Nőtincsi verseny
Megjelent: 2024. március 20. | Forrás: Nieto Ramon | Írások

A csapat idén is részt vesz a Nőtincsen megrendezésre kerülő harcsafogó versenyen. Ebben a cikkben bemutatom a 2023-as versenyünket és tapasztalatainkat. Kezdő harcsásoknak pedig egy kis iránymutatást és felkészülési javaslatokat egy harcsás versenyre.

A tóról néhány érdekesség: Nógrád megyében található ez a gyöngyszem. Ezt a körülbelül ötven hektáros tavat a Lókos-patak felduzzasztásával hozták létre 2000-ben. Alapvetően a tó árvízvédelmi és tűzivíztározó funkciókat látott el, napjainkra viszont egy horgászparadicsommá alakították a kezelői. A lenyűgöző halfaunájában kapitális méretű amúrok, pontyok találhatóak, megfelelő a fehérhal állománya, ahol gyakran találkozhatunk bodorkákkal és vörösszárnyú keszegekkel is. A folyamatos telepítéseknek köszönhetően kiváló élményekkel gazdagodhat az is, aki csak egy pár órás pecakalandra látogatja meg a tavat. A ragadozóhalakban sem szenved hiányt, nem beszélve a rengeteg harcsáról, amiért mi is mentünk.

Meseszép Szent István tavon bevetésen a CatMagnet.

Országos rekordközeli harcsákkal büszkélkedhet a tó, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a két évvel ezelőtti harcsafogó versenyen két darab 100 kg feletti példányt is sikerült a partra húzni. Idén pedig közvetlen a verseny elődöntője után sikerült egy szintén 100 kg feletti óriásharcsát fogni.

102kg 228cm - Nagy Péter fogása 23.05.11. – 18:00 – parttól 30 méterre.

A szürkeharcsa hazánkban a legnagyobbra növő ragadozó hal, így alapos felkészülésre van szükség, ha csak egy rövid horgászatra is megyünk. Ennek a halnak a becserkészése során minden alkalommal ott van a lehetőség, hogy megfoghatja a horgász élete legnagyobb halát.

A felszerelések erősségével nem szabad spórolni főleg nem versenykörülmények között. Ezzel csapatom sem spórolt, CatMagnet team: Szacskó Zoltán, Blaskó Gábor és Nieto Ramón. A megfelelő horgászfelszereléseken túl a kielégítő komfortérzet biztosítása az elsődleges szempont. Általában kora tavasszal és ősszel rendezik ezeket az eseményeket a harcsák legaktívabb táplálkozási idejükben. Az év ezen szakaszaiban az időjárás elég szélsőséges tud lenni. Nem ritkák a hajnali fagyok, havazás és a viharos szelek. Célszerű egy nagyobb sátrat választani, megfelelő fűtéssel, kényelmes horgászszékkel és fekhellyel.

GalaB Team.

Ha lehet akkor ágyon aludjunk, egy melegebb hálózsákban. Gondolni kell azokra a napokra is, amikor egész nap esik az eső. Ilyenkor egy kényelmes sátorban az ablakon keresztül várhatjuk a kapásokat. Erre a célra szintén optimális lehetőség lehet egy lakóautó. Ezen a versenyen a kiváló szervezésének köszönhetően rendelkezésre bocsájtottak több szobát az apartmanból, ahol fürdési és pihenési lehetőséget biztosítottak a versenyzők számára. A meleg és vízálló ruhával sem szabad spórolni. Ne feledjük, hogy általában az előre jelzésekben található adatok az átlaghőmérsékleteket mutatják. Ezekhez az adatokhoz képes a tóparton 4-5-6 fokkal is hidegebb lehet. A hideg ellen való védekezésre elengedhetetlen egy jó minőségű, vízálló thermo ruha.

Hajnali köd felszáll a csípős hidegben.

