Keresett kifejezés: fudo 0 találat

Akcióban a Blade Pole
Megjelent: 2011. December 05. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az egyszerűség és hatékonyság dominanciájának elve már-már örök érvényű tézis marad a horgászsportban is. Az eszközök technikai fejlődése során is nyomon követhető ez a szemlélet, ugyanis a maga korában tökéletesre alkotott eszköz tovább finomításával, anyagszerkezete megváltoztatásával, ...

Márnázás tele-feederrel
Megjelent: 2011. November 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A múltkori úszózáskor fogott márna felkeltette bennem a kérdést, fenekezve, álló csalival talán többet is lehetne fogni ebből a kiváló sporthalból és alaplé anyagból. El is határoztam, hogy egy következő túrával adom meg a választ magamnak. Az őszi Nagy-Duna ugyanolyan festői ragyogással, de még alacsonyabb ...

Sodrásban
Megjelent: 2011. November 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az őszi Dunán igazán érdemes próbálkozni, ilyenkor jönnek a nagyobb példányok minden fajból. Amióta alig lehet keszeget fogni úsztatva a Duna-ági helyeimen, kijárok egy-egy gyorsvízi pecára a Nagy-Duna köves, sóderes pályáira, hogy a fenti okok miatt elhanyagolt Emerald Plus match-botom, mely pillekönnyűsége, gerincessége miatt nagyon a ...

Pontyozás feederbottal: a method feeder
Megjelent: 2011. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Amióta kezembe vettem első feederbotomat, álló és folyóvízen egyaránt a hosszú előkés, nyitott kosaras technikát alkalmaztam. A módszer kis hazánkban is nagyon rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, mivel a végletekig lefinomított szerelék, a technikával maximálisan kivitelezhető pontosság lehetővé tette a ...

Egy jó kis spiccbotozás a Ráckevei Duna-ágon
Megjelent: 2011. August 08. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Bár már jócskán benne vagyunk a nyárban, de néha még mindig úgy jön a szöszmő a vízen - főleg ha a szél átnyomja a stégem elé -, hogy szinte képtelenség úsztatni. A tavaszi fenekezős pontyinvázió után, pedig igencsak jól esne már egy szép úszós peca. Igaz, talán már meg is írtam, valami ...

Matchbottal a mélyből
Megjelent: 2011. August 01. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Alig telt el egy rövidke idő az előző fehérvárcsurgói horgászat óta, és máris az a jóleső érzés kerített hatalmába, ami a halfogás iránti mérhetetlen vágyat jelentette. Már napokkal a tervezett horgászat előtt másra sem tudtam gondolni, rendre az alkalmazni kívánt helyes technikán, az etetőanyag kiválasztásán, ...

Csurgói dévérlesen
Megjelent: 2011. July 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mélyvízi horgászat mindig is sajátos, speciális ágát képezte a halfogásnak. A magas vízoszlop hatásainak kiismerése, a távolabbi mélységek megfejtése nem kis feladat elé állította a finomszerelékes horgászokat. Idővel aztán a sok kísérletezés, megtapasztalás csökkentette a kérdőjelek ...

Végre a Nagy-Dunán
Megjelent: 2011. July 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az úsztatás a kedvenc horgászmódszerem, de sajnos a Ráckevei-ágon valamiért az utóbbi két évben nem működik. Az biztos, hogy a kormoránok miatt alaposan megritkult a keszegállomány, de ez igaz a Nagy-Dunára is, és ott mégis, legalább is időnként, lehet szépet keszegezni. Amikor leállt a májusi aszállyal járó kis ...

Pontyparádé
Megjelent: 2011. July 04. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A korábbi írásomban említettem, hogy a matchbotozás mellett a feedert is bevetettem az egyre sűrűsödő pontyugrások láttán. A szituáció adott volt, tehát nem készültem különösebben a pontyokra, csupán annyi etetőanyag meg csali állt rendelkezésemre, amivel néhány csalihalat meg tudtam fogni, és ebből a kevésből, ami kisült, az ...

Érzékeinkre hangolva
Megjelent: 2011. June 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Igazán szerencsésnek mondhatják magukat a Székesfehérváron élő horgászok, ugyanis horgászvizekben nagyon gazdag vidéknek számít a település és annak közvetlen környezete is. A sokszínűségnek és a változatosságnak köszönhetően mindenki megtalálhatja magának a legkedvesebb módszeréhez illő helyszínt. ...

Úsztatva a Duna-ágon
Megjelent: 2011. May 20. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Úsztatva a Duna-ágon - Székely Nehéz kenyér mostanság úsztatva halat fogni a Ráckevei Duna-ág felső szakaszán. Egész télen nem fagyott be a víz, ide járt a környékről az összes kormorán, tonnaszám ették a keszeget, süllőt, csukát, minden halfélét, ami lefért a torkukon. Mire kitavaszodott, úgy megritkult a ...

Bevetésen a Blade Pole
Megjelent: 2011. May 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A sokat dicsért Energo Team Blade sorozat spiccbotja járt nálunk egy gyakorlati próbán. Mivel egy kifejezetten tiszta, de sekélyvizű szakaszt horgásztunk meg, egy némileg hosszabb, 7 méteres modellt választottunk. A tiszta, sekély víz miatt nem árt, ha tartunk némi távolságot a halaktól, így kevésbé ülünk a nyakukra, s talán nem lesz ...

