Keresett kifejezés: 198 7 találat
MUSTAD VANTAGE EVOQ SPIN PERGETŐ BOT

Küszök ütemre
Megjelent: 2023. December 30. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A küszök létezéséről minden pecás tud, de valahogy mindig csak akkor kerülnek előtérbe amikor csalihalakat akarunk fogni, de van amikor ez is nehézséget okoz. Valahogy akkor sosem akad a horgunkra, amikor szükség lenne rá. Ebben szeretnék egy kis segítséget nyújtani. A szélhajtókat nagyon sokszor lehet látni mutatják magukat csapatokban mozognak szedegetik a vízbe pottyant rovarokat és az apró kis táplálékokat. A ragadozó halaink fontos tápláléka sokszor ...

Tavaszi methodozás Törökbálinton
Megjelent: 2023. March 04. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Végre megérkezett a várva várt tavasz, éppen ezért nem tétlenkedtem sokat, megragadtam az alkalmat és a szép napsütéses időben az első utam a vízpartra vezetett. A kedvenc horgászvizemre látogattam el, ami nem más, mint a Törökbálinti Horgászpark, amit azért is kedvelek, mert itt kis túlzással bármilyen halra lehet eredményesen horgászni. Egy egész napos horgászatra elegendő csalogatóanyagok. Amikor tavasszal kifejezetten ponty a célhal a ...

Jig fej választási tippek pergetéshez
Megjelent: 2021. November 30. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Egy rendkívül hosszú és küzdelmes folyamatnak vagyok a végén, amely hihetetlen mennyiségű tapasztalatot rejt magában. Igazából, ha úgy vesszük akkor termékfejlesztés, azonban vehetjük a jig fej tökélesítésének is. De hogy mitől, vagy miért lehet jó egy jig fej? A képnek az egész írás is lehetne a képaláírása, ezen minden rajta van. Ha valóban az elejére kell visszamennem, akkor egészen az előző évezredbe kell visszamennem, no jó azért ...

Bokor pálca főszerepben
Megjelent: 2021. October 19. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Péntek 13., erre induláskor ébredtem rá. Mivel nem vagyok babonás, így vállrándítva indultam hajnali pergető túrámra. A kijárási korlátozásoknak megfelelően csak hajnal 5-kor nyitottam a kaput. A közeli bányató egyik kedvenc, általam süllőkkel frekventáltnak tartott helyére igyekeztem. 5 perccel később már a bevezető ösvény bejáratánál vettem vállra a pergető táskámat és a kedvenc Bokor pálcámat. A fényváltásokat kihasználva rövid ...

Téli pergetett süllők
Megjelent: 2021. January 19. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Még élénken él bennem az első igazi téli pergető élményem, mikor a hírek hallatán barátommal belevágtunk, ebbe a embert próbáló módszerbe. Akkoriban még alig volt csónak a vízen, ráadásul a ruházatunk és a felszerelésünk is kezdetlegesebb volt. Most egy pici összehasonlítást teszek, hiszen nem ragadtam le egy szinten, hanem folyamatosan keresve a lehetőségeket kerestem az új lehetőségeket, és egyre eredményesebb lettem. Különböző  formájú, ...

Süllőzés a partról
Megjelent: 2020. May 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Olvasóink megszokhatták már, hogy az esetek nagy részében csónakból horgászom. A csónakos horgászatnak kétségtelenül megvannak az előnyei. A nagyobb területű vizeken előnyösebb a csónakos horgászat, főleg az olyan zegzugos vizeken, mint a Tisza-tó. Azonban néha én is a partszélről szemlélem az eseményeket. Lehetőleg olyan vizeken, ahol nem kell a csónak. A tükörvíz látszatra csodás látvány, a ragadozók azonban ezt ritkán jelzik az ...

Itt az új L&K Pro Guide pergető bot - hosszú, rövid, hosszabb!
Megjelent: 2019. September 19. | Forrás: Lukácsi Béla | Hírek

A címben szereplő szójáték a pergető botok piacát jellemzi. Amikor elkezdtem pergetni, akkoriban még előfordult az akár 360-as pergető bot is, sőt a 300-as már nagyon rövidnek számított. Aztán egyre rövidültek a pergető botok, manapság már nem kell keresgélni a 200-as, vagy az attól rövidebb botokat sem. Valójában milyen az ideális pergető bot hossza? Előbogarásztam egy régi fotót, amelyen már a rövid botot preferáltam, A hosszabb ...

Brüsszeli sikerek: kezelni kell a kormorán populációt!
Megjelent: 2019. July 04. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

Június elején Brüsszelben került megrendezésre a 2019-es EFTTEX Nemzetközi Horgász Kiállítás. Az EFTTEX-et 1982-ben rendezték meg először. Az eseménynek minden évben más-más európai város ad otthon. A kiállítás 2019-ben visszaért Belgium fővárosába, Brüsszelbe. A sikersztori folytatódott az idei kiállításon. Az Energofish Kft. harmadik alkalommal ért el óriási sikereket a Benzar Mix Hungary horogcsalijaival. A kilátogatók körében ...

EFTTEX 2017
Megjelent: 2017. July 05. | Forrás: Gaudi Nagy Bálint | Írások

2016-08-30 Idén június 29.-július 1. között került megrendezésre a 36. EFTTEX (European Fishing Tackle Trade Exhibition). Tudni kell, hogy ez Európa egyik legnagyobb kereskedői horgászkiállitása, ahol sok cég mutatja meg termékeit, újdonságait. Ez a neves szakkiállitás 1981-ben indult el Londonban, azóta minden évben megrendezésre kerül Európa más és más városaiban. Szerencsére idén nem kellett sokat utazni a magyar kiállítóknak, hiszen 2017-ben a ...

