A népszerű Energofish Sential elektromos csónakmotorja, végre ismét kapható. Ehhez szeretnénk némi tanácsot adni, mire kell ügyelnünk az első használatbavételkor, és persze használat közben is.
A gondosan becsomagolt dobozban rejlik a motor, a dobozt kibontva egy egyedi sorszámmal ellátott motort találunk, amire figyelni kell, sok különcsomagolt apró alkatrészt is rejt a doboz.
|
|
|||
| A vörösbe borult motor, aminek hasznos kézikönyvén ott virít az egyedi azonosítója a motornak. | ||||
A külön csomagolt háromlevelű propeller mellett ott van egy külön csomagban a propeller rögzítő csavar, egy külön szerszám a propellerrögzítő csavar meghúzáshoz, és a kettő darab stift.
A motort kivéve a csomagolásból nem sok dolgunk van, az üzemkész állapot eléréséhez. Igazából elég a propellert felszerelni és máris mehetünk.
Ezekre nagyon vigyázunk, főleg a kettő stift ami nagyon lényeges
A hajtás tengelyén találjuk a stift számára készült furatot.
Rendkívül fontos, hogy olyan helyen végezzük el a stift berakását, ahol nem probléma az ha véletlenül kiesik a stift. Így például a víz felett, vagy sűrű fűben nem ajánlott berakni, vagy cserélni a stiftet.
|
|
|||
| A tengelybe helyezett stifttel óvatosan bánjunk. A propelleren egyértelműen látszik az hogy hová kell bepattannia a stiftnek | ||||
|
|
|||
| Felpattintva a propellert már csak rá kell tekernünk a rögzítő csavart a tengelyvégre, majd a speciális szerszámmal szorosra húzzuk | ||||
A propellert megfelelően rögzítve elméletileg már üzemkész állapotban van az elektromos csónakmotorunk.
Mielőtt azonban kirohannák a vízre kipróbálni mit tud a motor, érdemes egy pillantást rávetni az akkumulátorunk és a Sential motor csatlakozójára. Sajnos a sok szabvány miatt, nagyon valószínű, hogy ez nem fog stimmelni. Éppen ezért még otthon ellenőrizzük le a csatlakozást.
|
|
|||
| A probléma otthon könnyedén orvosolható. Természetesen figyeljünk a helyes bekötésre is. | ||||
A motorunk elektromos csatlakozója alapból megfelelő, de kell hozzá egy akkumulátor saru is amire rákötve és természetesen jól meghúzva azt, biztos kötést kapunk. Ráadásul kapható olyan csatlakozó is amelyet gyorsan tudunk oldani illetve rögzíteni. Arra figyeljünk oda, hogy az akkumulátor csatlakoztatása előtt minden esetben ellenőrizzük, hogy a motor nincs bekapcsolva, ezzel számos balesetet megelőzhetünk.
|
|
|||
| Most már mehetünk a vízre. | ||||
Fontos megjegyezni, hogy az akkumulátort használat után azonnal töltsük fel, mert ezeknek az akkumulátoroknak a teljes töltöttségi állapot a normális. Huzamos ideig lemerülve hagyva sokat veszthetünk az élethosszából.
Nagyon fontos dolog, a megfelelő rögzítés a csónakon! Ha lehet a rögzítésre szánt felület legyen érdes, ehhez kapható speciális lap is amelyen tökéletesen rögzül a motorunk. A szoros kötés, akkor lényeges igazán ha nagy gázzal kell hirtelen manővereznünk - erre általában természetesen nem vagyunk felkészülve - ekkor az oldalra kifordított motor a lazán felrakott motort akár le is kaphatja a fartőkéről, aminek általában a motor vízbe esése a vége.
|
|
|||
| Jól húzzuk meg a rögzítő csavarokat. Egy egyszerű de hatékony rögzítő csavar segítségével állíthatjuk be a propeller merülésének mélységét. | ||||
A motor felrakása után érdemes beállítani annak magasságát, vagyis azt mennyire lógjon a vízbe. Érdemes olyan mélyre tenni, hogy teljesen kifordítva a propeller levele a csónak alja alá érjen.
|
|
|||
| A baloldalon látható csavarral a szorosabb elfordulást állíthatjuk be, míg a hosszú szárral a trimmelést végeztetjük el. Több állásban állíthatjuk motorunkat. | ||||
Ezután állítsuk be mennyire forduljon el szorosan a motorunk, ez az iránytartás végett nagyon fontos. Majd a trimmelést, vagyis a fartőkével bezárt szöget is beállíthatjuk, de ez nem annyira lényeges mint egy nagyobb teljesítményű robbanómotornál.
