Magyarország Method világbajnok!
Megjelent: 2021. szeptember 22. | Forrás: Szabó Bence | Események/Kiállítások

Bizony, nagyon örült minden magyar method feeder horgász, amikor 2020-ra a nemzetközi szövetség illetékesei kiírták az I. Free Style Method Feeder Világbajnokságot, melynek helyszínéül ráadásul hazánk egyik gyöngyszeme, a Maconkai-víztározó szolgált. A pandémia azonban átírta a forgatókönyvet, így a verseny lebonyolításával egy évet várni kellett. Idén, azaz 2021 szeptember 18-19-én viszont már végre összegyűlhettek a világ legjobb method feeder horgászai a Mátra lábánál azért, hogy eldöntsék, mely nemzet fiai lesznek a szakág első világbajnokai!

Mivel ez a világbajnokság az első volt a method feeder szakágban, a nemzetközi szövetség engedélyezte, hogy országonként két csapat is induljon. Fontos volt azonban tudni, hogy a végelszámolásnál a dobogóra csak a jobbik csapat állhatott fel, így az egy nemzetből érkező csapatok kénytelenek voltak egymással is versengeni, hiszen csak az előrébb végzőnek volt esélye a dobogóra és a világbajnoki címre.

Az ünnepélyes megnyitó már önmagában is nagyon szép élmény volt mindannyiunk számára.

A csütörtöki megnyitó ünnepségre, mely során a világbajnokságot a nemzetközi szövetség képviseletében Jan van Schendel és Igor Chinyakov, valamint dr. Dérer István, a Mohosz alelnöke és a Maconkai-víztározó vezetője nyitotta meg, végül 11 nemzet 17 csapata érkezett meg, így már a szakág első világversenyén igen népes mezőny gyűlt össze. Természetesen hazánk is két csapatot indított, melyek munkáját Polyák Csaba szövetségi kapitány felügyelte és Döme Gábor, illetve Németh Balázs másodkapitányok irányították. A két csapat, bár egymástól külön készült, a csapatvezetők folyamatos egyeztetéseinek köszönhetően nagyon sok hasznos információt megosztott egymással és végig szem előtt tartotta azt a célt, hogy itthon kell tartani a világbajnoki címet!

A Magyar Method Feeder Válogatott „A” csapata.

Én a Magyar Method Feeder Válogatott „A” csapatában kaptam helyet, olyan horgászok mellett, akiket nagyon tisztelek és akiktől már eddig is nagyon sokat tanultam. A csapat tagjai voltak Bakó Péter, Kiss Péter, Novák János és ifj. Sipos Gábor, csapatvezetőnk pedig Döme Gábor. Segítőink, akik nélkül minden sokkal, de sokkal nehezebb lett volna Bakó Eszter, Raffer Kristóf, Simon Zoltán, Sisa József, Tóth Jenifer és Ujszászi Dániel. Mi, így együtt kezdtünk neki a felkészülésnek a verseny hetét megelőző vasárnap délután.

Elképesztő élmény volt megtapasztalni, hogy mennyire erős tud lenni a kollektíva, ha mindenki ugyanazt akarja! Mi az első pillanattól kezdve világbajnokok akartunk lenni. Mert hol, ha nem itthon, hazai pályán?! Mikor, ha nem most?! Ennek érdekében pedig mindent, de tényleg mindent hajlandóak voltunk alárendelni.

A klub method ob tapasztalatait figyelembe véve, de mindenképpen helyén kezelve kezdtük el a felkészülést, amely során napról napra lépkedtünk előre. Mindenki beletette a közösbe tudása legjavát, így egymástól is tudtunk tanulni. Engem elképesztően inspirált, hogy hazánk, sőt, most már nem túlzás az sem, hogy a világ legjobb method feeder horgászai között ülhettem és végezhettem a dolgomat egész héten!

Az első napi sorsolásunk megfelelőnek tűnt, nem voltunk elégedetlenek.

A tréningek szerintem nagyon jól sikerültek, hiszen mindenki azt és úgy csinálta, amit és ahogyan megbeszéltünk. Nyugodtan is aludhattunk volna az első forduló előtt, de nekem ez nem sikerült (igazad volt, Sipi). Az első horgászat címeres mezben, a sok néző és szurkoló, a ki tudja milyen mentalitású szomszédok… Sokféle gondolat megfordult a fejemben. A gáti, nagyhalas peca azonban nekem egész héten, sőt, a klub ob-n is nagyon jól ment, így kételyeimet sikerült eltökéltséggé és koncentrációvá alakítanom, mire eljött a beülés ideje. Az alapozás is jól sikerült, így nyugodtan vetettem be kosaram 10:00-kor.