Pergetésre tervezve
Megjelent: 2014. June 04. | Forrás: Gothárd Ferenc Alpár | Írások

Nem szeretem a „száraz teszteket”, de valljuk be, hogy a legtöbb esetben nem úgy választunk horgászbotot, hogy levesszük a polcról, kivisszük a vízpartra és halat fogunk vele. A jó horgászbot már a kereskedőnél meg kell győzze a leendő gazdáját, hogy miért is vigye őt haza, miért szavazzon neki bizalmat. Nos, én is ebből indultam ki, mikor nekiveselkedtem a cikk megírásának. Úgy érzem, hogy nem az átlag horgász kötelessége, hogy ...

Horgászat egy részben
Megjelent: 2014. March 04. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A cím kicsit ellentmondásos, mert nem egy kalandos horgászatról lesz szó, amit egy részben mesélek el. A téma a horgászbot, mégpedig a rövid, egyrészes botok. Gondolom, most sokan felhördülnek, hogy ez már őrültség, de mielőtt ítélkeznének, hallgassák meg az érveimet. Először egy picit visszakanyarodnák az időben, mert én sem itt kezdtem a horgászatot. Annak idején mikor komolyabban elkezdtem horgászni a botok forradalma javában jártunk, a nehéz ...

Extreme Match-el a Dunán
Megjelent: 2012. July 09. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

Amikor egy horgászatra készülünk mindig hasznos hozzá a legalkalmasabb felszerelést kiválasztani. Ha már rendelkezésre áll némi választék otthon, eldönthetjük, melyik a pont odavaló bot-orsó páros, ha még nincs olyan, de gyakrabban szeretnénk az adott módszert űzni, jó alkalom a készletünk bővítésére. Így ...

Úsztatva a Duna-ágon
Megjelent: 2011. May 20. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Úsztatva a Duna-ágon - Székely Nehéz kenyér mostanság úsztatva halat fogni a Ráckevei Duna-ág felső szakaszán. Egész télen nem fagyott be a víz, ide járt a környékről az összes kormorán, tonnaszám ették a keszeget, süllőt, csukát, minden halfélét, ami lefért a torkukon. Mire kitavaszodott, úgy megritkult a ...

Variációk csukára
Megjelent: 2010. January 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság már nagyon meg kell becsülni azokat a vizeket, ahol szép csukák élnek, nincs lerabolva, nem kell az országhatárt átlépni, és nincs tumultus sem, nem zavarják egymást a horgászok. Pont egy ilyen vízre kísértük el Kovács Adriánt a Salmo Team Hungary „egyik felét”. A multis összeállítás egy ...

Kárpátaljától a Maldiv szigetekig
Megjelent: 2009. June 29. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Elindultam szép hazámból, Kárpátaljáról- mondhatja Markóczy József, az Energofish Kft. tulajdonosa, amikor beszélgetésünk elején visszatekintünk a kezdeti évekre.Beszélgetésünk apropója amúgy az a rendkívül sikeres maldivi horgászat, ahonnan nemrégen tért haza lebarnulva, kipihenve, feldobódva az ottani ...

Menyhalas emlékek
Megjelent: 2009. March 04. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Valamikor a nyár végén, ősz elején a helyi horgászboltba érdekes párbeszédnek voltam tanúja. Két horgász azzal dicsekedett az eladónak, hogy az elmúlt napokban nem mindennapi horgászélménynek voltak részesei.Mivel én is ismertem a két sporit óvatosan, puhatolózva bekapcsolódtam a párbeszédbe, próbálva fényt ...

Karácsonyi filmajánló
Megjelent: 2008. December 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Lukácsi Béla és Kovács Adrián új DVD-je A Kovács Adrián és Lukácsi Béla nevével fémjelzett „A harcsa wobbleres horgászata" című DVD 2008. december elején került az üzletek polcaira. A Salmo Team Hungary két horgásza sok-sok éve járja a Tiszát és az olaszországi Pó ...

Balatoni jelen, jővő - 2
Megjelent: 2008. January 10. | Forrás: ZéBé | Írások

És most lássuk az előző cikk folytatását néhány telepítési adattal bővítve. Haltelepítések a Balatonba 2007. November 15.-ig elõnevelt csuka telepítés térsége telepített darab ...

Néha a főldőn is jár!
Megjelent: 2007. November 06. | Forrás: ZéBé | Írások

Besenyei Péter mûrepülõ világbajnokunk az idei versenysorozat utolsó ausztráliai futama elõtt kikapcsolódásképpen elutazott feleségével Rinyaszentkirályra, hogy személyesen is meggyõzõdjenek arról, nem legenda mindaz, ami az ottani csukákat övezi.Jól szolgált az Energofish Orizo bakancsa a sáros gáton való horgászatkorA ...

Kicsit kékebb, kicsit sósabb, de az ővék! (2/1)
Megjelent: 2007. May 24. | Forrás: Pásztor István | Írások

Igen, ilyen a Balti-tenger nyugati határának öbölrengetege, a svéd keleti part. Fjordok és szigetek, tengerszinti fenyvesek, és elvileg nagy csukák várják a horgászokat. Minket is vártak, de elkerültük egymást…Svédország csak a magyar szemnek furcsa. Rend van és tisztaság, egységes építkezési kultúra, tájtervezés, ...

Tőrpeharcsa
Megjelent: 2007. March 27. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

"Speciális varsákat helyeztek ki a szolnoki Holt-Tiszába, hogy gyérítsék az állóvízben az utóbbi években rendkívüli mértékben elszaporodott törpeharcsa-állományt. Nagy Gyula, a vízkezelő Közép-Tisza Vidéki Horgász Egyesületek Szövetségének elnöke elmondta: a törpeharcsák számának ...