Keresett kifejezés: ELEM 485 találat

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Ír napok - első rész
Megjelent: 2010. July 12. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Írország nagyon messze van, és ez már szinte elegendő motiváció volt ahhoz, hogy örömmel fogadjuk el Zoltán barátunk meghívását – utazás, messzi tájak, idegen emberek, ezernyi látnivaló. Na, és persze sokat ábrándoztunk az ír csukákról és az ír kocsmákról is. Dublinban majdnem mindent meg lehet ...

Fenekezés a tatai Derítő-tavon
Megjelent: 2010. June 30. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A minap, bent járva az Energofish-nél, leskelődtem a polcokon, milyen új pecák érkeztek. A sűrű boterdő pálcái között megakadt a szemem egy szép kivitelű, igazi klasszikus pontyozó botsorozaton az Arno-n, melyből két, számomra legkézhezállóbb méretet ki is választottam. Én ugyanis, sokakkal ellentétben, sohasem szeretek két egyforma ...

Ki a pergető a gáton? - Sebes-Körös I. forduló
Megjelent: 2010. June 23. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Kis hazánkat érintő katasztrofális árvízhelyzet miatt, sokan kételkedtek benne, hogy a sebes-körösi fordulót meg tudjuk rendezni. A háromfordulósra tervezett sorozatból sajnos a zagyvai verseny elmaradt, a minden idők legmagasabb árvízszintje miatt, mely a térséget érintette. A vízállásjelentéseket figyelve bizakodásra adott okot, hogy a ...

Balatoni horgásznap
Megjelent: 2010. June 21. | Forrás: Jancsek János | Események/Kiállítások

Kedves olvasók, a mostani cikkel szeretném önöket elkalauzolni, egy kis horgászegyesület életébe. A Balatonboglár és Vidéke Horgászegyesület, május 2.-án horgásznapot tartott, ami már tradíció 1952 óta! Az egyesület tagjaként, immáron elnökeként, az első horgásznap megrendezése várt rám, és a ...

Folyóvízen feederrel
Megjelent: 2010. June 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre megszűntek a monszunokhoz hasonlatos esőzések, kiültem hát a stégemre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ág partjára kicsit sütkérezni a régen látott napfényben. Természetesen horgászbottal, nálam a napozás is csak így képzelhető el. Az eső ellenére is néha szórtam a pályát, kíváncsi voltam kitartottak-e ...

Tíznap a Pó-deltában - első rész
Megjelent: 2010. June 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Azt hiszem, kevés az olyan horgász, ki legalább egyszer ne hallott, vagy ne olvasott volna a Pó folyóról, annak deltájáról, a benne élő hatalmas harcsákról, pontyokról, amurokról, melyek messze földön híressé tették ezt a halban páratlanul gazdag horgászvizet. A tavaly, mikor először horgásztam a folyóban már tudtam, hogy ...

ET Power Feeder 5000
Megjelent: 2010. June 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

ET Power Feeder 5000 Ezúttal a Tisza-tóra látogattunk egy kis feederezésre. Elsősorban az Energo Team vadonatúj orsóját, a Power Feeder 5000-et akartuk kipróbálni, de egy jó botra is szükségünk volt. Választásunk a 3,60-as ET Carp Expert Feederre esett. A Power Feederhez a Carp Expert Feeder botot választottuk Az időponttal szerencsénk volt, a ...

Hidegfrontban
Megjelent: 2010. May 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Május közepe van és a fagyosszentek környékén tényleg betört a hidegfront. Süvöltött a szél és szinte vízszintesen esett az eső. Minden normális ember ilyenkor védett helyre húzódik, de bennem mocorgott a kis ördög és a sok éves tapasztalat, hátha az ilyen hirtelen időváltozás meghozza a halak étvágyát. ...

A Fűzvölgyin
Megjelent: 2010. May 21. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Kedves barátaim, Andrea és Jenő egész tavasszal jó halas hírekkel csalogattak kedvenc vizükre, a Fűzvölgyi csatornára. Akkor telt be a pohár, azaz kaptam végső indíttatást, mikor Jenő felhívott és elmesélte, számtalan dévér, nagy bodorka és retúrponty mellett már tíz órakor abba kellett hagyniuk a horgászatot, mert ...

Compózás nagyban
Megjelent: 2010. May 10. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Nagy várakozással indultam neki a hétvégi háromnaposra tervezett horgászatomnak. Az idén első alkalommal vettem üldözőbe a dévéreket. A hideg idő miatt a keszegek is lassabban kezdtek táplálkozni, ezért a minden évben április utolsó heteiben megkezdett dévér horgászatomat későbbre terveztem. A hétvége első ...

Pontyok nagyító alatt
Megjelent: 2010. May 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Nem teljesen friss a horgászélmény, még a tavaszi felmelegedések alkalmával történt az esemény, de úgy alakult, hogy csak most sikerült karakterekké formálnom a történetet. Kellemes napsütéses időt kaptunk a horgászat napjára Attila barátommal. Mindketten feederbottal szerettünk volna halat fogni. A melegedő vízben beindultak a pikkelyesek, ...

