Keresett kifejezés: etetőanyag 335 találat
SOLUBLE ALL IN FLUMINO BOX Z-CODE

VII. Feeder Országos Bajnokság, Sukoró
Megjelent: 2017. September 26. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017-09-25 Idén, immáron hetedik alkalommal rendezte meg a MOHOSZ az országos feeder bajnokságot. A technika népszerűségének növekedését jól szemlélteti, hogy az első feeder ob-n „csak" 52 versenyző állt rajthoz, míg idén a nevezők száma már meghaladta a százat! Persze önmagában a horgászok létszáma nem feltétlenül emeli egy verseny rangját, az viszont annál inkább, hogy nagyon kiegyenlítetté vált a mezőny, melyben már az első húszba kerülni ...

Valami új kezdete! – I. Energofish Feeder Race
Megjelent: 2017. September 20. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2016-08-30 Tavaly januárban, amikor létrejött az Energofish feeder csapata, még mi magunk sem gondoltuk, hogy szűk másfél év alatt mennyi minden fog velünk történni. Belekóstoltunk a „profik" világába, sorra gyűjtöttük az értékes tapasztalatokat a rangosabbnál rangosabb versenyeken. Aztán az idén úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk magunkat valami egészen új dologban is, mégpedig a versenyszervezésben! Az ötletgazda Jéger Szabolcs és Lukácsi Béla ...

Methoddal kapitális halakra
Megjelent: 2017. August 31. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A pontycsalik sűrűjében egyre nehezebb eligazodnunk, sokunkban fogalmazódik meg a kérdés napi szinten, hogy a tucatnyi természetes alapú, vagy mesterséges horogcsalik közül melyek felelnek meg arra az esetre, ha egyértelműen a ponty szelektív horgászata a cél, és azon belül is a kapitális egyedek horogra csábítása. A bojlis vonal adta lehetőségeket talán nem kell bemutatni, de mi a helyzet akkor és hogyan járunk el helyesen, ha feederrel szeretnénk ...

Pelletek, pontyok, praktikák

A tökmag és kukorica csíra pelletekkel történő horgászatok után fogalmazódott meg bennem az a vélemény, hogy a jövő egyértelműen a természetes alapanyagokból előállított, legmagasabb tápértékű pontycsaliké. A tökmagból és kukoricából hidegen sajtolás következtében előállított pelletek szelektáló képessége óriási, a velük való teszthorgászatok alatt is több 10 kiló körüli pontyot sikerült elejtenem, több kapás mutatkozott ezekre a ...

Method feederrel folyókon
Megjelent: 2017. August 24. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Csak pár hét telt el legújabb folyóvízi botunk, a River Feeder megjelenése és a róla szóló bemutató írás óta, mégis az ok, hogy újra folyóvízi feederbotos cikkel jelentkezünk, annak egyetlen oka van. A River Feeder a maga 250 grammos maximális dobótömegével kifejezetten a legnagyobb kosarakkal történő folyóvízi horgászatra született, de mi van abban az esetben, ha olyan igények elé nézünk, ahol javarészt állóvízi pontyhorgászat a cél, de jó lenne, ...

Szeszélyes hortobágyi pontyok - feederrel
Megjelent: 2017. August 08. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017-08-08 Nagy pontyot fogni nehéz. Kiszámíthatatlanok, nagyon érzékenyek az időjárási viszontagságokra és, ha ez nem lenne elég, rafináltak is. Ahhoz, hogy álmaink halát tarthassuk a kezünkben, nagyon sok különböző dologra kell figyelnünk. Persze ez sem mindig elég, hiszen egy nagy adag szerencsére is szükségünk van. Szerencséje viszont csak annak lesz, aki tesz is érte! Az első és legfontosabb, hogy olyan vízterületet válasszunk, ahol jó esély ...

Sodrásban, River feederrel!
Megjelent: 2017. July 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2017-07-18 Közismert aranyszabály, hogy a rendes folyóvízi halat a sodrásban kell keresnünk. Igen ám, de mit tegyünk, és milyen elv alapján horgásszunk ott, ahol a sodrás az úr? A rohanó víz feederbottal történő maghorgászása igazi kihívás nemcsak nekünk, de a felszerelésünknek is. A Dunát említve példaként, a Budapestnél (nyári „kisvíznél") mért átlagos 1600-1700 m3/s vízhozam is tiszteletet parancsoló. Hogy mindezt érzékeltessem, ...

Az ezüstérem története – beszélgetés Benzár Zsolttal
Megjelent: 2017. July 06. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017-07-06 Június utolsó hétvégéjén rendezték a VII. Feeder Világbajnokságot Portugáliában, melyen ezúttal 22 ország legjobb feederesei mérték össze erejüket. A verseny hihetetlenül izgalmas volt, egészen minimális különbségeken múlott az, hogy ki örült éremmel a nyakában és ki távozott csalódottan a verseny végén Európa egyik legnyugatibb országából. Az egész héten át tartó edzések és a kétnapos verseny végén Olaszország horgászai ...

