Az Energo Team elektromos motorjai nagyon hamar komoly figyelmet vívtak ki maguknak. Mind a kisebb E-Sential AT30, mind a nagyobb AT66-os. Most az erősebb, 66 librás tolóerővel rendelkező készüléket vettük birtokba, bemutatva az üzembe helyezés lépéseit.
A csónakmotort egy nagy kartondobozba csomagolva kapjuk meg.
Kibontás után megnyugodva konstatálhatjuk, hogy a szállításra kiválóan elő van készítve.
Az elektromos motort is tartalmazó, vízhatlan alsó részt szivacsokkal támasztották ki, minimalizálv az elmozdulás és a szállítás közbeni sérülés esélyét.
Az irányító fej is gondosan be van bugyolálva.
Külön dobozban találhatjuk meg a propellert és a felszereléséhez szükséges eszközöket.
A tengelyről távolítsuk el a szivacsot!
Az irányító fel követi a mai divatot. Extraként egy töltésjelző indikátor is található a tetején.
A 'Flex Arm' rendszernek köszönhetően a kar szöge függőleges irányban állítható.
Előremenetben 5 fokozatban változtathatjuk a teljesítményt.
Hátrafelé kétféle fokozat közül választhatunk. Az előremenet és a hátramenet végsebessége csaknem azonos, a különbség a fokozatok beosztásában van. (Legalábbis a hátra 2-es legalább tudja az előre 4-es sebességét. Tehát, hogy hátrafelé csak két sebesség van, nem azt jelenti, hogy hátrafelé nem tudunk gyorsan menni.)
A vezetékezése a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően piros (pozitív) és fekete (negatív) jelzésű drótokkal van megoldva.
A csónakra rögzítésért viszonylag nagy nyílású, két szorítófejes rendszer felel. Ezek fogása stabil, a rögzítés megnyugtatóan kivitelezhető.
A billenő kapcsolóval a szár rögzítését tudjuk kioldani, ami után a vízből kiemelhető és visszatehető a motor.
Erős rugó tartja fixen a beállított szöget.
A töltésjelzőt egy kis fólia védi, igény szerint eltávolítható, de rajta is lehet hagyni.
A csavaros leszorító elem segítségével állíthatjuk be, hogy a propeller (és az egész motor a rögzítő elemekhez képest) milyen mélyen süllyedjen a vízbe.
A propeller rögzítése a acél stift behelyezésével indul. Ezt úgy toljuk be, hogy a tengely mindkét részén azonos mértékben lógjon ki.
Ezt követően helyezzük fel a propellert úgy, hogy a stift a megfelelő vályúba kerüljön!
Toljuk be maximálisan, s a csiga a helyére kerül (de még nincs rögzítve).
A rögzítést egy szárnyas-tényéros anyával tudjuk megtenni. Szorítsuk meg bátran, a java még úgyis hátra van.
Miután kézzel már nem megy tovább...
...jöhet a csillag alakú segédeszköz, mellyel a végső leszorító erőt át tudjuk vinni a tengelyre. El ne törjük, de a lehető legszorosabban rögzítsük!
Ezzel a motor összeállít. Látható, hogy az alsó védőlap elvileg megakadályozza, hogy a csiga előremenet közben nagyobb akadályba ütközzön, vagy szárazon a csigán támaszkodjon.
Az akkumulátorhoz akku saruk segítségével kapcsolódhat.
A nagyobb E-Sential elektromos motorhoz a 90 AH-ás Energo Team Outdoor POWERFUL akkumulátorokat javasoljuk.
A gondozásmentes akksin egy kis túlfolyó is található. Biztos, ami biztos.
A pólusokat műanyag fedél védi, ezeket távolítsuk el!
Nagyon fontos, hogy a vezetékeket pólus-helyesen csatlakoztassuk. Csak ebben az esetben működik a töltés-szint figyelő, és a előre-hátra menet is csak ekkor helyes.
