Keresett kifejezés: csalihal 59 találat

Sügérnézőben
Megjelent: 2011. February 14. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A tél még mindig stabilan tartja magát. Igaz, néha vannak napok, mikor kicsit engedni látszik a szorításából, de még mindig nem bocsát szabad felületet a horgászatra, ezért azzal kell beérnem, ami van: a lékhorgászat nyújtotta lehetőségekkel. Általában ezek a horgászatok nem a kapitális halakról szólnak, de a ...

Jégre nentünk
Megjelent: 2011. January 13. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Beköszöntött az újév, új célokkal, új fogadalmakkal, de elsősorban egy új lékhorgász szezonnal. Nem váratott sokat magára az első rablóhalas lékes próbálkozásom, majd az elsőt gyorsan követte a második is. Ennek a két alkalomnak az eseményeit szeretném most megosztani. István barátommal készültünk ...

Az Energofish csapata az Ebro-n
Megjelent: 2010. December 21. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Bizonyára már mindenki halott az Ebro folyóról, annak harcsáiról, talán az ott élő pontyokról is. Na de a süllőkről már kevesen halhattak, pedig szép számban él a süllő is az Ebróban. Ennek a hihetetlen halbőségnek jártunk utána, és persze annak milyen módszerekkel lehetünk eredményesek egy távoli vízen. ...

Háromfai 24 órás csuka- és süllofogó verseny
Megjelent: 2010. October 27. | Forrás: Bagi Gyula | Írások

ENERGOFISH - FISHING&HUNTING 24 ÓRÁS CSUKA- ÉS SÜLLŐFOGÓ VERSENY 2010 HÁROMFA Pálinkó Karcsi és Palócz Pali a reggeli eligazításon 2010.10.23.-án délelőtt tíz órakor vette kezdetét a 24 órás háromfai csuka és süllőfogó páros horgászverseny. A csapatok már korán reggel tolongtak a ...

Csónakos cserkelő süllőzés.
Megjelent: 2010. August 23. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az általam látogatott Ráckevei Duna-ági tartásokon, számomra érthetetlen okból, tavaly nagyon megritkult, idén teljesen eltűnt a süllő. Több kudarccal végződő próbálkozás után elhatároztam, megpróbálom a bedőlt fák, nádöblök, vízre hajló fák alatti árnyékos búvóhelyek ...

Állóvízi harcsakaland
Megjelent: 2010. August 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Eső, eső, és még több eső, ez jellemezte az időjárást. Nem tudtam vízpartra menni, nem volt kedvem áztatni magam az égi áldással. Sajnos hosszú napok elteltével sem mutatta barátságosabb arcát az időjárás. Sok lehetőség nem kínálkozott, ha horgászni akartam, akkor vállalnom kellett a kellemetlen, nyálkás időt ...

Erdei Zsolttal Írországban
Megjelent: 2010. April 30. | Forrás: Pálfai Gábor - horgaszutazas.hu | Írások

Tavaly novemberi írországi túrám után, februárban újra a „zöld sziget” felé vettem az irányt. Bíztam benne, hogy most nem húzza keresztül a terveimet az időjárás és a vízállás, mint novemberben - akkor évtizedek óta nem látott esőzések voltak és víz alá került az egész ország -, ...

135 kg-os világrekord harcsát fogott egy magyar horgász!
Megjelent: 2010. April 16. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A hír már nem friss, de még erősen aktuális, hiszen a fogás március közepén történt. A fogás értékét növeli, hogy pergetve lett elejtve ez a gigantikus méretű harcsa. A történet pikantériája, hogy egy kis mértékben én is érintett vagyok a történetben, így furcsa volt riportot készíteni, a harcsa ...

Márciusi horgászat
Megjelent: 2010. March 12. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Írország Március 6 Március elejei horgászataim mindig mozgalmasra szoktak sikerülni. A csukák már készülnek az ívásra, de még maradnak a téli tartózkodási területeiken. A nárciszok nyílnak az útszéli városi parkokban, de az idei év itt sem a megszokott átlagos időjárási viszonyokat ...

Csukák a jég alól
Megjelent: 2010. March 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Kovács Adriánnal a Salmo Team Hungary oszlopos tagjával nyomoztuk a jégbe zárt csukák kapó kedvét. Kivittük jó pár tipikus léki botot magunkkal, annyi léket fúrtunk, hogy kezdő olajtársaság is megirigyelhette volna. Könnyű felszereléseket fabrikáltunk, mozgékony, friss bodorkákat kínáltunk a ragadozóknak, szóval minden ...

Mormiskázzunk
Megjelent: 2010. February 19. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Mivel a tél csak nem akar elmúlni, nem bírta a csapat néhány tagja megállni, lementek egyszer-kétszer lékhorgászni, ide a közelbe, az egyik hókonyba. Szabolcs barátom, aki nem csak kitűnő legyező, hanem szinte minden horgászmódszerben profi, miután volt pár szép eredménye a jégen, lecsalt engem is. Kevés időm lévén csak a ...

