Négy évesek a Bokor Spin termékek
Megjelent: 2018. július 16. | Forrás: Bokor Károly | Írások

Az idei évben többször gondoltam rá, hogy aktuális az - egyre hosszabb ideje - általam is keményen használatba vett Bokor Spin termékekről írni. A fejlesztésre, alakítgatásra szánt bottesteket immár öt éve kaphattam a kezembe. Hosszas tesztelések, felöltöztetések után, ma már a negyedik születésnapja lehet az első, végleges szériáknak. Elérhető árban, több méretben, univerzális pergető botok, kicsivel később ennek ultra könnyű kistestvérei a Micro Jig pálcák, valamint a család pergető orsója, fonott zsinórjai követték egymást. Csupán összegző értékelést, bemutató ajánlást írni nehéz lenne számomra, mert az eltelt időben, a folyamatos használat során, annyi izgalmas élményt, kalandot, halfogást kaptam, hogy szinte csak erre tudok összpontosítani. Ezekről már viszont írnék azért is, mert nem csak a rablóhalak, a termékek fontos jellemzői is felszínre kerülhetnek.

A Bokor Spin termékek mellett természetesen bemutatnám, elemezném, akár ajánlásként is a fogós műcsalikat, kiegészítő apróságokat. Jön az ősz, majd a tél, az újabb rablóhalas szezon, alig várom, hogy a hűlő vízben a régi kedvenc Mann’s plasztikjaimat úsztathassam. Különösen a csukákat, akár a süllőket most is gumizhatjuk, de a melegebb vízben én a keményebb műcsalikra tolom a hangsúlyt. A nyári hónapokban leginkább wobblerezni szeretek. Azért említem fel a mai, holnapi pergetéseket, mert az elkövetkező portyákról rendszeresen szeretnék beszámolni. Nem titkoltan azért is, mert a kezdőbb, ragadozóhalas horgászoknak mindig segítséget jelentenek a tanácsok, az ajánlások is. A jó papról sem véletlenül mondják, hogy holtig tanul!

A nagyobb csukák fogása megbízható erejű szerelést igényel. A gyakori tesztelések szép fogásokat is adnak

Magam is a fogós, a jó pergető bot tulajdonságait, jellemzőit, évtizedeken át igyekeztem kitanulni, megtapasztalni. Így lett a legfontosabb elvárásom, hogy a Bokor Spin pergető bot könnyed, de erős, és mindenképpen feszes, gerinces, rugalmas legyen. Így jól közvetít mindent, tud hatékonyan bevágni és fárasztani. Az egyéb elvárható tulajdonságokat, részleteket ezúttal nem is említeném. Inkább csak annyit, hogy a három méretben gyártott bot az általános pergetés, a gumizás, a wobblerezés bevált, sokak által kedvelt eszköze lett. Az eltelt évek során számtalan csuka, süllő, és balin fogásához segített hozzá engem is. Állandó társam lett, éppúgy, mint később az orsóm, zsinórom is. Leginkább a sikeres, tanulságos pergetésekről szeretnék írni a későbbiekben, de a rendkívül jól terhelhető Bokor Spin erejéről az évek során nem csak a beteljesült fogások győztek meg…

Csukás öröm

… Átszellemülten pergetek. Az első óra telik a folyón, vagyis annak széles, állóvíznek mondható mellékágában. A zsinór jól közvetít, a bot szinte koppan a kezemben, még ilyen fáradtan is jó, hogy kijöttem, fogom a süllőt. Ma délután érkeztünk, de elsők közt és egyedül én már kiszaladtam. Szép emlékű ez a hely, víz alatti köves akadók, süllők, reméltem, hogy rögtön kivágom a rezet, mint a korábbi években is. Átlagos plasztik halat bukdácsoltatok az egyenetlen fenéken. Dúr! De jó kapás – gondolnám, de a bevágáskor tuskó, vagy kő érzetem támad. Mire bosszús lennék, tehát egy fél másodperc múlva, megmozdul az akadó, sőt megrántja botot, az orsóm fékét is, azonnal beindul.

A "saját" szerelés ajándéka

A hal pillanatok alatt erőre, feltartóztathatatlan erőre vált, a botom teljesen perec és… egyszer csak szétrobban a tükörsima felszín. Egy irgalmatlan nagy fekete tömeg, egy hatalmas harcsa testének eleje vágja szét a vizet. A víz felszínén hatalmas zurbolással, fröccsenésekkel megtesz jó néhány métert, majd csattanó loccsanások közt eltűnik a látomás. Jézusom! Úgy megijeszt, hogy szinte leblokkolok! Szerencsére az orsó fütyülve adagolja a zsinórt, és a monstrum néhány másodperc után már nem rohan, hanem „csak” húz. Láttam itt már nagyokat, sőt fogtam két méter negyvenöt centis harcsát, de ez valami brutális méretű volt. Még a kétszázas pulzusom mellett is érzékeltem mindent.
A harcsa, immár meglehetősen messze tőlem elfordult jobbra, miközben fél kézzel felszedtem a horgonyt. Gyerünk utána, ez az egy esélyem lehet a megfogására. Egy-két pillanat múlva már a csónak orrában kucorogtam. Amint tudtam, rövidíteni próbáltam a levett zsinóron. Közben a túlsó oldalon beindult az egyetlen közelben látható motorcsónak és hamarosan el is tűnt a láthatárról. Segítségre nem számíthatok, de ez a szörny úgy is túl nagy a süllőzésre szánt pergető szerelésemre. Fogcsikorgatva, és a botom, zsinórom minden erejét kihasználva próbáltam kissé fékezni a halat. Ám ez az óriás úgy vitte a csónakot, mint a pelyhet.