Ahogy az akksi oldalán is olvasható, kifejezetten az elektromos csónakmotor kívánalmainak megfelelő technikai paraméterekkel rendelkezik: gondozásmentes, rázkódás álló, ciklus álló és hosszú élettartalmú energiaforrásról beszélünk.
Az akksin található fülek segítenek a szállításban, de ha nincs rájuk szükség, tökéletesen belehajlanak a tetejébe.
A töltésjelző háromféle színnel, és százalékos állapotjelzővel tájékoztat az akksi töltöttségéről.
A motor működése közben tudjuk hitelt érdemlően leolvasni, mekkora a töltöttség.
A motor természetesen teljes mértékben esőálló, a felhasznált műanyagok nagyon komoly UV védelemmel rendelkeznek, hogy a tűző napon is minél tovább megtartsák gyári állapotukat. A motor szára erős és rugalmas, eltörése szinte elképzelhetetlen. Ahogy láthattuk a csiga stiftes, de akadályba ütközése során a legtöbbször inkább megáll, mintsem a stiftet elnyírja. Ezzek együtt tanácsos a pót stiftet és a csillag szorító elemet a motorral együtt tárolni és mindig magunkkal vinni.
Néhány alkalmanként egyébként is kötelességünk a csiga leszorító csavarjának állapotát ellenőrizni. A rázkódás és a használat viszontagságai extrém esetben lazíthatnak rajta. Ha kell.
Amint vége lett a domolykó tilalmának egy kis portyázásra azonnal indulnom kellett. Nem véletlen, hogy nem akartam tovább várakozni. Egyrészt nagyon beleszerettem a domolykó pergetésébe, másrészt az új Wizard botok közt a Micro Jig 3-15 grammos pálcáját ebben a műfajban is szerettem volna kipróbálni. Néhány hónapja már ismerkedem ezekkel a főként ízléses küllemükben „Wizardosított” pergetőbotokkal, de a fajlagos tilalom a fejesek pergetését csak a...
Azt gondolom, bátran kijelenthetem, hogy a Double Tip a Carp Expert széria egyik legnépszerűbb botcsaládja volt, ami nem véletlen, hiszen egy botban kaptunk egy nagyszerű bojlis pálcát, illetve egy távdobó feeder botot. Azonban ezek a botok nem ma jelentek meg, így gondoltunk egyet, és a rendelkezésre álló legmodernebb technológiákat felhasználva megalkottuk az utódot, a Carp Expert Max2 Double Tip botokat! Újdonságok 360 és 390 centméteres...
A Koós Catfish professzionális harcsás márka mára már a harcsa horgászat teljes eszközigényét lefedő kínálatával, megbízhatóságával meghódította az országot a régiót és most új dimenziók felé tőr a legújabb ragadozóhalas eszköz család a Wizard segítségével. Íme a botok! Az Energofish nagykereskedő és horgász eszköz gyártó céggel karöltve és a távlati céljainak megfelelően a nemzetközi piacok a külföldi harcsások...
Aki ismer, az biztosan tudja, hogy az idei évtől az a megtiszteltetés ért, hogy az Energofish csapatának színeiben horgászhatok, ami azzal a lehetőséggel kecsegtetett, hogy az általuk forgalmazott termékeket elsőként tesztelhetem, próbálhatom ki. Tudni kell, hogy mire az adott árucikk eljut abba az állapotába, ahogyan ti a boltok polcain találkozhattok vele, rengeteg rostán megy át, és ez szinte mindennel így van: etetőanyagok, csalik, botok, orsók… Én is ebben a...
A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...
Kellemes gond olyan felkérést kapni, ami elsősorban horgászatból áll. Különösen jól esik a teljesítése, ha csukapergetéssel függ össze a feladat. A dolgok közepébe vágva, a számomra kedves, lassan tíz éve használt és sokat bizonyított Bokor Spin pergető botok, és a két különböző spicctaggal rendelkező Pro Spin pálcák is „beházasodtak” a Wizard termékcsaládba. Az új színt kapott megjelenés mellett, ez mindenki számára kiderülhet a pergetőbotok...