Keresett kifejezés: BOT 919 találat
MAVER MVR ACCESSORY ARMS BOTTARTÓ ADAPTER
MAVER MV-R FRONTAL BAR BOTTARTÓ

Írások 1929 találat
Halak a tavaszban, avagy feederbottal a Pátkai-víztározón
Megjelent: 2012. April 02. | Forrás: Halmos Mihály | Események/Kiállítások

A csodaszép környezetben található, halban gazdag Pátkai-víztározót minden tavasszal a jó fogás reményében keresem fel. Az előző évi tapasztalatok alapján mondhatom, hogy már az első melegebb szelek megérkezése után, közvetlenül a jég eltűnését követően érdemes finom fenekező, vagy úszós ...

Jighorgászat: sötét csalik
Megjelent: 2012. March 26. | Forrás: Energo Team | Írások

A plasztikcsalis horgászatban kialakultak azok az alapszínek, melyekhez általában nyúlni szoktunk. Tudjuk jól az alapszabályokat, mégis vannak szituációk, amikor egészen más jön be, mint legtöbbször. A fekete-piros összeállítás (különösen az Action Shad-ből) nagyon fogós Általánosságban elmondható, ...

Miért a fényváltásban eszik a ragadozó?
Megjelent: 2012. March 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az elmúlt téli szezonban, a gumihalas horgászataink alkalmával nagyon karakteresen megmutatkozott, hogy a kora reggeli, és a késő esti órák szignifikánsak jobbak voltak, mint a közbenső időszak. De vajon mi ennek az oka? Téli naplemente a budapesti Dunán Azt azért ne gondolja senki, hogy a reggeli és a vacsora ilyen módon jelenne meg a halak ...

Tűzd a gumit, ne siránkozz!
Megjelent: 2012. March 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már ilyen kulturált vonásokat erőltetünk magunkra, hogy József Attila áthallásos sorait hívjuk segítségül, miszerint "Ejh, döntsd a tőkét, ne siránkozz, ne szisszenj minden kis szilánkhoz!", engedtessék meg, hogy átformáljuk egy kicsit a címben. Az irodalmi felütés azon okból került az írás elejére, mert bizony az idei ...

Jeges remények
Megjelent: 2012. March 01. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Különös izgalommal vártam a hétvégi horgászatot, hisz egy olyan kis intenzíven telepített tavat céloztunk meg, mely az elmúlt télen sok szép élménnyel ajándékozott meg bennünket. Az izgalmat fokozta, hogy az elsők között vehettem kézbe az ENERGOFISH kínálta új lékhorgász botokat, melyek RUBIN ICE, BLACK SPIDER ICE FEEDER, ...

Téli matchezés
Megjelent: 2012. February 29. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mi tagadás, kevesen vannak olyan őrültek, akik a téli mínuszok alkalmával, amikor amúgy is fagy a zsinór, matches horgászatra vetemednek. Az is igaz, hogy ebben az időszakban vannak más, elsősorban ragadozó fajok, melyek horgászatával általában "illik" foglalkozni. Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy mégis megpróbálunk egy ...

Sügérek a jég alól
Megjelent: 2012. February 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés hideget, havat kaptunk, de most úgy tűnik, ami elmaradt az februárban egyszerre, „kamatostul” a nyakunkba szakad. Hatalmas havazásokról, kemény mínuszokról számolnak be a különböző TV csatornák, és ahogy kinéz, az elkövetkező napokban, sem számíthatunk semmi jóra. Az eredményt nagyban ...

Kezdőknek: úszózás orsós bottal és alapfelszerelései
Megjelent: 2012. February 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ennek a nagyon népszerű módszernek is több változata van, a lényege, hogy a spiccbothoz képest sokkal nagyobb távolságot tudunk meghorgászni, és az orsón tárolt zsinór engedhetősége miatt gyakorlatilag bármekkora halat ki tudunk fárasztani – ha szerencsénk van. Alapjaiban foglalkozom csak a témával, ami a technikai szükségleteket illeti, ...

A jég hátán
Megjelent: 2012. February 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Nem kerülhettük el, hogy a tél végül rátelepedjen a tájra, szigorúan az uralma alá hajtotta a környezetet és egyre erősödő szorításában minden kőkeményre fagyott. A legtöbb horgász rémálma érkezett el ezzel az időszakkal, a vizekre kemény jégtakaró képződött, ezzel korlátokat szabva a horgászat ...

Kapások télen
Megjelent: 2012. February 15. | Forrás: Energo Team | Írások

Érdekes összefüggésekre derülhet fény, ha megvizsgáljuk a nyári és a téli ragadozóhorgászat sajátosságait. Amíg a békés halak esetében a legfogósabb időszak napon belül nagyon szoros összefüggésben van a vízhőmérséklettel, így azzal is, hogy tél van, vagy nyár; addig a ragadozóknál ez ...