Az első két és fél óra álomszerűen alakult számomra!

Bakó Peti ezen a napon megfogta a verseny legnagyobb halát, egy 21 kg-os töves formájában.

Az első forduló első fele álomszerűen alakult. Minden úgy történt, ahogyan azt elterveztük, hiszen az etetésre nagyon jól reagáltak a halak, így szépen sorban tudtam fogni őket. Kisvártatva azonban jött a megbicsaklás. Vesztett hal, szomszéd által levágott hal, majd újabb vesztett hal. Alig egy óra alatt leamortizáltam a felszerelésem nagy részét, a fogott súlyom mégsem gyarapodott. Ezekben a percekben éreztem igazán, hogy címeres mezben, világbajnokságon horgászom. Szerencsére azonban még időben úrrá lettem a káoszon Dani és a szurkolók hathatós segítségével, így 126 kg-os fogással megnyertem az “A” jelű szektort! Peti is nyerte a „B”-t elképesztően magas, 161 kg-os fogással, a „C” és „D” szektorokban azonban nagyon nem azt kaptuk, amire számítottunk. Az első fordulót végül összesen 16 ponttal zártuk, 2 pont hátránnyal az ukrán csapat mögött és 6 pont előnnyel a szlovák csapat előtt.

Minden tréning és versenyforduló után alaposan kielemeztük, hogy miben és hogyan kellene előre lépnünk.

A második forduló sorsolása hasonlóan alakult a szombatihoz, nem volt okunk panaszra!

A csapat a második helyen fordult, így célunk elérhető közelségben maradt! Vasárnapra módosítottunk azon, amin kellett, én azonban újfent a gátra, ezúttal a “B” szektor rosszabb felére sorsoltam. Itt nem volt min változtatni, tudtam, tudtuk, hogy mi kell a jó eredményhez. A különbség csak annyi volt, hogy lényegesen kevesebb halra kellett horgásznom, mint szombaton, így nagyon koncentráltam végig, hiszen nem tudhattam, hány kapásból kell majd gazdálkodnom. Ezen a napon aztán szerencsére a teljes ötórás forduló során ura voltam a helyzetnek, türelmesen kivártam a halat, majd mindegyik megakasztott pontyomat szákba terelve, 78 kg-ot fogva újfent megnyertem a szektort. Szerencsére Peti a szomszéd szektorban ugyanígy tett, Sipi a „C”-ben kettest horgászott, Jani pedig a „D”-ben nagyot mentve végül a 7. helyen zárt. Így mindösszesen 11 pontot gyűjtöttünk a második forduló során!

Novák Jani nagyot mentett a „D”-ben, 7 ponttal segítette vasárnap a csapatot.

Sipi Kiss Petivel és Simon Zolival parádésan megoldotta a „C” szektort. Kettes lett a jutalma!

A mérlegelés után azonban az önfeledt öröm még váratott magára, hiszen kezdődött a számolgatás. Hogyan állnak az ukránok? Mi történt a többi szektorban? Van-e olyan csapat, aki kiugróan jól szerepelt? Ment a matek, de a képlet végeredménye egybecsengett azzal, amiért egész héten, sőt, hosszú évek óta dolgoztunk: MEGNYERTÜK A VILÁGBAJNOKSÁGOT!

A dobogón ünnepelni elképesztő érzés volt!

Hihetetlen megkönnyebbülés és boldogság lett úrrá rajtam és a csapat összes tagján! Megcsináltuk, amit meg kellett csinálnunk! Itthon tartottuk, megnyertük a szakág első világbajnoki címét!

Megcsináltuk! MAGYARORSZÁG VILÁGBAJNOK!

Külön örömteli, hogy az Energofish Feeder Team 4 tagja is a világbajnok lett!

A hab a tortára pedig akkor került fel, amikor egyértelművé vált, hogy az egyéni első két helyet is elhoztuk, hiszen Bakó Peti két egyesével és felfoghatatlanul magas, majd 300 kg-os fogásával megnyerte az egyéni világbajnoki címet, én pedig kevesebb fogott súllyal, de szintén két egyessel ezüstérmes lettem! Szép volt, Peti!

Az egyéni ezüstérem volt a hab a tortán számomra!

Nagyon kevés olyan verseny volt eddig életemben, amely végén teljes szívemből örültem. Ez, a mostani volt talán a második. Szerencsés vagyok, hogy átélhettem ezt az egészet!

