Színes és ízes aromapraktikák
Megjelent: 2018. december 20. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A különféle aromák kínálata már-már végeláthatatlannak tűnik, emiatt a horgászoknak nincsen könnyű dolguk, ha szeretnék a számukra megfelelő típust kiválasztani. Ez részben érthető is, hiszen a Benzár aromák hada 2018-ra rendkívül széles és igazán változatos lett, hála a folyamatos fejlesztéseknek. Összesen négyféle aromacsaláddal léptünk idén a piacra, amelyek úgy gondolom, hogy teljes egészében lefedik és maximálisan kielégítik a horgásztársak igényeit. Mivel a tél már a nyakunkon, ezért ebben az írásban azokat a típusokat fogom áttekinteni, amelyek még az esztendő leghidegebb időszakában is fantasztikus fogásokhoz segíthetnek minket. Nézzük hát!

Method Smoke, Bait Booster, Bait Steam és Bait Liquid. Négy aromacsalád, egyenként hat, illetve a legutóbbi esetében kilenc különböző típus. Ezek alapján nem szorul magyarázatra, hogy miért neveztem a bevezetőben nagyon szélesnek a palettát. Véleményem szerint nehéz lenne kategorizálni az egyes ízeket, mi szerint ez meleg, amaz pedig hideg vízi, hiszen ezt általában a víztípus határozza meg, mindenesetre tapasztalatom szerint vannak a melegebb, illetve a hidegebb időszakokban jobban működő variánsok. Természetesen ez alkalommal az utóbbiakkal foglalkozom.

A négy aromatípus mindegyike nagyon magas minőségű! Segítségükkel fantasztikus fogásokban lehet részünk, akár még télen is!

Method Smoke

Imádom ezeket a tubusos, színes és ízes aromákat! Számtalan alkalommal húztak már ki a pácból!

A Smoke-ok nagy kedvenceim, hiszen félelmetesen fogósak! Legyen szó versenyszituációról vagy csak egy hétköznapi pecáról, sosem hagyom otthon őket! Én szinte mindig közvetlenül a csalira nyomva alkalmazom, esetenként azonban a megtöltött kosárra is kerül belőlük néhány csepp. A Smoke aromák esetében nincsen olyan típus, ami a hidegebb vízben a többinél biztosan hatásosabb lenne, mindig meg kell találni az adott napon legeredményesebb csalit és általában a hozzá leginkább illő Smoke lesz az aznapi nyerő.

Érdemes addig kísérletezni, amíg meg nem találjuk azt a típust, amelyik az adott körülmények között a legjobban működik.

Töménysége miatt nem kell belőle sok, mindössze egy-két csepp is elegendő.

Mivel egy brutálisan tömény aromáról van szó, ezért nem szükséges minden dobás során alkalmazni. Én rendre akkor nyúlok hozzá, amikor valamiért a halfogás üteme lassulni látszik vagy még nem találtam meg azt a helyet, ahol a pontyok tartózkodnak. Igen, kereső horgászat esetén különösen célravezető még attraktívabbá tenni a csalinkat, hiszen a Smoke feltűnő színe és erős íze messziről is képes felkelteni a pontyok figyelmét.

Az utóbbi hetek egyik favoritja számomra a kagylós Floating Pellet, megspékelve egy kevés chili&krill Method Smoke-kal!

Bait Booster

A Booster-ek univerzalitásuk miatt gyorsan a horgászok kedvenceivé váltak.

A Booster a tradicionális aromák családjába tartozik, hiszen nagyon univerzális, az etetőanyagok csalogatóhatásának fokozásán át egészen a csali dippeléséig mindenre alkalmas. Két típusát emelném ki, melyek nekem a hideg vízi horgászatok során különösen eredményesnek bizonyultak. Az egyik a fokhagyma & robin red aromájú, amely egyértelműen a halas, esetleg fűszeres etetőanyagokkal és pelletekkel van tökéletes összhangban, míg a másik a csoki-narancs, melyet előszeretettel használok az édes vagy édes-halas keverékeimben, például a Benzár Panettone etetőanyaghoz. Utóbbi aroma egyébként nem csak a ponty, hanem a kárász és a keszeg célirányos horgászatában is nagy segítség, hiszen számukra is rendkívül attraktív ez a kellemes, édes aroma.

Elsősorban a mikropelletekre szoktam az aromákat felvinni, melyek közül az első mindig a Bait Booster.

Bait Steam

A Bait Steam aromák közül is a csoki & narancs és a fokhagyma&robin red a hideg vízi favoritom.

A Bait Steam a hatásmechanizmusa miatt egyedülálló a piacon. Száraz csalogatóanyagokra nyomva a szemeken képes annyira megtapadni, hogy órák múltán oldódik csak le azokról. Ha pedig ez nem lenne elég, a Steam nem csak horizontálisan, hanem vertikálisan is dolgozik, azaz a vízoszlop teljes magasságában terjed. A téli időszakban (és általában nyáron is) én a Boosterrel keverve szoktam alkalmazni, de nem azért, mert felfelé is dolgozik, hanem sokkal inkább azért, mert képes némileg megfesteni a mikropelleteket, emellett egy nem túl hivalkodó aromafelhőt generál a mederfenéken. Nekem meggyőződésem, hogy komoly pluszt jelent minden keverékben az alkalmazása, még télen is!

Rendre keverve használom őket a Bait Booster folyadékokkal.

Bait Liquid

Három aroma, melyekkel még decemberben sem hibázhatunk!

A Bait Liquid hihetetlenül tömény, nagy tisztaságú kivonatokat tartalmaz, ezért nem kell belőle sok. Én a leggyakrabban kupakonként szoktam adagolni.

