Keresett kifejezés: csalihal 57 találat

Stupekes harcsázás
Megjelent: 2011. August 24. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A víz felmelegedésével a harcsák egyre szívesebben feljönnek vízközé táplálkozni. A horgászok felfigyeltek arra is, hogy különösen vonzza a bajszikat az íváskor felszín közelében csobogó hal. A Koós-féle készre szerelt stupek Gondolom, könnyű zsákmánynak véli, hisz ilyenkor az ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

ET Spin Blade, a hoóri mészáros
Megjelent: 2011. June 22. | Forrás: Jakó László | Írások

Nemrégiben rendeltem egy könnyed pergetésre való botot, természetesen hozzá illő orsóval. Mégiscsak itt a kemény szezon, ideje, hogy valami minőségi cucc legyen a kezemben, amikor órák hosszat fogok a Sajóban talpalni. Így esett, hogy az Energo virtuális standját böngészve ráakadtam egy tetszetős pálcára. Meg is rendeltem hamar az ET Spin Blade egyik ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...

Csukázás... kicsit másképp
Megjelent: 2011. June 10. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A horgászcikk ipar fejlődésével nem csak újabb és újabb termékek és eszközök látnak napvilágot, hanem a folyamatos fejlesztés eredményeként a gyártás során használt anyagok minősége is egyre nő. Így van ez a horgászbotok elsőszámú anyagaként használt karbonszövettel is, mely napjainkban éli igazi ...

Straub Dezső, a pecás bonviván
Megjelent: 2011. May 25. | Forrás: Jakó László | Írások

Ki ne ismerné közülünk a vén Dunán nevelkedett, huncut szemű, örökifjú sporttársunkat? Ki tudja, hányszor derültünk sziporkázó humorán, a színpadon és a televízió képernyőjén egyaránt. Arról viszont kevesebbet tudunk, hogy a horgászat szeretete mikor és miként vert gyökeret zsigereiben. Mert bizony ...

Műcsalis ajándékok a Kamasakitól
Megjelent: 2011. April 26. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak
Megjelent: 2011. April 15. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Vadító ízek ragadozóknak - Murányi Antal Sokszor elmentem mellette, de aztán mégis tettem egy próbát a műcsalis horgászatban is alkalmazható folyékony távcsalikkal. Milyen íz lehet csábító egy süllő számára? Érdeklik az ízek és illatok a támadásba lendülő csukát? Elméleti és gyakorlati ...

Írország - télen
Megjelent: 2011. February 23. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Már nagyon vártam, hogy tudjak írni egy aktuális cikket az Írországi csukahorgászatról. Különös, de itt - ugyanúgy, mint kis hazánkban -, az elmúlt fél évben nagyon sok váratlan meteorológiai jelenség történt. Otthon a rendkívüli hőingadozásokról láttam híreket, míg itt a kellemetlen hosszantartó ...

Olvadás
Megjelent: 2011. February 21. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Majd’ két hétig nem voltam horgászni… Ez idő alatt sok minden történt, de ami a horgászat szempontjából fontos, hogy az időjárás erősen meglágyult, éjszakánként is alig mínusz 2 fokig hűlt a levegő. Ez a felmelegedés nem volt elég ahhoz, hogy eltűnjön a jég a vizekről, viszont elégséges volt, hogy jelentősen ...

Sügérnézőben
Megjelent: 2011. February 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A tél még mindig stabilan tartja magát. Igaz, néha vannak napok, mikor kicsit engedni látszik a szorításából, de még mindig nem bocsát szabad felületet a horgászatra, ezért azzal kell beérnem, ami van: a lékhorgászat nyújtotta lehetőségekkel. Általában ezek a horgászatok nem a kapitális halakról szólnak, de a ...

