Keresett kifejezés: river 44 találat
650 Ft
CAMILLUS GLIDE SHARPENER WITH TORX BITS AND SCREWDRIVER KÉSÉLEZŐ
BENZAR MIX RIVER BUSA ETETŐANYAG

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben!
Megjelent: 2023. January 22. | Forrás: Őze Dániel | Írások

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben! 4, 1, 2/0…? A jigfejek útvesztőjében nem nehéz elakadni, mikor azok méretezéséről van szó. Sőt, egy másik oldalról megközelítve a dolgot, látatlanul milyen és mekkora jig fejet válasszunk a plasztikcsalinkhoz? Jelen kérdések mentén jött létre ezen cikk, melyben bemutatásra kerülnek a legújabb Kamasaki jigek, azok méreteivel párhuzamosan, kiegészítve 1-2 plasztikos ...

Városi horgászat: feeder bottal Budapesten
Megjelent: 2022. January 08. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A dunai horgászat számomra egyet jelent a tökéletes kikapcsolódással, hiszen a szezon közbeni hajtás után nincs jobb, mint kiülni a Duna-partra és csodálni a gyönyörű folyót! Na jó, azért azt sem bánom, ha akad is valami a horgomra, de őszintén mondom, hogy csalódottan még egyetlen dunai pecámról sem tértem haza! Ha fogtam néhány szép halat, akkor azért, ha pedig nem, akkor a táj szépsége és hangulata miatt voltam boldog a horgászat végeztével. Az idei ...

Városi kalandok: feeder horgászat Budapest szívében
Megjelent: 2021. December 14. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A dunai horgászat már hosszú évek óta a legfőbb kikapcsolódásom, hiszen számomra semmihez sem hasonlítható ennek a pecának a „feelingje”. Eddig azonban kizárólag a civilizációtól távoli partokat vallattam, így rendre csendes, nyugodt körülmények között hódolhattam a szenvedélyemnek, na meg az autó is ott állt néhány méterre mögöttem, így minden szükséges (és nem szükséges) felszerelésemet magammal vihettem. Régóta foglalkoztatott már azonban a ...

Bolós erőpróba pontyokkal
Megjelent: 2021. August 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Bolognai botos cikksorozatom legelső, nyitó részében már beharangoztam, hogy hazai folyóinkon szerzett tapasztalataimat fogom veletek megosztani hétről hétre. Ehhez képest kakukktojásnak is beillő mai írásom állóvízről és izzasztó pontyfárasztásokról fog szólni, jelezvén azt, hogy ha megfelelő bot van a kezetekben, bizony nem lehetetlen többkilós pontyokra horgászni bolóval, sőt olyan élményekben lesz részetek, melyre mindig szívesen fogtok ...

KAMASAKI jigekkel tilalom után
Megjelent: 2021. June 15. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A tavasz utolsó hónapját már nagyon vártam, hiszen végre újra lehet horgászni az egyik kedvenc tüskéshátú ragadozómra, a nemes süllőkre. Hiánypótló termékként éppen jókor érkeztek meg a KAMASAKI ragadozóhalas kiegészítői közé a jig fejek, melyek közül a legkisebb méretűek egyből felkeltették az érdeklődésemet. Összekötve a kellemeset a hasznossal elindultam kedvenc folyómra, hogy az újdonságokat a halaknak is „bemutassam”… Sokat változott ...

Meddig tart a márnaszezon?
Megjelent: 2020. December 30. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A kérdés borzasztóan foglalkoztatott az elmúlt hetekben, hiszen a nagybetűs dunai horgászszezon, azaz a szeptember és az október gyakorlatilag úgy telt el számomra, hogy a vízállás-előrejelzés kémlelésén túl érdemben nem kerültem kapcsolatba szeretett folyómmal. Ennek az volt az oka, hogy amikor lett volna lehetőségem a Dunán pecázni, nagyon magas volt a víz, amikor pedig a körülmények megfelelőek voltak, én nem tudtam úgy alakítani a programom. Nem maradt ...

Nagybajom után a Dunán
Megjelent: 2020. December 10. | Forrás: Szarka László | Írások

Nagyon kemény, akár idegőrlőnek is nevezhető héten léptek túl a Nagybajomban megrendezett Method Feeder Országos Bajnokság résztvevői, amelyen még a jól szereplők közül is csak kevesen voltak olyanok, akiknek igazi örömhorgászatban lehetett részük. Az ötórás fordulókban nem volt ritka a nullázás, a többségnek pedig meg kellett elégedni néhány kapással, amiket persze még halra is kellett váltani. Ezért nem csoda, ha némelyek a verseny vége felé egyre ...

Monofil zsinórok feeder horgászoknak
Megjelent: 2020. April 25. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Legyen szó a feeder technika bármely vállfajáról, a használt zsinórok kiválasztása egy nagyon hangsúlyos kérdés kell, hogy legyen. Ennek az az oka, hogy mind a főzsinórok, mind pedig az előkék eszköztárunk legfontosabb elemei közé tartoznak, melyeknek, egyrészt nagyon strapabíróknak és megbízhatóknak kell lenniük, másrészt pedig összhangban kell állniuk felszerelésünkkel, a meghorgászni kívánt vízzel és a célba vett halak méretével egyaránt. Mindenre ...

