Balatoni horgásznap
Megjelent: 2010. június 21. | Forrás: Jancsek János | Események/Kiállítások
Kedves olvasók, a mostani cikkel szeretném önöket elkalauzolni, egy kis horgászegyesület életébe.
A Balatonboglár és Vidéke Horgászegyesület, május 2.-án horgásznapot tartott, ami már tradíció 1952 óta! Az egyesület tagjaként, immáron elnökeként, az első horgásznap megrendezése várt rám, és a vezetőség többi tagjára, ez elég nagy kihívás volt számunkra, mivel, mondhatom így, ez volt a ”vizsgamunkánk”!

Reggel a Balatonon

A vezetőség 2010 januárjában lett újraválasztva, a volt elnök sajnálatos halála miatt.
A horgásznap a MOHOSZ által támogatott esemény, de mi ezt emléknappá is nyilvánítottuk! Természetesen, nem sorolok fel minden hivatalos intéznivalót, mi mindent kell tenni egy horgásznapért, mert én magam is meglepődtem mennyi nyavalyával kell foglalkozni, kérelmet írni, stb.

Kapásra várva

Volt, aki igencsak fázott...

Reggel 6- órakor kezdtük a helyszint rendezni, hogy a 7 órai regisztrálásra elkészüljünk. Az időjárás kedvezően alakult, gyűltek szépen az indulók és szurkolóik! A regisztrálás során nagy keletje volt a zsíros kenyérnek és az Energofish Kft. által felajánlott sapkáknak. Persze, az ebéd előkészületei sem maradtak el, gulyás volt a menü!

...de azért sokan eljöttek

Amig apukák versenyeztek,
anyukák is próbálkoztak

A 8 órai indulás előtt, egy perces megemlékezést tartottunk volt elnökünk tiszteletére, majd egy kis útbaigazítással elkezdődött a szórakoztató, de mégiscsak versenyszerű horgásznap! A kürtszó után sem maradt abba a zsíros kenyér kihordása, de ehhez már párosult egy-két kapás is!

Csak öregesen, nyugodtan

Ha nem jött a hal, beszélgettek

Szépen jöttek a keszegek és kárászok, sőt, az egyik induló fogott egy szép angolnát is! A szépen gyarapodó fogások bizalmat és nagyobb lendületet adtak a versenyzőknek!
Mondanom se kell, hogy mi, akik a szervezésben ügyeskedtünk, rettentő vágyat éreztünk, hogy botot ragadjunk! Sajnos erről le kellett mondanunk.

A zsákmány java dévérekből állt

Az Energofish Kft által felajánlott díjak

Vígasztalt viszont bennünket az, hogy az utánpótlás, a 14 év alattiak milyen ügyesek és sok halat fogtak! Számunkra fontos, hogy minél több gyermek és ifi szeresse meg a horgászatot, így a természet szeretete talán előrébb áll majd náluk a rangsorban, mint a tv, vagy az internet! Nos, a TV azért meglátogatott bennünket a Déli part televízió képében, melynek adását több városában is sugározták Somogy-megyében. A 8-10 éves gyerekek folyékonyan nyilatkoztak, bármit is kérdeztek tőlük a riporterek! Aztán jöttem én, mint egy kecske mekegtem a kamerába. Foghatnám a tettek embere szlogenre, de azért mégiscsak sikerült az interjú, sikerült az egyesület életét bemutatni!

Megy a kiértékelés...

... a mérlegelés után

Másfél-, két óra elteltével, sajnos a fronthatás elért bennünket és a kapások, halfogások leálltak. A leleményes horgász viszont, nem csügged, hanem szerel, és átvált snecizésre!
A négy órás verseny végére értünk, a kürtjelzés mindenkit lelombozott, de nekünk szervezőknek még csak most jött az igazi munka a mérés és számolás!

A legfiatalabb drukker

Kis ember nagy ládát nyert

A súlyt és darabszámot pontoztuk, egységszatyorban mértünk, ne legyen vita!
55 fő regisztrált, de az összes résztvevő 120 fő lett, a nevezők vegyesen voltak nők, gyerekek, ifik és férfiak.
Díjazást kapott összesítettben a három első helyezett, a 3 első női helyezett, a 3 első gyermek, a 3 első ifi, a legnagyobb hal kifogója, a legfiatalabb és a legidősebb versenyző!

