Szálkai Szabolcs2019. április 30.

Idén április 14-től 20-ig került megrendezésre az ötödik jubileumi International Balaton Carp Cup. 250 nevezett csapat, közel 200 km hosszú versenypálya, 140 órás megmérettetés, ez a világ legnagyobb pontyfogó versenye. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy lehetőséget kaptunk az indulásra a Carp Expert színeiben.

Először indultunk az IBCC-n, így a versenyre való készülődés nagy izgalmakkal telt. Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt készülnünk kellett a dobós parti horgászatra és a csónakos behúzós módszerre egyaránt. Több száz kiló bojli, pellet, különböző magok és megannyi felszerelés utazott velünk a Balatonra. Egy ilyen verseny előtt sokan nem győzik hangsúlyozni, hogy a helyhúzás pillanatában sok minden eldől. Sajnos Fortuna ezúttal nem volt kegyes hozzánk, a 250-es helyet sikerült húzni, melynek helyszíne a balatonakarattyai Lidó strand volt.

A hely szépsége magával ragadó volt, de halfogás szempontjából nem ez a legelőnyösebb pálya. A helykeresés alkalmával gyorsan kiderült számunkra, hogy a partközeli kb. 20 méter szélességben fél métert befelé mélyülő keményebb részen kívül egy vastag, átlagosan 60-80 cm mély iszap terül el előttünk. Nem csüggedtünk, bent is próbáltunk a maximálisan megjelölt 450 méteres bóján belül jónak vélt helyeket megjelölni és egy nem túl nagy etetéssel kezdtük meg a horgászatot. A víz hőfoka még nem indokolt nagyobb etetést, inkább a csalogató hatásra helyeztük a hangsúlyt.

A Benzár Bait Steam aromák jól felhősítenek a vízben, így hamarabb felkeltik a halak figyelmét. Ezt alkalmaztuk a magvakra, pelletekre édes és kagylós ízekben.

A horog mellé a Carp Expert Micro mesh PVA hálóba 2mm-es halibut pelletet és tört bojlit raktunk, melyeket bait steam aromával, a csalit pedig Method Smoke-al tettünk vonzóbbá.

Több mint egy napot kellett várnunk az első kapásig, ami reggel fél tízkor érkezett meg. A Carp Expert Neo Long Cast 3.90-es botja remek társ volt a parti távoli dobások elérésében, élményszámba menő fárasztás mellett hamar felőrölte a hal erejét, így rövid időn belül egy hibátlan balatoni tőpontyot fektethettünk a bölcsőbe.

A hivatalos mérlegeléskor 11.60 kg-ot mutatott a kijelző. Határtalan öröm ült ki az arcokon és bizakodva vágtunk neki az elkövetkező napoknak. Az első pár napban az Angol csapat mögött a második helyen álltunk a szektorunkban.

A felmelegedő idő meghozta a halak kapókedvét is, egy 8.85 kg-os balatoni bajszos mellett sikerült több kisebb halat szákba terelnünk, de sajnos nem érték el az 5 kg-os minimum súlyhatárt.

A versenyszervezés fantasztikus volt, minden halat külön fotóztak és egy mobil applikációba feltöltve szinte azonnal láthattuk a friss eredményeket. Mivel erről a részről nem tudtunk versenyben maradni a halban gazdagabb helyekkel szemben, ezért a benti etetéseinket próbáltuk kifejezetten a darabosabb halakra beállítani.

Az iszap miatt hosszabb előkét használtunk, nagyobb csalik kerültek a horog mellé és a hajszálelőkét is távolabb engedtük a horogtól. Az etetésen kizárólag bojlit használtunk, amiket Benzár Bait Liquiddel tettünk vonzóbbá.

A taktika meghozta az eredményt, éjjel fél egykor Robinak csippant a jobbos botja, majd még egy csippanás és fel is szorította a swingert a bothoz. Gyorsan csónakba és irány a hal után, a bot végig karikába és alig lehetett utolérni. A hal fölé érve hatalmas küzdelem árán adta meg magát az a pocakos tükörponty, melyről végül kiderült, ez volt a túránk legnagyobb hala 12.35 kg-os súlyával.

A reggeli napfényben egy 11.40 kg-os társa követett és reményt adott, hogy a Balaton bármelyik pontján az utolsó pillanatban is meg lehet fogni a verseny legnagyobb halát. A kora délutáni órákban egy erőteljes húzós kapásom jelentkezett a bal oldali botomon.

