Energofish-PecaPláza a Bázis horgásztavon
Megjelent: 2012. szeptember 18. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

bázis tó

Talán éppen az újdonságnak számító Carp Expert Szilikon kukoricánkat mutattam egy vevõnknek, mikor is megcsörrent a telefon a PecaPláza vecsési üzletében. Márk kollégám állt legközelebb hozzá, így Õ vette fel. Nagy meglepetésre nem orsó vagy horgászbot iránt érdeklõdtek, hanem meghívást kaptunk a Bázis horgásztóra, az I. Big Carp Pontyfogó Kupára, természetesen az Energofish Kft. és a PecaPláza színeiben!

Izgatottan készültünk a versenyre, fejben próbáltuk összerakni a taktikát, kiválasztani az etetõanyagokat és a csalikat. Nehéz dolgunk volt, mivel a bõséges kínálat a legtapasztaltabb sporiknak is feladja a leckét. Hogy mit is vittünk végül a vízpartra? Nem lövöm le a poént, derüljön ki a következõ cikkbõl! rendezett környezet fogadott minket. Szinte kristálytiszta víz és nagy mélységek, 3-tól 5 méterig terjedõen. Már voltak elõzetes információink a helyszínrõl, így ismerõsen szemléltük az ismeretlent.

Kellemes idõ fogadott minket, a tó teljes szépségében pompázott.

A 10 órakor kezdõdõ sorsolásra minden csapat megérkezett, voltak ismerõs arcok és boltunk vásárlói is. A sorsolás érkezési sorrendben történt, egy zacskó pellet alján volt a kihúzott sorszám. Csapatunknak végül 15 közül a 3. rajthely jutott. Tudtuk, nem a leghalasabb hely, de ahogy egy horgászbarátom mondaná: „Tud az úszni”!

A sorsolás során sok minden dõl el

Elsõként a horgászbotok kerültek felállításra. Én két Black Spider Elit Long Cast 360-as 3Lbs bottal készültem, hozzá két ugyancsak Black Spider Feeder Runner orsó párosult. És ha már itt tartunk, felszerelésem nem kerülhetett másra, mint egy BS Rod Podra, két E-sential rádiós kapásjelzõvel. Fõzsinórjaink Carp Expert Fluo zsinórok voltak 30-as méretben.

Black Spider minden mennyiségben

Ezt követõen elkészült a táborunk is, kipakoltuk a csalikat, etetõanyagokat, aprócikkeket

Kétféle ólommal készültünk, egy bojlis inline ólommal (100g) és egy bordással, amire etetőanyagot akartunk gyúrni. Utóbbiról kiderült időközben, hogy használhatatlan, mivel az előke folyton felcsavarodott rá, ezáltal lehetetlenné téve a halfogást. Következtetés: marad a jól bevált Carp Expert!

Az általunk használt ólmok, háttérben az orsókkal.

Kiegészítõket is a CE kínálatából választottunk.

A horgászat megkezdése után lassan indultak a halak, sokat kísérleteztünk mire megtaláltuk a megfelelõ csalit. Kerültek fel a hajszálelõkére halibut pelletek, ízesített kukoricák, édes puha pelletek, 1. nap azonban a legfogósabb a Carp Expert Z-bojli volt 20-as méretben. Kínáltuk pasztázva dippelve, a maximális fogósság elérése érdekében. Másnap reggelig 7 darab halat sikerült zsákmányolnunk ezzel a csalival 19kg összsúlyban. Éjszakára PVA tasakokat készítettünk, hogy a horog mellé is kerüljön finomság. Sokkal fogósabb volt, mint amikor csak a csali volt a vízben. A Carp Expert PVA Mesh így utólag a legjobb választásnak bizonyult, könnyen kezelhetõ és a vízbe érve akkor bont, amikor kell.

CE bojlik pasztázva, dippelve

Kellett a jó PVA háló

Másnap a jól bevált bojlis csalizással és etetéssel folytattuk a horgászatot és a halfogást. Pontosabban folytattuk volna, ha a halak ezt nem gondolják máshogy és hajlandóak az elsõ napi jól bevált csalinkat a második napon is felvenni. Délig jóformán egy kapásig sem jutottunk el, ideje volt változtatni. Tudtuk, hogy eredményes lehet a lebegtetett csali is, ezért ezzel a módszerrel folytattuk tovább a víz „vallatását”.A fonott elõkét kicseréltük egy majd 3 méter hosszú monofilra, végén egy CE Pop Up Mangós bojlival. Ha van vízközt hal, ezt enni fogja! És hogy valóban legyen, neki kezdtünk a felhõs etetésnek, lágy gombócokkal, amit parittyával juttatunk be a 90-100 méteres távolságra.

„Panírozni” kellett, hogy ne ragadjanak bele az etetõ parittyába.

Fél óra sem telt bele, máris szólt Márk jelzõje.
Az érdeklõdõnek egy CE Slim 360 3Lbs ellen kellett megküzdenie.

Dobóelõkének ET Speciallist Catfish-t választottunk 50-es méretben, a horogelõke 28-as ET Competition Leader volt. A horgot PVA zsinóron kötöttük a gubancgátló csõ szárára, elkerülve ezzel az elõke felcsavarodását.

Zsinórok és kakukktojás.

Pontyzsákok mérlegelés után. A délutáni fogás 25kg, ami a 7. helyre elég

Estére magmixxel teli alapozást készítettünk, tekintettel a tó jelentõs amúr állományára. Éjszaka pedig dobócsõvel folyamatosan pótoltuk a bojlikat.

Éjszakai etetéshez elõkészítve.