Extrém matchhorgászat
Megjelent: 2011. May 06. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Korábban már teszteltük az Energo Team Blade Match sorozatból a „Medium Heavy" 3,90-es botot. Már akkor leszögeztük, hogy egy kiemelkedően szigorú nyélről van szó. Mi a helyzet akkor a „Heavy" változattal? Talán nem árulunk el titkot, ha előzetesen megjegyezzük, hogy ehhez hasonló botot sem nagyon találni a hazai piacon. „Hand made" azaz kézzel ...

Jégmente után
Megjelent: 2011. March 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Ahogy telik az idő, gondolom minden horgásznak egyre jobban elege lesz a télből, és mindenki egyre jobban várja már a tavaszt, hogy végre kimehessen a kedvenc horgászvizére és hódolhasson szenvedélyének. Nos, az igazi tavasz még kissé odébb van, viszont az elmúlt napokban az időjárás annyira kegyes volt hozzánk, hogy folyóvizeink megnyíltak ...

Télen is bolognai
Megjelent: 2011. March 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Vidám napsütéssel, enyhülést hozó kósza szellővel köszöntött ránk a február. A kora tavaszt idéző tizenegynéhány fokos meleg sok energiával töltött fel, nagy reményekkel vágtam hát neki csatornaportyáimnak. Mi, horgászok, a vizek szerelmesei túl könnyen elhittük a ciklonok jóleső játékát, a tél ...

Matchbotos keszegezés a tél fogságában
Megjelent: 2011. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A visszafagyott vizek nem hogy elvették a kedvem, inkább növelték a kiéhezésemet a horgászatra. A téli horgászattal többek között az az alapvető baj, hogy a hideg időben a halak nagy része energiaspórolási okból nagyon lassan áramló, vagy álló vizekben szeret telelni, de természetszerűleg éppen ezek a területek fagynak be legelőbb ...

Meglepetés domolykó
Megjelent: 2010. December 06. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy igen hideg, párás napra ébredtem. Kint mínusz 8, és iszonyú köd lepte be a tájat, szinte alig láttam a velünk szemben álló épületet. Az első mínuszok mindig rosszul esnek az embernek, nehezen tudjuk elfogadni, hogy vége a jó időknek! Bizonytalanná váltam… talán jobb lenne itthon maradni a meleg házban, aztán mikor eszembe jutottak ...

Tassi meglepetés
Megjelent: 2010. September 15. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Közel egy hónap elteltével balesetemből lábadozva rászántam végre magamat, hogy pecabotot ragadjak. A sok eső azonban olyan sárossá tette a Duna-ág vizét a stégem körül, hogy több órás próbálkozás alatt is mindössze egy halat sikerült fognom, igaz az egy kilóhetvenes ponty volt. De a hosszú kényszerszünet miatt annyira ...

Fenekezés a tatai Derítő-tavon
Megjelent: 2010. June 30. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A minap, bent járva az Energofish-nél, leskelődtem a polcokon, milyen új pecák érkeztek. A sűrű boterdő pálcái között megakadt a szemem egy szép kivitelű, igazi klasszikus pontyozó botsorozaton az Arno-n, melyből két, számomra legkézhezállóbb méretet ki is választottam. Én ugyanis, sokakkal ellentétben, sohasem szeretek két egyforma ...

Folyóvízen feederrel
Megjelent: 2010. June 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Végre megszűntek a monszunokhoz hasonlatos esőzések, kiültem hát a stégemre, a Ráckevei-Soroksári-Duna-ág partjára kicsit sütkérezni a régen látott napfényben. Természetesen horgászbottal, nálam a napozás is csak így képzelhető el. Az eső ellenére is néha szórtam a pályát, kíváncsi voltam kitartottak-e ...

Hidegfrontban
Megjelent: 2010. May 26. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Május közepe van és a fagyosszentek környékén tényleg betört a hidegfront. Süvöltött a szél és szinte vízszintesen esett az eső. Minden normális ember ilyenkor védett helyre húzódik, de bennem mocorgott a kis ördög és a sok éves tapasztalat, hátha az ilyen hirtelen időváltozás meghozza a halak étvágyát. ...

Nagy-dunai vegyes
Megjelent: 2012. November 27. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

marnas cikk Újfent paducozni indultam a Dunára, mert hogy ez lassan ötvenéves mániám. Egyszerűen bele vagyok szerelmesedve ennek a halfajnak a horgászatába. Főleg így az őszi kis vizeknél, amikor a sóderzátonyok medertöréseit jobban el lehet érni. Számuk az utóbbi időben sajnos nagyon megfogyatkozott, ezért kiszámíthatatlan a fogásuk a ...

Az őszi Dunán
Megjelent: 2011. November 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legnagyobb folyónk az indián nyár kellemes, és stabil időjárása mellett hálásabbik arcát mutatja. A Dunán számtalan lehetőség mutatkozik, mi ebből egy jó kis úszós békéshalas horgászatra szavaztunk. Tímár Mixre alapuló etetőanyagot kevertem Akár egy 6-7 méteres spiccbottal is meg lehetne horgászni az ...

Tisza-tó mindig jó
Megjelent: 2011. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Ha már úgyis a környéken jártunk, nem maradhatott ki egy kis Tisza-tavi keszegezés. Az egyik mélyebb holtágat vettük célba matchbottal, ezúttal előetetés és minden előzetes felkészülés nélkül. Mondhatni ad hoc. Kora hajnali Holt-Tisza Ráadásul a hirtelen ötlet miatt már tűzőszúnyogot sem kaptunk, maradt csalinak a csonti, a ...