Keresett kifejezés: slider 8 találat
CRALUSSO MULTICOLOR WAGGLER ÚSZÓ

Süllőhorgászat sliderekkel
Megjelent: 2021. June 22. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

A már jól ismert Jerk tipusú Salmo Slider csalik szélesebb körben használhatóak mint azt sokan gondolják. A csukák cserkelésén felül az úszó (F-Floating) tipussal jól foghatóak a sügerek, balinok, harcsák de én mégis a süllők egyik kedvenceként ismertem meg és előszeretettel használom. Kristálytiszta, tükör vizen, amikor a ragadozóink minden apró bakinkat észreveszik az erős, gyors veretésű wobblerek nem jöhetnek szóba. Ekkor a ...

Salmo tesztes pergetések – Villámportya Sliderekkel
Megjelent: 2020. July 29. | Forrás: Bokor Károly | Írások

Napi feladataim része, hogy a különféle horgászcikkeket használhatóságuk, eredményességük miatt tesztelnem kell. Ez a „munka” legtöbbször örömteli, mert mi van jobb, mint azt csinálni, amit nagyon szívesen teszünk. Ezekhez a feladatokhoz az elmúlt években leginkább a Bokor Spin, a Pro Spin botjai, orsója, fonott és monofil zsinórja tartozott. Az eredeti, immár öt éves pergető botok után, már kaphatóak a Pro Spin széria újdonságai is. A megszületett ...

Slider, csukák, sügerek
Megjelent: 2010. July 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Már számtalanszor bizonyította rátermettségét a Slider, és úgy érzem, hogy még hosszú időn keresztül tündökölni fog. Van benne valami, aminek a ragadozóhalak nem tudnak ellenállni. Formája, mozgása, színválasztéka, mind-mind olyan jellemzők, amiért mi, pergetőhorgászok szeretjük, és még sokáig szeretni ...

A sliderek dicsérete
Megjelent: 2007. September 04. | Forrás: ZéBé | Tesztek

Lassan két éve lesz, hogy az első Salmo slider wobblerek a kezembe kerültek. Nem az újdonságtól való idegenkedés tartott vissza gyakoribb kipróbálásuktól, hanem az a fránya mozgásuk, amivel nehéz volt megbarátkozni. Az ember hozzászokott a különféle wobblerek, legyen az úszó vagy merülő, nagyjából azonos ...

Ne féljünk a nagy csaliktól, hisz elindult a csuka szezon!
Megjelent: 2022. May 04. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

A halbő téli időszak után kicsit félve vártam a tavaszt. Félre ne értse senki! Gyönyörű évszaknak tartom. A március, április és a május is az újjászületésről szól, kibújnak a virágok, csicseregnek a madarak. Viszont még mielőtt elolvadnék ettől be kell valljam ez az az időszak amikor a legkevésbé aktívan végezhetem kedvenc szabadidős elfoglaltságomat, a pergetést. Tilalmak egymás után hosszú átfedéssel kötik meg a kezem, így nagy izgatottsággal ...

Növényzetben pergetve
Megjelent: 2021. September 27. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Nyáron ránézve egy kis csatornára, joggal merül fel a kérdés bennünk hol található meg itt a hal, mivel és hogyan cserkeljük be őket. Sokan meg sem próbálnak horgászni rajta, gondolván: „ennyi gazból lehetetlen kifogni a halat”. Én mégis időről időre meglátogatom eme vizeket és felkutatom mi rejtőzködik a növények között. Egy dupla Y ahol mindig érdemes megállni. Tavaszi hajnali párás kép a Hejőről. A tavainkon megszokott ...

Nyaralós pergető szett összeállítása
Megjelent: 2021. July 21. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Mi horgászok bizonyára mindannyian nyaralás tervezésekor elgondolkodunk és számításba vesszük a vízpart melletti pihenés lehetőségét! Ezesetben szerencsésnek mondhatom magam, hisz feleségem és kislányom is vérbeli „vízicsirkék” akikkel nem is jöhet szóba más ha nyaralási helyszínre gondolunk csakis ha az vízparton van. Ezzel azt gondolhatnánk a neheze már meg is van oldva, de nem. El kell döntenünk mit is vigyünk. Esetemben nem cipelhetek el ...