Ha a komfortérzetünk megvan néhány alapfelszerelést is a figyelembe ajánlanék. Gumicsizma és vagy mellcsizma jó, ha rendelkezésünkre áll. Ha egy sárosabb terepet húzunk, sima cipőben vagy bakancsban, könnyen megunhatjuk a dagonyázást. Amikor pedig egy szebb halat engedünk vissza, a mellcsizmának köszönhetően be is tudjuk kísérni. Harcsaspecifikus kiegészítőkkel kapcsolatban meg szeretném említeni a kesztyűt. Aki nem szeret belenyúlni a hal szájba, annak feltétlenük szükséges egy könnyen felhúzható kesztyű beszerzése. A megfogott hal partra terítésekor ponyvát használunk, amit megfelelően átnedvesítünk, hogy a nyálkaréteg ne sérüljön a hal felületén. A kikötéshez speciálisan erre a célra készített pányvát használunk, amiből érdemes többet, akár csapatonként 5-10 darabot is vinni, ha beindulnának a harcsák.

Hoki-Miki Team – a 2023-as Nőtincsi harcsafogó verseny abszolút győztesei. Összegezve 30 darab több mint 220kg harcsa az elődöntőben és a döntőben. Nekik sok pányvára volt szükségük a verseny folyamán.

Sajnos előfordulhat, hogy nem tudunk egyből fogni megfelelő méretű, fajú csalihalat és nem tudjuk elkezdeni a harcsázást időben. Saját tapasztalatok alapján, mindig viszünk magunkkal néhány napra elegendő mennyiséget, hogy a versenyt az indítás pillanatában meg tudjuk kezdeni. Előtte mindenképpen tájékozódjunk, hogy van-e erre lehetőség és hogy milyen típusú halakat vihetünk a tavakba.

A képen a Süni Team szerepel a szuper fogásaikkal.

Csali szempontjából érdemes még nadállyal és kanadai óriásgilisztával is készülni. Csalihalazáshoz elegendő mennyiségű etetőanyagot (4-5kg) és csontit/pinkit vinni. Ha törpeharcsás a víz, akkor sem kell kétsége esni, mivel apróbb trükkökkel ugyanúgy meg lehet fogni a megfelelő csalihalat. Egy ilyet és sok más harcsavadász trükköt kaptunk erre a versenyre Oroszi Gaben barátomtól: ha fenekezős vagy feederes módszert alkalmazunk meg kell lebegtetni a csalinkat 30-40cm-re a vízmedertől. Nekünk be is vált, és aznap este már a bodorkákkal kínáltuk a harcsákat.

2023-as díjak a nőtincsi harcsafogó versenyen!

Amikor megvannak a megfelelő csalihalaink indulhat a bevetés. Csónak és halradar elengedhetetlen eszköz. Ezen a versenyen csónakok korlátozott mennyiségben elérhetőek. Mi is kaptunk egyet, így már csak az akkumulátort és az elektromos motort vittük magunkkal. A halradar mellet egy jó távcső is fontos lehet egy ilyen versenyen.

A képen a Matula Team büszkén egy szemet gyönyörködtető harcsával.

A vizet gyakorlatilag folyamatosan szoktuk figyelni, amikor látunk valami harcsára utaló jelet (tölcsér, burvány, pörs) akkor pontosan meg tudjuk kínálni. Hogy hol és hogyan érdemes a harcsákat becserkészni ez mindig egy érdekes kérdés. Csapatunk a felderítő pecát választotta. Mivel hat bot állt a rendelkezésünkre, így könnyedén meg tudtunk horgászni a különböző vízmélyégeket. Általában a töréseket kerestük, víz alatti akadókat és a fekvőhelyeket. Az alapokat Koós Ferenctől tanultam meg videóiból és személyesen a harcsatáboraiból. A Lókos-patak medre pont előttünk vonult végig, így nem is volt kérdés, hogy hová helyezzük a készségeink nagy részét. Az első botot a patakmeder töréséhez helyeztünk egy CatMagnet-tel, bójás kikötéssel.