Ezzel elérkeztünk végre az első elinduláshoz,hátrafelé kettő fokozatban tudjuk állítani a motort, míg előre az ötödik fokozatban érhetjük el a maximális 66 librás tolóerőt.
|
|
|
||
| Hátra menet kettő fokozatban. Előre 5 fokozatban tudjuk állítani a motort. Íme az állítási lehetőségek | ||||
Van még egy pár hasznos dolog a motoron, az egyik ilyen a felhajtható sebességszabályzó ami egyben kormányként is funkcionál, így számunkra kényelmes pozícióból irányíthatjuk hajónkat.
Végül de nem utolsósorban a teljesen megújult töltöttség jelző nagy segítségünkre lehet a hosszabb utakon, ezzel pontosan fogjuk tudni az akkumulátorunk jelenlegi töltöttségét, így tudni fogjuk mennyit tudunk még menni hajónkkal. Érdemes az elektromotor használatánál figyelembe venni azt, hogy kisebb fokozaton kevesebb energiát fogyaszt így a lassan járj tovább érsz elv itt tökéletesen működik.
Forrás: EnergoTeam
Itt van az ősz, itt van újra, halat fogni kell nekem. A pontyok is lényegében szinte minden evők, érdeklődőek, az újdonságra felfigyelnek, de a koruk előrehaladtával egyre tapasztaltabbak rafináltabbak és óvatosabbak lesznek. A Chilis ízekkel a hideg beálltával is jó eséllyel járhatunk túl bajszos barátainkon. Természetesen a túra oszlopos részét képezi a MAX szériás bot, kapásjelző és orsó. Viszont mostanában elég sokat horgásztam finom szerelékkel,...
Akár hiszitek, akár nem, hazánk legnagyobb folyóján a Dunán ezelőtt még sosem pergettem, pedig rengetegszer vonatoztam át a nagy folyó felett, és sokszor tervezgettem a fővárosban horgászatot, de eddig ez valahogy sosem jött össze. Október utolsó napján aztán végre rászántam magam a túrára, és minimál felszereléssel elindultam meghódítani az Öreg Hölgyet... Na persze most megvolt a motivációm, hogy útra keljek, hiszen unokatestvérem csodaszép halak...
Vannak az általam sokat használt kistavas 270-330 centis rövidebb botok no meg az általános és nagyobb távokon is bevethető 360-390-es parittyázók…aztán összetalálkozom egy 420-as bombázóval, amitől szinte leesik az állam... kipróbáltam a CXP Distance Method ’’hosszúpuskát”! Több okból sem szoktak a kezemben ilyen méretek landolni. Egyrészt az általam pecázott helyek és távolságok elérhetőek a rövidebb variánsokkal, másrészt a 175 centimhez...
Mióta elköltöztem Szegedről, az élő Tisza mellől, azóta nem volt szerencsém vizeink ezüstnyilához, a balinhoz. Azonban a szeptemberi, októberi gázolós horgászatom alkalmával több rablásra lettem figyelmes, ezért a domolykós wobblereket gyakran cseréltem őnös csalikra. Mivel a kristálytiszta vízben wobblerekkel nem sikerült kapást elérnem, ezért más megoldás után kellett néznem, hogy tudjak néhányat fogni az őszi balinok közül... Sajnos az említett...
Szeptember közepére a csökkenő balatoni forgatag újra lehetővé tette, hogy üldözőbe vegyem partról bojlis felszerelésemmel a pontyokat. Nemcsak a 17 fokosra hűlt víz, hanem a 60 millió köbméternyire becsült vízhiány is gondoskodott arról, hogy kevesebb legyen a vízpartot látogató fürdőző és turista. Balatonboglár egyik szabadstrandja mellé telepedve meglepődve tapasztaltam, hogy hogy alig van horgász, a vizen csak néhány SUP és vitorlás...
Az online térben és a nyomtatott médiában a legtöbb írásunkban azt mutatjuk be, hogy milyen csalikkal, csalizási módokkal és horgászmódszerekkel tudunk eredményesebbek lenni. Kevés olyan foglalkozott eddig azzal, hogy tippeket és tanácsot adjon azon horgászok számára, akik felelősséget és késztetést is éreznek ezeknek a gyönyörű halaknak az egészségének a megóvására. Jelen cikkünk olyan halvédelemmel kapcsolatos kiegészítőket mutat be, amely...