Szabó Bence2019. augusztus 05.

A 2019-es IX. Feeder Országos Bajnokság elődöntőjéről egy korábbi írásomban már beszámoltam, melyet itt bárki megtekinthet: http://bit.ly/2KwCWZs. Nem sokkal a desedai kalandjaink után pedig már el is érkezett a 40 fős finálé, melynek idén a Látóképi Víztározó adott otthont. Hatalmas víz, csodálatos versenypálya, változatos, színes halfauna és szeszélyes, időnként viharos időjárás jellemezte az itt eltöltött hetünket, amely során sajnos nem sikerült rátalálnunk a sikeres halfogás titkára, hiszen nem tudtunk kiegyensúlyozott, jó teljesítményt nyújtani. Persze, pont az ilyen, kevésbé jól sikerült versenyekből lehet a legtöbbet tanulni, így mi is mélyen elraktároztuk az egyheti peca minden tanulságát!

A csapatból öten vívtuk ki a Desedán, hogy megküzdhessünk a ranglistapontokért a döntőben. Miki, Gyula, Józsi, Dani és én, természetesen Bélával kiegészülve, már a versenyt megelőző vasárnap nekivágtunk az ismét sokkilométeres útnak, hogy a lehető legjobban megismerjük a rendelkezésünkre álló négy edzésnap során a Látóképi Víztározót. Mi tagadás, magával ragadó látványt nyújtott ez a fantasztikus víz, amely kristálytiszta, halban gazdag és, ami a legfontosabb, egyenletes helyszínének bizonyult a versenynek.

Igyekeztünk nem otthon hagyni semmit!

Remek pálya a látóképi!

Keszegfélékből egészen kiváló a tározó állománya.

A tréningnapok során azzal szembesültünk, hogy a keszegfélék mellett bizony számolni kell a nagy számban előforduló, kicsi, 30-70 dekás pontyok jelenlétével és aktivitásával is. Meg is kavarták a fejünket rendesen, hiszen, bár csábító volt rájuk horgászni, sokkal biztosabbnak bizonyult a keszeghorgászat. A kérdés már csak az volt, hogy mégis melyik keszegfajt célozzuk meg, ugyanis a dévérek mellett hihetetlenül szép karikakeszeg állománya is van a víznek. Mivel előbbi átlagsúlya 10-11 deka volt, míg utóbbié akár 13-14 dekára is kijöhetett, érdemesebb volt a karikákra fókuszálni.

Maximálisan koncentráltunk már a tréningnapok során is, mégsem éreztünk rá igazán a pecára.

A kispontyok alaposan megkavarták a mezőnyt!

Keszegezés közben, pláne, ha fonott főzsinóros felszerelés volt a kezünkben, nagyon észen kellett lenni egy beugró pontyocska esetén.

Nem voltak nagyok, de rendkívül agresszívan védekeztek a pontyifjoncok.

Négy nap. Nem sok, de nem is kevés. Ennyi idő állt rendelkezésünkre, hogy a lehető legjobban felkészüljünk. Folyamatosan kísérleteztünk a különféle etetőanyagokkal, az agresszív vagy éppen visszafogott élőanyag felhasználással, a pörgős vagy kiülős horgászattal, mégsem leltünk rá a megfejtésre. Talán nem is volt tuti, minden helyen és minden körülmények között jól működő taktika, hiszen időnként a dévérek, máskor a karikák és a pontyok voltak az aktívabbak. Azok tudtak igazán kiemelkedően szerepelni, akik jól olvasták a pályát, rendre jókor váltottak a pörgős, apróhalas peca és a nyugodtabb, nagyobb keszegfélék vagy pontyok megfogására irányuló horgászat között.

A tálcán rendre a csonti és a pinki volt a legnagyobb mennyiségben jelenlévő élőanyag. Elsősorban ezekkel gazdagítottuk a fekete színű etetőanyagunkat is.

Felszereléseinken semmi nem múlott!

Főként Benzár Competition Feederekkel horgásztunk, melyek kellően lágynak bizonyultak a finom keszeghorgászathoz, ugyanakkor nem okozott problémát számukra a beugró pontyok kifárasztása sem.

A 390-es méret a part alatti, úgynevezett „csüngető" horgászathoz kellett, míg a benti, 21-27 méteres távot a 360-as típusokkal horgásztuk meg.

A versenynapok eljövetelét követően sok lehetőség már nem maradt a kísérletezésre, mégis minden este alaposan átrágtuk, hogy mit lehetne másként csinálni. Folyamatosan változott a pálya, voltak helyek, mint például nekem pénteken az A1, ahol vétek lett volna a pontyozáson kívül másban gondolkodni, holott ezt nem gyakoroltuk egész héten, de összességében egyértelmű, hogy a célirányos, beugró bajszosokkal tarkított keszeghorgászat volt a célravezető taktika. Ez utóbbi műfajban azonban szektor 4-esnél jobb eredményt egyikünk sem tudott produkálni a verseny során, ami egyértelműen azt mutatja, hogy sok apróság nem volt a helyén a pecánkban.

Gyula keszegezett a legjobban közülünk, hiszen két alkalommal is 4-est horgászott.

Pénteken nekem összejött az 1-es! Bár a pálya abszolút szélső, favorit helyén ültem, négy világbajnok szektorellenfél társaságában erre az eredményre bizony büszke vagyok!