Versenyeink – 2017 Top Mix-Preston Feeder Kupa, Balatonújlak
Megjelent: 2017. June 28. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2016-08-30 Alighogy véget ért a Tubertini Kupa Szegeden, a Maty-éren, máris lehetett készülni az újabb megmérettetésre, a Top Mix-Preston Feeder Kupára, amely a ranglista második állomása volt idén. A versenyt, a szokásoknak megfelelően, a Balatonújlak melletti Mária-csatornán rendezték. Nem kertelek, nem a Mária a szívünk csücske. Nagyon nem. Ugyanakkor ez is egy olyan pálya, ahol sokat lehet tanulni és fejlődni, még akkor is, ha a sorsolásnak itt jóval ...

Versenyeink – 2017 Lantos Mix-Nevis Feeder Kupa, Tiszakécske

Az, hogy ismeretlen vízre megyünk versenyezni, egyáltalán nem újdonság számunkra. Közeledve az első teljes szezonunk vége felé, lassan, de biztosan eljutunk minden olyan versenypályára, ahol a rangos pontszerző versenyeket rendezik. A tiszakécskei Tisza-holtágon azonban korábban még nem jártunk. Rengeteg pozitív véleményt és tapasztalatot hallottunk erről a gyönyörű vízről, így izgatottan vártuk, hogy végre horgászhassunk is rajta! Alkalmat adott ...

Versenyeink
Megjelent: 2017. June 26. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Alig egy hónappal a Top Mix-Preston Feeder Kupa után következett a hazai feederes élmezőny számára az év egyik legfontosabb versenye, a II. Feeder Klubcsapat Országos Bajnokság, melynek szintén a Balatonújlak melletti Mária csatorna biztosított helyszínt. Izgatottan vártuk a versenyt, hiszen 4 héttel korábban, a ranglistaversenyen, eltöltöttünk itt 3 napot, melyről azt gondoltuk, hogy remek felkészülés lehet az ob-ra. Mint utóbb kiderült, tévedtünk. De ne ...

Végszerelék egy kicsit másképp!
Megjelent: 2017. June 13. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017_06_12 A feeder versenyszabályzat nagyon szigorú, természetesen nem véletlenül! Ahhoz, hogy végszerelékünk megfeleljen az előírásoknak, kritériumok sokaságát kell szem előtt tartanunk. Nem vagyunk azonban mindig versenyen, a hétköznapi pecák során lehetőségünk nyílhat kísérletezni a szabályzatnak nem megfelelő, ugyanakkor nagyon egyedi és, mint ez alkalommal is kiderült, roppant eredményes végszerelékekkel. Nem is olyan régen olvastam egy angol ...

Célkeresztben a PVA Bomb
Megjelent: 2017. June 02. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A célzott pontyhorgászatban rengeteg hatékony etetési taktika létezik. A tradicionális növényi magvakkal való etetéstől kezdve egészen a különféle pelletekkel, bojlikkal történő csalogatásig sokféle módszert bevetünk a siker érdekében. Szerencsére egyre többen kezdik felismerni a PVA hálók nyújtotta előnyöket. Ezeket alkalmazva, a legfinomabb pontycsemegékkel töltögetve eltéveszthetetlenül pontosan, a horgunk közvetlen közelében fejtik ki a ...

A mélység titkai
Megjelent: 2017. May 22. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Egy hatalmas, égszínkék, pontyugrásokkal tarkított vízfelület. Ennyi és nem több az, amit elsőre egy bányatóból láthatunk. Sokan nem is gondolnák, hogy a bányászatnak köszönhetően milyen változatos mederalakulatokat rejt a mélység. A púpok, törések feltérképezése és pontos megetetése kulcsfontosságú a horgászat sikere szempontjából. De hogyan tudjuk megtalálni ezeket? A válasz egyszerű, markerúszó segítségével! Amikor megérkeztünk az ...

Energofish magazinajánló
Megjelent: 2017. May 22. | Forrás: Energo Team | Írások

2017-05-22 Ismét itt az újabb Energofish Magazin, nézzük a tartalmat mit várhatunk. Bemutatjuk hogyan kell elkészíteni egy harcsázásra szánt óriásantennás úszót. Te hogyan tekered az orsódra a zsinórt? Halmos Mihály megmutatja Ő hogyan teszi ezt. A The One praktikákról Ács József beszél nekünk. Szabó Bence most az orsóválasztásban segít. Benzár Zsolt pedig az etetőanyagai között segít eligazodni. Tarts most is velünk, a premier május 24-én ...

Elkezdődött az első teljes szezonunk! – Tubertini Feeder Kupa
Megjelent: 2017. May 17. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017-05-17 Tavaly kóstolt bele igazán csapatunk, az Energofish Feeder Team a finomszerelékes feeder versenyek, a pontszerző ranglistaversenyek világába. Részt vettünk az egyéni feeder országos bajnokságon, a klub feeder országos bajnokságon, illetve az őszi Maros Mix Feeder Kupán. Ezeken, úgy érzem, hogy nem vallottunk szégyent, sőt, Lázár Józsinak egy igazán kiemelkedő eredmény is összejött, de erről már írtam korábban. Idén azonban, terveink szerint, ...

