Szálkai Szabolcs2019. április 30.

Idén április 14-től 20-ig került megrendezésre az ötödik jubileumi International Balaton Carp Cup. 250 nevezett csapat, közel 200 km hosszú versenypálya, 140 órás megmérettetés, ez a világ legnagyobb pontyfogó versenye. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy lehetőséget kaptunk az indulásra a Carp Expert színeiben.

Először indultunk az IBCC-n, így a versenyre való készülődés nagy izgalmakkal telt. Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt készülnünk kellett a dobós parti horgászatra és a csónakos behúzós módszerre egyaránt. Több száz kiló bojli, pellet, különböző magok és megannyi felszerelés utazott velünk a Balatonra. Egy ilyen verseny előtt sokan nem győzik hangsúlyozni, hogy a helyhúzás pillanatában sok minden eldől. Sajnos Fortuna ezúttal nem volt kegyes hozzánk, a 250-es helyet sikerült húzni, melynek helyszíne a balatonakarattyai Lidó strand volt.

A hely szépsége magával ragadó volt, de halfogás szempontjából nem ez a legelőnyösebb pálya. A helykeresés alkalmával gyorsan kiderült számunkra, hogy a partközeli kb. 20 méter szélességben fél métert befelé mélyülő keményebb részen kívül egy vastag, átlagosan 60-80 cm mély iszap terül el előttünk. Nem csüggedtünk, bent is próbáltunk a maximálisan megjelölt 450 méteres bóján belül jónak vélt helyeket megjelölni és egy nem túl nagy etetéssel kezdtük meg a horgászatot. A víz hőfoka még nem indokolt nagyobb etetést, inkább a csalogató hatásra helyeztük a hangsúlyt.

A Benzár Bait Steam aromák jól felhősítenek a vízben, így hamarabb felkeltik a halak figyelmét. Ezt alkalmaztuk a magvakra, pelletekre édes és kagylós ízekben.

A horog mellé a Carp Expert Micro mesh PVA hálóba 2mm-es halibut pelletet és tört bojlit raktunk, melyeket bait steam aromával, a csalit pedig Method Smoke-al tettünk vonzóbbá.

Több mint egy napot kellett várnunk az első kapásig, ami reggel fél tízkor érkezett meg. A Carp Expert Neo Long Cast 3.90-es botja remek társ volt a parti távoli dobások elérésében, élményszámba menő fárasztás mellett hamar felőrölte a hal erejét, így rövid időn belül egy hibátlan balatoni tőpontyot fektethettünk a bölcsőbe.

A hivatalos mérlegeléskor 11.60 kg-ot mutatott a kijelző. Határtalan öröm ült ki az arcokon és bizakodva vágtunk neki az elkövetkező napoknak. Az első pár napban az Angol csapat mögött a második helyen álltunk a szektorunkban.

A felmelegedő idő meghozta a halak kapókedvét is, egy 8.85 kg-os balatoni bajszos mellett sikerült több kisebb halat szákba terelnünk, de sajnos nem érték el az 5 kg-os minimum súlyhatárt.

A versenyszervezés fantasztikus volt, minden halat külön fotóztak és egy mobil applikációba feltöltve szinte azonnal láthattuk a friss eredményeket. Mivel erről a részről nem tudtunk versenyben maradni a halban gazdagabb helyekkel szemben, ezért a benti etetéseinket próbáltuk kifejezetten a darabosabb halakra beállítani.

Az iszap miatt hosszabb előkét használtunk, nagyobb csalik kerültek a horog mellé és a hajszálelőkét is távolabb engedtük a horogtól. Az etetésen kizárólag bojlit használtunk, amiket Benzár Bait Liquiddel tettünk vonzóbbá.

A taktika meghozta az eredményt, éjjel fél egykor Robinak csippant a jobbos botja, majd még egy csippanás és fel is szorította a swingert a bothoz. Gyorsan csónakba és irány a hal után, a bot végig karikába és alig lehetett utolérni. A hal fölé érve hatalmas küzdelem árán adta meg magát az a pocakos tükörponty, melyről végül kiderült, ez volt a túránk legnagyobb hala 12.35 kg-os súlyával.

A reggeli napfényben egy 11.40 kg-os társa követett és reményt adott, hogy a Balaton bármelyik pontján az utolsó pillanatban is meg lehet fogni a verseny legnagyobb halát. A kora délutáni órákban egy erőteljes húzós kapásom jelentkezett a bal oldali botomon.