Benzáros megoldások
Megjelent: 2020. February 26. | Forrás: Szarka László | Írások

Régóta tudom, hogy Benzár Zsolt és Szabó Bence külön-külön is garanciát jelentenek egy jó kis horgászatra, ezért joggal érezhetem magam szerencsésnek, mert alig pár hete, már nem is először fordult elő, hogy közös horgászatukon is részt vehettem és fotózhattam. Hab a tortán, hogy ezúttal a Dunán hozott bennünket össze a sors, ami azért is különleges és remek alkalom a folyóvízi tapasztalatok cseréjére, mert Zsoltnak az Olt a szíve csücske és ott ...

Körösök mellől a Dunára
Megjelent: 2020. February 20. | Forrás: Szarka László | Írások

Volt ugyan sejtésem, hogy Szilvási Szilárd miért vállalja újra és újra a hajnalok hajnalán való indulást és a hosszú autóutat egy dunai horgászatért, amikor szarvasiként, alig karnyújtásnyira ott vannak neki a mások által vágyott Körösök, szerettem volna tőle is hallani az okokat. S a minap, hogy ne csak beszélgessünk a dologról, egy közös horgászatot is megszerveztünk a Dunának egy a Rákóczi híd alatt található szakaszára, ahol Szilárd rendszeresen ...

A dunai hatok
Megjelent: 2019. September 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Micsoda nap volt! Összesen 6 különböző halfaj képviselőjével volt szerencsém találkozni egy rövid időre a legutóbbi, dunai horgászatom során, amely felejthetetlenre sikeredett! Az első pillanattól kezdve éreztem, hogy ez egy nem szokványos nap lesz, hiszen végre ki kell lépnem a komfortzónámat jelentő, különböző méretű, természetes és mesterséges állóvizek világából. Tudtam jól, hogy már a horgászhelyem megtalálása sem lesz gyerekjáték, elvégre a ...

Sodrásban, River feederrel!
Megjelent: 2017. July 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2017-07-18 Közismert aranyszabály, hogy a rendes folyóvízi halat a sodrásban kell keresnünk. Igen ám, de mit tegyünk, és milyen elv alapján horgásszunk ott, ahol a sodrás az úr? A rohanó víz feederbottal történő maghorgászása igazi kihívás nemcsak nekünk, de a felszerelésünknek is. A Dunát említve példaként, a Budapestnél (nyári „kisvíznél") mért átlagos 1600-1700 m3/s vízhozam is tiszteletet parancsoló. Hogy mindezt érzékeltessem, ...

Orsók minden helyzetre
Megjelent: 2023. December 23. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Az új Carp Expert orsók lefedik a feederes horgászat teljes szükségletét, de megtaláljuk közöttük az úszós horgászat vagy éppen a süllőzés megfelelő társát is. Igényeink szerint válogathatunk, mindenre megfelelő megoldást találunk. Hosszú élettartamú, szép megjelenésű orsók. Carp Expert újdonságok. 1. Power Runner 3000 és 4000 orsók. A partközeli és átlagos távolságok horgászatának eszközei. Aluminium dob, 7+1 csapágy. Egyaránt ...

Csatorna horgászat
Megjelent: 2023. December 16. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A tél végét jelző időjárás, elindítja a horgászok fantáziáját! Tervezgetjük az évet ám az első horgászatok mindig valahogy rendhagyók. Máshogy áll hozzá az ember. Én is készültem a jégolvadás után egy jót horgászni sok opció felmerült a fejembe, de minden vízterület mellett volt pozitívopció de sok ellenérv is. Végül egy városomtól nem messze eső csatornára esett a választásom. Itt láttam a legnagyobb esélyt arra, hogy eredményesen tudjak halat ...

Dunai gondolatok methoddal
Megjelent: 2023. November 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Egész éves dunai ténykedésemet meghatározta a szelektív horgászat. Minden általam űzött módszernél a nagyok megfogására helyeztem a hangsúlyt, bolós és feederes pecáim mindegyikénél a mennyiségre való törekvés csak másodlagos volt. Kezdődött ez azzal, hogy az etetőanyagot fokozatosan durvább szemcsésre cseréltem, jött több angolmorzsa és mikropellet a mag-mixekkel együtt, aztán októbertől a márnaszezon legjavára már ott tartottam, hogy a kosaraimba a ...

Finomszerelékes Ibite úszók
Megjelent: 2023. November 04. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Az iBite úszók fejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett. Idén megjelentek a finomszerelékes horgászathoz készült típusok. Ezzel a naplemente és az éjszakai órák bolognai, match és spiccbotos horgászathoz kaptunk tökéletes megoldást, de természetesen a hajnali derengésben vagy a nappali órákban sem fogunk csalódni ezekben az úszókban! Balról jobbra, Carrot, Allround, River. Az úszók három típusban, Carrot, Allround és River, széles ...

