Keresett kifejezés: sneci 18 találat

Kétpontos versenyúszók használata
Megjelent: 2013. March 07. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A finom úszós készségek valamelyikével történő halfogások a legszínesebb, legváltozatosabb módját képezik a horgászsportnak. Tavasszal különösen kiemelt figyelmet kell fordítani a szerelékek összeállítására, mivel minél érzékenyebb úszót választunk - vékony zsinórral, megfelelő ...

Pickerbottal a Fehérvárcsurgói víztározón
Megjelent: 2012. December 29. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Erős szelet jósoltak a hétvégére. Mégis hajnali pára gomolygott a tó felszínén, melyet lassan oszlatott el az égre hágó novemberi Nap gyengülő ereje. Tapintható csend ereszkedett a tájra az ezernyi titkot rejtő víz felett. Nád meredt mozdulatlanul az égre, mögötte le-le bukva kacsák úsztak táplálék után kutatva az ...

Az én top 8 listám a Salmo csalik közül
Megjelent: 2012. November 05. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

8 kedvenc Sokan szeretnék tudni (köztük én is) hogy melyik, vagy melyek azok a csalik, amit érdemes a dobozunkba rakni, na és persze a lehetõ legeredményesebbek vagyunk velük. Ha elkezdjük sorra szedni, akkor nincs megállás, csak folyamatosan telik a dobozunk, és azt vesszük észre, már nem tudjuk mennyi wobblerünk van. Persze ezeket nem használjuk ki, éppen ezért ...

Szünidő búcsúztató verseny
Megjelent: 2012. September 06. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

szunidei Az idei nyári horgásztábor során a fiatalok érdeklődése és lelkesedése arra sarkalta a nyári horgásztábor szervezőit, hogy mintegy lezárva a nyári szabadságot egy szünidő búcsúztató horgászversenyt rendezzenek az ifjú horgászok számára. Nem titkolt célunk ezen felül a horgászifjúság ...

EnergoTeam Kupa döntők 2012
Megjelent: 2012. August 25. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Ismét eltelt egy év, a legutóbbi Energoteam döntői óta, így most az újabb versenysorozat döntői lettek lebonyolítva. A 2012 évben is népszerű volt ez az országban egyedülálló verseny, melyből igazából a profik kivannak zárva – kizáró ok a versenyigazolvány - így elsősorban az amatőr fanatikus horgászok indulnak el rajta. Az ...

Pillanatok
Megjelent: 2012. August 05. | Forrás: Jakó László | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában Horgászni jó. Hiába a sok buta sztereotípia, mi szerint a peca unalmas, egyhelyben seggelős elfoglaltság, amit csak néhány csendes bolond képes elviselni, akár igazi értelmet is adhat gyarló létünknek. Szegény, egyszerű elméjű avatatlan földi halandók, kik csak annyit látnak az egészből, hogy a botokat bámulva ...

Vendégváró Kákafoki holtág
Megjelent: 2012. July 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

igarpusztai_pontyok_nyomában Május végén lehetőségem adódott a Szarvasi Holt-Körösön, a Kákafoki holtágon horgászni. Izgalmasnak tűnt egy teljesen ismeretlen, felfedezetlen vízen tölteni pár napot. A holtágról szóló hírek alapján pesszimista voltam, de annál eltökéltebb! Sógoromék lent voltak egész héten, ...

Extreme Match-el a Dunán
Megjelent: 2012. July 09. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

Amikor egy horgászatra készülünk mindig hasznos hozzá a legalkalmasabb felszerelést kiválasztani. Ha már rendelkezésre áll némi választék otthon, eldönthetjük, melyik a pont odavaló bot-orsó páros, ha még nincs olyan, de gyakrabban szeretnénk az adott módszert űzni, jó alkalom a készletünk bővítésére. Így ...

Wobblerszentelő
Megjelent: 2012. June 27. | Forrás: Jakó László | Írások

Drága, kedves kicsi Sajóm! Ha valaha meghálálhatom mindazt a jót, amit velem tettél, kérlek közöld, mi módon és hogyan tehetem majd. Bő évtizede járom partjaidat rendszeresen, s még azok a napok is élményszámba mennek, amikor alig akad a horgomra valami. Bizony, megesik, hogy hosszú órákon át egyet sem dobok, csak figyelek, lesem a ...

Harcsák ismét
Megjelent: 2012. June 06. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

Néhány nappal az első harcsatúrámat követően ismét a helyszínen voltam, újra a bajszosokra fentem a horgaimat. A felszerelésem ugyanaz volt, mint korábban, valamint a taktikán sem változtattam, felszíni és fenekező módszerek. Az időjósok is hasonlóan borús időt jósoltak, tehát semmi nem változott, azaz még is,… időközben az ...

Erdő mélyén úsztatva
Megjelent: 2012. April 25. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Elbújni kívántam az egész bolond világtól, az üvöltő szelektől, az üvöltő evezős edzőktől, a motorcsónakok elől, a motoros fűrészek, fűnyírók, csiszológépek vinnyogása elől, szóval mindentől, ami otthonomat körülveszi. Nincs erre jobb hely, mint az általam oly nagyon kedvelt Fűzvölgyi-csatorna, mely legalább is hétköznap ...

Tisza-tavi matchezés
Megjelent: 2012. April 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Legutóbb a januári fagyok közepette Kovács Adriánnal használtuk az Energo Team Extreme Match 3900 jelzésű botját, s akkor az extremitás elég karakteresen megjelent a 8-10 méteres folyami horgászat során. Ennél most sokkal szokványosabb helyre vittük el a matchbotot, mégpedig a varázslatos Tisza-tóra. Kiváló körülményeket ...

