot, míg a tükrös 22,90 kg-ot nyomott. Horgászpályafutásom kiemelkedő pillanatai voltak ezek, hiszen nagy álmom volt belépni a 20+-osak táborába! Azonban a nap hátralevő részében sem unatkoztunk, hiszen sorra jöttek a szebbnél-szebb, rendkívül jó erőben lévő harsányi pontyok, melyeknek nagyon ízlettek a felkínált finomságok.

A halolajba áztatott halibut pellet remekül szelektált, hiszen mindössze egyetlen dévért fogtam vele!

Persze, egy Bicolor Method Pop-up csalival még vonzóbbá lehetett azt tenni a nagypontyok számára.

Benzár Method Feedereim minden porcikája a távdobást szolgálja, mindemellett fárasztani is élmény velük!

A nap végére kellemesen elfáradtam és élményekkel telve kezdtem neki a pakolásnak. Jó volt megtapasztalni, hogy tulajdonképpen minden ült, amit elterveztem és a tökéletesen működő felszereléseknek és csalogatóanyagoknak hála egy fantasztikus horgászatban volt részem!

Alig várom, hogy újra megmérkőzhessek az itteni pontyokkal! Az eredményről természetesen be fogok számolni!

A harsányi pontyok menüje:

35 grammos Carp Expert Giant kosár
    0,16-os Kamasaki Super Braid előkezsinór
    8-as Maruto 8356-BD márkajelzésű horog

A CXP Pro Cast Method Feeder orsó tökéletes társa a botnak. Ezzel az összeállítással nem gond a 100 méter meghorgászása!

A nap csúcspontja! Alig néhány másodperc telt el a két kapás között. Hihetetlen élmény volt!

Fantasztikus halak lakják a tavat!

Ő dolgoztatott meg a legjobban, hiszen közel egy órán keresztül birkóztam vele!

Forrás: Szabó Bence

MARUTO HOROG 8356-BD CARP HOOKS BARBED FORGED STRAIGHT EYE HC BLACK NICKEL
850 Ft
KAMASAKI SUPER BRAID LEADER
890 Ft
CARP EXPERT UV ZSINÓR 150M, 300M
Hideg vízi pontyok rakóssal
Megjelent: 2024. március 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az első, erős napsugarak megjelenésével a horgászok zöme óvatosan ugyan, de megjelenik a vízparton. Ebben az időszakban, amikor még a vízhőfoka nem éri el az 5 celsius fokot, nehéz kapásra bírni a halakat. Kiemelt fontosságú az átgondolt tudatos horgászat. Alig vártam, hogy kijussak a vízpartra és horogra csaljam a holtág pontyait. Szeretem a tél végi és tavasz eleji horgászatokat, sokat lehet taktikázni, talán ilyenkor tud a legtöbbet fejlődni az ember....

Kényelemhez elengedhetetlen
Megjelent: 2024. március 09. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Sokunknak megvan az az emlék, amikor csak felpattantunk a biciklire és irányba vettünk egy számunkra kedves kis vízterületet egy maroknyi horgász felszereléssel, amit bele raktunk egy vödörbe. Sok mindenre volt jó az a kis tároló alkalmatosság. Etető anyagot kevertünk benne és valljuk be elfért benne minden és amikor rá került a tető az volt a mi kis székünk is. A kényelemtől messze állt, de megtette egy kis időre ám, de kellemes volt róla felállni is...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel | Írások

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Eső és napsütés = Szivárványos napok
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Március közepét írva örömmel vettem fel a telefont, amikor a Zabos Géza Horgász Egyesület Halászati és Horgászati Ellenőrének, Márton Károlynak a nevét írta ki csörgéskor a készülék, hisz bíztam benne: megérkeztek a pisztrángok. Minden évben egyszer-kétszer a téli és a tavaszi hónapokban pisztráng telepítést hajt végre a Zabos Géza HE a Nagycsécsi tóba. Ezen agresszíven táplálkozó és többféle módszerrel is jól fogható ragadozókról...

Csatorna peca feederrel
Megjelent: 2024. március 02. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Szeretem a hosszan elnyúló, csendes csatornák varázsát. Mindig találok olyan területet, ahol egyedül lehetek a természettel. Egy kis séta sem zavar. Gyakorlottan tudom minimalizálni a felszerelésem. Csatorna, megfejtésre vár. Egy ülőke, előkék, pár kosár, egy bot, egy vödör a csalikkal, etetőanyaggal. Indulhat a figyelmes séta csendben. Keresem a halak jeleit. Ott állok meg, ahol látom vagy sejtem a keszegek, kárászok, pontyok jelenlétét....

Úszós szerelékek kötése
Megjelent: 2024. február 24. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az utóbbi években a téli hónapokban igen kegyes volt hozzánk az időjárás. Végighorgásztuk ezt az időszakot, de most ez változott idén és mindenki döntse el magában, hogy sajnos, vagy nem sajnos, talán kell egy kis pihenő a természetnek is. Vastag jég takarja vizeinket és előtérbe kerül a szezonra való felkészülés. A gondolataim persze nekem is a peca körül forognak, ezért kötözgettem pár létrára való úszós „szerkót”. Az úszót mindig az adott...