Keresett kifejezés: JF 16 találat
MOTABA CARP OLDÓDÓ BOJLI

Pergetés a Bokor Pro Spin JF orsóval
Megjelent: 2019. October 17. | Forrás: Bokor Károly | Tesztek

A nyár végére kézbe kaphattam az új pergető orsómat. Így már egy kis idő távlatából, a folyamatos használat utáni tapasztalatokról és a halas eredményekről is beszámolhatok. Az elején, kezdeném, megszületett tehát a család Pro Spin JF. 4000 – es, és a 2000 –es méretű pergető orsója. A termékcsaládra jellemző, szokásos színekbe, a fekete és az aranysárga harmóniájába lett ez a darab is öltöztetve. Az újdonság az ugyan ilyen ...

Ki korán kel...
Megjelent: 2011. February 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogy egyre teltek a napok a legutolsó horgászat óta, úgy erősödött bennem a késztetés, hogy újra pergetőbotot ragadva induljak mielőbb a vízpartok felé. Tagadhatatlanul az elmúlt időszak fogásai okozta élmények hatása alatt voltam még mindig, és az emlékek olyan erővel törtek elő, hogy fizikai fájdalommá nőtte ki magát a ...

Kisgyalánban jártunk
Megjelent: 2023. November 18. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

A kedvenc vizeim közé tartoznak a tőzegbánya tavak. A haleltartó képességük átlagon felüli, kiváló életteret nyújtanak a vízivilág számára. 2019. tavasza óta én és Czimmermann Gábor (Csoszi)-val egy verseny csapatot alkotunk, a neve: Koós Catfish Team. Tőzeges környezet. Ebben a tőzeges környezetben sikeresebbek az ívások, gyorsabban növekszenek az ivadékok és rengeteg búvóhely biztosítja a magas megmaradási arányukat is. Az ...

Alapkészségek
Megjelent: 2023. August 26. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

Az idei télen több időt szántam a felszerelésem meg újítására, mint általában szoktam. A sokéve halogatott zsinór cseréken túl a régebbi, ritkán használt botjaimat is lecseréltem Koósra. A húszévesnél idősebb Banax orsóimmal nem kellett sokat babrálnom. A mély dobra ráfér a 76-os. Kaptak egy mélydobot a zsinór kapacitás miatt és már mehettek is fel az új Shadowokra. A strapabíró Shadow. A még 2000-ben vásárólt ...

A kiérdemelt fürdőzés
Megjelent: 2023. July 01. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Fürdés ilyen jól még egyikünknek sem esett, ez nem kérdés, hiszen magyar bajnokok lettünk method feeder szakágban, csapatban, nem is akármilyen CSAPATBAN! Bár a legendás Maty-ér vize még csak közelítette a 20-22 Celsius-fokot, mi egyetlen percig sem gondolkodtunk azon, hogy beugorjunk-e vagy sem! Magyar bajnokok lettünk ugyanis, ilyen esetben pedig illik megmártózni a versenynek helyszínt biztosító vízben! Határtalan örömünkben meg sem fordult a fejünkben, hogy ne ...

A végső teszt – januári pontyok az RSD-ből
Megjelent: 2023. March 11. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Az idei, szokatlanul enyhe január lehetőséget adott arra, hogy szinte minden héten, illetve hétvégén horgásszunk, gyakoroljunk, valamint igen szélsőséges körülmények között is bevessük a napokon belül forgalomba kerülő, 2023-as Benzár újdonságokat. Ennek megfelelően igyekeztünk sokféle vízre ellátogatni és olyan hideg vízi információkra szert tenni, amelyeket a közelgő horgászkiállítások alkalmával meg tudunk osztani majd az érdeklődőkkel. A ...

Csapatban könnyebb
Megjelent: 2023. February 25. | Forrás: Szarka László | Írások

A magyar versenyhorgászat nemzetközileg is kiemelkedően magas színvonala nem csak a világversenyeken szerzett, és évről-évre gyarapodó érmeink számában érhető tetten, hanem a hazai bajnokságok hihetetlen erősségében is. Ez olyannyira igaz, hogy több szakágban már a középdöntőbe kerülés is komoly fegyvertény. Hát még az onnan való továbbjutás, amit többnyire csak olyan kiélezett küzdelemben lehet kivívni, mint amilyent a XII. Feeder Bajnokság desedai ...

Több mint versenybeszámoló
Megjelent: 2022. December 18. | Forrás: Szarka László | Írások

Nem is olyan régen sok száz kilométert autóztam, hogy ott lehessek a Látóképi-tavon a feeder bajnokság zárónapján, és nagyon jól döntöttem. Láthattam ugyanis a szakág legkiválóbbjait, Erdei Attilát, Bakó Pétert és Szabó Bencét, hogy csak a dobogósakat említsem név szerint. Nagy élmény volt, tanulságokkal, mégsem lett belőle cikk. Aztán következett a method bajnokság, amelynek történetesen az ország másik végén, a Kőszeg közeli Lukácsházán ...

