Amúrok a Dunán
Megjelent: 2007. július 15. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

Sokan leírták már hazánk legnagyobb folyóját, a Dunát. Mondván, nincs benne hal, nem nyújt már horgászélményt. Nos hát én ezeket a kétkedő, pesszimista embereket akarom némileg megcáfolni. Persze, ha a száz évvel ezelőtti állapotokat nézzük, tényleg kevesebb a hal. De napjainkban is, aki keres, talál.

Besenczi István barátom igazi kereső horgász. Sok időt tölt a vízparton, minek eredményeképpen az elmúlt évek folyamán a tapasztalatok egész tárházát szerezte be. Ez fogási eredményein meg is látszik. Figyelemre méltó eredményeket ért el az amurfogás terén. Igen, amurok! Szinte hihetetlen, mekkora mennyiség van belőlük legnagyobb folyónkban. Én se hittem el, amíg nem láttam.
Barátom etetésére beállva, a zátony sodorvonal felöli oldalára, itt is, ott is nagytestű halak törték meg a békésen csordogáló víz felszínét.

Barátom mosolyogva mondta: - Itt vannak! Ma lesz hal tutira!
Nem mintha ez kétséges lett volna. Mivel tizenöt horgászat alkalmával húsz darab öt és tizennyolc kiló közötti amurt fogott. Megdöbbentő, nem igaz? A legszebb az egészben az, hogy szinte az összes vissza lett engedve öreg folyónkba. ami követendő példa!

Miután lemacskáztunk, István néhány marokra való kukoricát szórt a csónak faránál a vízbe. Elégedetten nyugtázta, hogy ez egyelőre elég, és csak az első kapás, vagy fogás után lesz hajlandó újra ráetetni. Mivel ő volt a házigazda, én nem szóltam bele ténykedésébe. Mindent úgy tettem, ahogy mondta. Először a felszerelést kellet beélesíteni. Ezért gyors szerelés következett.

Rendkívül egyszerű összeállítást készítettünk, két boilis botból, ami esetemben Energo Team LUX Boilie 3.6 méteres 3LBs pálca volt, rajta két rendkívül masszív Ryobi Proskyer orsó, színültig töltve harmincas Sufix Xcelon zsinórral. Az ólom, ami egy hatvan grammos trapéz formájú ólom volt, a főzsinórra került, forgóval ütköztetve. A hatvan centis előkére pedig hatos Drennan Continental horgot kötöttem. A három szem áztatott kukoricát hajszálon kínáltuk fel.

Barátom volt az ügyesebb, ő dobott először frissen csalizott készségével. A második botja második gyűrűjéig jutott zsinórja befűzésével, amikor egy kapás eredményeképpen hatalmasat bólintott a botja. Nem telt el öt perc a dobás és az akasztás után.

Elkötöttem a csónakot és a hal után csorogtunk. Gyorsan kifárasztotta a hat kiló körüli amurt. Én jobban örültem a fogásnak, mint barátom. Ő csak morgott, hogy velem mindig csak „kis" halakat fog. Na szép! Eljutottunk oda, hogy egy dunai hatos-hetes amur az egy kishal. Fotózás után vissza lett engedve éltető elemébe.

Visszaálltunk a horgászhelyre, a gyors kapástól és halfogástól teljesen fellelkesülve. Jó csomó kukorica került a vízbe, bízva abban, hogy az elsőnek lesz még párja is.

Ezután néma csend lett az etetésen. Órákon keresztül semmi. Leszámítva néhány beleúszást, ami azért sejttette a halakat. Tíz óra magasságában már a hazaindulást terveztük, pakolásztunk a csónakban és a maradék etetőanyagot is beöntöttük, amikor a bal oldali botom spicce szinte a vízig hajolt. Szó szerint az utolsó pillanatban jött a kapás. A bevágás jól ült, éreztem a kemény akadást. A csónakot megint elengedtük és a hal után eredtünk.

Gyorsan beértük, csak fölé állva tudtam folyamatosan felfelé terelgetni. Mivel a bot rendkívül erős, nyugodt szívvel húzhattam.

Az orsó féke csak néha - néha reccsent meg, nagyon precízen adagolva a zsinórt. Hiába, a japán technika nem hazudik. Egyszer - kétszer megpróbált a csónak alatt átúszva egérutat nyerni, de hiába.

Ez a felszerelés túl nagy falat volt számára. A küzdelemnek néhány perc alatt vége volt és szákba terelhettem egy gyönyörű kilenc kilós forma amurt. Örömöm határtalan volt. Még akkor is, ha nem egy hatalmas hal került horogvégre. Gyors fényképezgetés után ez a halacska is visszakerült a Dunába. Még visszamotoroztunk a horgonyért és indulás előtt a halradarral átnéztük a környéket. Igen kíváncsiak voltunk, hogy mi tartja itt a halakat. Nos, erre nem találtunk választ, mert a meder homokos és szinte asztal simaságú.

A lényeg, hogy itt vannak, és jó szórakozást biztosítanak számunkra.
Erre a napra ennyit szántunk. Én éjszakás műszakból jöttem és már nagyon hívogatott az ágy. Barátomnak is volt még néhány ügyes-bajos dolga, így elindultunk haza.

Rövid motorcsónakázás után értünk a kikötőbe és már egy következő horgászatot terveztünk. Mert szeretnék fogni a „nagyjából" is pár darabot.

Megújult PVA hálók a Carp Expert kínálatában
Megjelent: 2024. május 01. | Forrás: Szabó Attila | Tesztek

A PVA termékek már nem új keletű dolgok a pontyhorgászatban, hiszen viszonylag régóta jelen vannak a piacon. A kis mennyiségű, koncentrált etetés hatékonysága, és létjogosultsága egyáltalán nem kopott az évek során, sőt, népszerűsége jelentősen megnőtt a hazai horgászok körében is. A Carp Expert termékek között is régóta megtalálhatóak voltak ezek a kiegészítők, azonban úgy gondoltuk, hogy ideje ezeket korszerűsíteni, és kihasználni a folyamatosan...

A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...