Csónakkal a hamar a hal fölé érve egy igazi küzdelmes fárasztásban lehetett részem. Szikrázó napsütésben a csillogó kristálytiszta vízben, több mint egy méterrel a felszín alatt is látni lehetett azt az ereje teljében lévő balatoni sudárt, mely küzdelmével bearanyozta a napomat. A mérleg mutatója végül 9.30 kg-nál állt meg. Természetesen a mérlegelést követően visszanyerte a szabadságát, remélve hogy hosszú élete lesz és másnak is tud majd ilyen örömet okozni. Az utolsó nap hajnalán egy 11.10 kg-os tőpontyal sikerült zárnunk a versenyt.

Az összesen fogott 64.60 kg halból az öt legnagyobb halunk összsúlya 55.75 kg lett. A középmezőnyben sikerült végeznünk, de nem voltunk elkeseredve. Egy életre szóló élménnyel gazdagodtunk és természetesen még visszatérünk.

2020 FeHoVa – Beszámoló

2020-02-18 | Forrás: Őze Dániel

Az előző évekhez hasonlóan, a téli időszak lezárásaképp, egy kiváltképp volumenáris rendezvénnyel nyitottuk meg az évet, a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A horgász és egyben vadászati tematikájú FeHoVa szakkiállítás, 2020-ban 27. alkalommal került megrendezésre február 13-16. között. Visszatekintve erre az igazán tartalmas és színes rendezvényre, kimondhatjuk, hogy akár kiállítói, akár látogatói szemmel, de rendkívül gyorsan eltelt ezen...

2020 FeHoVa – Újdonságokkal felvértezve

2020-01-27 | Forrás: Őze Dániel

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. A 2019-es PontyShow kipihenése után, már itt is a következő magyar horgász és egyben vadászati tematikájú szakkiállítás, ami a tavasz hírnökeként, 2020-ban 27. alkalommal vár minden érdeklődőt február 13-16. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A vadászat szerelmeseinek szóló megannyi preparátum és egyéb bemutató mellett, standjainkon garantáltan minden igényt kielégítően, minden...

PontyShow 2019. beszámoló

2019-11-14 | Forrás: Ujszászi Dániel

Az elmúlt évek szokásainak megfelelően, november elején idén is megrendezésre került az aktuális szezon (lassan) végét szimbolizáló horgászkiállítása a Hungexpon. Ahogy az már megszokottá vált, szerencsére most is rengeteg érdeklődő sporttársat köszönthettünk hosszabb-rövidebb időre standjainkon, akik feederes, pergető és pontyhorgász felszerelések, kiegészítők tömkelegét vehették górcső alá. Természetesen tartalmas beszélgetésekben,...

2020-as Benzár újdonságok a Duplakukac Horgászbolt standján!

2019-10-31 | Forrás: Őze Dániel

A híres versenyhorgász, Benzár Zsolt nevével fémjelzett termékek, mint botok, kiegészítők és rendkívüli csalogatóanyag arzenál, a visszajelzések alapján, igazán sok horgászt segítettek kimagasló eredményekhez, fogásokhoz egyaránt. A népszerű feeder csalik mellett, kiváló termékmegoldásokkal készültünk a 2020-as évre is. Egyedi csalik, prémium etetőanyagok, aromák és mára közkedvelt versenykategóriás botok jellemezték az előző éveket, a...

Fergeteges pergető kínálat az Energofish-től

2019-10-31 | Forrás: Pintarics Balázs

Salmo, L&K, Wizard, Bokor, Kamasaki! Az Energofish Kft. legnépszerűbb pergető márkáinak kínálata természetesen elérhető lesz a Pergető Parádén, ahol egy akcióval is várjuk a pergetés szerelmeseit. A pergető horgászok számára az Energofish minden igényt kielégítő kínálattal jelenik meg a kiállításon. Ez szinte már alapvető elvárás is lehetne, mivel olyan népszerű, tapasztalt pergető horgászok képviselik és ajánlják pergető...

Prémium horgász ruházat – Navitas a PontyShow-n!

2019-10-31 | Forrás: Őze Dániel

A Navitas márka mára már szerencsére sokaknál egyet jelent a komfortos, prémium szabadtéri ruházati termékekkel, melyek tökéletes funkcionalitás mentén készültek, megoldást kínálva többféle időszakra, helyzetre egyaránt. A brand fő ötlete a szabadtéri életmódot kedvelők igényeit ötvözte, az általános utcai viselet találkozásának kompozíciójában. Igazán individuális háttérrel rendelkező emberek hozták létre, akikben egy volt a közös,...