Gyermelyi kalandok feeder bottal
Megjelent: 2022. May 26. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A Gyermelyi Horgásztóval, bevallom őszintén, már régóta szemeztem, hiszen nagyon szép környezetben elterülő, impozáns halállománnyal bíró horgászvízről van szó. A maga 17 hektáros területével nem is nevezhető egy kifejezetten magától értetődő pályának, így rögtön két, természetesen filmkészítéssel egybekötött napot szántam az itteni horgászatra. Nagyon kíváncsi voltam, hogy ennyi idő alatt mire jutok, de természetesen bíztam benne, hogy ...

Csalizási lehetőségek kapástalan időkre
Megjelent: 2022. May 14. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Bizonyára sokan kerültetek már olyan helyzetbe, amikor a jól bevált, megszokott csalikombinációk eredménytelennek bizonyultak. Akár a legjobb minőségű, leginkább favorizált golyók sem hozzák a hozzájuk fűzött reményeket. Gyönyörű időben indult a horgászat! Ám hamarosan drámai változás állt be! Eső és napsütés váltotta egymást, folyamatosan változó széliránnyal. Természetesen sok tényezője lehet eme jelenségnek és időnként ...

Feeder bottal a Dunakeszi Kavicsbányatavon
Megjelent: 2022. April 23. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Még a versenyszezon előtt szerettem volna meglátogatni az egyik legismertebb egyesületi kezelésben lévő, Budapest közeli vizet, a Dunakeszi Kavicsbányatavat, melyről már megannyi jót és rosszat hallottam az elmúlt években. Sokan az egekig magasztalták a tavat, míg mások kevésbé meggyőzően nyilatkoztak a víz állapotáról. Mindezek alapján sejtettem, hogy nagy fába vágom a fejszém, azonban éreztem, ha itt sikerül egy igazán szép pontyot fognom, akkor arra ...

Városi horgászat: feeder bottal Budapesten
Megjelent: 2022. January 08. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A dunai horgászat számomra egyet jelent a tökéletes kikapcsolódással, hiszen a szezon közbeni hajtás után nincs jobb, mint kiülni a Duna-partra és csodálni a gyönyörű folyót! Na jó, azért azt sem bánom, ha akad is valami a horgomra, de őszintén mondom, hogy csalódottan még egyetlen dunai pecámról sem tértem haza! Ha fogtam néhány szép halat, akkor azért, ha pedig nem, akkor a táj szépsége és hangulata miatt voltam boldog a horgászat végeztével. Az idei ...

Magyarország Method világbajnok!
Megjelent: 2021. September 22. | Forrás: Szabó Bence | Események/Kiállítások

Bizony, nagyon örült minden magyar method feeder horgász, amikor 2020-ra a nemzetközi szövetség illetékesei kiírták az I. Free Style Method Feeder Világbajnokságot, melynek helyszínéül ráadásul hazánk egyik gyöngyszeme, a Maconkai-víztározó szolgált. A pandémia azonban átírta a forgatókönyvet, így a verseny lebonyolításával egy évet várni kellett. Idén, azaz 2021 szeptember 18-19-én viszont már végre összegyűlhettek a világ legjobb method feeder ...

Horgászat a paradicsomban
Megjelent: 2021. September 04. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Sokat hallottam már erről a tőlem szinte karnyújtásnyira található vízről, ám az élet úgy hozta, hogy most végre „birtokba vehetem” annak kis szeletét és ellátogathatok a Carp & Carp névre keresztelt valódi paradicsomba! Szabó Ernő tógazda meghívására érkeztem ide kedves feleségemmel! Már a tóra érve remek érzés tölti el az embert, ugyanis a nagy melegben megpillantani a kristálytiszta csillogó vizet mindig felüdítő számomra, azonban az ehhez az ...

KAMASAKI jigekkel tilalom után
Megjelent: 2021. June 15. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A tavasz utolsó hónapját már nagyon vártam, hiszen végre újra lehet horgászni az egyik kedvenc tüskéshátú ragadozómra, a nemes süllőkre. Hiánypótló termékként éppen jókor érkeztek meg a KAMASAKI ragadozóhalas kiegészítői közé a jig fejek, melyek közül a legkisebb méretűek egyből felkeltették az érdeklődésemet. Összekötve a kellemeset a hasznossal elindultam kedvenc folyómra, hogy az újdonságokat a halaknak is „bemutassam”… Sokat változott ...

Feederrel a Zagyván
Megjelent: 2021. May 15. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Megmondom őszintén, mindig is irigyeltem azokat a horgásztársakat, akik valamelyik nagy természetes vizünk, mint például a Duna, a Tisza vagy a Balaton közelében élnek, hiszen olyan horgászati lehetőségeik vannak, amelyekről egy magamfajta pecás csak álmodik. Nekem gyermekkoromban a Zagyva jelentette az egyetlen igazán számottevő vadvízi pályát, hiszen ez az a folyócska, amelyik a legkönnyebben, leggyorsabban megközelíthető volt számomra. Bár manapság már ...

