Test the Bass, avagy - Jégre fel!
Megjelent: 2008. január 25. | Forrás: Gotthard Ferenc | Tesztek
Eljött az év vége, és az ünnepek leple alatt át is léptünk egy vadiúj évbe. Közben végig arra gondoltam, hogy elég hideg van már ahhoz, hogy végre megpróbálkozhassak a léki pecázással… Ünnepek ide, mínuszok oda, én ilyenkor sem bírok meglenni horgászat nélkül.

Igazi téli reggelre ébredtem: mínusz nyolc fok volt, és sűrű köd. Alig egy óra múlva már úton voltunk Levente barátommal, hogy legyűrjünk néhány kilométert, és végre megkezdhessük az idei tél elsõ lékes horgászatát!
A kiszemelt tavunk jegére nem lépett még senki, így volt bennem némi kétség a jég terhelhetõségét illetően – de hát valakinek meg kell tenni az első lépéseket is! De amikor megérkeztünk horgászatunk színhelyére, örömmel nyugtáztuk, hogy a páncél megfelelően vastag: a hideg napok megtették hatásukat, és bő tíz centis jeget hizlaltak a tó tükrére.

A tóban igen szép számmal akad ponty, és belőlük szerettünk volna jégre kényszeríteni néhányat. Felszerelésemet is ennek megfelelően állítottam össze: az ENERGO TEAM hatvan centis ICE BASS lékes botjait élesítettem be – igaz, hogy a bot neve inkább a sügérekért kiált, de én ezúttal, igen faragatlan módon, pontyokra is bevetettem. Szerintem, elég erős ahhoz, hogy elbírjon holmi egy-kétkilós pontyokkal. Hogy a cájg teljes legyen, a kis varázsvesszőt harmincas Banax Omega orsóval díszítettem fel, erre pedig 0,16-os monofilt csavartam fel.

Megjegyezném, hogy a BASS mellett két erősebb tagja is van a botcsaládnak: a ZANDER, ami egy középerős bot, és amint a neve is jelzi, főként a süllő horgászatára lett kitalálva. A másik, pedig a PIKE – ő a család legizmosabb sarja, ezzel akár egy tízkilós halat is megregulázhatunk.

A jeges sügér

Miért pont az ICE BASS? Megmondom… Igencsak elnyerte tetszésem az igényesen kialakított bottest, amihez kényelmes parafa markolat társul, pont olyan, amit mindig is szívesen szorongattam volna a kezeim között. Igazi varázspálca-fíling! Csak egyet suhintok vele és máris minden hal az én kívánságomat lesi a lék alatt, hehe…
Dolgos kedvű cimborámmal rekordidő alatt kivágtunk néhány pofás léket, és máris kezdődhetett az áhított horgászat. A lékekbe szórtam némi etető anyagot, csak a szerencsében bízni nem szerencsés – varázspálca ide vagy oda… A horgokra szúnyoglárva, illetve trágyagiliszta került csalinak, hogy kedvükre választhassanak az arra bóklászó potykák.

A köd is eloszlott lassan, és akadálytalanul élvezhettük a távoli nap sugarait – mondanom sem kell, hogy igazán jól jött az emberpróbáló mínuszokban. Sajnos a lékek elég hamar fagytak, ezért folyton tisztogatnunk kellett az újonnan keletkezett jéghártyát, hogy még véletlenül se fagyhasson bele a damil és az úszó, ennek nyomán, pedig gyanút fogjon az óvatosan kapó hal.

Végre a nap is kikandikált a köd fogságából

Persze nem ment minden olyan könnyen… A horgászat első óráiban nem méltattak kapásra a keszegek sem, nemhogy a potykák. Várni kellett. Hát vártunk…

Levi mágikus erejével próbálja horogra csalni a halakat…

Egyszer csak megrezdült Levi úszója, majd szép lassan eltűnt a jég alatt… Végre itt az első ponty! – súgtunk össze a kapás láttán, de a bevágást követően csalódnunk kellett, ugyanis nem ponty, hanem csak egy apró sügér volt a tettes. Sebaj, kezdésnek ez is megteszi!