Végezetül pedig szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki segített abban, hogy idáig eljuthassak. A családomnak, szüleimnek, akik mindig, mindenben támogattak és elfogadták, hogy a horgászat az én utam. Az Energofish Kft. minden munkatársának, akik így vagy úgy, de folyamatosan segítik és lehetővé teszik, hogy azzal foglalkozzak, amit a legjobban szeretek. Benzár Zsoltnak, aki anno bizalmat szavazott nekem és mindig segítette és segíti a fejlődésemet. A Maconkai-víztározó vezetésének és minden munkatársának, akik végig segítették a felkészülésünket! Köszönöm, köszönjük szépen!

Hálás vagyok Döme Gábor és Polyák Csaba kapitányoknak, hogy megadták nekem a lehetőséget a címeres mez felhúzására és arra, hogy ezt az egészet átélhessem! Csapattársaimnak, Bakó Petinek, Kiss Petinek, Novák Janinak és Sipos Gabinak, akik e hét folyamán is mindenben segítettek és akiktől oly sokat tanultam! A segítőknek, különös tekintettel Ujszászi Daninak, hiszen nélkülük képtelenség lett volna ezt a versenyt megnyerni!

Míg élek, nem feledem ezt a hetet!

Büszke vagyok arra, hogy ennek a csapatnak a tagja lehettem!

Szöveg: Szabó Bence

Képek: Bakó Eszter, Döme Gábor, Szabó Bence,

Macokai Víztározó Facebook oldal,

Mohosz Facebook oldal

FeHoVa 2024 - Deeper Quest a fedélzeten!
Megjelent: 2024. január 21. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2024-es év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 8-11. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

MATE verseny beszámoló
Megjelent: 2023. október 16. | Forrás: Bartucz Tamás | Események/Kiállítások

A hagyományokhoz hűen idén is megrendezésre került október 2.-án a XIII. MATE Egyetemi Horgászverseny a MATE SZIC HÖK és a Halászati és Horgászati Szakkollégium szervezésében. Az idei verseny a festői környezetben elhelyezkedő, és rendkívül erős keszegállományú galgahévízi Bika tavon került megrendezésre. A versenyzők három kategóriában indulhattak, összesen 43 versenyző egyéni, páros és három fős csapatokban mérte össze...

XXIII. Balatoni ifjúsági horgászviadal
Megjelent: 2023. június 20. | Forrás: Energoteam | Események/Kiállítások

A Balatoni Halgazdálkodási Np Zrt és a Balatoni Horgászegyesületek Szövetsége közös rendezvényét 2023. 06.11-én Révfülöpön a Mathias Corvinus alapítványi kollégiuma gyermektáborában, annak kikötőjében tartottuk meg. 15 ifjúsági horgász és hozzájuk kapcsolódó, azonban a versenyben részt nem vevő 7 fő gyermek horgász részvételével. A reggel 7 óriási gyülekező és regisztráció után a versenyzők elfoglalták horgászhelyeiket a kisorsolt...

Markóczy József gyermeknapi emlékverseny
Megjelent: 2023. június 05. | Forrás: Energofish | Események/Kiállítások

"Számos helyen fogtam halat, de a Tisza szerelmese voltam igazán. A horgászat mindig nyugodt embert csinált belőlem, ezt az érzést akartam továbbadni a következő generációnak! - Markóczy József (1946 -2021) tiszteletére állíttatta az Energofish Kft, Tiszaújváros Önkormányzata és a ZGHE." 2023. június első vasárnapja különleges volt, az Energofish Kft. és a tradícionális Zabos Géza HE. gyermek napi verseny életében. Átadásra került egy emléktárgy...

FeHoVa 2023 - Twisteres hangulattal várunk a kiállításon!
Megjelent: 2023. január 29. | Forrás: Őze Dániel | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2023-as év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 9-12. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja...

Lujza-majori horgásztábor: 400 sneci 1 óra alatt
Megjelent: 2022. július 28. | Forrás: Jéger-Csertus Anita | Események/Kiállítások

Július második hetében megrendezésre került a FŐHESZ-Poronty SE horgásztábor, 15 gyermek részvételével a Lujza-majori halastónál. Rengeteg programmal, játékokkal, vetélkedőkkel, horgászvizsgára való felkészítő oktatással, sokféle ajándékkal és díjjal készültek a lelkes szervezők a gyerekek szórakoztatására. Volt lézerharc, rókavadászat, fotóvadászat, horgászverseny a Palotavárosi felsőtónál, társadalmi munka Lovasberényben, egy fagyizással...