Keresett kifejezés: KEVLAR 1 találat
KOÓS CATFISH RIG-IT KEVLÁR ELŐKEZSINÓR

Harcsaszezonban
Megjelent: 2012. May 11. | Forrás: Jakó László | Írások

Bevallom, mindig kissé pirulok, amikor harcsázásról írok egy olyan portálon, ahol két olyan neves kollégám is tevékenykedik, mint Kovács Adrián és Lukácsi Béla. Nem túlzott szerénység azt állítani, hogy hiába vagyok megszállott ragadozó horgász évek óta, hozzájuk képest mégis csupán ...

Feltolóssal pontyra
Megjelent: 2011. September 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A nyár és az ősz egyik népszerű horgászmódszere a feltolós úszós pontyozás. Ezúttal egy Tisza-tavi ártérre látogattunk, hogy ott tegyük próbára szerencsénket. Az elmúlt esztendő bizonyos helyeken alapjaiban alakította át a pályákat, de a halbőséggel nincs gond, ezt mi is bizonyíthatjuk. Napfelkelte előtti ...

Márciusi csukák
Megjelent: 2011. March 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Márciusi csukázás? Otthon a tilalmi idő miatt márciusban nem lehet csukázni, de Írországban nincs tilalmi idő. Itt a természet úgy oldja meg, hogy az ívás előtti időszakában a csukák nem táplálkoznak, így hiába is horgásznánk rájuk, úgy sem sikerülne horogra csábítani őket. Első csukám egy ...

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...

Egy kis reggeli twiszterezés
Megjelent: 2010. November 22. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Csodaszép hajnalra ébredtem. A kelő nap aranyló fénye átszüremlett a sűrű párát ontó víz felett. A csípős reggeli hidegben sejtelmesen gőzölgött a még tíz fok feletti Ráckevei-Duna sűrű nádbugákkal szegélyezett keskeny vize. Gyorsan bekaptam a reggelit és kötelességeimet elodázva csónakba huppantam, magamhoz kapva a ...

Nőtincsi verseny
Megjelent: 2024. March 20. | Forrás: Nieto Ramon | Írások

A csapat idén is részt vesz a Nőtincsen megrendezésre kerülő harcsafogó versenyen. Ebben a cikkben bemutatom a 2023-as versenyünket és tapasztalatainkat. Kezdő harcsásoknak pedig egy kis iránymutatást és felkészülési javaslatokat egy harcsás versenyre. A tóról néhány érdekesség: Nógrád megyében található ez a gyöngyszem. Ezt a körülbelül ötven hektáros tavat a Lókos-patak felduzzasztásával hozták létre 2000-ben. Alapvetően a tó árvízvédelmi ...

Alapkészségek
Megjelent: 2023. August 26. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

Az idei télen több időt szántam a felszerelésem meg újítására, mint általában szoktam. A sokéve halogatott zsinór cseréken túl a régebbi, ritkán használt botjaimat is lecseréltem Koósra. A húszévesnél idősebb Banax orsóimmal nem kellett sokat babrálnom. A mély dobra ráfér a 76-os. Kaptak egy mélydobot a zsinór kapacitás miatt és már mehettek is fel az új Shadowokra. A strapabíró Shadow. A még 2000-ben vásárólt ...

MI LEGYEN AZ AJÁNDÉK-AJÁNDÉK ÖTLETEK KARÁCSONYRA 5.
Megjelent: 2016. December 14. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2016-08-30 ldeje figyelmet fordítani családtagjainkra, szeretteinkre, barátainkra. Lassan azon is elkezdünk gondolkodni, milyen ajándékkal lepjük meg őket, hiszen mindannyian tudjuk: adni jó. Felemelő érzés, amikor azt tapasztaljuk, hogy valakinek sikerült örömet szereznünk. Ez azonban nem egyszerű feladat, hiszen nehéz kitalálni, szeretteink milyen ajándéknak örülnének igazán. Egy dolog biztos: ha valakit a hobbijához kötődő ajándék várja a karácsonyfa ...

Az erős, megbízható rablóhalas végszerelékek kellékeiről
Megjelent: 2015. December 08. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Napjainkban a finomszerelékes horgászatnál tapasztalt szerelékfinomításhoz hasonlóan, a ragadozóhalas készségek összeállításánál is megfigyelhető a végszerelékek eltúlzott kikönnyítése, levékonyítása, finomítása. Egyfelől érthető ez az irány, természetesen a horgász célja az eredményorientáltság, s ezt nagyon sokan csak úgy tudják elképzelni, hogy élőcsalis, vagy műcsalis eszközeiken vékonyabb főzsinórt és előkét, valamint egyre ...

Koós Catfish fonott zsinórok óriáshalakra tervezve
Megjelent: 2015. November 17. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

A harcsa horgászatában gyakoribb a lemaradás, a halvesztés, mint a békés halaknál. Elsődleges okai ennek a célpontunk óvatossága, és a viszonylag kevés akadási pont, ahol jól ül a horog. A horgunkról halat veszíteni nem kellemes dolog, főleg ha az érezhetően egy termetes példány volt! De harcsahorgászként el kell fogadnunk, hogy gyakrabban járunk így, természetesen csak akkor, ha mindent megtettünk annak érdekében, hogy ez ne következhessen ...

A hónap csalija: Salmo Executor
Megjelent: 2013. August 15. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Süllős loccsanásoktól hangos nyári éjszakák, csukaszaltóktól emlékezetes csatornás cserkelés friss emlékei tódulnak előre gondolataimban a lengyel származású tört csőrű wobbler által kapott élmények hatására. A kezdeti átütő gyors sikerek, a váratlan fordulatok és a vele elért átlag feletti eredményesség tette számomra az Executort az első számú kedvencemmé. Alkonyat utáni pergetésnél, de nappali horgászatokkor is rendre bizonyított, ...