Az öntözőcsatorna halai
Megjelent: 2023. October 07. | Forrás: Csala Viktor | Írások

Többször mikor elhagytam a Szeged táblát egy csatornán kellett áthaladnom. Évek óta nézegettem az útról, ezt a 2-3 méter széles kis medret. Az egyik fele magán terület táblával büszkélkedett, de az út túloldalán egy zsilip állta útját majd kanyargott a messzeségbe. Térképen megnéztem a csatornát majd utána pár telefonhívás következett és a megfelelő utána járás után lehetett gondolkozni azon, hogyan is pecázzuk meg ezt a vizet. Fontos, ha elhagyatott ...

Halak a város szívéből bolognaival
Megjelent: 2023. September 30. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A belvárosi horgászatok nem mindig a kedvenceim, ugyanis szeretem a nyugalmat és a természet közelségét, de a viharos előre jelzések miatt nem akartam egy masszív dagonyát az ártéri erdőben. Korán indultam a várost ketté szelő folyóhoz, ami nem más, mint a szőke hölgy valódi nevén a Tisza. Imádok úsztatni most is arra készültem a legszebb horgászatnak tartom a bolognai botos úsztatást, amikor az etetésen vezetve a csalit meg-meg állítva vissza tartva az ...

Egy szakkörös délután
Megjelent: 2023. August 05. | Forrás: Heincz András | Írások

A halakkal, vízparttal és horgászattal való viszonyom gyökerei pöttöm koromra vezethetőek vissza. A természettel sosem késő kapcsolatba lépni, de ha már hozzám hasonlóan, gyermekkorban van szerencséje a következő generációnak valamilyen formában ezt átélni, az igen jó hatással bír a jellem fejlődésre és hosszú távon kamatozó ’’befektetés” akárhonnan nézzük. 9 éves fiamra is anno nagy hatással volt az első spicc bottal való próbálkozás és ...

A bűvös 100 kg
Megjelent: 2021. September 06. | Forrás: Szarka László | Írások

Hogy én mekkora mázlista vagyok! Autózok ötszáz kilométert egy jó kis csukázás és cikk reményében, amit sikerült nem csak csuka, de még kapás nélkül is megúszni, s ahelyett, hogy bánkódnék, még örülök is a dolgok ilyetén alakulásának. Legalábbis így utólag. A b terv ugyanis method feederezés volt a Palotavárosi-tavon, ahová Szabó Bencét kísértem el egy szezon eleji egyfordulós versenyre. Ettől kezdve pedig jókor voltam jó helyen, mert Bence ezen a ...

A biztos pont - A Pro Corn széria
Megjelent: 2020. September 12. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Sokat gondolkodtam, hogy milyen címet adjak ennek az írásnak, ám végül egy kissé szokatlannak tűnő, mégis a történet lényegét legjobban kifejező szókapcsolat lett a befutó, a „biztos pont”. Tehát valami olyasmiről lesz szó, amire bátran támaszkodunk, amit szeretünk és szeretnénk mindenkihez eljuttatni, hiszen nekünk már bizonyított és annyi örömet szerzett, hogy megér egy külön írást. Sőt, megérne többet is, de azzal könnyen lehet, hogy ellentétes ...

Feederrel a téli Dunán
Megjelent: 2020. February 01. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Legutóbb 2017-ben volt igazán kemény tél, amely természetesen a Dunát, a dunai pecásokat sem kímélte. Az emlékezetes jégzajlás bizony nemcsak a horgászatot lehetetlenítette el, de nagyon komoly károkat is okozott az épített és természetes környezetben, hiszen stégeket zúzott porrá, hajókat, csónakokat tett tönkre, megmutatva ezzel, hogy azért a víz az úr. Szerencsére idén közel sem ilyen rossz a helyzet, sőt, még a vízállás is kifejezetten kedvező a ...

Okos megoldás az éjszakai horgászatokhoz
Megjelent: 2020. January 06. | Forrás: Energofish Feeder Team | Írások

Horgászok ezrei számára az éjszakák jelentik a legkedveltebb időszakot, hiszen az ilyenkor bekövetkező kapás majd fárasztás semmihez sem fogható élményt nyújt. Persze éjjel horgászni nem mindig egyszerű, az emberen eluralkodó fáradtság könnyen okozhat olyan figyelmetlenségeket, amelyek a nyugodt, természetközeli élményt egy csapásra rémálommá változtatják. Nem is beszélve azokról a kellemetlenségekről, amelyek önhibánkon kívül nehezítik meg az ...

A hónap csalija: Salmo Rattlin Sting
Megjelent: 2019. October 21. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Salmo legendás modellje, a Sting immáron 18 éve, egészen pontosan 2001-es megjelenése óta forrt egybe a világ legnépszerűbb süllős, csukás és balinos műcsalijaival. A régi, felúszó (Floating) és süllyedő (Sinking) típusban gyártott Stingek utódjaként nemrég megjelenő Rattlin Stinget azonban még ma is nagyon kevesen ismerik, e fogós új lebegő kialakítású (suspending) csali alaptalanul nem került még reflektorfénybe. Gondosan összeválogatott ...