Az Energofish Kft. elkötelezett a tisztességes, átlátható és hiteles üzleti működés mellett.
Cégünk A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény alapján visszaélés-bejelentési rendszert működtet.
Kérjük, mielőtt panasz beküldésével élne, vegye fel velünk a kapcsolatot központi telefonszámunkon: +36-29-553-400. A legtöbb probléma megoldásában szívesen állunk rendelkezésére! Amennyiben mégis az alábbi lehetőséggel élne, olvassa el tájékoztatónkat és Adatkezelési Tájékoztatónkat.
Tájékoztató a bejelentő rendszerrel kapcsolatban:
Bejelentést tehet:
A bejelentés köre:
Bejelentés érkezhet anonim módon vagy névvel azonosítottan.
Amennyiben a bejelentés anonim módon érkezik, úgy egyéni mérlegelés alapján mellőzhető az.
Mellőzhető a bejelentés, ha:
A névvel azonosított bejelentést tevőt minden esetben tájékoztatjuk a folyamat haladásáról. A tájékoztatás módja: e-mail értesítés formájában.
A bejelentések kezelése folyamán különös tekintettel járunk el a vonatkozó GDPR irányelvekre. Ezért is kérjük, olvassa el Adatkezelési Tájékoztatónk vonatkozó szakaszát.
Bejelentés menete:
A beérkező bejelentések egyedi azonosítószámot (Nyilvántartás szám) kapnak, melyet a rendszer automatikusan generál a névvel ellátott bejelentés beküldésekor, ezzel egyértelműen azonosítható mindegyik ügymenet. Minden további értesítőben jelezzük ezt az azonosítót is.
A bejelentő a névvel ellátott bejelentés beküldésekor kap egy aktiváló levelet, amiben van egy egyedi kódos aktiváló link, mellyel aktiválja a bejelentését. A bejelentés inaktív státuszban lesz mindaddig, míg az aktiválás meg nem történik. Abban az esetben, ha az aktiválás nem történik meg 15 napig, a panaszkezelésre kijelölt munkatársaink felveszik a kapcsolatot a bejelentővel.
A bejelentés aktiválás után a bejelentő értesítő levelet kap, és a bejelentés megérkezik a panaszkezeléssel foglalkozó munkatársainkhoz is.
A Panasztörvény szerinti bejelentés kivizsgálására a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, de legfeljebb annak beérkezésétől számított 30 nap áll rendelkezésre. A 30 napos határidőt különösen indokolt esetben, a bejelentő egyidejű tájékoztatása mellett lehet meghosszabbítani. A bejelentőt ebben az esetben a kivizsgálás várható időpontjáról és a kivizsgálás meghosszabbítása indokairól kell tájékoztatjuk. A bejelentés kivizsgálásának és a bejelentő tájékoztatásának határideje a meghosszabbítás esetén sem haladhatja meg a 3 hónapot.
Kivizsgálás menete:
Miután a bejelentést kivizsgálta panaszkezelő munkatársunk, a bejelentőt írásban tájékoztatjuk a bejelentés kivizsgálásáról vagy annak mellőzéséről és a mellőzés indokáról, vizsgálat eredményéről, valamint a megtett vagy tervezett intézkedésekről.
Az írásbeli tájékoztatás mellőzhető, ha a panaszkezelő az előzőekben foglaltakról a bejelentőt szóban tájékoztatta, aki a tájékoztatást tudomásul vette.
Ha a bejelentésben foglalt magatartás miatt a vizsgálat alapján büntetőeljárás kezdeményezése indokolt, akkor a panaszkezelő intézkedik a feljelentés megtételéről.
Ha a bejelentésben foglalt magatartás a vizsgálat alapján nem bűncselekmény, de sérti a Társaság belső szabályzatait vagy a munkaviszonyra vonatkozó szabályokat, úgy a Társaság, mint munkáltató az érintett munkavállalóval szemben munkáltatói intézkedést alkalmazhat.
Ha a vizsgálat a bejelentés megalapozatlanságát állapítja meg vagy további intézkedés megtétele nem szükséges, az eljárást a panaszkezelő lezárja.
Minden egyes, a beküldött panaszhoz történt hozzászólás esetén értesítőlevelet küldünk a beküldőnek. A levélben megtalálható a panasz egyedi linkje is, melyen lehetősége van a beküldőnek válaszolni. Válaszadás esetén semmiképp ne az értesítő levélre válaszoljon! Minden hozzászólás esetén jelölve lesz, hogy ki szólt hozzá. A linken mindaddig elérhető a hozzászólás és az ügy megtekintése, míg az nincs munkatársaink által lezárva.
Adatok törlése:
Ha a vizsgálat alapján a bejelentés nem megalapozott vagy további intézkedés megtétele nem szükséges, a bejelentésre vonatkozó személyes adatokat a vizsgálat befejezését követő 60 napon belül a Társaság törli.
Ha a vizsgálat alapján intézkedés megtételére kerül sor – ideértve a bejelentő személlyel szemben jogi eljárás vagy fegyelmi intézkedés megtétele miatti intézkedést is – a bejelentésre vonatkozó adatokat a Társaság legfeljebb a bejelentés alapján indított eljárások jogerős lezárásáig kezeli.
Adatok bekérése:
Anonim beküldés esetén csak a panasz kategóriáját kell kiválasztani, illetve megadni a panasz leírását. Név szerinti beküldés esetén meg kell adni a nevünket, e-mail címünket és telefonszámunkat is, melyek az ügymenet lebonyolítása érdekében történő kapcsolattartás miatt szükséges. Név szerinti beküldés esetén az aktiváló levélben elküldjük az űrlapon megadott adatokat is a beküldőnek. A további levelekben csak a nyilvántartási szám és a panaszhoz tartozó hozzászólások kerülnek listázásra.