Csónakkal a hamar a hal fölé érve egy igazi küzdelmes fárasztásban lehetett részem. Szikrázó napsütésben a csillogó kristálytiszta vízben, több mint egy méterrel a felszín alatt is látni lehetett azt az ereje teljében lévő balatoni sudárt, mely küzdelmével bearanyozta a napomat. A mérleg mutatója végül 9.30 kg-nál állt meg. Természetesen a mérlegelést követően visszanyerte a szabadságát, remélve hogy hosszú élete lesz és másnak is tud majd ilyen örömet okozni. Az utolsó nap hajnalán egy 11.10 kg-os tőpontyal sikerült zárnunk a versenyt.

Az összesen fogott 64.60 kg halból az öt legnagyobb halunk összsúlya 55.75 kg lett. A középmezőnyben sikerült végeznünk, de nem voltunk elkeseredve. Egy életre szóló élménnyel gazdagodtunk és természetesen még visszatérünk.

Brüsszeli sikerek: kezelni kell a kormorán populációt!

2019-07-04 | Forrás: Energofish

Június elején Brüsszelben került megrendezésre a 2019-es EFTTEX Nemzetközi Horgász Kiállítás. Az EFTTEX-et 1982-ben rendezték meg először. Az eseménynek minden évben más-más európai város ad otthon. A kiállítás 2019-ben visszaért Belgium fővárosába, Brüsszelbe. A sikersztori folytatódott az idei kiállításon. Az Energofish Kft. harmadik alkalommal ért el óriási sikereket a Benzar Mix Hungary horogcsalijaival. A kilátogatók körében...

Egy mennyei hét a Pokolban

2019-07-01 | Forrás: Szálkai Szabolcs

Idén Június 11-16. között rendezték meg a II. St. Hubertus-All Star Kupát Háromfán. A tavat nem véletlenül hívják Zöld Pokolnak. Jelentős mennyiségű vízitök borítja, amely nagyban megnehezíti a horgászatot. Vitathatatlanul az ország egyik legszebb és legnehezebb horgászvize, ahol vagy egyszer jár az ember és soha nem tér vissza, vagy egy életre beleszeret. Mi az utóbbi táborhoz tartozunk és amikor csak tehetjük, visszatérünk ebbe a vízi mennyországba....

IX. Feeder Országos Bajnokság – az elődöntő

2019-06-20 | Forrás: Szabó Bence

A feeder országos bajnokság az év egyik legfontosabb eseménye számunkra és valószínűleg az összes többi csapat számára is. Azért bír ekkora jelentőséggel ez a verseny, mert innen lehet kvalifikálni magunkat a válogatott keretbe, amely 3 egymást követő év eredménye alapján alakul ki. A felkészülést már jóval a bajnokság hete előtt megkezdtük, hiszen, bár nem volt ismeretlen számunkra a helyszín, a festői Deseda, szerettünk volna friss információk...

Mázsa fölött - versenykörülmények között

2019-06-17 | Forrás: Szabó Bence

A Keve Horgásztó számomra több szempontból is oly kedves. Egyrészt, rengeteg versenyen voltam már itt, amelyek, kevés kivételtől eltekintve rendre remekül sikerültek. Másrészt pedig, egy olyan gazdag halállománnyal bíró vízről van szó, ahová mindig szívesen megy az ember, pláne versenyezni! Idén, a már szokásosnak mondható, ötfordulós páros versenysorozaton is részt veszek, hol Danival, hol pedig édesapámmal az oldalamon. Természetesen a havi egy...

A fogós Mann’s plasztikok

2019-06-04 | Forrás: Bokor Károly

Több mint tizenöt éve pergetek az Egyesült Államokból importált Mann’s gumikkal és nem véletlenül kedveltem meg őket. Már a kezdetekben sok szép süllőt, majd egyre több csukát is köszönhettem a távolból importált plasztiknak. Tom Mann több mint hatvan éve alapította mára világhírű műcsali készítő gyárát. A pergető horgászok szerte a világban eredményesen használják az indiánfejes logójáról is jól ismert termékeket. A fogósságát eleinte...

IV. Method Feeder Országos Bajnokság – az elődöntők

2019-05-21 | Forrás: Szabó Bence

200 nevező, az ország legjobb methodosai, egy kiszámíthatatlan, megosztó horgászvíz és rengeteg munka, amely szerencsére nem volt hiábavaló. Ezek az első gondolatok, amelyek eszembe jutnak, ha az idei, a sorrendben már IV. Method Feeder Országos Bajnokság eddig lezajlott szakaszára gondolok. Igen, a java még csak ezután jön, hiszen a csapatból hárman is bejutottunk a június végén rendezendő döntőbe, ahol a legjobb ötven versenyző méri majd össze tudását!...