A díjátadás a legszebb pillanat

Mindenki várja az eredményeket

A gyermekkategóriában heten indultak, ezért mindegyiknek szerettünk volna ajándékot adni, ezért több díj kiosztásáról kellett gondoskodni!
Szerencsére van egy önzetlen cég, az ENERGOFISH Kft., melynek jóvoltából ezt megtehettük. Az összes kiosztandó ajándékot nekik köszönhetjük. Emellett megemlítem a helyi vállalkozókat is, nélkülük nem lett volna kerek ez a nap!

Ízletes ebéddel zárult a horgásznap

Az eredményhirdetésnél folyamatosan osztottuk az értékesebbnél értékesebb ajándékokat. Match botok, orsók, harcsázó bot és orsó, horgászdobozok és damilok sokaságát, a nyertesek nagy-nagy örömére!
Aztán mindenki nekilátott a megérdemelt gulyás elfogyasztásának, majd borozgatással és beszélgetéssel fejeződött be a mi kis horgásznapunk!

FeHoVa 2024 - Deeper Quest a fedélzeten!
Megjelent: 2024. január 21. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2024-es év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 8-11. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

MATE verseny beszámoló
Megjelent: 2023. október 16. | Forrás: Bartucz Tamás | Események/Kiállítások

A hagyományokhoz hűen idén is megrendezésre került október 2.-án a XIII. MATE Egyetemi Horgászverseny a MATE SZIC HÖK és a Halászati és Horgászati Szakkollégium szervezésében. Az idei verseny a festői környezetben elhelyezkedő, és rendkívül erős keszegállományú galgahévízi Bika tavon került megrendezésre. A versenyzők három kategóriában indulhattak, összesen 43 versenyző egyéni, páros és három fős csapatokban mérte össze...

XXIII. Balatoni ifjúsági horgászviadal
Megjelent: 2023. június 20. | Forrás: Energoteam | Események/Kiállítások

A Balatoni Halgazdálkodási Np Zrt és a Balatoni Horgászegyesületek Szövetsége közös rendezvényét 2023. 06.11-én Révfülöpön a Mathias Corvinus alapítványi kollégiuma gyermektáborában, annak kikötőjében tartottuk meg. 15 ifjúsági horgász és hozzájuk kapcsolódó, azonban a versenyben részt nem vevő 7 fő gyermek horgász részvételével. A reggel 7 óriási gyülekező és regisztráció után a versenyzők elfoglalták horgászhelyeiket a kisorsolt...

Markóczy József gyermeknapi emlékverseny
Megjelent: 2023. június 05. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

"Számos helyen fogtam halat, de a Tisza szerelmese voltam igazán. A horgászat mindig nyugodt embert csinált belőlem, ezt az érzést akartam továbbadni a következő generációnak! - Markóczy József (1946 -2021) tiszteletére állíttatta az Energofish Kft, Tiszaújváros Önkormányzata és a ZGHE." 2023. június első vasárnapja különleges volt, az Energofish Kft. és a tradícionális Zabos Géza HE. gyermek napi verseny életében. Átadásra került egy emléktárgy...

FeHoVa 2023 - Twisteres hangulattal várunk a kiállításon!
Megjelent: 2023. január 29. | Forrás: Őze Dániel | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2023-as év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 9-12. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

Lujza-majori horgásztábor: 400 sneci 1 óra alatt
Megjelent: 2022. július 28. | Forrás: Jéger-Csertus Anita | Események/Kiállítások

Július második hetében megrendezésre került a FŐHESZ-Poronty SE horgásztábor, 15 gyermek részvételével a Lujza-majori halastónál. Rengeteg programmal, játékokkal, vetélkedőkkel, horgászvizsgára való felkészítő oktatással, sokféle ajándékkal és díjjal készültek a lelkes szervezők a gyerekek szórakoztatására. Volt lézerharc, rókavadászat, fotóvadászat, horgászverseny a Palotavárosi felsőtónál, társadalmi munka Lovasberényben, egy fagyizással...