Match, feeder, rakós, vagy talán bóló?
Megjelent: 2017. May 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2017-05-16 Ha filmet forgatunk, akkor a Módszerek háborúja" címet adtam volna. Melyik a legeredményesebb finomszerelékes módszer? Ezt hivatott eldönteni egy alig néhány perc alatt megszervezett, baráti „horgászverseny". Természetesen minden szituáció, minden horgászvíz más technikát „követel", így a fentiekben felvetett kérdésre a választ nem lehet általánosítani, egyértelműen eldönteni, hisz egy csomó minden befolyásolja, de maga a ...

Fókuszban a Neo Runner
Megjelent: 2017. May 03. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogyan azt már előző orsópróbás cikkeinkből láthattátok, a Carp Expert Neo szériájával történő célzott pontyhorgászat egy kis időre sem állt meg. Mai írásunkban a soron következő orsó bemutatása következik, a CXP Neo családjának leguniverzálisabb darabjával ismerkedhettek meg közvetlen közelről. Ha velünk tartotok, egy remekül sikerült pontyhorgászat kellős közepébe csöppentek. Még meg sem száradtak a vízcseppek az előzően bemutatott Neo Long ...

Orsópróba: Long Cast Neo Feeder 6000
Megjelent: 2017. April 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2017-04-20 Akár honnan is nézzük, nem megszokott az a tendencia, hogy egy szezonon belül több orsótípus is megjelenjen egy márkán, sőt egy azonos kategórián belül. A Carp Expertnél fedezhettük fel ezt a nem mindennapi áttörést. Nemhogy egy éven belül, de valóban azonos időben, egyszerre négy remek orsó is napvilágot látott az újdonságnak számító Neo családban. A Neo Feeder, Neo Runner és Neo Long Cast 10000 mellett a mai írásunkban a finomszerelékes ...

Elfelejtett Bányató
Megjelent: 2017. April 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokféle horgász létezik, mindenkinek más jelenti a kihívást, mindenki másban találja meg a szórakozási lehetőséget… Nekünk (Erdélyi Horgász) az jelenti a kihívást, szórakozási lehetőséget, ami éppen előttünk áll, amire éppen az adott szituációban lehetőségünk kínálkozik. Ha apró halas pályán horgászunk, akkor a darabszám, az összsúly, ami hajt előre, ha pontyos pálya van előttünk, akkor természetesen igyekszünk „nagyot" ...

Egyesületi vizeken
Megjelent: 2017. April 12. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Egy egyesületi víz, ahonnan nem lehet halat elvinni. Igen, egy egyesületi víz, ahonnan nem lehet halat elvinni. Megmondom őszintén, elsőre nekem is hihetetlennek tűnt mindez, hiszen az „egyesületi tó" és a „nem lehet halat elvinni" kifejezések csak a legritkább esetben szerepelnek egymás után. Jól tudjuk azonban, hogy a kivétel erősíti a szabályt! Ebben az írásban a kivételek egyikén történt horgászatomról olvashattok. Frankó Zoltán, ...

A nagyszerű method
Megjelent: 2017. April 06. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A pontyhorgászatban alkalmazott végszerelékek ismertetésével foglalkozó sorozatunkban most egy kicsit elkanyarodunk a bojlis vonaltól, s az annyiak által kedvelt és eredményesen használt rövid előkés feeder technikát helyezzük nagyító alá. Igyekszünk most egy olyan általánosnak nevezhető method végszereléket részletesen bemutatni, amelynél megtalálható minden olyan modern kiegészítő, mely az eredményességet, a könnyű kezelhetőséget hivatott ...

Kikosarazva
Megjelent: 2017. March 22. | Forrás: Treznyák Tibor | Írások

Ha valaki a középkorban olyan kosarat kapott szíve hölgyétől, ami alul is nyitott volt, azzal nehezen jutott fel a vár tornyába. Mi viszont megelégszünk a vízparttal, ahol nyitott, zárt, vagy éppen bordás változatok várnak minket. Tekintsünk át közülük párat, hogy megtudhassuk, melyek azok a helyzetek, ahol a legeredményesebben használhatjuk őket. Rácsos kosár Egy jól ismert feeder kosár típus, amit az alábbi tulajdonságok alapján ...

Tavaszi HorgászShow – 2017
Megjelent: 2017. March 20. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A tavaszi HorgászShow – az ígéretes horgászidő ellenére – több ezer látogatót vonzott. Ez nem csak a számtalan kiállítónak, vagy a sok új terméknek, fejlesztésnek, de a jó hangulatú beszélgetésnek, és a sok színvonalas, hasznos előadásnak is köszönhető volt. Nézzük hát, hogyan telt el ez a március eleji hétvége nálunk, az Energofish standon! Ahogy már megszokhatták a kedves látogatók, ez alkalommal ...