Keresett kifejezés: NATÚR 84 találat
CARP EXPERT ETETŐ MIX

„Nagydévéres” feederezés
Megjelent: 2022. May 11. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

A nagyhalas pontyhorgászatra berendezkedett tavak között jónéhány olyat találunk, ahol a pontyok mellett, élvezve a sporthorgászat védelmét, szép dévér állomány alakult ki. Ezeken a vizeken érdemes a nagyobb dévérekre céltudatosan horgászni. Magam is a pontyok kedvéért jártam kezdetben egy közeli horgásztóra, hiszen szép 6-12 kg közöttieket sikerült partra segítenem egy-egy fotó erejéig. Azonban a pellet csalikat gyakran húzták el szép ...

Halvacsora - Füstölt pisztrángok
Megjelent: 2024. January 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A füstölt hal mennyei illata nemcsak engem, de a szűkebb és tágabb környezetemben élőket is rabul ejtette hosszú évek óta. Voltak, akik személyesen győződtek meg róla, de volt olyan is, aki szájhagyomány útján kóstolt bele a halfüstölés megunhatatlan ízvilágába. Ami különösen jó benne, az az, hogy akár az elkészített pisztránggal kedveskedünk valakinek, vagy akár magával a halfüstölővel ajándékozzuk meg szeretteinket, egyszerűen nem tudunk mellé ...

Nem várt vendég
Megjelent: 2023. October 21. | Forrás: Heincz András | Írások

Egy jól összehangolt felszerelés olyan fontossággal bírhat, mint a kellően megválasztott csali. Hiszen hiába a legfurfangosabban felkínált ínyenc falat, ha a szettünk nem alkalmas a célhalat szákba terelni. Véget értek a családi nyaralások, és megrögzött pecásként a szép közös élményeket természetesen részben vízparton, horgászbottal a kezünkben szereztük, de azért nem ugyan az a nyüzsgésben eltöltött tengerparti pergetés, mint a jól megszokott ...

Duna, halak, évszakok
Megjelent: 2023. August 12. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Legnagyobb folyónk az esztendő minden hónapjában tartogat meglepetést, de mégis a békés halak eredményes fogása szempontjából a tavasztól az ősz végéig tartó időszak a legkiemelkedőbb. Az izgalmas, halakban gazdag folyóvízi pecák sikerét az aktuális vízállásnál optimális haltartó helyek ismerete határozza meg a felmelegedés időszakától egészen az októberi-novemberi lehűlésekig. Nincs ez másképpen a bolognai botos úsztatásnál sem. Fontos tudnunk a ...

A kiérdemelt fürdőzés
Megjelent: 2023. July 01. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Fürdés ilyen jól még egyikünknek sem esett, ez nem kérdés, hiszen magyar bajnokok lettünk method feeder szakágban, csapatban, nem is akármilyen CSAPATBAN! Bár a legendás Maty-ér vize még csak közelítette a 20-22 Celsius-fokot, mi egyetlen percig sem gondolkodtunk azon, hogy beugorjunk-e vagy sem! Magyar bajnokok lettünk ugyanis, ilyen esetben pedig illik megmártózni a versenynek helyszínt biztosító vízben! Határtalan örömünkben meg sem fordult a fejünkben, hogy ne ...

Megérkeztek az új pellet bokszok
Megjelent: 2023. June 10. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Úgy gondolom, hogy erre a termékre már nagy szükség volt a Benzár Mix palettáján, hiszen egy rendkívül praktikus, fogós csalogatóanyagról van szó, aminek elkészítése végtelenül egyszerű és talán ez a három legfontosabb tulajdonsága teszi ennyire meggyőzővé. Íme az 5 féle pellet box! Igen, öt a szerintünk leginkább fogós ízesítésben került a boltok polcaira, amelyek között van már régóta bevált aroma, viszont van, olyan új ízesítés ...

Tavaszi methodozás Törökbálinton
Megjelent: 2023. March 04. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Végre megérkezett a várva várt tavasz, éppen ezért nem tétlenkedtem sokat, megragadtam az alkalmat és a szép napsütéses időben az első utam a vízpartra vezetett. A kedvenc horgászvizemre látogattam el, ami nem más, mint a Törökbálinti Horgászpark, amit azért is kedvelek, mert itt kis túlzással bármilyen halra lehet eredményesen horgászni. Egy egész napos horgászatra elegendő csalogatóanyagok. Amikor tavasszal kifejezetten ponty a célhal a ...

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben!
Megjelent: 2023. January 22. | Forrás: Őze Dániel | Írások

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben! 4, 1, 2/0…? A jigfejek útvesztőjében nem nehéz elakadni, mikor azok méretezéséről van szó. Sőt, egy másik oldalról megközelítve a dolgot, látatlanul milyen és mekkora jig fejet válasszunk a plasztikcsalinkhoz? Jelen kérdések mentén jött létre ezen cikk, melyben bemutatásra kerülnek a legújabb Kamasaki jigek, azok méreteivel párhuzamosan, kiegészítve 1-2 plasztikos ...

