Keresett kifejezés: csalihal 58 találat

Villámlátogatás a Pó-n
Megjelent: 2009. May 27. | Forrás: Gábor Adventure Fishing Team | Írások

Csapatunk, András, Jani és jómagam péntek éjjel indultunk el, hogy megnézzük a német Peter Wielath által üzemeltetett Wallercamp nevezetű horgásztábort, és megpróbáljunk egy szép harcsát mi is elejteni a legendás Pó folyón. Sajnos, az időnk nagyon szűkre volt szabva, így nem sok horgászatot tudtunk bevállalni. Szombat ...

Miért szeretek spiccbottal horgászni?
Megjelent: 2009. May 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A legtöbb horgászcimborám azért vásárolt, vagy éppen vásárol spiccbotot, hogy meg tudja fogni vele a szükséges csalihal mennyiséget a rablóhalazáshoz. Akik versenyeznek, azoknak meg szükséges, kötelező. Nálam más a helyzet! A ragadozót pergetve fogom, a versenyszellem pedig nem igazán dolgozik bennem… én egyszerűen csak szeretek spiccbottal ...

Az év első csukái
Megjelent: 2009. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre eltakarodott a jég a vizekről. Állandó tettestársammal, Laci barátommal, el is határoztuk, hogy gyorsan elmegyünk csukázni, még mielőtt a tilalmi időszak eljönne. Pár, egész télen a stég előtt, hálóban aszalódott karikakeszegemet örömmel áldoztam fel a túra érdekében. A vízre hajló ...

Lékelés
Megjelent: 2009. February 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ismételten elkísértük horgásztúrájukra a Kovács Adrián-Lukácsi Béla párost. A legszívesebben persze pergetnek a jászsági pecások, de ilyenkor télvíz idején, amikor vastagra hízik a jég, lehetőség nyílik valami egészen másra is. Naná, hogy lékelni mentünk! A svéd Mora ...

Karácsonyi meglepetés
Megjelent: 2008. December 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az alábbi írásomnak nyugodtan adhattam volna azt a címet, hogy „Léki pontyozás”, de nem tettem, hisz nem erre készültem. A legmerészebb álmomban sem gondoltam volna, hogy a tél első lékhorgászata egy emlékezetes pontyhorgászatba torkollik, de lám az lett belőle. Ezért szép a horgászat, kiszámíthatatlan és tele van ...

Várható csukacsodák
Megjelent: 2008. December 03. | Forrás: Zákonyi Botond | Írások

Várható csukacsodák Fodor Tamás kaposvári egyetemista 2008 november 13-án 12.20 kg-os csukát fogott a Rinyaszentkirályi-tavon. Két nap múlva, nov. 15-én fél egy körül újabb hatalmas csukát sikerült megszákolnia, melynek hossza 110 cm volt, súlya pedig 13.20 kg! Szinte már őskövület A hírnek utánajárva hamar kiderült, hogy ...

A Thrill tündőklése és bukása
Megjelent: 2008. October 14. | Forrás: Tóth Gábor | Írások

Aminek van kezdete, annak van vége is. Semmi nem tart örökké, és ez igaz az élet minden területére, horgászfelszereléseink se kivételek alóla. Egy gyönyörű, szépen ívelő pályafutás tört darabokra egy pillanat alatt. Harcol a balin Szeretett balinölőm végzete egy péntek délután jött el. Thrillem nincs többé. De mi is ...

A sőtétség leple
Megjelent: 2008. July 15. | Forrás: Gotthard Ferebc | Írások

Az éjszakai harcsahorgászat az egyik legizgalmasabb horgászat, sosem lehet tudni, hogy a bevágást követően mekkora hallal akadunk össze, hisz ez a legnagyobbra növő édesvízi halunk. Szívesen vadászok rájuk bármilyen módszerrel, de a kedvenceim mégis az óriás antennás úszóval történő horgászat és a pergetés. Ezekhez a ...

Kuttyogatás
Megjelent: 2008. July 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Hazánkban a harcsázás legrégibb módszere a kuttyogatás, melyet még honfoglaló őseink hoztak keletről, ahol szintén művelik, de inkább balinszeletes fenekezéssel kombinálva. Lényege, hogy egy korongfejűre faragott íves fadarabot ügyes csuklómozdulattal úgy ütnek csónakkal csurogva a vízfelszínbe, hogy az kuttyanó hangot ad, melyre a harcsa ...

Úszós harcsázás
Megjelent: 2008. July 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Harcsázáshoz úszót három esetben használunk. Normál helyzetben, mikor ugyanúgy, mint a csukázásnál is, a harcsa rejtőzködési vagy táplálkozási helye körül kívánjuk vízközt lebegtetni csalinkat. A másik, a nemrégiben elterjedt feszíni úsztatós /stupekos/ módszer, amit a halászok csapóhorgos ...

Kuttyogtatás Koós úszóval
Megjelent: 2008. June 20. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A kuttyogtató szezon elkezdődött. Épp a legfogósabb hetek előtt állunk, így nem árt áttekinteni, milyen felszerelésigénye van ennek a speciális módszernek. Az Energofish abban a szerencsés helyzetben van, hogy szakértői között tudhatja Koós Ferencet, s a nevével fémjelzett harcsás eszközöket. A Banax Koós Catfish botok exkluzív ...