Ezekkel a Salmo csalikkal foghatsz csukát
Megjelent: 2021. March 31. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A Salmo csalikkal a közös történelem szorosan összefűződik személyemmel, annak idején hihetetlen dolognak tartottam, hogy én képviselhetem a céget a hazai piacon. Rögtön bele is vetettem magam a Salmo wobblerek sűrűjébe, aminek meg is lett az eredménye. Sok dolgot kiemelhetnék a salmo wobblerek közül, most ezek közül a csukás Samokról teszek egy rövid körképet. Egy ekkora csukát kézben tartva megértjük miért is ennyire jók a Salmo ...

Harcsák a felszínen
Megjelent: 2020. October 15. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Vannak szituációk mikor a harcsák annyira vízfelszín közelében vadásznak, hogy néha kilátszik a hátuk, persze - a harcsa életmódja miatt - az éj leple alatt történik. Az egyik legjobb ilyen a pocokúszás, vagy népszerű nevén egérúszás. De mi van akkor, ha az a fránya pocok nem akar úszni, vagy nem látjuk?  A zsinór természetesen fonott kell hogy legyen, azonban a vastagságot nem érdemes túlbiztosítani, az apró csalik csakis vékony zsinórral lehet ...

Salmo, közel a természethez
Megjelent: 2020. September 11. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A Salmo folyamatosan különlegességekkel lepi meg a pergető horgászokat, legyen az egy forma, vagy egy szín. Előfordul, hogy egy rendkívül különleges csalival rukkolnak elő, de van hogy a természetes táplálékhoz kísértetiesen hasonló csalikat raknak elénk. Most a színekben kedveznek nekünk, és kijöttek a pontyos kárászos és egyéb érdekes színvariációk. Természetesen nem csak szórakozásból készülnek ezek a színek, hanem komoly halbiológiai háttere ...

Miért éppen Salmo
Megjelent: 2018. October 31. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Egy műcsali vásárlás közben a személyes benyomás, a barátok, ismerősök tanácsai mellett biztosan elgondolkodtak már miért éppen azt válasszam. Most azonban úgy is fogalmazhatnék miért érdemes az óriási kínálattal rendelkező Salmo falat megnézni a Pergető parádén? Egyediség! Aki egy kicsit is járatos, a műcsalik terén, tudja, nagyon fontos az, hogy legyen neki olyan mozgása, formája amit még nem ismernek az adott vízben a ragadozók, ezekkel ...

A hónap csalija: Salmo Slider
Megjelent: 2016. January 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kedvelt cikksorozatunkkal elérkeztünk a Salmo csalik egyik legkedveltebb darabjához. Jelen írásunk keretein belül a Sliderrel ismerkedhetünk meg közelebbről. Míg a crankbait-ek csoportján belül talán a Hornet számít a mai napig a legsikeresebb típusnak, addig a jerk típusú csalik között egyértelműen a Slider a legütősebb wobbler. Rendhagyó alakja, felettébb érdekes és változtatható mozgása és persze a csukák körében aratott népszerűsége tette ...

Júniusi csukák Írországból
Megjelent: 2012. July 03. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Most, így nyár elején jó visszagondolni az áprilisi csukázásaimra, melyek Murányi Tóni barátomnak köszönhetően nagyon izgalmasra sikeredtek. Tóni vezetett be a ma legyező horgászat rejtelmeibe és rabul ejtett ez a felfedezés. Csukázásaim nagy részét ma már ezzel a módszerrel hajtom végre. Házilag gyártott ...

Áprilisról-májusra
Megjelent: 2012. May 16. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Megérkezett az ír tavasz, de az időjárás ismét nem a megszokott hőmérsékletet hozta. Az elmúlt tíz év leghidegebb tavasza van mögöttünk. Szerencsére kaptunk egy hét napsütést március második felében, amikor a csukák gyorsan le is ívtak. Mintha érezték volna, hogy nem várhatnak. A tavaszi időszakban a csukák ...