A kis patak csukája
Megjelent: 2012. January 20. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Október egyik napsütéses szombat délutánján egy barátom nagyot gondolt. “Mi lenne, ha kiugranánk pergetni?” - kérdezte. Épp előtte szántam rá magam, hogy beszerzek egy igazi rablózáshoz való felszerelést, de épp máskorra terveztem a pecát. “Két óra és jövünk” - ki tudott volna ellenálni egy ilyen ...

Szeptemberi matchbotozás
Megjelent: 2012. January 18. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Minden évben elérkezik a szeptember. A fák levelei lassan sárgulni kezdenek és a kánikula helyét átveszik a hűvösebb, ködös hajnalok. Ilyenkor végre nappal is horogra csalhatók a korábban a forróságtól kábultan úszkáló potykák. Az ősz elhozza a horgászat igazi szezonját. Sokan kilátogattunk aznap a ...

Drop shot és a védett szerelés
Megjelent: 2012. January 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság horgászberkekben az egyik hype (legfelkapottabb dolog) kétségtelenül a drop shotos módszer. Mindent kapni már hozzá, könnyedén beszerezhetők a "hozzávalók" és a net is tele van oktató, bemutató videókkal, élménybeszámolókkal. Európában a német és a holland horgászok járnak élen ebben a ...

Felhőtlen szórakozás
Megjelent: 2012. January 02. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Nemrégen megesett velem az csúfság, hogy horgászboltban voltam kénytelen csalihalat vásárolni. Általában magamnak szerzem be az őszi süllőzésekhez a csalit, de akkor pont nem volt időm előtte a kishalfogással bajlódni. Másnap volt pár szabad órám, úgy döntöttem, hogy azt hasznosan töltöm el. Fogtam hát egy spiccbotot, és egy adag ...

Finompeca a Ribniken
Megjelent: 2011. December 23. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Bár köztudottan sok szép víz van idehaza is, némelyek közülük legyezésre is nagyon jók, időnként mégis külföldre húz a szívem. A kalandvágy is hajt Bosznia felé, és hát valljuk be: egy sor kedvező körülmény miatt, ott haldúsabb vizek csobognak a sziklák között. Amikor észrevettük az első nagytestű ...

Egy nap a Száván
Megjelent: 2011. December 16. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A horvátországi Száva valószínűleg a legszebb folyó, amit valaha láttam. A mészkősziklák között szaladó kristálytiszta víz végre jó lehetőséget nyújtott a klasszikus szárazlegyezésre. Egy napot kaptam, hogy mindent kipróbáljak ezen a vízen – ez pedig, ugye lehetetlen. Szerencse, hogy a halak nagyon együttműködőek ...

Tisza-tavi csukák
Megjelent: 2011. December 14. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Egykoron minden kétséget kizáróan a Tisza-tó volt hazánk legnagyobb, és egyik legeredményesebb csukás vize. "Csuka-paradicsomnak" hívták az osztrák és német vendégek, akik az ősz beköszöntével tömött sorokban indultak meg Kelet-Magyarország felé. A rendes őszi vízleeresztés idején néha egyáltalán nem ...

Plasztikos csukák
Megjelent: 2011. December 06. | Forrás: Energo Team | Írások

Vitathatatlanul az ősz legnépszerűbb hala a csuka. Szerencsések vagyunk, hisz az ország telis tele van olyan horgászvízzel, ahol a csukák műcsalival is jól foghatók. Vannak körülmények, amikor a jigfejes, plasztikcsalis horgászat adhatja a legjobb eredményt. Mi most ezzel próbálkoztunk. Egy borongós sötét napon jutottunk le a vízhez Ahogy az idő ...

Állóvízi süllők
Megjelent: 2011. November 11. | Forrás: Energo Team | Írások

Ahogy hűlnek a vizek, mind inkább előtérbe kerülnek a ragadozóhalas horgászatok. Ezúttal egy tiszai holtágba látogattunk el süllőfogás reményében. Szerettük volna műcsalival, egész pontosan wobblerekkel becsapni a süllőt. Micsoda hajnal volt! Ennek érdekében egy könnyű pergető felszerelést állítottunk össze. A bot egy 210 centis, ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...

Matchbottal a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. October 05. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Évente egyszer-kétszer eltöltünk pár napot Dömsödön, a Ráckevei Duna ágon. Mondanom sem kell, a fő hangsúly idén is a horgászaton volt. Az időjárás ezúttal sem kegyelmezett, egész hétvégén küszködtünk az elemekkel, széllel, esővel. Először kedvenc feeder botjaimmal próbálkoztam, de folyamatosan motoszkált ...

Tiszai jászok
Megjelent: 2011. October 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nyár közepén a Dunán próbálkoztunk wobblerekkel jászra parti horgászat során. Ezúttal kissé szabadabban, csónakos betyárként vetettük magunkat - még ha képletesen is -, a jászok után, s az ország másik szegletében, az élő Tiszán. Itt is sokféleképpen megfoghatjuk a jászt, az esőgilisztától ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...