Fenekező harcsázás
Megjelent: 2008. May 09. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A harcsázás legnépszerűbb módja a fenekezés, különösen az első tavaszi hónapokban, amikor még ritkán jön fel táplálkozni víz közé a bajszi. Természetesen vize is válogatja, más a helyzet a kis mélységű állóvizeken és más a mélyebb folyókon. A harcsa általában márciusban kezd ...

Jeges menet â- még egyszer, utoljára
Megjelent: 2008. March 17. | Forrás: Gotthard Ferenc | Írások

Immár február végén jártunk, és bármilyen meglepõ, a környékbeli állóvizeken még vastag jég feszített… Jégpáncél ide, tél oda, nem tudtam tétlenül ülni – csak egy kicsit nem figyeltem és máris azon kaptam magam, hogy egy közeli tó felé tartok csalihalfogási szándékkal. Ha elmegy a ...

Csukapofák
Megjelent: 2008. February 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

A képlet egyszerû volt, elméletben: csukát akartam fogni az új botokkal, csukát „de nem mindegy mekkorát”, méretest, ami méltó ellenfele lehet egy 80 cm-es nagyon finom megmunkálású, de ugyanakkor gerinces pálcának, mely az Energoteam nevéhez fûzõdik és Ice Pike névre hallgat…. Amikor elvállaltam a magam elé ...

Téli horgászat jégről
Megjelent: 2008. February 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A téli horgászatot nálunk kevesen gyakorolják, de az utóbbi időben azt vettem észre, hogy ahol ilyenkor is lehet halat fogni, ott aránylag nagy tömegben jelennek meg a szenvedélyesebb horgászok. A dermedt téli táj különleges varázserejeA téli horgászattól való ódzkodás talán a tipikusan magyar pontycentrikussággal is ...

Lékhorgászat EnergoTeam halradarral
Megjelent: 2008. February 05. | Forrás: ZéBé | Írások

Megvallom férfiasan, nem szoktam halradar segítségét igénybe venni semmilyen horgászatnál, aminek prózai oka van. Műszakilag meglehetősen alulképzett vagyok, az én életemben már az is családi ünneplésre ad okot, ha egy szöget tisztességgel beverek a falba.Fúrjuk a léketValahogy soha nem volt türelmem ennek a nem túl bonyolult szerkezetnek a ...

Csukázzunk! - A tőbbi módszer
Megjelent: 2007. December 30. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az elõzõ részekben taglalt népszerûbb hazai csukázási módszerek mellett meg kell említeni még a fenekezés, a mártogatás, a legyezés és a sleppelés technikáit is. Ezekre a csukafogási módokra vagy a speciális helyi körülmények miatt kényszerül a horgász, vagy, mert nagyon sportszerûen akar halat fogni, esetleg ...

Csukázzunk! - Úszózás
Megjelent: 2007. December 17. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az év elsõ és utolsó hónapjaiban, ha nincs valami különlegesen jó, esetleg melegvizes helyünk, akkor legcélszerûbb csukázással próbálkozni, hiszen ez a halfaj egész télen táplálkozik. A csuka, jellemzõen az álló-, illetve nagyon lassú vizeket kedveli. Másik szokása, ami több ragadozóhal fajnál is ...

Évzáró a Chilia ágon
Megjelent: 2007. December 14. | Forrás: ZéBé | Írások

November elsõ napjaiban bezárt a Chilia horgásztanya, amely az idei évben majd kétszáz vendéget fogadott. A sikeres horgászévad kovácsa Kása György túravezetõ, aki hat hónapot töltött megszakítás nélkül a Duna-delta Chilia ágában. Hazatérte után beszélgettünk harcsás, süllõs képeket ...

Élő halas mártogatás
Megjelent: 2007. November 27. | Forrás: Energo Team | Írások

Az őszi ragadózóhalas horgászat egyik jól bevált válfaja, nem meglepő módon az egyik legnépszerűbb is, az élő halas mártogató horgászat. A célhal a süllő, kősüllő, de ritkábban csukák is rajtavesztenek az élő halon, ha ugyan el nem harapják a zsinórt a szákolás előtt.Az élőhalas mártogatás konzervatívnak ...

Mystic
Megjelent: 2007. April 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A Mystic nagyon finom… de ha ez az állítás mégsem igaz, a halak akkor is nagyon szeretik. Több, mint fél évszázada, 1951-ben dobták piacra ezt a különleges csalit, mely a hagyományos csalikat használó horgászok számára első látásra furcsának tűnhet. Már az idei évtől a hazai horgászboltokban is kapható ez a kis tubusokba ...

Válasszunk pergető szettet. Én megtettem:  WIZARD CARBON SOLID SPIN & WIZARD HIGH SPEED ASP
Megjelent: -1. November 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Miként válasszunk pergető szettet magunknak? A kérdés nem egyszerű. Sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Most leírom a lépéseket és kritériumokat amiket figyelembe veszek, ezzel remélhetőleg segítve a pergető szett választás előtt álló sporttársakat. Első lépésként vizsgáljuk meg a vizet ahol horgászunk. Esetemben ez egy 300 hektáros bányatóra értendő az esetek 90 %-ában. Ez a tó a megye egyike a legöregebb tavainak egyike, ahol jelenleg is aktív ...