Írországi évzáró horgászat, avagy a Zipper napja!
Megjelent: 2012. February 01. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Az elmúlt öt évben a december végi utolsó horgászat mindíg jól sikerült. Nem tudom miért, de ilyenkor a halak mindíg megtisztelnek egész éves fáradtságos horgászataimért. Általában nagy csukákat szoktam fogni, de ez az év most más volt. A szokatlanul meleg 13-14 fokos téli időjárás arra sarkallt, hogy ez év ...

Szeptemberi matchbotozás
Megjelent: 2012. January 18. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Minden évben elérkezik a szeptember. A fák levelei lassan sárgulni kezdenek és a kánikula helyét átveszik a hűvösebb, ködös hajnalok. Ilyenkor végre nappal is horogra csalhatók a korábban a forróságtól kábultan úszkáló potykák. Az ősz elhozza a horgászat igazi szezonját. Sokan kilátogattunk aznap a ...

Halak a mélyből
Megjelent: 2011. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Már hetek óta tervezünk egy közös horgászatot Bömbi barátommal. Több helyszín és időpont is felmerült, de mindig az utolsó pillanatban, indulás előtt keresztbe tett valami. Hol nekem, hol meg neki került más elfoglaltsága, mely ismételten odébb tolta a közös pecát… Szombat reggel megszólal telefonom. Hát ki más lett volna, mint ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Ír nyár és a csukázás
Megjelent: 2011. October 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Ez a nyár is eltelt és most visszagondolva talán az idén szántam rá először magam, hogy pergetve is próbálkozzak a csukák becserkészésével. Sok mindent próbálgattunk horgászataink során és azt kell mondanom, hogy nyáron, mint tavasszal a felszín közelében voltak foghatóak. Ha pedig ott nem fogtunk, a mélyben sem jártunk ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Vigaszpontyok
Megjelent: 2011. August 03. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A sors fintora, hogy az idei évben kedvenceimmel, a ragadozóhalakkal nincs különösebb szerencsém. Túráimat többnyire az útonállók köré szervezem, de bármerre indulok mindig mellém szegődik a balszerencse. Amennyiben sikerül horogra csalnom néhány jobb példányt, azok rendre leakadnak mielőtt a kezem rájuk tehetném. A sorozatos kudarcaimat a ...

Született harcos
Megjelent: 2011. June 20. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Mielőtt belecsapnék a lecsóba, talán megemlíteném, hogy miként keveredtem bele a ragadozós beállítottságom ellenére ebbe a finomszerelékes kalandba. Az egész a harcsákkal kezdődött és azzal, hogy nem volt elegendő csalihalam. A kétnaposra tervezett bajszosok utáni hajsza első estéjét különösebb események nélkül ...

Finom meccses nosztalgia
Megjelent: 2011. June 06. | Forrás: Sztahovits Péter - Fotók Faith Tímea | Írások

Régebben, mikor még a matchbotos peca volt számomra a favorit, volt két kedvenc horgászbotom. Karakterre hasonlítottak egymásra, mindkettő igen lágy, már-már „taknyos" bot volt, 10gr dobósúllyal. Igazi, angolos dévéres pálcák voltak ezek, melyekkel sok szép emléket gyűjtöttem mind a versenyeken, mind a hétköznapi horgászatokon ...

Márciusi keszegek és a gyerekek.
Megjelent: 2011. April 04. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Márciusi bodorkák - Bodnár Márciusban meglátogatott a családom, így már előre eltervezhettem, hogy horgászni kell mennem velük. Bátyámnak nagyobb gyermekei kíváncsiak voltak, miért is szeretem ezt a " horgászatot" annyira? Az biztos, hogy Benedek unokaöcsém várta legjobban a hétfőt, amikor keszegezni indultunk. Velünk tartott Bátyám ...