Gumicsónakkal a Chilia-ágon
Megjelent: 2007. szeptember 17. | Forrás: ZéBé | Tesztek
Nem elõször járok a Chila-ágban, de mindig olyan érzésem van összehasonlítva a Sulina-, vagy a Szent-György-ággal, mintha néhány száz évvel idõsebb területen járnék.


Indulás elõtt

Pedig a tavak, lagúnák, csatornák, nádasok, de még a Chilia-ág is hasonlít a többihez, és mégis valahogy õsibbnek, érintetlenebbnek tûnik a vidék. Egy kicsit utánajárva a Delta irodalmának kiderült, hogy maga a Delta 8000-10000 éves, a Chilia helységtõl keletre esõ része, pedig alig néhány évszázados.


A nagyját bepakoltuk

Az tény, hogy a legnagyobb és a legmozgékonyabb Duna-ág a Chilia, hiszen a folyam vízmennyiségének több mint 58%-át viszi magával, hossza pedig eléri a 116 kilométert. Aki már volt olyan szerencsés (én azok közé tartozom), hogy repülhetett helikopterrel a Delta fölött, az hosszú perceken át csak nádtengert lát melyet aztán megszakítanak a nagyobb kékes ezüst csíkok a Sulina-ág a Szent-György-ág és Chilia-ág.


Az egyik lagúnából ki...

Lejjebb repülve már látszanak az óriás tavak, homokszigetek, gátak, csatornák, amelyek odafentrõl kusza, átláthatatlan, szövevényes rendszert alkotnak. Az elmúlt évtizedekben az ember beavatkozott a táj formálásába ennek eredményeként többé- kevésbé stabilizálta a vízállást. De azért vannak olyan esztendõk, mint például az idei, amikor a természet megmutatta, hogy csatornázás ide, elgátolás, feltöltések oda, mégiscsak megváltoztatja a vízjárást. Évtizedek óta nem mértek ilyen rettentõ meleget, mint az idei nyáron, heteken át volt negyven fok feletti hõmérséklet!


A másikba be

Ennek aztán meg is lett az „eredménye” a korábban jól megközelíthetõ csukás, sügeres tavak, süllõt tartó csatornák vagy teljesen elzáródtak, vagy alig voltak megközelíthetõk. Áldottuk az eszünket, hogy hoztunk magunkkal gumicsónakot meg villanymotort. Az Energo Team HSD 380 típusú gumicsónakjával „jártuk” az alig megközelíthetõ vizeket. Szó szerint jártuk, mert volt olyan szakasz, ahol csak húsz métert kellett vinni a sártengerben, de volt, amikor ötszáz méteren át vonszoltuk, azért, hogy bejuthassunk valamelyik lagúnába csukázni.


Na innen merre tovább?

Így utólag leírva már nagy a szánk, de kellett egy-két nap, amíg profi módon ment a csónak összeszerelése majd leeresztése. Vihettünk volna kisebb csónakot is, de jól tettük, hogy a legnagyobb mellett döntöttünk, hiszen a Deltajáró „sártúrák” egész napos kirándulásokká váltak, ahová egynapi élelmet, ivóvizet, rengeteg felszerelést (Benzines motor benzintank stb.) is vinni kellett magunkkal.


Megyünk toronyiránt!

Hat ember fér el kényelmesen a 380 cm hosszú, 170 cm széles csónakban, ha kirándulni indul az ember. A mi rengeteg motyónkkal három embernek adott biztonságos férõhelyet úgy, hogy kényelmesen horgászhattunk belõle. Amúgy a maximális terhelhetõsége 720 kilogramm!


Ide érdemes volt!

Nagy tanulság, hogy nem kell neki esni ész nélkül a kiterített csónak felpumpálásának. Csak félig kell felpumpálni, mert úgy kényelmesen beilleszthetõ a padló, amely aztán megadja a csónak formáját. A külsõ rész felfújásával is várni kell addig, amíg meg nem gyõzõdünk róla, hogy a padló tökéletesen van-e összerakva. Rutin egy idõ után, de mindig ellenõrizni kell a szelepeket, hogy véletlenül nem eresztenek-e!


Megérkezünk az egyik csukás tóra

A csónak összeszerelése, felfújása elõtt érdemes átvizsgálni a terepet, ahol molyolunk a csónakkal, hogy nincs-e torzsa, karó, vagy más éles tárgy, amely sérülést okozhat rajta. Néhány héttel túl az aszályos idõszakon és az embert próbáló cipekedéseken elmondhatjuk, egy karcolás sem esett a csónakon. Nemcsak azért, mert ügyeltünk rá, hanem azért is, mert a gyártó valószínûleg ennél sokkal vadabb terepre tervezte.