Februári pergetés Írországban
Megjelent: 2010. February 17. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Üdvözlök mindenkit Írországból. A múltkori cikkemből kimaradt a vontatós módszer illusztrálása, ezt most a pótolom. A vontatós módszerek közül én csak a döglött csalihalakkal történő alkalmazást használom. Nagy csali nagy csuka! Nem mindig igaz. A képek illusztrálják az effajta technika tartozékait. ...

Lékre magyar!  De mivel, és hogyan?
Megjelent: 2010. February 15. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Mikor, ha nem most?! Röpködnek a mínuszok, mint dalos pacsirták nyáridőben. A tavak jege vastagra hízott, a csukák pedig aktívak. Így hát mi is azok leszünk! Irány lékelni! Csak akkor merészkedjünk jégre, ha annak vastagsága már megfelelő, legalább 12-15 cm Kovács Adriánnal vágtunk neki a mintegy 2,5 km hosszú ...

Jégbe zárt világ
Megjelent: 2010. February 08. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

A szokatlanul enyhe téli időjárásnak köszönhetően sokáig szabad vízfelületeknek örvendhettünk, de a téli mínuszok csak beköszöntöttek, és vastagon lepadolták a vizeket. A feledés homályába merült lékhorgász felszerelésemet előkotortam és elindultam, hogy fényt derítsek a jég alatt rejtőző halak ...

Banax Sounion teszt a nagy csukák földjén
Megjelent: 2010. February 03. | Forrás: Bodnár Zoltán | Tesztek

Üdvözlök mindenkit az Energofish honlapján. Bodnár Zoltán vagyok és az Energofish kft lehetőséget adott, hogy Írországban tesztelhessem az általuk forgalmazott illetve gyártott termékeket. Első tesztalanyom a vontatós csukahorgászatnál használt multiplikátor orsó: a Banax Sounion 304 WL. Itt Írországban, a horgászat sok dologban eltér az ...

Végre néhány kősüllő
Megjelent: 2009. December 04. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A hűlő vízzel egyre nagyobb teret kap a rablóhalak horgászata. A kősüllőzés finomabb felszerelést és nagyobb helyismeretet igényel. A süllővel ellentétben csapatos hal és nagyon ragaszkodik a helyéhez, ami néha megegyezik nagytestű rokonáéval, de vannak zátonyesések, gödrök, sóder púpok, vagy árkok, melyeket évről évre azonos ...

Úszós süllőzés
Megjelent: 2009. September 28. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Olyan területeken, ahol akadós az aljzat, gyakran használunk úszós készséget, mert így tudjuk akadásmentesen lebegtetni a süllő búvóhelye felett a csalihalat. Én a Ráckevei-Duna-ágon a tartások felett és a nádasok előtti torzsások körül szoktam leginkább alkalmazni ezt a módszert. Van, hogy ...

Az elárasztott falu harcsái
Megjelent: 2009. September 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Legutóbb azzal búcsúztam, hogy még visszatérek a bözödi víztározó harcsáival. Sajnos ez kissé tovább tartott, mint reméltem. Egy sajnálatos ballépésnek köszönhetően hosszabb időre kényszerpihenőre kényszerültem. Iszonyatos, hogy milyen gyötrelmeket képes okozni egy pár centis fadarab az ember talpában, pláne ha csak ...

A felfedezés öröme
Megjelent: 2009. July 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Sokféle szempontból fel lehet fedezni egy vizet, még akkor is, ha már több alkalommal horgásztunk az adott vízterületen. Már néhány éve horgászom egy jókora víztározón, de valami rejtélyes ok miatt kizárólag a süllők érdekeltek, annak ellenére, hogy harcsák, balinok, dévérek, pontyok és még sok más ...

Power Pickerrel a Tiszán
Megjelent: 2009. June 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Amikor először kézbe kaptam az Energo Team Power Picker botját, azonnal kiderült, hogy az XXX Strong felirat nem csupán reklámfogás. Már „szárazon” érezni lehetett az erejét, amin semmi csodálkoznivaló nincs, ha jobban szemügyre vesszük a pálcát. Egy Tiszai kanyar külső íves kövezését horgásztunk meg ...

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Az év első csukái
Megjelent: 2009. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre eltakarodott a jég a vizekről. Állandó tettestársammal, Laci barátommal, el is határoztuk, hogy gyorsan elmegyünk csukázni, még mielőtt a tilalmi időszak eljönne. Pár, egész télen a stég előtt, hálóban aszalódott karikakeszegemet örömmel áldoztam fel a túra érdekében. A vízre hajló ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...