Gumicsónakkal a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. szeptember 17. | Forrás: ZéBé | Tesztek
Nem elõször járok a Chila-ágban, de mindig olyan érzésem van összehasonlítva a Sulina-, vagy a Szent-György-ággal, mintha néhány száz évvel idõsebb területen járnék.

Indulás elõtt

Pedig a tavak, lagúnák, csatornák, nádasok, de még a Chilia-ág is hasonlít a többihez, és mégis valahogy õsibbnek, érintetlenebbnek tûnik a vidék. Egy kicsit utánajárva a Delta irodalmának kiderült, hogy maga a Delta 8000-10000 éves, a Chilia helységtõl keletre esõ része, pedig alig néhány évszázados.

A nagyját bepakoltuk

Az tény, hogy a legnagyobb és a legmozgékonyabb Duna-ág a Chilia, hiszen a folyam vízmennyiségének több mint 58%-át viszi magával, hossza pedig eléri a 116 kilométert. Aki már volt olyan szerencsés (én azok közé tartozom), hogy repülhetett helikopterrel a Delta fölött, az hosszú perceken át csak nádtengert lát melyet aztán megszakítanak a nagyobb kékes ezüst csíkok a Sulina-ág a Szent-György-ág és Chilia-ág.

Az egyik lagúnából ki...

Lejjebb repülve már látszanak az óriás tavak, homokszigetek, gátak, csatornák, amelyek odafentrõl kusza, átláthatatlan, szövevényes rendszert alkotnak. Az elmúlt évtizedekben az ember beavatkozott a táj formálásába ennek eredményeként többé- kevésbé stabilizálta a vízállást. De azért vannak olyan esztendõk, mint például az idei, amikor a természet megmutatta, hogy csatornázás ide, elgátolás, feltöltések oda, mégiscsak megváltoztatja a vízjárást. Évtizedek óta nem mértek ilyen rettentõ meleget, mint az idei nyáron, heteken át volt negyven fok feletti hõmérséklet!

A másikba be

Ennek aztán meg is lett az „eredménye” a korábban jól megközelíthetõ csukás, sügeres tavak, süllõt tartó csatornák vagy teljesen elzáródtak, vagy alig voltak megközelíthetõk. Áldottuk az eszünket, hogy hoztunk magunkkal gumicsónakot meg villanymotort. Az Energo Team HSD 380 típusú gumicsónakjával „jártuk” az alig megközelíthetõ vizeket. Szó szerint jártuk, mert volt olyan szakasz, ahol csak húsz métert kellett vinni a sártengerben, de volt, amikor ötszáz méteren át vonszoltuk, azért, hogy bejuthassunk valamelyik lagúnába csukázni.

Na innen merre tovább?

Így utólag leírva már nagy a szánk, de kellett egy-két nap, amíg profi módon ment a csónak összeszerelése majd leeresztése. Vihettünk volna kisebb csónakot is, de jól tettük, hogy a legnagyobb mellett döntöttünk, hiszen a Deltajáró „sártúrák” egész napos kirándulásokká váltak, ahová egynapi élelmet, ivóvizet, rengeteg felszerelést (Benzines motor benzintank stb.) is vinni kellett magunkkal.

Megyünk toronyiránt!

Hat ember fér el kényelmesen a 380 cm hosszú, 170 cm széles csónakban, ha kirándulni indul az ember. A mi rengeteg motyónkkal három embernek adott biztonságos férõhelyet úgy, hogy kényelmesen horgászhattunk belõle. Amúgy a maximális terhelhetõsége 720 kilogramm!

Ide érdemes volt!

Nagy tanulság, hogy nem kell neki esni ész nélkül a kiterített csónak felpumpálásának. Csak félig kell felpumpálni, mert úgy kényelmesen beilleszthetõ a padló, amely aztán megadja a csónak formáját. A külsõ rész felfújásával is várni kell addig, amíg meg nem gyõzõdünk róla, hogy a padló tökéletesen van-e összerakva. Rutin egy idõ után, de mindig ellenõrizni kell a szelepeket, hogy véletlenül nem eresztenek-e!

Megérkezünk az egyik csukás tóra

A csónak összeszerelése, felfújása elõtt érdemes átvizsgálni a terepet, ahol molyolunk a csónakkal, hogy nincs-e torzsa, karó, vagy más éles tárgy, amely sérülést okozhat rajta. Néhány héttel túl az aszályos idõszakon és az embert próbáló cipekedéseken elmondhatjuk, egy karcolás sem esett a csónakon. Nemcsak azért, mert ügyeltünk rá, hanem azért is, mert a gyártó valószínûleg ennél sokkal vadabb terepre tervezte.

Sügeres pálya

Két hónapos folyamatos használat után egyszer sem kellett megbontani a javító szettet, ami hitelesíti a forgalmazó által mondottakat: „Forgalomba kerülése óta még egyetlen gyártáshibás vagy sérült csónak nem került vissza a céghez.” Mi sem mondhatunk mást, mint hogy ezeknek a csónakoknak az anyaga messze megfelel a horgászigényeknek. Többszöri összerakás, leengedés után, rutinná válik a használat, sok vendégünk épp a gumicsónakos horgászatnak, köszönheti kiemelkedõ csukafogásait.

A csukás csatorna

Dolgozunk persze vele kint az élõ Dunán is, fõleg harcsakeresésnél, balinozásnál tesz jó szolgálatokat. Csendes járású, masszív gumicsónakról van szó, amely nem csattog, és nem dübörög a vízen. Tanulság, hogy csak olyan motort szabad használni (benzinesrõl van szó) amely nem nagyobb teljesítményû az elõírtnál. Ennél a típusnál 20 LE a maximális motorteljesítmény.
A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...