Sügeres pálya

Két hónapos folyamatos használat után egyszer sem kellett megbontani a javító szettet, ami hitelesíti a forgalmazó által mondottakat: „Forgalomba kerülése óta még egyetlen gyártáshibás vagy sérült csónak nem került vissza a céghez.” Mi sem mondhatunk mást, mint hogy ezeknek a csónakoknak az anyaga messze megfelel a horgászigényeknek. Többszöri összerakás, leengedés után, rutinná válik a használat, sok vendégünk épp a gumicsónakos horgászatnak, köszönheti kiemelkedõ csukafogásait.


A csukás csatorna

Dolgozunk persze vele kint az élõ Dunán is, fõleg harcsakeresésnél, balinozásnál tesz jó szolgálatokat. Csendes járású, masszív gumicsónakról van szó, amely nem csattog, és nem dübörög a vízen. Tanulság, hogy csak olyan motort szabad használni (benzinesrõl van szó) amely nem nagyobb teljesítményû az elõírtnál. Ennél a típusnál 20 LE a maximális motorteljesítmény.
Wizard-os portyákon
Megjelent: 2024. szeptember 07. | Forrás: Bokor Károly | Tesztek

Amint vége lett a domolykó tilalmának egy kis portyázásra azonnal indulnom kellett. Nem véletlen, hogy nem akartam tovább várakozni. Egyrészt nagyon beleszerettem a domolykó pergetésébe, másrészt az új Wizard botok közt a Micro Jig 3-15 grammos pálcáját ebben a műfajban is szerettem volna kipróbálni. Néhány hónapja már ismerkedem ezekkel a főként ízléses küllemükben „Wizardosított” pergetőbotokkal, de a fajlagos tilalom a fejesek pergetését csak a...

Dupla, vagy semmi!
Megjelent: 2024. augusztus 03. | Forrás: Szabó Attila | Tesztek

Azt gondolom, bátran kijelenthetem, hogy a Double Tip a Carp Expert széria egyik legnépszerűbb botcsaládja volt, ami nem véletlen, hiszen egy botban kaptunk egy nagyszerű bojlis pálcát, illetve egy távdobó feeder botot. Azonban ezek a botok nem ma jelentek meg, így gondoltunk egyet, és a rendelkezésre álló legmodernebb technológiákat felhasználva megalkottuk az utódot, a Carp Expert Max2 Double Tip botokat! Újdonságok 360 és 390 centméteres...

A jövőt meghatározó ragadozóhalas márka - a Wizard harcsázó botok.
Megjelent: 2024. július 03. | Forrás: Koós Ferenc | Tesztek

A Koós Catfish professzionális harcsás márka mára már a harcsa horgászat teljes eszközigényét lefedő kínálatával, megbízhatóságával meghódította az országot a régiót és most új dimenziók felé tőr a legújabb ragadozóhalas eszköz család a Wizard segítségével. Íme a botok! Az Energofish nagykereskedő és horgász eszköz gyártó céggel karöltve és a távlati céljainak megfelelően a nemzetközi piacok a külföldi harcsások...

Ready Carp – Megismerkedtünk, megbarátkoztunk!
Megjelent: 2024. június 29. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Aki ismer, az biztosan tudja, hogy az idei évtől az a megtiszteltetés ért, hogy az Energofish csapatának színeiben horgászhatok, ami azzal a lehetőséggel kecsegtetett, hogy az általuk forgalmazott termékeket elsőként tesztelhetem, próbálhatom ki. Tudni kell, hogy mire az adott árucikk eljut abba az állapotába, ahogyan ti a boltok polcain találkozhattok vele, rengeteg rostán megy át, és ez szinte mindennel így van: etetőanyagok, csalik, botok, orsók… Én is ebben a...

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla | Tesztek

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Wizard tesztek és a csukák
Megjelent: 2024. május 11. | Forrás: Bokor Károly | Tesztek

Kellemes gond olyan felkérést kapni, ami elsősorban horgászatból áll. Különösen jól esik a teljesítése, ha csukapergetéssel függ össze a feladat. A dolgok közepébe vágva, a számomra kedves, lassan tíz éve használt és sokat bizonyított Bokor Spin pergető botok, és a két különböző spicctaggal rendelkező Pro Spin pálcák is „beházasodtak” a Wizard termékcsaládba. Az új színt kapott megjelenés mellett, ez mindenki számára kiderülhet a pergetőbotok...