Keresett kifejezés: karika 89 találat
MUSTAD MINI SPLIT RING PLIER FOGÓ KULCSKARIKA NYITÓVAL

Téli karikázás bolognai bottal
Megjelent: 2022. March 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A téli bolós peca legszebb percei közé tartozik a nagyobb testű karikakeszegek horogra csalása. A jól küzdő, a melegebb hónapokban vehemens kapással jelentkező karikáinak megfogása most is igazi élmény az érzékeny gyűrűs botokkal. Téli úszós horgászatukhoz ne csak az előkét, de a főzsinórt és a horog méretét is finomítsuk le, meglátjátok, sokkal több kapásban lesz mérhető a jutalmatok! Gyönyörű, erőtől duzzadó karikakeszeggel ...

A megbízható, minőségi kulcskarikákról
Megjelent: 2014. December 18. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Legyen szó szerelékek elkészítéséről, vagy műcsalik otthoni átalakításáról, tuningolásáról, a kompromisszumok nélküli, első osztályú eszközök használata elengedhetetlen. Sokan nem bíznak a műcsalik gyári horgaiban, sőt kulcskarikáiban sem, így azok cseréjével kezdik a horgászatra való felkészülést. Mostani cikkünkben legújabb termékeinkkel, a csúcsminőségű Wizard és Black Fighter acélkarikákkal ismerkedhetünk meg. Mindkét ...

Amit a pelletekről nem árt tudni
Megjelent: 2012. August 14. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A pelletekkel való horgászat még erõteljesen fejlõdõ korszakában van hazánkban. Már nem kevesen használják, de a nagy többség még nem tudja pontosan, hogyan is bánjon vele, mire is használja. A versenyhorgászatba máris beférkõzött, bár jelenleg csak etetni szabad vele, a finomszerelékesek nemzetközi versenyeken horogra nem ...

A Pó folyó visszavár – első rész
Megjelent: 2012. May 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Négy évvel ezelőtt az interneten találtam rá Kis József nevére, aki szállás- és horgászati lehetőséget hirdetett a Pó folyón és annak deltájában. Ajánlata nagyon felkeltette akkor érdeklődésemet, olyannyira, hogy 2009 nyarán barátaimmal és párommal, egy kirándulással egybekötött ...

Feeder szerelékek II. - Pontyozó szerelékek
Megjelent: 2012. May 04. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Elérkeztünk cikksorozatunk második részéhez, melyben a hazánkban oly népszerű, pontyozó feeder szerelékeket nézzük meg alaposabban. Az első részben igyekeztem inkább általános megoldásokat mutatni. A most következő szerelékek kifejezetten a pontyok megfogását célozzák, segítségükkel ott és úgy tudjuk ...

Végre a Nagy-Dunán
Megjelent: 2011. July 11. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Az úsztatás a kedvenc horgászmódszerem, de sajnos a Ráckevei-ágon valamiért az utóbbi két évben nem működik. Az biztos, hogy a kormoránok miatt alaposan megritkult a keszegállomány, de ez igaz a Nagy-Dunára is, és ott mégis, legalább is időnként, lehet szépet keszegezni. Amikor leállt a májusi aszállyal járó kis ...

Matchbotos keszegezés a tél fogságában
Megjelent: 2011. March 02. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A visszafagyott vizek nem hogy elvették a kedvem, inkább növelték a kiéhezésemet a horgászatra. A téli horgászattal többek között az az alapvető baj, hogy a hideg időben a halak nagy része energiaspórolási okból nagyon lassan áramló, vagy álló vizekben szeret telelni, de természetszerűleg éppen ezek a területek fagynak be legelőbb ...

Tíz nap a Pó-deltában - harmadik rész
Megjelent: 2010. July 05. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Elérkezve túránk utolsó 3 napjához, hátunk mögött hagytuk a csatornákat, és olyan dologgal próbálkoztunk, mely még teljesen új volt számunkra. Mindannyian már több éve pergetünk, de a harcsapergetéssel még egyikünk sem próbálkozott. Idáig elsősorban a csukák, a domolykók, a balinok és a hegyi vizekben ...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. April 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal ...

Egy kiállítás és az ott felmerült kérdések
Megjelent: 2024. February 20. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Az idén február 08-11. között került megrendezésre a 2024-es Fegyver, Horgász, Vadász kiállítás, ahol két napon keresztül volt szerencsém képviselni az Energofish Kft-t. Ezen a két napon rengeteg kérdés érkezett felénk, leginkább a 2024-es újdonságokkal kapcsolatosan, és azok közül is legtöbben az új 5,5 mm-es Concourse Twister Mini csalikról érdeklődtek.   A Twister Mini csalik rengeteg horgásztársunk érdeklődését felkeltették!  Azzal ...