Munkában a CatMagnetek bójákhoz rögzítve.

A csalit nagyjából 1 méterre tettük a vízfelszíntől, ahol körülbelül 3-4 m mély volt a víz, a parttól 80-90 méterre és vártuk a csodát. Az első és egyben az utolsó harcsánk erre a botra jött a verseny megkezdése után pár órával. Egy szép 47-es harcsa (cm), ami 0.9 kg-ot nyomott. Az igazság az, hogy úgy örültünk neki, mintha egy tórekordot fogtunk volna. Számunkra a kisharcsa is harcsa. A további botjainkat beljebb és kijjebb helyeztük el.

Giant Catfish Hunters csapat egyik szép fogásával!

Nagyon megörültünk amikor a patakmederben találtunk egy kb. fél négyzetméteres kifürdött fekvőhelyet. Ezen a területen kő kemény volt a meder. Általában iszappal találkoztunk, de ezen a ponton koppant a keresőbotunk. Ezt a felderített kifürdött gödröst folyamatosan horgásztuk a verseny idején, de sajnos nem találkoztunk a lakójával, aki feltehetően egy nagyobb példány lehetett. Egy tavaszi felmelegedéskor szívesen újra próbálnánk ezt a helyet. Az ilyen pontok aranyat érhetnek, ha ki is fogjuk az itt tartózkodó halat nagy esélyünk van arra, hogy egy másik is elfoglalja és utána azt is botvégre tudjuk csalni.

A képen a Bosodi Harcsakergetők csapat szerencsés eredménye.

Ahogy ez előzőekben már szó volt a felszerelésünkkel nem szabad finomkodni. A bójás módszerhez az Energofish - Koós Horizontot 3.3m-es típusú botot használtuk. A megfelelően gerinces és erős bot az 1300 g-os dobósúlyával az egyik legalkalmasabb eszköz a CatMagnetek kifeszítéséhez. Az orsó a jól bevált és szinte legendává váló Koós féle Banax volt. Főzsinórnak szintén Koós - Monster Braid 12 elemi szálból sodrott teflon (DuPont) bevonatú damilokat alkalmaztunk (0,58 mm 130 Lbs).

CatMagnet kifeszítve kb. 140-150 méterről egy ígéretes helyen a fűzfa előtt.

Egy ilyen elnyűhetetlen felszereléssel bármilyen versenyen indulhatunk, nem érhet minket meglepetés. Előkéinket pedig a Koós Catfish Rig-It Kevlár 1mm (130 kg) fonott damilból kötöttük. Ezeket az előkéket segédhorgos módszerrel készítettük, ahol az alsó segédhorog egy kisebb 4/0-5/0-6/0 a felső főhorog pedig egy nagyobb 6/0-7/0-8/0-s mérettel rendelkezik – Koós Catfish Team ajánlásával. Hamarosan érkeznek a professzionális előre kötött előkék az Energofish kínálatába, amelyeket nyugodt szívvel a versenyeken is alkalmazhatunk.

Összességében egy családi hangulatú versenyt tudhatunk magunk mögött, ahol a segítőkész szervezők mellett egy igazán festői környezetben élvezhettük a harcsafogás örömeit. Ezúton gratulálunk a csapatoknak!

Nieto Ramon

WIZARD CATMAGNET MÁGNESES HARCSÁZÓ SZERELÉK RÖGZÍTŐ ADAPTER
Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...

Megújultak a Carp Expert zsinórok!
Megjelent: 2024. március 23. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Megújult külsővel és minőségben kerültek forgalomba a Carp Expert márka zsinórjai. A tetszetős piros csomagolás messziről megismerhető, de természetesen nem csak ezért érdemes kézbe venni őket. A Specialist és Power család 4-4 tagja között mindenki megtalálja a számára megfelelőt. A piros csomagolás szép és figyelemfelkeltő. A legtöbb horgász a zsinórok szakitószilárdságának adatait nézi, amikor választ. Természetesen így is remek...