Egy felszíni és egy mélyebb vízi pergetett csukával

A fárasztás végén

Kifelé utaztuk a nagy Ebro irányába. Fél kézzel, nem egy könnyű mutatvánnyal felhívtam a fiamat, aki a néhány kilométerre lévő táborban pihent. Kimentek a többiek is, nincsen bent csónak, nem tudok jönni, segíteni – tájékoztatott. Fogcsikorgatva, és felejthetetlenül harcoltunk a teljes besötétedésig. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy képtelen vagyok elvenni a hatalmas hal erejét. Pedig a szerelést irgalmatlanul terheltem. Később, a teljes sötétben megérkezett a fiam és Novák Laci barátom. Mellém álltak, óvatosan összefogták, kötötték is a két csónakot és néha megvilágították a zsinórt. Egy híd lábaihoz érkeztünk, a belső tartó pillérek közt reméltünk átúszni a harcsával együtt. A halat közben néha már el tudtam szakítani a fenéktől, de egyszer sem láttuk még a felszín közelében.
Talán már meg tudjuk fogni, - kezdtem reménykedni, de a sors másként akarta. Mint másnap megtudtuk, a partról méteres átmérőjű, hosszú öntöző cső húzódott be a meder feléig. Azonnal éreztem, hogy valami baj van, amikor áthúzott alatta a legalább mázsásnak remélt harcsánk. A zsinór erőteljesen súrlódott, majd hiába igyekeztem óvatoskodni el is szakadt, eldörzsölődött. Még a fülem is remegett a fáradtságtól úgy rogytam le az ülésdeszkára. Ha nincsen az akadó, talán megfogjuk, sóhajtottam. Túl szép lett volna a saját bottal így kezdeni - mondtam a fiúknak, de nekem így is legemlékezetesebb halaim egyikével hozott össze a pergető felszerelés….

Áhított méretű. A 245 centis, kuttyogtatott, harcsámmal

A nagy balin erőgép a zsinór végén

A pisztrángsügér jó kis ellenfél

Forrás: Bokor Károly

Hideg vízi pontyok rakóssal
Megjelent: 2024. március 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az első, erős napsugarak megjelenésével a horgászok zöme óvatosan ugyan, de megjelenik a vízparton. Ebben az időszakban, amikor még a vízhőfoka nem éri el az 5 celsius fokot, nehéz kapásra bírni a halakat. Kiemelt fontosságú az átgondolt tudatos horgászat. Alig vártam, hogy kijussak a vízpartra és horogra csaljam a holtág pontyait. Szeretem a tél végi és tavasz eleji horgászatokat, sokat lehet taktikázni, talán ilyenkor tud a legtöbbet fejlődni az ember....

Kényelemhez elengedhetetlen
Megjelent: 2024. március 09. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Sokunknak megvan az az emlék, amikor csak felpattantunk a biciklire és irányba vettünk egy számunkra kedves kis vízterületet egy maroknyi horgász felszereléssel, amit bele raktunk egy vödörbe. Sok mindenre volt jó az a kis tároló alkalmatosság. Etető anyagot kevertünk benne és valljuk be elfért benne minden és amikor rá került a tető az volt a mi kis székünk is. A kényelemtől messze állt, de megtette egy kis időre ám, de kellemes volt róla felállni is...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel | Írások

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Eső és napsütés = Szivárványos napok
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Március közepét írva örömmel vettem fel a telefont, amikor a Zabos Géza Horgász Egyesület Halászati és Horgászati Ellenőrének, Márton Károlynak a nevét írta ki csörgéskor a készülék, hisz bíztam benne: megérkeztek a pisztrángok. Minden évben egyszer-kétszer a téli és a tavaszi hónapokban pisztráng telepítést hajt végre a Zabos Géza HE a Nagycsécsi tóba. Ezen agresszíven táplálkozó és többféle módszerrel is jól fogható ragadozókról...

Csatorna peca feederrel
Megjelent: 2024. március 02. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Szeretem a hosszan elnyúló, csendes csatornák varázsát. Mindig találok olyan területet, ahol egyedül lehetek a természettel. Egy kis séta sem zavar. Gyakorlottan tudom minimalizálni a felszerelésem. Csatorna, megfejtésre vár. Egy ülőke, előkék, pár kosár, egy bot, egy vödör a csalikkal, etetőanyaggal. Indulhat a figyelmes séta csendben. Keresem a halak jeleit. Ott állok meg, ahol látom vagy sejtem a keszegek, kárászok, pontyok jelenlétét....

Úszós szerelékek kötése
Megjelent: 2024. február 24. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az utóbbi években a téli hónapokban igen kegyes volt hozzánk az időjárás. Végighorgásztuk ezt az időszakot, de most ez változott idén és mindenki döntse el magában, hogy sajnos, vagy nem sajnos, talán kell egy kis pihenő a természetnek is. Vastag jég takarja vizeinket és előtérbe kerül a szezonra való felkészülés. A gondolataim persze nekem is a peca körül forognak, ezért kötözgettem pár létrára való úszós „szerkót”. Az úszót mindig az adott...