Halvacsora - Füstölt pisztrángok
Megjelent: 2024. January 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A füstölt hal mennyei illata nemcsak engem, de a szűkebb és tágabb környezetemben élőket is rabul ejtette hosszú évek óta. Voltak, akik személyesen győződtek meg róla, de volt olyan is, aki szájhagyomány útján kóstolt bele a halfüstölés megunhatatlan ízvilágába. Ami különösen jó benne, az az, hogy akár az elkészített pisztránggal kedveskedünk valakinek, vagy akár magával a halfüstölővel ajándékozzuk meg szeretteinket, egyszerűen nem tudunk mellé ...

Tisztán emlékszem
Megjelent: 2023. October 16. | Forrás: Oroszi Gábor | Írások

2011 szeptember 17.-én egy szombati napon. Ekkor éltem át életem első és egyik legfontosabb élményét a harcsázásban egy véletlen folyamán. Korábban, mint többségünk a nemeshalak iránti érdeklődésem volt domináns, bár vágyakoztam mindig a ragadozó halak után is, de a szóbeszédek alapján, hogy mennyire nehéz és ritkaságok közé sorolható egy-egy harcsa megfogása, inkább nem kezdtem kitartóan foglalkozni a horgászatával, míg véletlen bele nem ...

Sebes-körösi kaland
Megjelent: 2023. October 14. | Forrás: Vass Norbert | Írások

Számomra a legkedvesebb horgászvíz a Sebes-Körös, mely Körösszeg és Körösnagyharsány közt lép Magyarország területére. Igen változatos mederviszonyok jellemzik, gazdag élővilággal. Egy, a folyó melletti kis faluban nőttem fel, azonban felnőttként kénytelen voltam elköltözni onnan, de amint lehetőségem akad, visszatérek, hogy az igazán vad halakat kergessem. Így tettem egy nyári hétvégén is, amely beszámolóját most olvashatjátok. A Sebes ...

Az öntözőcsatorna halai
Megjelent: 2023. October 07. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Többször mikor elhagytam a Szeged táblát egy csatornán kellett áthaladnom. Évek óta nézegettem az útról, ezt a 2-3 méter széles kis medret. Az egyik fele magán terület táblával büszkélkedett, de az út túloldalán egy zsilip állta útját majd kanyargott a messzeségbe. Térképen megnéztem a csatornát majd utána pár telefonhívás következett és a megfelelő utána járás után lehetett gondolkozni azon, hogyan is pecázzuk meg ezt a vizet. Fontos, ha elhagyatott ...

Halak a város szívéből bolognaival
Megjelent: 2023. September 30. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A belvárosi horgászatok nem mindig a kedvenceim, ugyanis szeretem a nyugalmat és a természet közelségét, de a viharos előre jelzések miatt nem akartam egy masszív dagonyát az ártéri erdőben. Korán indultam a várost ketté szelő folyóhoz, ami nem más, mint a szőke hölgy valódi nevén a Tisza. Imádok úsztatni most is arra készültem a legszebb horgászatnak tartom a bolognai botos úsztatást, amikor az etetésen vezetve a csalit meg-meg állítva vissza tartva az ...

Alapkészségek
Megjelent: 2023. August 26. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

Az idei télen több időt szántam a felszerelésem meg újítására, mint általában szoktam. A sokéve halogatott zsinór cseréken túl a régebbi, ritkán használt botjaimat is lecseréltem Koósra. A húszévesnél idősebb Banax orsóimmal nem kellett sokat babrálnom. A mély dobra ráfér a 76-os. Kaptak egy mélydobot a zsinór kapacitás miatt és már mehettek is fel az új Shadowokra. A strapabíró Shadow. A még 2000-ben vásárólt ...

Duna, halak, évszakok
Megjelent: 2023. August 12. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Legnagyobb folyónk az esztendő minden hónapjában tartogat meglepetést, de mégis a békés halak eredményes fogása szempontjából a tavasztól az ősz végéig tartó időszak a legkiemelkedőbb. Az izgalmas, halakban gazdag folyóvízi pecák sikerét az aktuális vízállásnál optimális haltartó helyek ismerete határozza meg a felmelegedés időszakától egészen az októberi-novemberi lehűlésekig. Nincs ez másképpen a bolognai botos úsztatásnál sem. Fontos tudnunk a ...