Feederrel a mederben
Megjelent: 2012. April 16. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A márciusi hirtelen felmelegedéssel szinte szétrobbantak az addig a vermelõhelyeken lebzselõ halcsapatok. Hiába kerestem a Duna-ág hókonyaiban, állóvizû öbleiben, sõt a lassú áramlású mellékágakban a békéshalakat, néhány apró karikán, snecin, apró pontyon kívül semmi sem akadt a horgomra. Pár ...

Melegedő vízen pickerrel
Megjelent: 2012. March 30. | Forrás: Energo Team | Írások

Gyakran kerülünk olyan szituációba, amikor a helyes módszer kiválasztása abszolút döntő a fogás későbbi alakulását tekintve. Adott egy változatos mélységű holtág, ahol kiterjedt 50-70 centis víztől a 3,5 méterig mindenféle víztípust meghorgászhatunk, s a lehetséges módszerek is változatosak. Az ...

Jighorgászat: sötét csalik
Megjelent: 2012. March 26. | Forrás: Energo Team | Írások

A plasztikcsalis horgászatban kialakultak azok az alapszínek, melyekhez általában nyúlni szoktunk. Tudjuk jól az alapszabályokat, mégis vannak szituációk, amikor egészen más jön be, mint legtöbbször. A fekete-piros összeállítás (különösen az Action Shad-ből) nagyon fogós Általánosságban elmondható, ...

Az első idei spiccbotozás
Megjelent: 2012. March 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Időnként azért kiderül, ki az addikt horgász és ki nem az. Például akkor, amikor az egyszeri pecás kitalálja hogy spiccbotos keszegezésre indul egy félig kiolvadt tiszai holtágba. Sikerül ismerősöktől egy csónakot szerezni, de az időjárás nem kegyelmez. Egy elvetemült tiszai horgász: mögötte még áll a ...

A pergetés felszerelései kezdőknek
Megjelent: 2012. March 14. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Sokat gondolkodtam, megírjam-e ezt a fejezetet. Több szempontból elodázhattam volna, hiszen most jönnek a ragadozó halak ívási tilalmai, a horgászatot nem igazán a pergetéssel érdemes elkezdeni, no meg ez a horgászat legköltségigényesebb ága, de mivel én szeretett hobbimat egy komplex egésznek tartom és az esetleges specializálódást ...

Kapások télen
Megjelent: 2012. February 15. | Forrás: Energo Team | Írások

Érdekes összefüggésekre derülhet fény, ha megvizsgáljuk a nyári és a téli ragadozóhorgászat sajátosságait. Amíg a békés halak esetében a legfogósabb időszak napon belül nagyon szoros összefüggésben van a vízhőmérséklettel, így azzal is, hogy tél van, vagy nyár; addig a ragadozóknál ez ...

Salmo Thrill kicsit másképp
Megjelent: 2012. January 11. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Megjelenése óta az egyik legjobb balinos műcsali a Salmo Thrill, s ha méltatni kell, mindig eszembe fog jutni, hogy a kazahsztáni csónakos pergető világbajnokságon egy nagyon értékes bronzot hozott a válogatottunknak. Az ET Blade Spin nyele nagyon stabil és kellemes fogást biztosít A műcsali alapkoncepciója sok más balinra szánt wobbleréhez hasonlatos: ...

Az év hala a kősüllő
Megjelent: 2012. January 06. | Forrás: Szarvas Zoltán | Írások

A Magyar Haltani Társaság közvélemény-kutatása, és szavazati felhívása alapján a 2011-es esztendő hala a kősüllő lett. A "köves", a kistestvér méltán népszerű, s bár horgászata nem tér el drasztikusan a süllőétől, életmódja mégis különbözik valamelyest. Szerencsére. A ...

Thriller
Megjelent: 2011. November 28. | Forrás: Jakó László | Írások

Ha ezt a cikket balinok olvasnák, minden bizonnyal egy thrillerben éreznék magukat. Már, csak ha abból indulunk ki, hány őnhal vesztét okozta ez a csodás csali. Én magam már közel ezer fogatlan rablót csaltam lépre, s ha ezt megszorzom azzal, ahány hasonlóan szenvedélyes balinvadász leledzik e földtekén, valószínűleg egy csillagászati ...

Tiszaalpáron jártunk
Megjelent: 2011. November 18. | Forrás: Energo Team | Írások

Szeptember végét írtuk, amikor egy alsóbb Tisza szakaszhoz tartozó vízterületet, a tiszalpári Holt-Tiszát látogattunk meg. Demeter Zsolt, magyar bajnok pergetőt kísértük el, aki az országos bajnokság első fordulójára készült. Tiszaalpár vadregényes holtága Az alpári holtág egy régi Tisza meder, mely ...

Kánikulai dévérek
Megjelent: 2011. October 26. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Beköszöntött az ősz. Terméstesen nem az időjárásra gondolok. A naptár 2011 szeptember első szombatját mutatta. Régen megbeszéltük barátaimmal, hogy kiugrunk egy egész napos pecára a Fehérvárcsurgói Víztározóra. Rég volt alkalmam egy teljes napot a horgászatnak szentelni, nem tudtam, de nem is akartam ellenállni a ...

Vörösszárnyúak kontra Match
Megjelent: 2011. October 24. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Vörösszárnyúak kontra Match - Talabér Gergely Az ember néha egészen különleges helyekre juthat el. Ilyenkor úgy tűnik, minden együtt van. Tökéletes a víz, festői a környezet. De ne vágjunk a közepébe! A történetünk tavasszal kezdődött, az éves nyári szabadságunkat terveztük. Megegyeztünk, olyan helyre megyünk, ahol ...