Jégre nentünk
Megjelent: 2011. January 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Beköszöntött az újév, új célokkal, új fogadalmakkal, de elsősorban egy új lékhorgász szezonnal. Nem váratott sokat magára az első rablóhalas lékes próbálkozásom, majd az elsőt gyorsan követte a második is. Ennek a két alkalomnak az eseményeit szeretném most megosztani. István barátommal készültünk ...

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Háromfai 24 órás csuka- és süllofogó verseny
Megjelent: 2010. October 27. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

ENERGOFISH - FISHING&HUNTING 24 ÓRÁS CSUKA- ÉS SÜLLŐFOGÓ VERSENY 2010 HÁROMFA Pálinkó Karcsi és Palócz Pali a reggeli eligazításon 2010.10.23.-án délelőtt tíz órakor vette kezdetét a 24 órás háromfai csuka és süllőfogó páros horgászverseny. A csapatok már korán reggel tolongtak a ...

Csónakos cserkelő süllőzés.
Megjelent: 2010. August 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az általam látogatott Ráckevei Duna-ági tartásokon, számomra érthetetlen okból, tavaly nagyon megritkult, idén teljesen eltűnt a süllő. Több kudarccal végződő próbálkozás után elhatároztam, megpróbálom a bedőlt fák, nádöblök, vízre hajló fák alatti árnyékos búvóhelyek ...

Állóvízi harcsakaland
Megjelent: 2010. August 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Eső, eső, és még több eső, ez jellemezte az időjárást. Nem tudtam vízpartra menni, nem volt kedvem áztatni magam az égi áldással. Sajnos hosszú napok elteltével sem mutatta barátságosabb arcát az időjárás. Sok lehetőség nem kínálkozott, ha horgászni akartam, akkor vállalnom kellett a kellemetlen, nyálkás időt ...

Erdei Zsolttal Írországban
Megjelent: 2010. April 30. | Forrás: Pálfai Gábor - horgaszutazas.hu | Írások

Tavaly novemberi írországi túrám után, februárban újra a „zöld sziget” felé vettem az irányt. Bíztam benne, hogy most nem húzza keresztül a terveimet az időjárás és a vízállás, mint novemberben - akkor évtizedek óta nem látott esőzések voltak és víz alá került az egész ország -, ...

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!
Megjelent: 2010. April 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve lett elejtve ez a gigantikus méretű harcsa. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni, a harcsa ...

Márciusi horgászat
Megjelent: 2010. March 12. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Írország Március 6 Március elejei horgászataim mindig mozgalmasra szoktak sikerülni. A csukák már készülnek az ívásra, de még maradnak a téli tartózkodási területeiken. A nárciszok nyílnak az útszéli városi parkokban, de az idei év itt sem a megszokott átlagos időjárási viszonyokat ...

Csukák a jég alól
Megjelent: 2010. March 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Kovács Adriánnal a Salmo Team Hungary oszlopos tagjával nyomoztuk a jégbe zárt csukák kapó kedvét. Kivittük jó pár tipikus léki botot magunkkal, annyi léket fúrtunk, hogy kezdő olajtársaság is megirigyelhette volna. Könnyű felszereléseket fabrikáltunk, mozgékony, friss bodorkákat kínáltunk a ragadozóknak, szóval minden ...

Mormiskázzunk
Megjelent: 2010. February 19. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mivel a tél csak nem akar elmúlni, nem bírta a csapat néhány tagja megállni, lementek egyszer-kétszer lékhorgászni, ide a közelbe, az egyik hókonyba. Szabolcs barátom, aki nem csak kitűnő legyező, hanem szinte minden horgászmódszerben profi, miután volt pár szép eredménye a jégen, lecsalt engem is. Kevés időm lévén csak a ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Jégbe zárt világ
Megjelent: 2010. February 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően sokáig szabad vízfelületeknek örvendhettünk, de a téli mínuszok csak beköszöntöttek, és vastagon lepadolták a vizeket. A feledés homályába merült lékhorgász felszerelésemet előkotortam és elindultam, hogy fényt derítsek a jég alatt rejtőző halak ...