A Tábi – víztározón horgásztunk
Megjelent: 2009. október 01. | Forrás: Muschitz Ferenc - EnergoTeam | Írások
Zoli barátommal egy júliusi szombat reggelén, elindultunk a Tábi víztározóhoz, ahol egy meghívásos fenekező horgászversenyre voltunk hivatalosak az Energofish - Carp Expert csapat színeiben. Már nagyon vártuk ezt a napot mind a ketten, hiszen még soha nem voltunk ezen a víztározón és úgy hallottuk, hogy nagyon szép helyen található. Megérkezésünkkor Golyán László szécsényi horgászbolt tulajdonos fogadott bennünket, majd vezetésével elindultunk a verseny helyszínére.

Amikor megérkeztünk egy vadregényes környezetben lévő víztárózó tárult elénk, ami egy völgy aljában található, körös-körül hegyvidéki erdővel, növényzettel.

A vadregényes Tábi víztározó

Érdeklődésünket hamar felkeltette a hatalmas víz. Lacitól megtudtuk, hogy bővebb információért nyugodtan fordulhatunk a tavat üzemeltető Varsány-Tábpusztai HE elnökéhez, Perce Bertalanhoz.

A következő héten sikerült elérni az elnök urat, aki sok információval látott el bennünket a tározóról.
Többek között elmondta, hogy a vízterületet árvízcsökkentés céljából alakították ki 1992-ben egy völgyzáró gát létrehozásával. Teljes telítettség esetén a vízterület 10,8 ha. 1995-től a tavat a Varsány - Tábpusztai Horgászegyesület vette kezelésbe. Az egyesületi felnőtt tagok létszáma 70 fő.

Az elnök úr azt is elmondta nekünk, hogy évente 30 mázsa hal kerül telepítésre, keszegfélék, süllő, csuka és túlnyomórészt ponty. Elég jelentős még a tó harcsaállománya is. A harcsa tórekordja 22 kg, de nagyobb harcsák előfordulását is jelezték már a helyi horgászok.
A pontyállomány a legjelentősebb, amit mi is észrevettünk, hiszen a versenyen több példányt is sikerült fognunk. Súlyuk 1,5-4 kg terjedt. A ponty rekordja 15 kg felett található, ami szintén jelzi, hogy nagyobb példányok is vannak a tóban. Évente többször van telepítés, amikor rekordlistásnak mondható pontyok is kerülnek a vízbe a helyi horgászok örömére.
Az elnök úrtól megtudtuk még, hogy a víztározón az országos horgászszabályzatnak megfelelően vannak a tilalmak. A pontytilalom szabadulása után minden évben a horgászegyesület évadnyitó házi horgászversenyt rendez, amelyen szintén jelentős halmennyiséget fognak a helyi versenyzők.

A szombati nap után - amikor is borongós idő volt -, a vasárnap elég nagy izgalmakat hozott a versenyen. Egyre több kapás jelentkezett a hajnali óráktól és elég szépen kezdtük fogni a halakat a helyi versenyzőkkel együtt.

A helyi horgászok is versenyhangulatban voltak

Délben, a verseny után vaddisznópörkölttel vendégeltek meg bennünket a helyi vadásztársaság tagjai – mondanunk sem kell, nagyon jól sikerült a pörkölt és nagyon jól is esett - utólag is köszönjük szépen!
Az elnök úr közben elárulta, hogy a víztározó átlagmélysége 1,5-3 m között van, a gátoldalon valamivel mélyebb a víz. A mélyebb részt vasárnap délután ki is próbáltuk Zolival és szép számmal sikerült halakat fognunk.
Megtudtuk még azt is, hogy az „U" alakú víztározó közepén található egy meder, aminek a szélét régebben egy fasor határolta, amiből mára is maradtak akadós részek a vízben.

Víztározó közepén található meder sok halat rejt magában

Ahhoz, hogy elérjem a víztározó közepét, ET Power Feeder 3,90m-es 150g dobósúlyú feederbotot használtam, ET Excalibur FD 40-es orsóval és 25-ös Carp Expert zsinórral. A dobás után hamar jelentkeztek is a kapások, több pontyot is sikerült kihúznom a mederből.
Zoli barátom Brutal Feeder 3,60-as botot használt, nevéből is kitűnik, hogy ez a bot is elég erős, 160g dobósúlyú és az ET Long Cast 8000 orsóval kiváló párosítást mutatott, zsinórnak pedig ET Power Feeder 0.28-as változata volt felcsévélve.

Zoli és én egy másfeles ponty társaságában

Összességében nagyon jól sikerült két napon vagyunk túl, amit köszönhetünk a helyi emberek barátságos, vendégszerető fogadtatásának és a gyönyörű környezetben található halban gazdag Tábi-víztározónak.

Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk megköszönni Golyán Lászlónak és a Varsány-Tábpusztai Horgászegyesületnek a verseny kitűnő szervezését és a vendéglátást.

Laci és versenytársa Anzi

Adatok a víztározóról:

- Területe: 10,8 ha
- Fogható halak: ponty, dévér, kárász, egyéb keszegfélék, amúr, süllő, csuka, harcsa.

Napijegy váltható: - Golyán Horgász - Tüzijáték Bolt, Szécsény, Kossuth L út 22

ET Carp Expert

Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...