Gyermelyi kalandok feeder bottal
Megjelent: 2022. May 26. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A Gyermelyi Horgásztóval, bevallom őszintén, már régóta szemeztem, hiszen nagyon szép környezetben elterülő, impozáns halállománnyal bíró horgászvízről van szó. A maga 17 hektáros területével nem is nevezhető egy kifejezetten magától értetődő pályának, így rögtön két, természetesen filmkészítéssel egybekötött napot szántam az itteni horgászatra. Nagyon kíváncsi voltam, hogy ennyi idő alatt mire jutok, de természetesen bíztam benne, hogy ...

Füzespart legszebb pontyai
Megjelent: 2022. March 16. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Február első napjain egy számomra eddig ismeretlen víz, a Füzespart Horgásztó partján találtam magam. Szép, rendezett környezet, kristálytiszta, igen mély víz, illetve kedves, vendégszerető személyzet jellemezi a tavat, melynek halállományáról már korábban is sok jót hallottam. Két vízterület is van itt egészen pontosan, egy bojlis, kifejezetten nagyhalas tó, valamint egy napijegyes horgásztó egyenként 4-5 hektáros vízfelülettel. Én előbbit igyekeztem ...

Téli feederezés lépésről lépésre
Megjelent: 2021. November 25. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Egyre többen horgászunk télen, a feederes technika fejlődése, a finomra hangolt felszerelések, a remek etetőanyagok meghozzák a sikert, este egy meleg tea mellett örömmel gondolunk vissza a horgászattal töltött órákra, feltöltődve mehetünk másnap munkahelyünkre. Ahogy horgászvizeink hőmérséklete 10○ celsius fok alá hűl, eljön az ideje a hidegvízi feederezésnek. Halaink a vizek alsó rétegében összegyűlő 4○ celsius fokos, állandó hőmérsékletű ...

Süllőhorgászat sliderekkel
Megjelent: 2021. June 22. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

A már jól ismert Jerk tipusú Salmo Slider csalik szélesebb körben használhatóak mint azt sokan gondolják. A csukák cserkelésén felül az úszó (F-Floating) tipussal jól foghatóak a sügerek, balinok, harcsák de én mégis a süllők egyik kedvenceként ismertem meg és előszeretettel használom. Kristálytiszta, tükör vizen, amikor a ragadozóink minden apró bakinkat észreveszik az erős, gyors veretésű wobblerek nem jöhetnek szóba. Ekkor a ...

Nagypontyok birodalmában
Megjelent: 2021. June 10. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Megmondom őszintén, a tavasz végéhez közeledve már nagyon vágytam egy igazi nagyhalas pecára, hiszen jó pontyokat fogni feederrel mindig nagy élmény! Ennek érdekében felkerestem Kubuk Dani pontyhorgász barátomat és olyan vizekkel kapcsolatban érdeklődtem nála, amelyek számomra ismeretlenek, de reális esélyt kínálnak nagytestű pontyok megfogására a partról, feeder bottal is. Említette, hogy épp a napokban készül a Demecser mellett található Rober-tóra egy ...

Székesfehérvári örömpeca
Megjelent: 2021. May 27. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Egészen tavaly október elejétől, mióta lezárultak az országos bajnokságok, vártam az áprilist, ugyanis ekkor kezdődtek el a feeder és method selejtezők, amelyeken részt vettem és amelyek komoly felkészülést igényeltek. A versenyek minden percét élveztem és ezek során rendkívül sok dolgot tanultam, amit a későbbiekben reményeim szerint tudok majd kamatoztatni. Ahogy azonban véget értek a versenyek, vágytam már egy olyan horgászatra, ahol kicsit ki lehet ...

Partszéli pontyok hosszú előkével
Megjelent: 2021. May 05. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Mivel az elmúlt hetekben jelentősen felmelegedett az idő, ezért úgy gondoltam itt az ideje egy rövid botos, partközeli horgászatnak. Sokat nem is tétlenkedtem, úgyhogy már azon gondolkodtam, hogy melyik tóra essen a választásom. Hamar eldöntöttem, hogy a nem régen nyílt, Délegyházán található Majosligeti-tó lesz a megfelelő helyszín, erre a horgászatra. Megérkezésemkor rövid gondolkodás után a tó hátsó, nyugodtabb szegletében foglaltam el a ...

Bánya tavi pontyok az akadók közül
Megjelent: 2021. April 24. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Ahogy a címből is következtetni lehet, egy igen nehéz horgászaton vagyok túl, melyen a legfőbb kihívást az akadók jelentették, vagyis ezeknek a meghorgászása, lehetőség szerint szerelék vesztés nélkül. Viszont nem szeretnék ennyire előre szaladni, úgyhogy a legelejére visszatérve kezdem a beszámolómat és bízom benne, hogy tudok néhány hasznos információval szolgálni az ehhez hasonló tavakon horgászó sporttársaknak. Az időjárás előrejelzést ...

