Békés halakra a Po folyón
Megjelent: 2009. július 13. | Forrás: Nagy Levente | Írások
Az Olaszországba utazó horgászoknak csupán 10 százaléka az, aki a békés halak horgászatára is szentel némi időt, pedig a folyó és deltája bőven kínál erre is lehetőséget és gyakran okoz meglepetéseket is …

Ezt idáig főleg az osztrák bojlisok és a helyi olasz horgászok által készített, a horgászboltok falán ékeskedő hatalmas pontyokat ábrázoló fényképek bizonyítják. Van közöttük bőven 15-20 kiló feletti jószág, de találtam egy különösen nagyot, ami az eladó szerint 33 kilósra rúgott.

Azt hiszem ez is bizonyítja, hogy nem csak a bajszosok képesek hatalmas testtömeget elérni a folyóban, hanem a békés halak is a megszokottól eltérő, tekintélyt parancsoló méretekre nőnek, melyek ugyanolyan vonzók lehetnének a horgászok számára, mint ragadozó társaik…

Mint általában máshol, itt is a délelőtti és a késő délutáni, na
meg az éjszakai órák voltak a legeredményesebbek.

Néhány perc és teljesen sötétbe borul a világ.

A folyóban rengeteg a dévérkeszeg, melyek tiszteletet parancsoló méretet érnek el. Jól foghatók partszélben úszós, vagy akár fenekező (feeder) módszerrel.

Itt bárki átélheti a horgászat szépségét.

Nem mindennapi dévér…

Első pillanatok…
Ahogy elfoglaltuk a szálláshelyünket azonnal csónakba szálltunk és egy közeli kis szigetre motoroztunk, hogy sötétedés előtt, még ha egy szűk órácskát is, de belekóstoljunk az itteni horgászat ízébe. Semmi előkészület, semmi etetés… 2 darab Pover Feeder, egy doboz konzervkukorica egy kilónyi etetőanyag a kosárba…

Ami ezután következett, az furcsa és hihetetlen volt számunkra, itthon ilyen nem történik meg mindennap az emberrel. Dobhattuk bármerre is a szereléket, azonnal görbültek a spiccek. Kilós dévérek, feles karikák szinte percenként húzták a spiccet… Egy óra leforgása alatt annyi halat fogtunk, hogy otthon még egy egész napos horgászatra is sok lett volna…

Este vacsoránál megkérdezte Attila barátom: Mi lenne ebből, ha még ráetetnénk? Hogy mi lett belőle az néhány nap múlva kiderült, hisz a pontytilalom végére érkeztünk, így várni kellett néhány napot, míg a törvény is zöldet adott a pontyozásra…

A harcsák mellett gyönyörű pontyok is élnek itt.

Az átlag pontyok 4-6 kilósak.

Néhány nap múlva…
Bekevertünk pár kiló etetőanyagot, beszórtunk néhány zacskó pelletet ,meg néhány maréknyi bojlit, kukoricát, majd hagytuk egy éjszakát pihenni a helyet.
Másnap, míg a többiek a szomszédos város nevezetességeire, turisztikai látványosságaira koncentráltak, én már kora délelőtt ugyanolyan érdeklődéssel és csodálattal figyeltem a botok spiccét… Az első néhány órában főként a dévérek érdeklődtek (ahogy megszoktuk tőlük), de dél körül már meg is jött az első hal, mely életem legnagyobb hala lehetett volna, ha kicsit türelmesebb vagyok és nem bénázom el a fárasztás végét. Saccolni sem mertem, most se akarok, annyi biztos, hogy nagyobb volt mint társa, melyet nem sokkal később sikerült szákba terelni.

A legnagyobb ponty mely, 11,26 kilóig húzta a mérleget.

A pontyok nagy részét Extra Pontyos Carp Expert pellettel fogtam.

E.T POWER FEEDERREL sikerült ezt a csodaszép halat hálóba terelni

Távdobásra, és a kapitális halak horgászatára lett kifejlesztve… szükség is volt erre.

A fárasztásoknál tökéletesen működött az ugyancsak E.T POWER FEEDER fékje.

Zsinórból Carp Expert…

…illetve E.T POWER FEEDERT használtam.

Súlya 11,26 kiló, a legnagyobb ponty, melyet eddig sikerült kézben tartani. Ezzel még nem zárult a műsor, hisz az elkövetkező éjszaka és ott tartózkodásunknak utolsó napján sikerült még néhány 4-6 kiló közötti pontyot levenni az etetésről, melyek kihasználva a folyó erős áramlását, példamutató módon küzdöttek szabadságukért…

Attila barátom, ki nem rég kezdte a horgászatot, szintén fogott belőlük néhányat.

Egy újabb gyönyörűség.

Ezek a halak megérdemlik a csókot…

…a kíméletes bánásmódot…

…és a szabadságot is.

Örömteli pillanatok.

Ennyire lehet örülni egy halnak.

Az utánpótlásból is van bőven.

Így utólag visszagondolva az ott történtekre kicsit bánom, hogy nem tudtam több időt vízen tölteni, de végtelenül örülök annak a néhány napnak, órának, melynek szinte minden percében benne volt az érzés, melyet szavakkal leírni nem is nagyon lehet. Csupán annyit tudunk mondani, ott a kapás… és már akasztunk is.

Végezetül köszönetet szeretnénk mondani Józsi barátunknak aki lehetővé tette, hogy egy csodálatos hetet töltsünk a Pó folyón és deltájában. Ha bárki szeretne hasonló élményeket átélni, az forduljon bizalommal Kiss Józsefhez: Web: www.podelta.hu, e-mail: [email protected], tel: +36-30-628-39-24, +393298230589.

Kapcsolódó termékek:

ET Power Feeder

ET Power Feeder 5000

Carp Expert

Carp Expert kukorica

Carp Expert pellet

Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...