Párducmintás ragadozó
Megjelent: 2009. december 23. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Vannak még csodák, és néha a titkolt álmok is valóra válnak, bármennyire hihetetlenek, akárhogy el vannak rugaszkodva a valóságtól. Pergető horgászként régi dédelgetett álmom, hogy egyszer egy olyan vízen horgásszam, ahol az egy-két kilós pisztrángok számítanak átlagméretnek. Sokáig úgy tűnt, hogy ez az ábrándom csak az ország határain kívül valósulhat meg, de egy nap közelebb kerültem vágyaimhoz, mint azt valaha is reméltem.

Az első jó hal, egy Hornetre bólintott rá

Egyik este egy ismerősöm hívott telefonon, hogy beszervez egy spéci pisztrángos vízre, ha érdekel a dolog. Misem volt természetesebb, hogy ott a helyem. Rajtam kívül meghívást kapott Miklós barátom, akit elkísért az apósa. A csapat végül négy tagot számlált, csatlakozott hozzánk régi horgászcimborám, Fari is.

Már kora reggel a tóparton gyülekeztünk. A csípős hideg ellenére különösen aktívak voltunk, mindnyájan éreztük a ritka alkalom jelentőségét. Rövid eszmecsere után úgy döntöttünk, hogy a mélyen járó műhalakat részesítjük előnyben, a többi majd kialakul a nap folyamán. Ki-ki a saját elképzelése szerint vette az irányt a vízparton a mihamarabbi halfogás reményében. Suhogtak a botok, de egyelőre váratott magára a kapás.

Az első nagyobb halakat Fari mutatta meg nekünk. Érdekes volt látni, hogy remeg az izgatott horgász a két kiló körüli pisztránggal a kezében, annak ellenére, hogy két méter feletti harcsákkal akasztott bajszot az évek folyamán.
-Ez más, értsétek meg, ez a csúcs a pergetésben -folyton ezt hajtogatta, mi meg csak mosolyogva bólogattunk.

A második is ugyanazt a
wobblert tartotta nyerőnek

Egy igazi
sebespisztráng

Amint az idő melegedett, egyre több nagytestű halra utaló jelet láttam, és végre az én kezemben is görnyedt a horgászbot, nyögdécselve adagolt az orsó a rohanó ellenfelemnek. Jókora ugrásokkal kápráztatott el a megakasztott szivárványos pisztráng. Nem az a méret volt, amire áhítoztam, ezért nem is vettem kézbe, hogy fotózzuk. A partközelben egy mozdulattal megszabadítottam a horogtól és máris visszatérhetett az övéi közé.

Mindjárt mehetsz

A következő pikkelyes, aki a műhalamra támadt, már az erőteljesebb példányok közül volt. Először csak egy halvány barna hátat pillantottam meg, majd amint egyre jobban fáradt, már tisztán láttam a piros pettyekkel tarkított oldalát is. Végre egy igazi sebes pisztránggal hozott össze a sors.

Végre, végre!

Szajbling is akadt

Igazi szépségek ők is

A nap egyik sztárcsalija és az egyik főszereplő

Kevéssel az én fogásaim után, Palika bácsi fárasztását drukkolhattuk végig. Derekasan küzdöttek egymással, de végül az erősebb kerekedett felül. A győztes horgász köré sereglettünk, hogy megcsodáljuk fogását, majd annak szabadon bocsátását. Közben Miki sem hagyta magát, felzárkózott apósa mellé egy gyönyörű hallal.

Fantasztikus érzés egy ilyen
halat kézben tartani

Menj békével

A gumihal is nyerőnek bizonyult

Gyere közelebb

Ehhez nem kell kommentár

Délre járt az idő és már mindnyájan büszkélkedhettünk szép fogásokkal, gyorsan repül az idő, ha az ember jól érzi magát. A tapasztaltakból egyértelműen arra a következtetésekre jutottunk, hogy a meder aljához minél közelebb, és a lehető leglassabban vezetett csali a tuti befutó…Nyilván, hisz az idősebb korosztályú halak már nem rohangálnak annyira a gyorsan mozgó wobbler után. Ők inkább kivárnak és a lomhább, testesebb csalit nyelik be. Néha a teljesen megállított műhalnak vertek csak oda, míg a kisebbeknek majdnem teljesen mindegy volt a vontatási sebesség.

Még előttünk volt a délután és közel sem volt vége a mókának. Számomra még tartogatott a nap egy meglepetést. Néhány kisebb szivárványos megfogása után egy testesebb ragadozóba botlott a csalim. Egyelőre nehezen engedte magát, de idővel mégis a felszínre kényszeríttetem. Majd megállt az ütő bennem, egy csodás sebes pisztráng körvonalai sejlettek át a vízfelszín alatt. A sikeres szákolást követően remegve vettem kézbe a hegyi vizek koronázatlan királyát.

Kicsi, de vehemens

pisztrángom

Nagyobb szivárványosak
is akadtak

A horgászat végén, fáradtan és boldogan meséltünk egymásnak az izgalmasabb pillanatokról, amit már számtalanszor megtettünk a nap folyamán…Hiába, a horgászvér már csak ilyen.

Farinak és nekem még nem volt teljesen vége a történetnek, másnap visszatértünk, de ezúttal legyes pálcákkal felfegyverezve. Én is elővettem az évekkel korábban nyugdíjba küldött felszerelést, és ennek köszönhetően egy újabb személyes rekordot jegyezhettem a többi mellé. Sikerült néhány szép darab pisztrángot fognom, de ami a lényeg, hogy a legnagyobb három kilót nyomott. Ezzel előlépett eddigi legnagyobb műléggyel fogott halammá.

A kisméretű horog végig jól tartott

Kérem vissza

A legnagyobb legyes halam

Sajnos elhanyagoltam a legyezést az elmúlt években és a felszerelésem is kiöregedett, de a jövő évi kívánságlistán, az első helyen van egy komplett Vision legyes cucc beszerzése.

Használt termékek:

ET Excalibur Spin

ET Excalibur

ET Power Spinning

Salmo Hornet

Salmo Bullhead

Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...