A Bait Liquid a legösszetettebb, elsősorban a pontyhorgászok számára készült aromacsaládunk. Utóbbi gondolat természetesen nem jelenti azt, hogy mi, feeder horgászok ne tudnánk kamatoztatni a benne rejlő lehetőségeket, hiszen mindegyik típusát előszeretettel alkalmazom magam is. A hideg vízi horgászatok során elsősorban a „natúr" CSL az, amit semmiképp sem hagynék ki egyetlen pontyos keverékből sem, hiszen egy nagyon kellemes illattal rendelkező és kizárólag a mederfenéken dolgozó folyadékról van szó. A krill&belachan kivonat szintén nagy kedvencem! Ezt elsősorban halas, krilles mikropelletekhez szoktam adagolni, de egészen kis mennyiségben, mindössze két-három kupakkal egy zacskóhoz, hiszen brutálisan tömény! A halas alapra felvitt csoki-narancs kivonat pedig, a Boosterekhez hasonlóan, bármilyen édes, esetleg édes-halas etetőanyaghoz vagy mikropellethez tökéletes választás lehet.

Itt már minden a helyén! Egy kevés Booster, Steam és Liquid.

A lehűlt vizekben a csoki & narancs Method Pellet némi Bait Liquid-del megspékelve egy remek választás! Előszeretettel használom a néhány órás methodos pecáim során is.

Biztos vagyok abban, hogy a többi ízzel, ízkombinációval is kiemelkedő fogásokra lehet szert tenni egy-egy hideg vízi horgászat során, ugyanakkor én azt tapasztaltam, hogy a fentebb megnevezett típusok működnek ilyenkor a legegyenletesebben, így ezek használatát javaslom elsősorban a Kedves Olvasónak is.

Az aromák megfelelő megválasztása és használata mellett akkor is eredményesek lehetünk, ha egy kicsit hideg van…

…és akkor is, amikor már nagyon. J

Bízom benne, hogy tudtam segíteni az aromáink közötti eligazodásban! Aztán amíg be nem fagynak a tavak, addig irány horgászni!

Szabó Bence

BENZÁR MIX FLOATING PELLET 7MM
Hideg vízi pontyok rakóssal
Megjelent: 2024. március 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az első, erős napsugarak megjelenésével a horgászok zöme óvatosan ugyan, de megjelenik a vízparton. Ebben az időszakban, amikor még a vízhőfoka nem éri el az 5 celsius fokot, nehéz kapásra bírni a halakat. Kiemelt fontosságú az átgondolt tudatos horgászat. Alig vártam, hogy kijussak a vízpartra és horogra csaljam a holtág pontyait. Szeretem a tél végi és tavasz eleji horgászatokat, sokat lehet taktikázni, talán ilyenkor tud a legtöbbet fejlődni az ember....

Kényelemhez elengedhetetlen
Megjelent: 2024. március 09. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Sokunknak megvan az az emlék, amikor csak felpattantunk a biciklire és irányba vettünk egy számunkra kedves kis vízterületet egy maroknyi horgász felszereléssel, amit bele raktunk egy vödörbe. Sok mindenre volt jó az a kis tároló alkalmatosság. Etető anyagot kevertünk benne és valljuk be elfért benne minden és amikor rá került a tető az volt a mi kis székünk is. A kényelemtől messze állt, de megtette egy kis időre ám, de kellemes volt róla felállni is...

Egyedi, trendi és fogós? Megérkezett a Salmo FWS és LBS!
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Őze Dániel | Írások

2023 év közepén összeültünk Lukácsi Bélával és több beszélgetés és eszmecsere után, vallatva a műcsalis dobozainkat, megkerestük azt a rést és hiányt, ami hiányzott még az arzenálunkból és persze a kínálatunkból. Ezen ötletelések hamar grafikai munkába torkollottak, és a mai trendeknek és tapasztalatainknak hála, megszületett egy teljesen egyedi Salmo szín-páros, az FWS és LBS! Megannyi gyártó és megannyi műcsali elérhető manapság,...

Eső és napsütés = Szivárványos napok
Megjelent: 2024. március 06. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Március közepét írva örömmel vettem fel a telefont, amikor a Zabos Géza Horgász Egyesület Halászati és Horgászati Ellenőrének, Márton Károlynak a nevét írta ki csörgéskor a készülék, hisz bíztam benne: megérkeztek a pisztrángok. Minden évben egyszer-kétszer a téli és a tavaszi hónapokban pisztráng telepítést hajt végre a Zabos Géza HE a Nagycsécsi tóba. Ezen agresszíven táplálkozó és többféle módszerrel is jól fogható ragadozókról...

Csatorna peca feederrel
Megjelent: 2024. március 02. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Szeretem a hosszan elnyúló, csendes csatornák varázsát. Mindig találok olyan területet, ahol egyedül lehetek a természettel. Egy kis séta sem zavar. Gyakorlottan tudom minimalizálni a felszerelésem. Csatorna, megfejtésre vár. Egy ülőke, előkék, pár kosár, egy bot, egy vödör a csalikkal, etetőanyaggal. Indulhat a figyelmes séta csendben. Keresem a halak jeleit. Ott állok meg, ahol látom vagy sejtem a keszegek, kárászok, pontyok jelenlétét....

Úszós szerelékek kötése
Megjelent: 2024. február 24. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Az utóbbi években a téli hónapokban igen kegyes volt hozzánk az időjárás. Végighorgásztuk ezt az időszakot, de most ez változott idén és mindenki döntse el magában, hogy sajnos, vagy nem sajnos, talán kell egy kis pihenő a természetnek is. Vastag jég takarja vizeinket és előtérbe kerül a szezonra való felkészülés. A gondolataim persze nekem is a peca körül forognak, ezért kötözgettem pár létrára való úszós „szerkót”. Az úszót mindig az adott...