Különös hangulatban
Megjelent: 2009. november 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Különös hangulata volt az elmúlt hétvégi horgászatnak! Különös, hisz a halakat nem hagyományos módon partról vagy csónakból próbáltuk becserkészni, hanem vízbe gázolva a sekély vizet, partszéli nádasokat vallattuk.

Nagy izgalommal vártam az aznapi horgászatot, hisz egy új pergetőbotot is készültem kipróbálni, mely már az első ránézésre felkeltette érdeklődésemet. Egy 2,40 méter hosszú 25-50 gramm dobósúlyú E.T EXCALIBUR névre keresztelt horgászbot várt próbatételre, mely a precízen kialakított minden apró részletének és osztott nyéltagjának köszönhetően egyedülálló helyet foglalt el az ENERGOFISH palettáján.

E.T EXCALIBUR SPIN.

A bot osztott nyéltagja már első ránézésre felkelhívja magára a figyelmet.

Horgászatra várva -
RYOBI APPLAUSE

De aznap nem csak a horgászbottal ismerkedtem! Az új botra egy vadonatúj RYOBI APPLAUSE nevet viselő kis 2000-es méretű pergető orsó került és csatlakozott az újak sorához néhány olyan műcsali is, melyeket korábban egyáltalán, vagy csak nagyon keveset használtunk (használtam) és már megértek arra, hogy halat fogjanak. Szóval, jutott újdonság és izgalom e napra bőven!

Hogy el ne harapja…

A helyszín nem volt ismeretlen számomra, korábban már horgásztam ezen a vízen, csak maga a felállás nem volt rendhagyó, hisz sokszor az alig lábszárig érő sekély vízben, az orrunk elé beejtett és csupán néhány métert vontatott műcsalival próbáltuk támadásra késztetni a ragadozókat, mely egy különös hangulatot teremtett a horgászatnak.

Még az eső sem zavart ki a nádasból.

Ehhez hasonló helyeken keresgéltünk.

Azért a mélyebb
vízben is
próbálkoztunk,
sajnos eredménytelenül.

Mire beélesítettem a fotómasinát, a halat már megadásra kényszerítette barátom.

És nem csak próbáltuk, de ez többé-kevésbé sikerült is, hisz már rögtön a horgászat első perceiben Ferenc barátom egy méretes csukával bizonyította, hogy jó helyen keresgélünk…
Majd én következtem egy fiatal generációs süllővel, melyet egy SALMO FANATIC GT két részes wobblerrel sikerült egész a lábam elé csalni, majd kissé lelassítva a műcsali mozgását arra késztetni, hogy megragadja. Érdekes volt szemmel követni, hogy tudomást sem véve jelenlétemről, utoléri a lassan vontatott műhalat, majd lábam előtt megragadja szúrós testét.

Aznapi első halam…
később kiderült,
hogy sajnos az egyetlen is.

Egy
SALMO FANATIC GT-vel
sikerült becsapni.

Egy rövidebb szünet következett, majd újra Ferenc barátom használta ki a hazai pálya előnyeit és egy újabb gyönyörű csukát csípett el az előttünk csoportosuló nádszálak mögül. A bő kettes jószágról készítettünk néhány fotót, majd útjára engedtük és elégedetten könyveltük el a történteket.

Újra barátom következett, ezúttal egy kettes forma csukával jelentkezett.

Melyet egy SALMO SLIDER-el sikerült átvernie.

SALMO SLIDER.

Ami ezután következett, azzal talán nem kellene dicsekednem, de mégis megteszem hiszen a kudarc is sokszor része a horgászatnak és nem mindegy hogyan éljük azt meg…
Röpke fél óra alatt 4 csukát sikerült egy álltamból akasztanom, de végül mind a négy csatából vesztesként kerültem ki. Persze ilyenkor keresi az ember a problémákat, sokszor önmagát hibáztatja, vagy csak annyit mond „Ez nem az én napom". Esetleg megnézi a műcsali horgát, ami rendben volt, aztán megpróbál túllenni az egészen és reménykedik, hogy a következő kárpótolja az előzőkért.

Jól megdolgoztatja
barátom az új EXCALIBUR-t az első horgászatán.

A fárasztás minden pillanatát sikerült elcsípnem, szinte a lábam mellől akasztotta a nap legnagyobb halát.

A nap legnagyobb csukája, a maga 3600 gramm súlyával.

Sajnos aznapra nekem következő nem jutott, viszont kárpótolt egy olyan látvány, melyet nem minden nap lát az ember. Ferenc barátom az alig lábszárig érő vízben, szinte a lábam mellől egy közel 4 kilós csukát akasztott, melynek fárasztását közvetlen közelről izgulhattam végig és melynek élménye csillapította az előző percekben átélt bosszúságot.

Jó kis horgásznap volt!

Használt felszerelés:

ET Excalibur Spin

Ryobi Applause

Salmo Image Fanatic

Salmo Slider
Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...