Teszthorgászat Bugaszegen
Megjelent: 2009. január 14. | Forrás: Jancsek János | Tesztek
Az Energofish Kft és a Dél-Balatoni Sporthorgász Egyesületnek köszönhetően botokat, halakat, és ruházatot is tesztelhettem. Ezen a napon, egy olyan tavon kaptam lehetőséget, ahol az idén még tilos a ragadozó halakra történő horgászat, de a vezetőség kíváncsi volt, hogy a jövő évi nyitás előtt mire is várhatnak az ide látogató horgászok. A Balatonbogláron található Bugaszegi-tóról van szó, és ezen a napon természetesen nem volt mennyiségi korlátozás, az egyetlen kikötés az volt, hogy a halakat vissza kell engedni a horgászat befejezése után.

2009-ben érdemes lesz ide ellátogatni

November végén kis csapatommal - tagjai: Bernadett a feleségem, mint fotós, és Hermann Imre barátom, mint videós-, izgulva indultunk neki a napnak, vajon mi várható? 9 óra után érkeztünk a tóhoz, és a kipakolás, illetve az úszós bot összeszerelése után jöhetett kedvenc sportom, a pergetés.

Szép környezet, rengeteg hal

Ami a legfontosabb volt számomra ebben a hideg időben, az az ENERGO TEAM THERMO ruha, amit ajánlok mindenkinek, mert tényleg nagyon meleg!!
Egyetlen aggodalmam az volt, hogy nem kaptam élő csalit, így csak küsz maradt a horogra. Csukát szerettünk volna igazán fogni, mert szerintem a csuka a halak királya.

Csodacsali, csodahal...

Megkezdődött a sport, pergetni kezdtem, körforgók, illetve wobblerek váltogatásával. Ezzel kapcsolatosan csak annyit, hogy én még sohasem fogtam ilyen csili-vili csalikkal semmit. Az, ami nekem fogós szokott lenni, az a sima kanálvillantó, ezért is hitetlenkedtem egy kicsit ezek láttán.

Úgy látszik, néha kóstolgatják egymást

Ennek ellenére egy körforgót akasztottam a drótelőkére, és egy-két dobás után az állam esett le. A rávágást - ami nagyon gyorsan jött - el sem akartam hinni, csak a reflexeimnek köszönhető, hogy a hal meglett. A változatosság kedvéért minden csuka után cserélni fogom a műcsalikat - jelentettem ki, amin Imi jót kuncogott! A csalikat sokáig nem kellett dobálnom, mert nagyon gyorsan jöttek a csukák. Ez azt jelenti, hogy két, maximum öt dobás után legalább rávágás, de a legtöbb estben a hal is megvan.

Iminek is jutott hal

Imi már duzzogva nézett, mikor az ötödik halat, és két rávágást filmezett le, hiszen ő is a sporikhoz tartozik. A végső döfést Imi szívébe egy három kiló körüli csuka adta meg, na meg a botom. A szemének nem hitt, hogy a bot mit kibír, ezért kényszerpihenésre intett, mivel ő is ki akarta próbálni. Azt hiszem, szereztem egy vásárlót az Energofish Kft-nek, és egyben egy törzshorgászt a Bugaszegi tóra, miután két csukát is fogott. Amíg Imi is tesztetl, rápillantottam az úszós bot horgára, de valami furfangos, vicces kedvű hal lecsórta a kishalamat, ezért újra csaliztam.

Fárasztás közben

Imi örömmámorban volt a kifogott csukák miatt, én pedig folytathattam a vadászatot. Most Salmot tettem fel, és az eredmény magáért beszél. Egy dobás, egy csuka. A pergető botról, és az orsóról annyit, hogy HIHETETLEN!!! Könnyű, szupin meg lehet pendíteni a villantókat, még a 0,20-as fonottal is, és ahogy dolgozik, hmm, egyszerűen lenyűgöző.

Dolgozik a háromkilós

Végre eljött a várva várt pillanat, az úszós botra is megjött a kapás. Ezt a botot akár harcsázni is merem ajánlani, mert a csukát úgy húztam ki a vízből mint a rongyot, meg sem kottyant neki. A kis csapat már nyavalyog, hogy átfagytak, de én ezt nem éreztem, mert a micsodám vízipólózott a thermoruciban, és a tizedik kifogott csukára fájt a fogam. Pihenésképpen, meleg teát ittak és gyönyörködtünk a tó szépségében, no persze az élmények megvitatása sem maradt el.

Finoman...

...és óvatosan

Ismét nekiindulva, még három csukát kell fogni a tízhez, nekiálltam dobálózni. Visszatérve egy olyan beállóhoz ahol kb. fél, vagy egy órája már fogtam halat, ismét volt csuka, azt bizonyítja, hogy a tó rogyásig van ragadozóval. Ennyi halat a Balatonból több nap, esetleg több hét alatt sem lehet kifogni, sajnos. A célzott mennyiséget gyorsan megfogtam, és eljött az ideje a rituálés hal visszaeresztésnek. Szerencsére egyik sem károsodott, szépen elúsztak. Ezt a pillanatot én személy szerint nehezen éltem meg, de sebaj, nem sokat kell várni, hogy haza is lehessen vinni a zsákmányból. 2009- től reszkessenek a csukák! A nap, összességében több szempontból is sikeres volt számomra. Egyrészt tesztelhettem az Energofish Kft termékeit, másrészt megismerhettem a Bugaszegi tó csodálatos ragadozó állományát, amihez persze a vezetőség és a tagok gondos odafigyelése is nagyban hozzájárul.

Mestermunka

Thermoruha

A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...