Végeredményben, a lehorgászott 4+4, azaz 8 forduló alapján a csapatból nekem sikerült egyedül beférnem az első 20 közé, ami mindannyiunk célkitűzése volt. Bár összességében ettől lényegesen jobb eredményt szerettünk volna elérni, mégsem lehetünk csalódottak, hiszen túlzás nélkül kijelenthető, hogy a magyar, világbajnokokkal teletűzdelt mezőny az egyik, ha nem a legerősebb a világon. Ilyen ellenfelek között helyt állni bizony nem kis kihívás!

A IX. Feeder Országos Bajnokság végeredménye.

A Feeder Ranglista eredménye.

A verseny végeztével kialakult a 3 év eredményeit figyelembe vevő ranglista is, melynek első 10 helyezettje alkotja a válogatott keretet. Ezen végül 3-an is befértünk az első 20-ba, ami mindenképpen biztató az előttünk álló évekre nézve.

Folytatás a klub ob-n!

Egy biztos, idén is nagyon sokat tanultunk, nem kérdés, hogy a kevésbé jó szereplés ellenére is jobb, tapasztaltabb horgászokká váltunk. A javításra pedig hamarosan lehetőségünk is adódik, hiszen két hét múlva itt a IV. Klubcsapatok Feeder Országos Bajnoksága! A felkészülést pedig már el is kezdtük!

Gratulálunk mindenkinek, aki sikeresen vette az elődöntő jelentette akadályt és helyt állt a fináléban is! Külön elismerés illeti Arató Somát, az új magyar bajnokot, illetve ifj. Sipos Gábort és Kocsis Lászlót, akik Soma mellett dobogóra állhattak!

Szabó Bence

Mázsa feletti fogással nyert versenyt a Koós Catfish Team

2019-09-10 | Forrás: Energofish

Augusztus végén rendezték meg a Nagyrédei Horgásztavon a a CATGEAR Harcsafogó versenyt, ahol előkelő helyezést ért el a Koós Catfish Team csapata. A verseny négy napon át tartott, engedélyezett volt a csónakból való pergetés és kuttyogatás is. A verseny nehezen indult a Koós Ferencék számára, de a kezdeti nehézségek után remek versenyt zárt csapatuk. A csapat összes fogása 103 kg lett, összesen 5 halat sikerült a partra húzni....

Egy emlékezetes verseny margójára

2019-09-09 | Forrás: Szabó Bence

A 2018-as évhez hasonlóan idén is a festői környezetben elterülő Deseda adott otthont a három évvel ezelőtt, hagyományteremtő céllal elindított versenyünknek, az Energofish Feeder Race-nek. A pálya halállománya garancia volt a mozgalmas pecára, mi pedig legjobb tudásunk szerint igyekeztünk előkészíteni mindent, hogy a résztvevőknek kizárólag a horgászattal kelljen foglalkozniuk. Végig arra törekedtünk, hogy jó hangulatot, baráti miliőt teremtsünk az...

Módszerek háborúja 2019 - beszámoló

2019-08-21 | Forrás: Treznyák Tibor

Háromfán versenyt nyerni nagy dicsőségnek számít! Még a legtapasztaltabb horgászok is elbukhatnak, ha nem ismerik ki a tó rejtelmeit. Fokozottan igaz ez a Módszerek Háborújára, ahol egyaránt kell pontyot, rablóhalat és keszeget-kárászt zsákmányolni a sikerhez. Már az év elején felmerült bennünk a gondolat, hogy jó lenne elindulni ezen a versenyen, így minden bátorságunkat összeszedve, Szabi kollégámmal kimenőt kértünk otthon és a pecaplázában is ...

III. Energofish Feeder Race beharangozó

2019-08-08 | Forrás: Ujszászi Dániel

Az előző két felvonás hagyományait, újdonságait folytatva az idei évben, augusztusról szeptemberre fordulva már harmadik alkalommal kerül megrendezésre kétfordulós versenyünk, az Energofish Feeder Race. A megmérettetés helyszíne – reméljük sokak örömére - a tavalyi kiíráshoz hasonlóan a Kaposvár mellett található Deseda tározó lesz. A visszaszámlálás megkezdődött, a nevezési lista töltődik, kedvcsinálónak pedig következzen néhány lényeges...

Szemes lehetőségek

2019-07-26 | Forrás: Ujszászi Dániel

Nagy kockázatot nem vállalok, ha azt mondom: szinte minden egyes vízparti látogatást megelőzően felmerülő (egyik) nagy kérdés az etetéshez használni kívánt konkrét csalogatóanyagokat érinti. A vonatkozó lehetőségek tárhaza gyakorlatilag végeláthatatlannak tekinthető, legyen szó akár porózus, száraz etetőanyagokról, akár darabos összetevőkről, mint például a különböző méretű és ízesítésű pelletek, illetve a jelenlegi írásnak is témát adó...

Brüsszeli sikerek: kezelni kell a kormorán populációt!

2019-07-04 | Forrás: Energofish

Június elején Brüsszelben került megrendezésre a 2019-es EFTTEX Nemzetközi Horgász Kiállítás. Az EFTTEX-et 1982-ben rendezték meg először. Az eseménynek minden évben más-más európai város ad otthon. A kiállítás 2019-ben visszaért Belgium fővárosába, Brüsszelbe. A sikersztori folytatódott az idei kiállításon. Az Energofish Kft. harmadik alkalommal ért el óriási sikereket a Benzar Mix Hungary horogcsalijaival. A kilátogatók körében...