Halak a Po folyóból
Megjelent: 2009. július 03. | Forrás: Nagy Levente | Írások
Az elmúlt években egyre többet olvashattunk Olaszország legnagyobb folyóvizéről, a Pó folyóról, annak mellékágairól, deltájáról, mely főleg hatalmasra növő harcsáinak köszönheti hírnevét.

Egyre több és egyre nagyobb harcsákat ábrázoló kép jelenik meg a különböző írások sorai között. 70-80-100 kilós óriások vonzzák oda messze földről a horgászat megszállottjait. Osztrákok, csehek, szlovákok, magyarok és még ki tudja, milyen nemzetiségű horgászok keresik fel ezt a hatalmas harcsáiról elhíresült, és egyre többet emlegetett horgászparadicsomot.

Én is mindig szívesen és nagy érdeklődéssel olvastam ezen írások sorait és minden alkalommal próbáltam a történetbe szereplő horgászok helyébe képzelni magam…

A Pó folyó a maga 625 km-es hosszával Olaszország leghosszabb folyója. A Nyugati-Alpok-ban a Monte Viso hegy lábánál ered és Velencétől 50 km-re
délre ömlik az Adriai-tengerbe.

Régóta vártuk ezt a pillanatot.

Szinte elengedhetetlen a csónak használata, hisz a part kevés
helyen horgászható.

A bajszos ragadozó, mely népszerűvé tette a folyót a horgászok körében.

A harcsák mellett rengeteg a süllő, mely eredményesen fogható pergetve különböző wobblerekkel, gumihallal, vagy akár kishallal, halszelettel is.

Ez a süllő egy harcsának a fenéken felkínált, tenyeres keszeget kívánta meg.

Van bőven őn is, mely szinte bármilyen módszerrel, bármilyen napszakban fogható.

Az elmúlt hónapban Józsi barátom (ki egy horgászokat fogadó vendégházat üzemeltet) meghívásának eleget téve nekem is szerencsém volt néhány napot Olaszországban tölteni barátaimmal. Persze az ezernyi turisztikai látnivaló és az olasz kultúra megízlelése mellett a horgászatra is próbáltam néhány napot szánni, pontosítva, az ott eltöltött néhány napból minél több órát elragadni (több, kevesebb sikerrel).
Mivel nem volt lehetőségem több napig folyamatosan a vízen lenni, így nem lett volna szerencsés (legalábbis akkor úgy gondoltam) egyetlen halra, a harcsára koncentrálni azt a kevés horgászattal eltölthető időt. A folyóban és annak deltájában rengeteg a bajszos ragadozó, ez bizonyított tény, de egy hozzám hasonló horgásznak - aki kevés harcsás tapasztalattal és helyismerettel rendelkezik-, könnyen bukás lehet a horgászat vége, ha egy lapra tesz fel mindent, így „mindenből egy kicsit" elven néztem a dolgok elébe. Egy kis harcsázás, fenekezés, feederezéz, pergetés… mindenből egy csipetnyit.
Aki azt hiszi, hogy elég csupán néhány horgászattal eltöltött nap, óra, hogy egy többtíz kilós hallal pózoljon a fotómasina előtt, az téved! Persze erre is van példa, de ezt már horgászszerencseként emlegetik, a „biztos sikerhez" azonban, helyismeretre, tapasztalatra, és ami a legfontosabb, minél több vízen töltött órára van szükség.

A hajóforgalom főleg a tengerre koncentrálódik, ott tartózkodásunk alatt a folyón csupán egyetlen hajóval találkoztunk.

A kikötőkben főleg horgászcsónakok és kisebb horgászok által bérelt hajók pihentek.

Az ipari halászat is elenyésző! Csupán néhány helyi halászt találtunk, akik a tengerből felúszó csehfalókra dobták ki hálójukat.

A horgászok 90 százalékának, aki ide látogat, első számú célhala a harcsa. Van, akinek 2-3 hét áll rendelkezésére, hogy megfogja élete halát, van, aki az időt csupán napokban vagy órákban méri. Sajnos én utóbbi táborba tartozom és kevésnek bizonyult az a néhány nap, amit a ragadozóknak szentelhettem, hogy megfoghassam életem harcsáját... de így is akadt mivel szórakozni bőven.

Íme, ezek a ragadozók nőnek meg
80-100 kilós nagyságra.

80 kilós harcsám csecsemő korában.

A felszerelés összeállításánál mindenképp figyelni kell annak minőségére, hisz sosem tudja az ember, mikor mekkora hallal hozza össze a sors…

E.T Spin Blade 80-120g.

Az orsók legyenek elég robosztusak és…

…legyenek megbízható fékrendszerrel ellátva.

A zsinór és horog legyen erős.

Talán soraim kissé csalódottságot sugároznak, de nem vagyok az, hisz számos ragadozót, kisebb harcsát, süllőt, önhalat sikerült az ott eltöltött néhány napban elejteni, melyek bizonyítják a folyó (és deltája) halállományának gazdagságát, sokszínűségét.

Sosem tudni mikor akad össze az ember
a bajszos ragadozóval.

Kivétel nélkül a fotózás után az összes hal
visszanyerte szabadságát.

Ha nem sikerül megfognunk életünk harcsáját, akkor biztosan kárpótolnak a folyóban élő süllők (van bőven belőle, érdemes néhány napot rájuk szentelni), „kisebb" bajszosok, balinok és nem utolsósorban békás halak, melyek talán még nagyobb számban vannak jelen a folyóban, mint ragadozó társaik.
Bizony azokkal is érdemes „szóba állni"!

Penn Never Crack

Banax Poseidon

ET Spin Blade

Penn 51kg

- folytatása következik -

Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...