Ponty Lakoma: csalizási tippek pontyhorgászathoz
Megjelent: 2021. April 16. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Ebben az írásomban szeretnék némi támpontot adni arra vonatkozóan, hogy hogyan is látok neki egy kora tavaszi horgászatnak, mely csalogató anyagokat részesítek előnyben és milyen formában igyekszem felkínálni azokat! Természetesen mindenki számára van egy alapvető elképzelés, egy favorit csali, egy favorit kaja amire esküszik és ez így is van jól! Előre leszögezném, hogy nem ebben szeretném megingatni Önöket, csupán bemutatni az én kedvenc ...

Plasztik csalikkal télen
Megjelent: 2021. February 03. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogy a nyári meleg hónapok pergetései a wobblerezésről szólnak, úgy az őszi lehűlésektől a tavaszi felmelegedésig tartó pergetőszezon a különféle plasztik csalik ideje inkább. Novembertől, a vizek drasztikus lehűlésétől sok pergetőhorgász akasztja kapcsába a merülő, mélyen járó wobblerek helyett a twisterek és gumihalak jól bevált változatait. A Mann’s plasztikok a legbeváltabb márkák egyikei, a legfogósabb csukás, süllős gumik között évtizedek ...

Leveleki kalandok
Megjelent: 2020. October 29. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Amikor az ember egy 200 hektáros víztározó partjára téved, ráadásul feeder botokkal a kezében, biztosra veheti, hogy nagy kalandban lesz része. Kiváltképp igaz ez abban az esetben, ha egy, a parttal közvetlen összeköttetésben nem lévő stégről hódolhat szenvedélyének úgy, hogy néhány vízimadáron kívül mással biztosan nem fog találkozni, amíg érte nem jönnek a vendéglátók. Nos, nekem pont egy ilyen felejthetetlen kalandban volt részem nem is olyan régen ...

Versenystratégia – I. rész
Megjelent: 2020. October 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Lassan tíz éve már, hogy elindultam az első horgászversenyemen, egészen pontosan egy páros derbin édesapámmal. Meghatározó emlék ez számomra, hiszen a peca remekül sikerült, második helyen végeztünk sok-sok csapat között, így egy olyan löketet adott ez az élmény számomra, ami szerintem élethosszig tart majd. Ez egyébként valószínűleg annak is köszönhető még, hogy egészen kiskorom óta a mindennapjaim részét képezi a versengés, hiszen a ...

Thrillek diadala II. rész
Megjelent: 2020. September 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az első részt tehát azzal fejeztem be, hogy a nagy harcsának tényleg kell a (nagy) Thrill. Sokszor kell neki a hetes is, de a majd kétszer akkora tömeggel bíró kilences sokkal nagyobb összhangban dolgozik a harcsás felszereléssel. A biztonságot jelentő vastagabb fonott miatt muszáj feltenni a kilences Thrillt, kisebb testvérét nem lehet pont oda és akkora távra hajítani, ahova mi akarjuk.  22 centivel nagyobb mint elejtője, pontosan 192 centis és 65 kilós ...

A biztos pont - A Pro Corn széria
Megjelent: 2020. September 12. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Sokat gondolkodtam, hogy milyen címet adjak ennek az írásnak, ám végül egy kissé szokatlannak tűnő, mégis a történet lényegét legjobban kifejező szókapcsolat lett a befutó, a „biztos pont”. Tehát valami olyasmiről lesz szó, amire bátran támaszkodunk, amit szeretünk és szeretnénk mindenkihez eljuttatni, hiszen nekünk már bizonyított és annyi örömet szerzett, hogy megér egy külön írást. Sőt, megérne többet is, de azzal könnyen lehet, hogy ellentétes ...

Ismeretlen vizeken – A Sárisápi Horgásztó
Megjelent: 2020. August 15. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Egy új vízre látogatni mindig nagy kihívás, hiszen az ember előre nem tudja, hogy pontosan mire is számítson. Ismeretlen a helyszín, a környezet, a halak, illetve mindazok, a horgászat eredményességét alapjaiban befolyásoló elemek, mint a vízmélység vagy a mederszerkezet, amelyekkel egyébként nem ártana tisztában lenni, ha jót szeretnénk horgászni. Hogy mi a teendő ilyen esetben? Meg kell próbálni információt kérni a tavat jól ismerő horgászbarátainktól ...

Magvakkal Marcalban
Megjelent: 2020. August 06. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Nincs az a horgász akit ne ejtene rabul ez a látvány. Eljött a hétvége és útnak indultunk egy számomra kedves, festői szépségű tó partjára. A mai horgászatra menyasszonyom és öcsém is elkísértek így együtt vesszük üldözőbe a tó nagytestű lakóit egy ígéretes éjszakai horgászat keretein belül! Nem is olyan régen ellátogattunk erre a tóra, de akkor talán az időjárás, vagy a pontyok kezdődő ívása, esetleg ezek együttes hatása miatt nem ...