Sokáig csend volt az állásunkon, kicsit el is szunyókáltunk, mikor a jobb oldali botomon húzós kapás után kezdett ébresztõt játszani az elektromos kapásjelzõ. Gyorsan oda szaladtam és a fárasztás után egy 5 kiló körüli amúrt szákolhattunk meg. A fogás nem a véletlen mûve volt. Bedobás elõtt egy kukorica fûzért készítettem szilikon és valódi kukoricából, amit egy mézes tigrismogyoróval zártam le. Mint késõbb kiderül csemege volt nem csak amúrnak, de pontynak is.

A fûzött csalimat a pontyok is szerették.

Háromból kettõ, nem rossz arány

Utolsó nap a halak sem mutattak túlzott érdeklõdést csalijaink iránt, õk is érezték lassan itt a verseny vége. Bár az elõbb említett csali kombináció adott még pár szép halat a csapatnak. Vasárnap délben elhangzott a verseny végét jelzõ dudaszó. Mérlegelésre kerültek az utolsó halak. Mi is összepakoltuk a táborunkat és elindultunk az eredményhirdetés helyszínére. Várakozás közben volt idõnk összegezni a 3 nap eseményeit. A felszerelés véleményünk szerint ötösre vizsgázott. Jól bírta a megterhelés a Black Spider Feeder orsója, rajta a Carp Expert zsinórral. Egyszer sem volt szakadásunk, vagy halvesztés a beragadó fék miatt. A botok kiválóan rugózták ki még a nagyobb halak kirohanásait is. A dobás pedig mindig pontos és könnyen kivitelezhetõ volt velük.

Summa Cum Laude

De talán a verseny legfontosabb tapasztalata az volt, hogy soha ne álljunk le egy módszer mellett, ha nem fogunk, próbáljunk változtatni. Mindig legyen friss és napra kész a csali arzenálunk. Soha nem tudhatjuk mi lesz a fogós, vagy mi nem. Hogy ezt megtehessük nagy segítségünkre volt az Energofish Kft., melynek kínálatából a legfogósabb Carp Expert csalikat próbálhattuk ki. Idõközben elkezdõdött az erdményhirdetés. Gyõztes az Ózdi Pontykalózok csapata, mi pedig a 9-ik helyen zártunk 58 kg fogott összsúllyal.

Gratulálunk a gyõzteseknek, akik az Energofish által felajánlott értékes nyereményeket vehették át

A kisorsolt helyünk tükrében nem egy rossz helyezés, nagyon sokat melóztunk a kifogott halakért, fõleg a második nap folyamatos etetése vett ki sokat belõlünk. Reméljük lesz még lehetõségünk megmutatni, mit is tudunk verseny körülmények között.

CARP EXPERT SILICORN
990 Ft
CARP EXPERT CSALIZÓ TIGRISMOGYORÓ
FeHoVa 2024 - Deeper Quest a fedélzeten!
Megjelent: 2024. január 21. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2024-es év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 8-11. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

MATE verseny beszámoló
Megjelent: 2023. október 16. | Forrás: Bartucz Tamás | Események/Kiállítások

A hagyományokhoz hűen idén is megrendezésre került október 2.-án a XIII. MATE Egyetemi Horgászverseny a MATE SZIC HÖK és a Halászati és Horgászati Szakkollégium szervezésében. Az idei verseny a festői környezetben elhelyezkedő, és rendkívül erős keszegállományú galgahévízi Bika tavon került megrendezésre. A versenyzők három kategóriában indulhattak, összesen 43 versenyző egyéni, páros és három fős csapatokban mérte össze...

XXIII. Balatoni ifjúsági horgászviadal
Megjelent: 2023. június 20. | Forrás: Energoteam | Események/Kiállítások

A Balatoni Halgazdálkodási Np Zrt és a Balatoni Horgászegyesületek Szövetsége közös rendezvényét 2023. 06.11-én Révfülöpön a Mathias Corvinus alapítványi kollégiuma gyermektáborában, annak kikötőjében tartottuk meg. 15 ifjúsági horgász és hozzájuk kapcsolódó, azonban a versenyben részt nem vevő 7 fő gyermek horgász részvételével. A reggel 7 óriási gyülekező és regisztráció után a versenyzők elfoglalták horgászhelyeiket a kisorsolt...

Markóczy József gyermeknapi emlékverseny
Megjelent: 2023. június 05. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

"Számos helyen fogtam halat, de a Tisza szerelmese voltam igazán. A horgászat mindig nyugodt embert csinált belőlem, ezt az érzést akartam továbbadni a következő generációnak! - Markóczy József (1946 -2021) tiszteletére állíttatta az Energofish Kft, Tiszaújváros Önkormányzata és a ZGHE." 2023. június első vasárnapja különleges volt, az Energofish Kft. és a tradícionális Zabos Géza HE. gyermek napi verseny életében. Átadásra került egy emléktárgy...

FeHoVa 2023 - Twisteres hangulattal várunk a kiállításon!
Megjelent: 2023. január 29. | Forrás: Őze Dániel | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2023-as év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 9-12. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

Lujza-majori horgásztábor: 400 sneci 1 óra alatt
Megjelent: 2022. július 28. | Forrás: Jéger-Csertus Anita | Események/Kiállítások

Július második hetében megrendezésre került a FŐHESZ-Poronty SE horgásztábor, 15 gyermek részvételével a Lujza-majori halastónál. Rengeteg programmal, játékokkal, vetélkedőkkel, horgászvizsgára való felkészítő oktatással, sokféle ajándékkal és díjjal készültek a lelkes szervezők a gyerekek szórakoztatására. Volt lézerharc, rókavadászat, fotóvadászat, horgászverseny a Palotavárosi felsőtónál, társadalmi munka Lovasberényben, egy fagyizással...