Az első halunk. Ma sem értem, hogy fért ki a léken ez a hatalmas állat, hehe…

Talán a következő majd nagyobb lesz… - tartottuk egymásban a lelket, és valóban érdemes volt kitartanunk: mialatt én a nádasban voltam fotós felfedezőúton, addig Leventének újabb kapása volt, és ezúttal már tényleg ponty volt a tettes! Mire visszaértem, már jégen pihegett a pórul járt jószág. Barátom elmondása szerint, a kapás nagyon óvatos volt, hirtelen azt hitte, hogy egy újabb kis sügér lesz a tettes...

Az első ponty!

Végre megvolt az első ponty, és ettől a pillanattól kezdve egy lépést sem mozdultam botjaim mellõl… Hátha a következő álmos hal az én horgomon akad fenn!
Már egy órája szobroztam a lékek mellett, mint valami állólámpás, de az áhított halnak se híre, se hamva… Kezdett unalmassá válni a dolog, ezért fejszét ragadtam, hogy újabb lékeket vágjak. Majd az új lékek valamelyike hátha több szerencsét hoz számomra!
Kezdtem belemelegedni a melóba. Az egyik léket egy másik követte, és így tovább.... Mire észbe kaptam, már vagy hat újabb lék tátongott. Sebaj, majd váltogatom őket! Hirtelen ez tűnt jó taktikának. Ha egyikben nincs kapás, majd megnézem egy másikban is, és így tovább egészen az utolsóig, majd ismét előröl…

Készül a friss lék

Némi csinosítás rajta, és máris bevetésre kész!

A gilisztával csalizott botomat átvittem egy frissen vágott lékbe, majd rászórtam egy kis etetőanyagot is. A várakozás kínos percei következtek ismét, de ezúttal biztatóbban hatott az a tény, hogy már nem a régi bezúzmarásodott lékben áztatom a horgom. A szúnyoglárvákkal csalizott cájgot is áttelepítettem egy még nem használt lékbe.

Kapásra várva

Alig tíz perc telt el a lékváltás óta, amikor az egyik úszóm enyhén kiemelkedett, majd szép komótosan eltűnt a jég alatt… Alig hittem a szememnek! Végre kapásom volt! Mivel az orsó felkapókarja nyitva állt, könnyűszerrel vihette halam a madzagot, anélkül, hogy gyanakodhatott volna.
A bevágás után örömmel nyugtáztam, hogy igazi ponty a tettes! A fárasztás alig két percet tarthatott, a hideg víz miatt, a hal védekezése úgy tűnt, mintha egy lassított felvételt néztem volna... Finoman hajladozott kis pálcám a ponty húzásai alatt. A gilisztás horgot választotta.

Torkon ragadtam, bár megfagyott kézzel ez nem is volt olyan egyszerű…

A csata eldőlt!

Pontyos csendélet

A sikeres kaland után, még egy kis etetőanyagot szórtam a lékbe, és ismét reménykedni kezdtem egy újabb kapásban. Közel egy órát váratott magára, és ezúttal a szúnyoglárvás cucc aratott… Hasonlóan óvatos kapást láthattam ismét, de ez a hal mintha jobb erőben lett volna! Rögtön lehúzott pár méter zsinórt az orsó dobjáról, majd körözni kezdett a lék alatt – ez veszélyes játék volt, mert ha kitartóan csinálja, a lék része könnyen elreszelhette volna a vékony damilomat, ezért bedugtam a botom hegyét a jég alá, és így próbáltam ezt elkerülni.
Szép lassan sikerült visszacsalogatnom halamat a lék alá, ekkor pillantottam meg először, amint elúszott a lék alatt… Izgalmas látvány volt! Végül megpróbálkozott még egy-két trükkel, de már nem ment sokra velük. Az első adandó alkalommal kipenderítettem a jégre.

Pontypáros. Mintha ikrek lennének!

Az első téli pontyok

A nap hátralevő részében még volt egy kapásom, de az már nem akadt meg. Gyanítom, hogy valami apró kárász lehetett a tettes… De ez már nem ronthatta kedvünket. Örömmel mondhattuk, hogy az idei első lékes horgászatunk igazán szépre sikerült – nem csak a szép idő miatt, de az értékelhető potykák miatt is. Ehhez még hozzáadódik az ICE BASS sikere is: a kis pálca könnyedén vette a pontyos kalandot, amire én magam is különösen kíváncsi voltam, hiszen azelőtt csak domolykók körében tesztelhettem.
A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...