Egy hét a Szulina-ágon
Megjelent: 2009. december 02. | Forrás: Gotthárd Ferenc | Írások

Pont egy évvel korábban egy mesés hetet töltöttem a Krisán (Crişan) nevezetű településen, a Duna-delta középső ágán. Ennek a hétnek az eseményeit méltánytalanul elhallgattam, de itt az ideje fellebbenteni a fátylat, és néhány sorban megemlékezni a történésekről, az ott fogott halakról.

Az egyik este mailben kaptam, néhány, jókora csukát ábrázoló fotót Farkas Levente (ismertebb nevén Fari) barátomtól, ezzel a kísérő szöveggel – Nemrég fogtam őket. Két nap múlva megyek vissza a Deltába, jössz-e?
Számomra ez nem is lehetett kérdéses, rögtön egyeztettünk, és mire felocsúdtam volna a fotókon látott halaktól, máris beléptem Fari horgásztanyájának kapuján. Csendben megjegyezném, hogy az említett kapu csak pár lépésre van a komótosan kanyargó Dunától, a későbbiekben ennek még nagy jelentősége lesz.

Még ki sem csomagoltunk, máris nyaggatni kezdtem barátomat a csukák lelőhelye felől. – Majd estefelé kimegyünk – nyugtatgatott mosolyogva. Azt tudni kell, hogy nem minden öbölben vannak ezrével az ordasok, és a tuti helyeket Fari csak a barátai és a vendégei számára fedi fel, de ezt ki kell várni.
Gyorsan elvégeztük a házikók körüli teendőket, hogy az érkező vendégeknek minden a rendelkezésére álljon, majd bedobáltuk csalis dobozainkat a csónakba és irány a csukás pálya.

Egy eldugott tó lapos részére siklott a vízi járgányunk, az utolsó száz métert már az elektromos motor segítségével, zajtalanul tettük meg. A napkorong már a horizontot súrolta, ezért siettem is az első dobással, de elkéstem. Még meg sem tudtam áztatni a csalimat a Delta vizében, máris fotózhattam barátom első halát. – Ilyen egyszerűen nincs – jegyeztem meg.
Az első kroki közel sem járt a korábban fotón látott halakhoz, de nem volt csúnya példány.

Máris megvan az első

Egy igazi deltai ordas

Minden este hasonló naplementéket élvezhettünk

Egy átlagos ködös reggel

Az első nap alig egy órányi horgászidő állt rendelkezésünkre, ami elegendő volt ahhoz, hogy meggyőződjek a hely eredményességéről. Igaz, elsőre nem sikerült nagyobb példányt zsákmányolnunk, „csupán” két kiló körül alakult az átlagsúly, de felettébb jól szórakoztunk.

A következő napokban, minden reggel és estefelé a csukákat üldöztük. Eleinte a támolygó kanalakat erőltettük, de idővel a Salmo Sliderek eredményesebbnek bizonyultak és értelemszerűen velük fogtuk a nagyobb példányokat is.

Az aprók is bátran mozdultak a jerk csalira

Egy átlagcsuka

Ilyen krokodilokba is beleszaladtunk

Slider, Slider hátán

A nappali horgászat nem elégítette ki horgászszenvedélyemet, az esti-éjszakai órákban kint kóboroltam a parti kövezéseken egy pergetőbot és néhány wobbler kíséretében. A lehűlt víz miatt elsősorban a süllőkre számítottam ezért felszerelésem is ehhez igazodott.
Már első este bekövetkezett, amivel nem számoltam. Egy harcsa cuppantotta be a wobblert, majd hosszas fárasztás után faképnél hagyott anélkül, hogy megpillanthattam volna akár a bajsza végét. Még ki sem hevertem a veszteséget, újabb harcsám ment el. A változatosság kedvéért őt nappal akasztottam, csónakból fárasztottam mintegy negyed órát (Fari mérte az időt), ezúttal a horog akadt ki. Méretükre nem is merek gondolni, még most is kellemetlenül érint a dolog.

Szerencsére a tüskéshátúak kárpótoltak valamelyest. A hideg ellenére igen jól lehetett fogni őket felszín közeli műhalakkal.
Nem kellett értük messze mennem, a kapu előtti kövezésről csipegettem le néhányat belőlük. Az udvaron felkötöttem egy wobblert és kisétáltam a kövekre, ha halat fogtam, csak bekiabáltam barátomnak és máris hozta a fotógépemet.

Az első szebb éjszakai vendég

Egymást követő két dobás eredményei

Ilyen halak kényeztettek az esti műszakom során

Majd minden este sikerült egy-egy
jobb halat elcsípnem

Néhány eredményes halacska

Vendéglátóm nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy minden este horgásszon, a vendégekkel is kellett beszélgetni. Mikor sikerült kijutnia, egyszerűen a stéghez kötött csónak végébe állt és onnan fogta a halat, amivel engem az őrületbe kergetett. Én is kipróbáltam, de csak neki működött.