Örömpeca a Dunán
Megjelent: 2023. July 19. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Soha nem titkoltam, hogy melyik vízen szeretek horgászni a legjobban, hiszen gyerekkorom óta horgászom a Dunán és ez a fajta peca áll a szívemhez legközelebb. Egyik nap gondoltam egyet és kora délután el is látogattam az öreg folyóra, bízva abba, hogy esetleg az estébe bele próbálva sikerül majd egy-egy termetesebb halat is szákba terelni. Duna….mesébe illő környezet. Leginkább, ezért a látványért kedvelem. Ha nem fognék halat, már akkor is ...

Folyó helyett állóvízre
Megjelent: 2023. April 29. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A tél végét jelző időjárás nem tudja otthon tartani a horgászat iránt érdeklődőket, jó magam is így voltam ezzel. A vizek nagy része már felkúszott 8 Celsius-fok fölé, ami azt jelenti, hogy a halak étvágya egyre nagyobb napról napra. Igazán vágytam már kemény fárasztásokra a tél alatt kicsit azt éreztem berozsdásodtam, amikor lehetett ugyan vízparton voltam, de a keszegek nem hajtották karikába a botokat. Szívem szerint a Tiszára mentem volna horgászni, ...

Rigek Carp Expert módra
Megjelent: 2023. April 01. | Forrás: Heincz András | Írások

Vannak a klasszikus kötések, melyekbe nem lehet ’’ belekötni ’’. Régóta használjuk őket, sok halat adtak, de mégis vannak olyan kapástalan időszakok, amikor muszáj változtatni ahhoz, hogy eredményesebben zárjuk a horgászatunkat. Számos alkalmat tudnék példaként felhozni, amelyekben a címsornak megfelelő kapástalan időszakot éltem át, amikor ha sikerült is kapásig eljutni, nem volt megfelelő az akadás, óvatosabban-másképpen szívták fel a ...

A végső teszt – januári pontyok az RSD-ből
Megjelent: 2023. March 11. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Az idei, szokatlanul enyhe január lehetőséget adott arra, hogy szinte minden héten, illetve hétvégén horgásszunk, gyakoroljunk, valamint igen szélsőséges körülmények között is bevessük a napokon belül forgalomba kerülő, 2023-as Benzár újdonságokat. Ennek megfelelően igyekeztünk sokféle vízre ellátogatni és olyan hideg vízi információkra szert tenni, amelyeket a közelgő horgászkiállítások alkalmával meg tudunk osztani majd az érdeklődőkkel. A ...

Bolognai horgászat a Tiszán
Megjelent: 2022. October 19. | Forrás: Ország Bálint | Írások

„A nagyhal megeszi a kishalat”- szoktuk gyakran használni ezt a mondást. Nekem legutóbb akkor jutott eszembe, amikor úsztatni voltam a Tiszán és a bedobott etetőanyag gombócokból leváló szemcsékre tömegével gyűltek össze a snecik. A lakomát egyszer csak egy hatalmas rablás szakította félbe, amelyet több hasonló követett. Ekkor jött az ötlet, hogy miért ne lehetne a keszegezés közben pergetni is… A nyár végeztével számomra egyre inkább a keszegezés ...

Olaszosan a Tiszán: bolognai horgászat
Megjelent: 2022. October 12. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A nyaralások során nálam a horgászat csak mellékes dolog, viszont mivel általában valamilyen vízparton töltjük a szabadságot, így mindig hagyok helyet a bőröndben a halfogásra alkalmas eszközök számára. Idén Olaszország volt a célpont, ahol bizony még a tengerparti városokban is bolognai bottal kergetik a halakat a helyiek. Látva őket nekem is nagyon megjött a kedvem egy kis úsztatós horgászathoz a Tiszán, amire nem is kellett sokat várnom… Az olaszok ...

Pergess finomabban: pergető bot teszt
Megjelent: 2022. September 15. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A horgászatban már a különböző módszereken belül is vannak módszerek illetve finomságok, amelyek között egy laikus számára nehéz eligazodni. Ezekhez különböző felszerelések kellenek. Most a legfinomabb vagy leglájtosabb módszer felé kacsingatunk. Közben bemutatok egy nagyszerű botot is, amellyel a legapróbb súlyok is eldobhatóak és vezethetőek. Nem is gondolnák sokan, hogy ez a csuka is egy UL felszerelésen veszett rajta. A Light vagy a UltraLight ...