Keresett kifejezés: GYŰRŰ 305 találat

Balaton - jobb, mint gondolnánk!
Megjelent: 2010. August 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ezúttal a magyar tengert sikerült célba vennem. Igazság szerint családi nyaralás volt az apropó, de a horgászat sem maradhatott el! Egy újdonsült horgászcimbora jóvoltából egy kis csónak is rendelkezésemre állt, így nem csak parti betyárkodásról lehetett szó, hanem komolyabb lehetőségekkel is számolhattam. A ...

Csónakos cserkelő süllőzés.
Megjelent: 2010. August 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az általam látogatott Ráckevei Duna-ági tartásokon, számomra érthetetlen okból, tavaly nagyon megritkult, idén teljesen eltűnt a süllő. Több kudarccal végződő próbálkozás után elhatároztam, megpróbálom a bedőlt fák, nádöblök, vízre hajló fák alatti árnyékos búvóhelyek ...

Benzar Extreme Match a Tisza-tavon
Megjelent: 2010. August 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Szinte példa nélküli árhullám borzolta a Tisza horgászainak idegeit ebben az esztendőben. Gyakorlatilag február vége óta nem tisztult le az élő folyó annyira, hogy huzamosabban lehetne békés halakra horgászni. Egyik áradást követi a másik, és legfeljebb a harcsapergetők örülhettek egy-egy időszakban. A tiszafüredi Holt-Tisza ...

Nyáron sem egyszerű
Megjelent: 2010. July 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Dübörög a kánikula, ilyenkor eszik a stégem körül legjobban a hal. Hajnalban, ha fel bírok kelni halugrást nézni, csak kapkodom a fejem, mindenfelé lötyög a „pipi”. Így volt ez most is. Hatkor már a padomon ültem és az ugráló halak látványa annyira felkavart, hogy elhatároztam, úsztatok egy jót finom felszereléssel. A sok ...

Erőpróba
Megjelent: 2010. July 16. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Mindig szerettem a kihívásokat, talán ezért is lett a kedvenc módszerem a pergetés. Amikor megismerkedtem a harcsák műcsalival történő megfogásával, tudtam ez az, amire szükségem van. Állandóan vonzott ez a nagytestű ragadozóhal, bármilyen módszerrel szívesen vadászok rájuk, de az igazi mégis a pergetés. Az éjszaka ...

Előzetes: ET Benzar Extreme Match
Megjelent: 2010. June 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Számtalan vadonatúj fejlesztésű horgászeszközt mutatott be 2010-ben az Energofish. Mindet bemutatni szinte lehetetlen. Nemrégiben azonban megérkeztek a nagykereskedésbe az ET Benzar Extreme Match bot modelljei, melyek többünk szerint is kiemelt figyelmet érdemelnek. Benzár Zsolt nem tréfál, ha botok teszteléséről van szó Benzár Zsolt, ...

Folyóvízen feederrel
Megjelent: 2010. June 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre megszűntek a monszunokhoz hasonlatos esőzések, kiültem hát a stégemre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ág partjára kicsit sütkérezni a régen látott napfényben. Természetesen horgászbottal, nálam a napozás is csak így képzelhető el. Az eső ellenére is néha szórtam a pályát, kíváncsi voltam kitartottak-e ...

ET Power Feeder 5000
Megjelent: 2010. June 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

ET Power Feeder 5000 Ezúttal a Tisza-tóra látogattunk egy kis feederezésre. Elsősorban az Energo Team vadonatúj orsóját, a Power Feeder 5000-et akartuk kipróbálni, de egy jó botra is szükségünk volt. Választásunk a 3,60-as ET Carp Expert Feederre esett. A Power Feederhez a Carp Expert Feeder botot választottuk Az időponttal szerencsénk volt, a ...

Csak röviden
Megjelent: 2010. June 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Sok horgász elítéli a rövid horgászbotokat még azelőtt, hogy tenne egy próbát velük. Évekkel ezelőtt én is ódzkodva tekintettem eme rövid virgácsokra, de mára szinte el sem tudom képzelni az életem nélkülük. Róla van szó Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy régen nem is lehetett a boltok polcain e kurta ...

Excalibur Spin bottal csukára
Megjelent: 2010. May 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A legtöbben ősszel pergetnek csukára, pedig a tavaszi, ívás utáni horgászatok is okozhatnak pozitív meglepetést. Az Energo Team Excalibur Spin pergetőbotot állítottuk csatarendbe, miközben Kovács Adriánnal, a Salmo Team Hungary tagjával indultunk csukázni. Reggeli szerelgetés a felújított csónakban A cél egy szabolcsi tó, ahol ...

Csuka-históriák Tavaszi gumik
Megjelent: 2010. April 28. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Tavaszi csukázásaim rendszerint egy befejezetlen randihoz hasonlóak. Nagy tervekkel érkezek, és anélkül kell távoznom, hogy mindenre sor került volna. Temérdek műcsali és módszer várt kipróbálásra egész télen, és most képtelenség mindent belesűríteni egy napba… Hát maradtam három napot. Annyira ...

ET Carp Match - Nomen est omen
Megjelent: 2010. April 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Folytatódott tavaszi tesztünk a Dunakeszi kavicsbányatavon. A Cayman spiccbotozás után kicsit távolabbi területet, és mélyebb vizet vettünk célba, így jöhetett az Energo Team Classic Carp Match botja. Remek idő várt ránk a Dunakeszi kavicsbányatavon A pálca hasonlatos a Bream Match-hez, de annál karakteresebb, szigorúbb. A 3.90-es változatra ...