Jogos
az öröm

Egy újabb csodás ragadozó

Természetesen én sem
hagytam magam

A csukák, süllők mellett a balinokra is szakítottunk időt. Mivel mindketten imádjuk ez a mozgékony rablót, hosszú órákon keresztül eljátszadoztunk velük. Az egyik alkalommal a nap első dobására súlyosat akasztott barátom. Szépen muzsikált a fék, a bot is jelezte, hogy jobb hallal van dolga, és nem is csalódtunk, hamarosan egy jókora őn jelent meg a csónak mellett.
Bizonyos napokon elképesztő mennyiségű fenekeszeget sikerült megfognunk, a csali természetesen a verhetetlen Salmo Thrill volt.

Rendesen küzdenek egymással

Egy típusőn

Nekem is jutott

Igazán jó sporthalak

Ő már a kicsik közül való

A túra vége, a legnehezebb pillanatok

Röviden összegezve így telt az egy hetünk, csodás időnk volt és rengeteg hallal találkoztunk, élményekkel megrakodva vettünk búcsút a deltavidéktől.

Horgásztanya Krisánon: www.fishtours.ro

Salmo Thrill

Húsvéti peca a Verba tanyán
Megjelent: 2024. május 04. | Forrás: Pető Gábor | Írások

Van egy tó Nyíregyháza mellett, ahová sokan járnak pecázni. A családom, barátaim és én is nagyon szeretjük. Szép, tiszta, kulturált környezet, gyönyörű halak, barátságos emberek. Mi is kellhet még egy jó horgászathoz?. Minden évben igyekszem 2-3 napot eltölteni itt, családi vakáció címszóval. Verba-tanya a hely neve, de szerintem sokaknak nem kell bemutatni.  Szerintem, a legtöbben, a rendkívülinek számító ponty és amur állomány miatt...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake II.
Megjelent: 2024. április 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mindössze kettő napba szorított katlovi pontyos túránk számos tapasztalattal gazdagított minket a rövid idő ellenére. Bár a nappali órák a jóslatoknak megfelelően nem hoztak pontykapásokat, Zsolti kollégám számtalanul fogta a szebbnél szebb dévéreket az aranyhasúaknak szánt kisebb wafterekkel, pop-upokkal. Naplemente után viszont minden megváltozott, a sötét éjszakában teljesen új arcát mutatta meg a tó. A szélrózsa minden irányából hatalmas...

Csömöri peca
Megjelent: 2024. április 24. | Forrás: Pető Gábor | Írások

A hosszú hétvégére nem terveztem pecát, de 16-án mégis úgy adódott, hogy a család nélkülözni tudott néhány órára. Emiatt hirtelen felindulásból „reggel”, 08:30 körül úgy döntöttem, hogy kilátogatok a lakóhelyemhez közeli Csömöri Horgásztóra.    Gyors pakolás - persze minimál felszerelés, csak a legszükségesebbek – és 08:45-kor már úton is voltam.    Mivel tényleg elég közel van hozzánk a tó, 9 órára oda is értem. Amíg a...

Kis csali, nagy hal – avagy tévhitek eloszlatása a csaliválasztásról
Megjelent: 2024. április 20. | Forrás: Sudár Gergő | Írások

Az utóbbi hetekben a természet elkezdett éledezni és a tavaszi időjárás is már megmutatta magát. Ennek köszönhetően a körülmények ideálissá váltak ahhoz, hogy elkezdjem a 2024-es horgász szezont. A Törökbálinti Horgászparkot vettem célba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nagy testű halakat is eredményesen horogra lehet csalni kifejezetten kisméretű csalikkal.  A Törökbálinti Horgászparkot methodos körökben azt gondolom...

A pazar SCOBAR
Megjelent: 2024. április 06. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A spiccbotos horgászat mindig is a legkedveltebb módszereim közé tartozott. Gyermekkoromban (sokakhoz hasonlóan) ezzel az úszós módszerrel fogtam meg az első halaimat és mind a mai napig szívesen nyúlok az orsó nélküli botokhoz. A FeHoVa kiállításon találkoztam először a CARP EXPERT új spiccbotjaival és a SCOBAR névre keresztelt típust kézbe véve egyből éreztem, hogy egy pazar eszközről van szó... Hol vannak már azok az idők, amikor bambuszbottal...

Pontyóriások keringője - Katlov Lake I.
Megjelent: 2024. március 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Szeptember második hétvégéjét már nagyon vártuk a srácokkal. Mindannyiunk gondolata, napokkal az indulás előtt, Csehország egyik legszebb és legszerethetőbb pontyos vizének partjára kalandozott. Teljes joggal, hiszen azoknak az estéknek a hangulata semmihez sem hasonlítható: a levegő lehűl, pára borít mindent, a természet zaja elhalkul. Majd a pontyóriások sorra, egymás után csobbannak bele a katlovi éjszakába. Isten hozott valóság! Az előzetes...