Partszéli pontyok hosszú előkével
Megjelent: 2021. May 05. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Mivel az elmúlt hetekben jelentősen felmelegedett az idő, ezért úgy gondoltam itt az ideje egy rövid botos, partközeli horgászatnak. Sokat nem is tétlenkedtem, úgyhogy már azon gondolkodtam, hogy melyik tóra essen a választásom. Hamar eldöntöttem, hogy a nem régen nyílt, Délegyházán található Majosligeti-tó lesz a megfelelő helyszín, erre a horgászatra. Megérkezésemkor rövid gondolkodás után a tó hátsó, nyugodtabb szegletében foglaltam el a ...

Tavaszi pontyozás dupla szettel
Megjelent: 2021. May 04. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

„Kezdődjön a peca!” Ez a kijelentés ezen cikk kapcsán több szempontból is igaz! Tavasszal ugyanis újra kezdetét veszi a pontyhorgászok időszaka. A májusi tilalom előtt, vizeink melegedtével van némi időnk egy kis kalandozásra! A másik aspektus ami miatt igazzá válik a fenti felkiáltás pedig az, hogy az Energofish kínálatában újonan megjelenő tavaszi dupla pontyozó szett került a kezem közé, mely remek alternatívát nyújt a hobbi pecások illetve a ...

Bánya tavi pontyok az akadók közül
Megjelent: 2021. April 24. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Ahogy a címből is következtetni lehet, egy igen nehéz horgászaton vagyok túl, melyen a legfőbb kihívást az akadók jelentették, vagyis ezeknek a meghorgászása, lehetőség szerint szerelék vesztés nélkül. Viszont nem szeretnék ennyire előre szaladni, úgyhogy a legelejére visszatérve kezdem a beszámolómat és bízom benne, hogy tudok néhány hasznos információval szolgálni az ehhez hasonló tavakon horgászó sporttársaknak. Az időjárás előrejelzést ...

Tavaszi pontyhorgászat: a türelem pontyot terem
Megjelent: 2021. April 23. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

A nagypontyok üldözésében kimondottan fontos a türelem, még nyáron is napok telhetnek el kapásra várva, eredménytelenül, mire aztán megtörik a csend és legnagyobb örömünkre a várva várt bajszos megjelenik zsinórunk másik felén. Természetesen a halnélkül maradás is benne van abban a bizonyos pakliban, főleg ha az ember kora tavasszal indul a nagy pontyok keresésére. Ennek tudatában mi azonban Szabó Bence és Csukovics Dániel barátaimmal ellátogattunk a ...

Pontyok a jég mellől
Megjelent: 2021. February 26. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Hogy mi a jó a téli horgászatokban? Bár alapvetően szeretek télen horgászni, de, hogy miért, azt néha már magam sem tudom, főleg akkor nem, amikor a tópartra érve az a látvány fogad, mint legutóbb a nyékládházi Koi 1-es tó kapujában. Bizony, a fele vízfelületet jég borította, ami nem tett túlzottan optimistává a halfogást illetően, és akkor még finoman fogalmaztam. Persze vagyok annyira elvetemült, hogy ez ne szegje kedvem, így természetesen a ...

Energofish ÉLŐ Stream Show program
Megjelent: 2021. February 23. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Kövess minket élőben február 27-én a Facebookon, s kérdezz teszthorgászainktól, vendégeinktől! Az Energofish Stream Showt nézők között értékes nyereményeket sorsolunk ki, illetve itt kerülnek bemutatásra a Benzar Mix horogcsali újdonságaink. A stream show szombaton 10:00 órakor kezdődik az Energofish Facebook csatornáján! Műsorunk várhatóan 14 óra körül ér véget. A részletes programtervet az alábbiakban tekinthetitek meg: 10:00 - ...

Ne búsongj, busázz
Megjelent: 2020. September 04. | Forrás: Szarka László | Írások

Több oka is van annak, hogy néhány év eltelte után újra a busázásról írok, persze újfent Szilvási Szilárdot segítségül hívva, de ezek közül is a legfontosabb, hogy felelevenítsük és kiegészítsük azokat az ismereteket, amelyek birtokában eredményesen és nem utolsó sorban szabályosan, szájba akasztva tudunk busára horgászni. Mert lehet erre a halra haragudni - van is rá okunk bőven -, de ha már itt van a vi-zeinkben, mi arra ösztönözzük a horgászokat, ...

Ismeretlen vizeken – A Sárisápi Horgásztó
Megjelent: 2020. August 15. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Egy új vízre látogatni mindig nagy kihívás, hiszen az ember előre nem tudja, hogy pontosan mire is számítson. Ismeretlen a helyszín, a környezet, a halak, illetve mindazok, a horgászat eredményességét alapjaiban befolyásoló elemek, mint a vízmélység vagy a mederszerkezet, amelyekkel egyébként nem ártana tisztában lenni, ha jót szeretnénk horgászni. Hogy mi a teendő ilyen esetben? Meg kell próbálni információt kérni a tavat jól ismerő horgászbarátainktól ...