Kárászok és keszegek, csak úgy
Megjelent: 2010. April 14. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Két nap kimerítő pergetés, legyezés, és félnapnyi igen megerőltető sörözés után, János öcsém úgy döntött, hogy egy kis amatőr úszózással színesíti tavaszi programját. Szíve mélyén elkötelezett finomszerelékes horgász ő, de a sors ezidáig csak ritkán adott lehetőséget ...

Tavaszi pezsdülés
Megjelent: 2010. April 12. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Végre-valahára megérkezett a tavasz, habár az időjárás néha még képes megcáfolni ezt a tényt, de lassan csak felelevenedik a természet. Napi rendszerességgel néztem az időjárás előrejelzéseket, vártam a lehetőséget, hogy a vízpartra léphessek. Igazi „kánikulai" időjárást jelzett több meteorológiai honlap ...

Téli visszatekintő
Megjelent: 2010. March 26. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A címmel szeretnénk a tavaszt inspirálni, hogy tudniillik jöjjön már el végre, hisz a télre visszatekinteni, leghamarabb a tavaszból lehet. Vadonatúj eszközöket vetettünk be ragadozó halak ellen, s erről feltétlenül be kell számolni. A bot fonottal érzi jól magát, de ezúttal mégis monofillel teszteltük Az ET Excalibur Spin ...

Útmutató a legyezőbotokhoz
Megjelent: 2010. March 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

A legyezőbot elsősorban dobóeszköz, és csak másodsorban fárasztó vagy csalivezető eszköz is. Tehát amikor a legyezőbotokról elmélkedünk, minduntalan kénytelenek vagyunk utalni a bot-zsinór összhang fontosságára is. Bot és zsinór – ez a két összetevő alkotja azt az „ostort", amely ördöngös praktikákra ...

Végre történt valami
Megjelent: 2010. March 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Annak ellenére, hogy már jó néhány napja márciust írunk, a tavasznak még semmi jelét nem látni, sőt mintha visszafele haladnánk az időben és a téllel kellene újra számolnunk az elkövetkezőkben... Komoly elhatározás kell ahhoz, hogy ilyen időben kimerészkedjünk a vízpartra, hisz kemény hideggel, helyenként térdig érő ...

Gold Star Blackie
Megjelent: 2010. March 16. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

El sem hisszük elsőre, hogy ez a parányi orsó öt golyóscsapágyat rejt magában. Ez pedig már világosan jelzi, hogy nem játékorsó ez a törpenövésű feka kurbli. Megpörgetve máris beindítja a horgász fantáziáját – bolognai? Finom pergetés? Könnyű úszózgatás? Netán nyakék? ...

Első horgászat
Megjelent: 2010. March 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igencsak izgalmas és sikeresnek mondható lékhorgász szezont tudhatok magam mögött, tele szebbnél szebb élményekkel és feledhetetlen emlékekkel. Hideg és hosszú telünk volt, ami jégbe fagyasztott szinte minden álló és folyóvizet így volt hol gyakorolni a horgászat e kevesek által kedvelt módszerét. Most azonban, lassan kienged a ...

Csukák a jég alól
Megjelent: 2010. March 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Kovács Adriánnal a Salmo Team Hungary oszlopos tagjával nyomoztuk a jégbe zárt csukák kapó kedvét. Kivittük jó pár tipikus léki botot magunkkal, annyi léket fúrtunk, hogy kezdő olajtársaság is megirigyelhette volna. Könnyű felszereléseket fabrikáltunk, mozgékony, friss bodorkákat kínáltunk a ragadozóknak, szóval minden ...

Útmutató legyezőzsinórokhoz
Megjelent: 2010. February 22. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ahhoz, hogy a legyezőzsinór működését és rendeltetését megértsük, képzeljük el, hogy az úszós felszerelésünkről eltávolítjuk az úszót, ólmot – mindent, ami nehezékként szolgál. Marad a pici horog, és ezt szeretnénk eldobni minél messzebbre. Nyilván nem fog sikerülni, hiszen lennie kell valami ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Vision Koma 6/7 teszt
Megjelent: 2010. February 10. | Forrás: Murányi Antal | Tesztek

Vannak még kis hazánkban horgászmódszerek, amelyek csak egy bizonyos réteget hoznak lázba. Egyelőre… Ne feledjük, így volt ez a bojlizással, matchezéssel, sőt fél évszázada a pergetéssel is. A most bemutatásra kerülő legyezőorsót ebben a reményben ajánlom, illetve azzal a meggyőződéssel, hogy a hozzáértők kezében roppant ...

Banax Sounion teszt a nagy csukák földjén
Megjelent: 2010. February 03. | Forrás: Bodnár Zoltán | Tesztek

Üdvözlök mindenkit az Energofish honlapján. Bodnár Zoltán vagyok és az Energofish kft lehetőséget adott, hogy Írországban tesztelhessem az általuk forgalmazott illetve gyártott termékeket. Első tesztalanyom a vontatós csukahorgászatnál használt multiplikátor orsó: a Banax Sounion 304 WL. Itt Írországban, a horgászat sok dologban eltér az ...