Csuka históriák:-Minden, ami fénylik
Megjelent: 2010. May 03. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az utóbbi időszak kétségkívül egyik legizgalmasabb újdonsága az Energo Team vadiúj villantó-kollekciója. Annyira terebélyes a felhozatal, hogy a minispinnerektől kezdve az akár étkezésre is alkalmas gigászi támolygó kanalakig, minden eddig ismert forma és típus fel lett vonultatva. Mivel ezúttal csukákra készültem, főleg ...

Erdei Zsolttal Írországban
Megjelent: 2010. April 30. | Forrás: Pálfai Gábor - horgaszutazas.hu | Írások

Tavaly novemberi írországi túrám után, februárban újra a „zöld sziget” felé vettem az irányt. Bíztam benne, hogy most nem húzza keresztül a terveimet az időjárás és a vízállás, mint novemberben - akkor évtizedek óta nem látott esőzések voltak és víz alá került az egész ország -, ...

Csuka-históriák Tavaszi gumik
Megjelent: 2010. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Tavaszi csukázásaim rendszerint egy befejezetlen randihoz hasonlóak. Nagy tervekkel érkezek, és anélkül kell távoznom, hogy mindenre sor került volna. Temérdek műcsali és módszer várt kipróbálásra egész télen, és most képtelenség mindent belesűríteni egy napba… Hát maradtam három napot. Annyira ...

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!
Megjelent: 2010. April 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve lett elejtve ez a gigantikus méretű harcsa. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni, a harcsa ...

Kárászok és keszegek, csak úgy
Megjelent: 2010. April 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Két nap kimerítő pergetés, legyezés, és félnapnyi igen megerőltető sörözés után, János öcsém úgy döntött, hogy egy kis amatőr úszózással színesíti tavaszi programját. Szíve mélyén elkötelezett finomszerelékes horgász ő, de a sors ezidáig csak ritkán adott lehetőséget ...

Tavaszi pezsdülés
Megjelent: 2010. April 12. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Végre-valahára megérkezett a tavasz, habár az időjárás néha még képes megcáfolni ezt a tényt, de lassan csak felelevenedik a természet. Napi rendszerességgel néztem az időjárás előrejelzéseket, vártam a lehetőséget, hogy a vízpartra léphessek. Igazi „kánikulai" időjárást jelzett több meteorológiai honlap ...

Áprilisi pickerezés
Megjelent: 2010. April 07. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

A Fehova miatt kimaradt egy hétvégi horgászatom, így már nagyon vártam a hétvégét, hogy ismét a vízparton ülhessek. Sajnos az időjárás még mindig az átlag alatti hideg időt produkálja. Reggelente bizony még 1-5 fok a hőmérséklet, ami bizony nagyon szokatlan itt Írországban. Első bodri reggel megérdemli a ...

ET Power Spin - teszt
Megjelent: 2010. March 24. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

A Power Spin szép vonalai láttán hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy ez valójában egy középnehéz fegyver – csak közepes vagy nagyobb méretben fordul elő, egyértelműen a keményebb pergetőbotokra szánták, nehéz gályamunkára. Az orsó szétbontása közben is csak erre tudtam gondolni. A ház ...

Végre történt valami
Megjelent: 2010. March 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Annak ellenére, hogy már jó néhány napja márciust írunk, a tavasznak még semmi jelét nem látni, sőt mintha visszafele haladnánk az időben és a téllel kellene újra számolnunk az elkövetkezőkben... Komoly elhatározás kell ahhoz, hogy ilyen időben kimerészkedjünk a vízpartra, hisz kemény hideggel, helyenként térdig érő ...

Nyári emlékek
Megjelent: 2010. March 10. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Nem tudom, hogy minden telet ilyen nehezen viseltem-e idáig, de minden tél végén azt mondom, hogy az idei volt a legnehezebb… Ilyenkor nagyot dobban az ember szíve és adrenalin áramlik az egész testbe… még így utólag a képet nézve is. Itt most nem feltétlenül a kinti mínuszokra, a sűrűn hulló hópelyhekre és a többi hideggel ...

Lékes kérdések/tapasztalatok
Megjelent: 2010. March 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A lékhorgászatban is, mint minden más módszerben számos olyan kérdés merül fel, melyek körül viták alakulnak ki, különböző helyen, vidéken élő horgászok között. Az interneten számos olyan fórumot találni, hol a lékből történő horgászat apró részleteit boncolgatják, kérdéseket, ...

Lékről lékre
Megjelent: 2010. February 24. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már napok óta szinte minden hajnalban felkelek, hogy meglessem az ablakba kihelyezett hőmérő higanyszálát, keresve azt a megfelelő pillanatot, amikor az idő annyira enyhülni látszik, hogy elviselhető körülményeket biztosítson néhány órás léki horgászathoz. Sokszor ébredtem -20-ra, de volt olyan reggel is, hogy közel jártunk a -30-hoz. Kegyetlen ...