Kipróbáltuk Supreme Pole
Megjelent: 2013. May 28. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A 2013-as esztendő egyik újdonsága az Energo Team vadonatúj spiccbot sorozata, a Supreme Pole. A DX-Kevlar erősítésű bottest még könnyű, de erejével akár nagyobb halak is megtarthatók - különösen, ha begumizunk 1-2 tagot. A DX-Kevlar erősítésű gyűrűs botokat már jól ismerjük régebbről Ebben a sorozatban négy darab bot ...

Őszvégi feeder peca
Megjelent: 2012. December 18. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Az október a szüreti mulatságok, a borfesztiválok és a termetesebb pontyok horgászatának ideje. Ennek megfelelően ezúttal is kedvenc pontyos vizemre, a Fehérvárcsurgó határában található Fehérvárcsurgó-i horgásztavakra látogattam el egy kellemes peca reményében. Titkon abban reménykedtem, horogra csalhatok a tó ...

Hárman a nyárban
Megjelent: 2012. October 26. | Forrás: Jakó László | Írások

hárman a nyárban Donát barátom ismét rávett, hogy látogassunk el a meseszép Lázbérci-tározóra. Sokat noszogatnia nem kellett, mivel egyike kedvenc vizeimnek a hangulatos, hűs erdővel körül ölelt tó, mely tükre alatt temérdek hal lakik. Soha még olyan nem fordult elő, hogy eredmény nélkül múlt volna el egy nap. Szép ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Elnöki elegancia, betyáros erő
Megjelent: 2011. October 21. | Forrás: Jakó László | Írások

Jó néhány hónapja már, hogy birtokomban van egy Energo President DX Kevlár bot. Pergetni vettem – hiszen mi másért – nagyobb ragadozókra. Régóta nem dobáltam tudatosan több kilós rablókra, az utóbbi években jobbára e módszer finomított szegmensét űztem, e téren igyekeztem minél nagyobb rutinra szert tenni. Ám az ...

Pergetés az őszi Dunán
Megjelent: 2010. December 01. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi párán átszűrődő bágyadt napfény dunai pergetésre csábított. Kaptam a twiszterezésnél már jól bevált háromméteres, kétrészes President DX- Kevláromat, és hamarosan a csábítóan tükörsima Nagy-Dunán találtam magam, barátaim Günther és Tibor társaságában. ...

Októberi csukázás Ír vizeken
Megjelent: 2010. November 15. | Forrás: Bognár Zoltán | Írások

Az elmúlt hónapban nem sok idõm jutott szeretett hobbim ûzésére, de azért eltöltöttem egy-két napot a vízen a vendégekkel. Sok új dolgot kipróbáltam a csukahorgászat eredményesebbé tételének érdekében. Persze, azért volt hogy vontattunk, de inkább pergettünk ebben a hónapban. Októberi vontatva ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

A Pó másik arca II.
Megjelent: 2009. September 04. | Forrás: Pálfai Gábor | Írások

Fogtunk szép dévéreket, márnákat, és egy gyönyörű amurt már a folyón, de egy szép nyurgával viszont még adósunk maradt a Pó. Így Csönge Feri barátom bevetette sok évtizedes balatoni tapasztalatát és harcba indult a nyurgák ellen. Feri nem bonyolította túl a dolgot, leült horgászni a tábor kikötőjében ...

Power Pickerrel a Tiszán
Megjelent: 2009. June 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Amikor először kézbe kaptam az Energo Team Power Picker botját, azonnal kiderült, hogy az XXX Strong felirat nem csupán reklámfogás. Már „szárazon” érezni lehetett az erejét, amin semmi csodálkoznivaló nincs, ha jobban szemügyre vesszük a pálcát. Egy Tiszai kanyar külső íves kövezését horgásztunk meg ...

Teszthorgászat Bugaszegen
Megjelent: 2009. January 14. | Forrás: Jancsek János | Tesztek

Az Energofish Kft és a Dél-Balatoni Sporthorgász Egyesületnek köszönhetően botokat, halakat, és ruházatot is tesztelhettem. Ezen a napon, egy olyan tavon kaptam lehetőséget, ahol az idén még tilos a ragadozó halakra történő horgászat, de a vezetőség kíváncsi volt, hogy a jövő évi nyitás előtt mire is várhatnak az ide látogató ...

Véget ért az év legnagyobb amatőr versenye!
Megjelent: 2008. September 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Azt nem tudjuk, hogy a világon van-e hasonló verseny, de az biztos, hogy a IV. EnergoTeam Kupa mely egyéni, családi, ifjúsági és gyermek kategóriában került lebonyolításra, összdíjazása 5 000 000 Ft volt, - példátlan- a hazai versenyek történetében.ET Kupa döntő - gyerek - IbrányA versenyről készült képek ide kattintva ...

Nádi pontyozás úszóval
Megjelent: 2008. September 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Ez a megnevezés gyűjtőfogalom, hiszen hasonlóan szerelünk, ha bármilyen vízinövényzet, sás, nád, fűzes, csuhés, hínaras, tökleveles vagy akadó közelében horgászunk, ahol jobb, ha a zsinór függőlegesen fut a vízfelszíntől a horogig. Nádi pontyozáshoz bevált úszók, ólmok, horgokEz talán a leghangulatosabb ...