A csónakos horgászat tágabb tereket enged a horgászoknak. Sok helyet csak csónakból lehet megközelíteni, így egyre többen tesznek, vagy szeretnének szert tenni egy csónakra. A csónakválasztás már magában gondot okozhat, mivel anyagában lehet fa, vas, alumínium, műanyag vagy akár gumi is. Az utóbbinak nagy előnye a mobilitása, a hátránya… Nos, nincs hátránya! Talán csak a nagysága, vagyis kicsisége okoz néha gondot, de ezt bővem ellensúlyozza a mobilitása.
0:00 perc Egy saras napon tettünk látogatást egy Tisza holtágon, ahová magunkkal vittük a gumicsónakunkat is. A gumicsónak két darab nagy táskába van csomagolva, egy embernek elég nehéz kezelni a mérete miatt de ketten könnyedén bántunk vele.
Régebben „féltem” a gumicsónakoktól, könnyen kilukad, labilis, és körülményes. Ezek voltak azok a pontok, amik visszatartottak a gumicsónak használatától. Azután szerencsére kipróbálhattam egy darabját, és kellemesen csalódnom kellett. Aki ült már gumicsónakban, és van más anyagú csónakkal összehasonlítási alapja, akkor biztosan a stabil jelzőt ragasztja rá elsőre, bármilyen furcsának is tűnik. Kipróbáltam a sérülékenységét is, egy horgot próbáltam beleakasztani, sikertelemül, na persze nem azt állítom, hogy örült módjára nem lehetne beleakasztani egy horgot, de normál használatnál nem hiszem, hogy érhet hasonló baleset bennünket. Ott van még a nagy kérdés, mennyi ideig tart egy ilyen csónakot összeállítani, és szétszedni? Az erre fordított idő a horgászattól vesszük el, így érthető, hogy minél rövidebb idő alatt szeretnénk letudni ezt a procedúrát. Érthető tehát hogy tartottam ettől a procedúrától. Az első összeszerelések igen körülményesen mentek, azután szépen lassan kialakult egyféle taktika, az össze, és szétszerelésre, így ma már rendkívül gyorsan letudjuk, ezen részét a csónakos horgászatnak. Ezt a kialakult taktikát szeretném megosztani az olvasókkal.
1:00 perc Először a csónak testet terítsük ki egy megfelelő helyen, ami lehetőleg legyen sima és éles tárgyaktól mentes.
3:00 perc Ezután következhet a felfújása a három kamrának. Ilyenkor nagy előnyt jelent egy szivargyújtóról működő elektromos pumpa, ami hasonlóan működik a porszívóhoz. Az egyik irányba termeli a levegőt a másikirányból, pedig szívja, az utóbbi a leeresztésnél lesz segítségünkre.
Mivel ez a pumpa csak mennyiséget szállít, ezért nyitva kell legyenek a szelepek, ezt a belső kis nyolcszögletű szelepzár elfordításával tehetjük meg. Először csak lazára kell fújtatni a kamrákat mivel még a alumínium padlót belekell raknunk.
A padló berakását a csónak két végétől kel kezdeni, a padlózat egyébként meg van számozva, így minden darab tökéletesen a helyére kerül.
6:30 perc A padló széleket még meg kell merevíteni, hogy egységesek legyenek. Erre négy darab alumínium rúd van mellékelve, ha az ülésdeszkákat is be szeretnénk rakni, akkor ezt is most tegyük meg.
16:30 perc Mivel így nem elég merev még a csónak és az elektromos pumpa nem tud nagyobb nyomást előállítani, így most következik a keményebb része az összeszerelésnek. Lábpumpával kell megfelelő keménységűre fújnunk, ha csak evezünk, vagy elektromos motort használunk, akkor nem kell túl keményre fújtatnunk. Azonban ha robbanómotorral használjuk, akkor teljesen fel kell fújtatni a kamrákat.
18:00 perc Legvégül pedig felrakhatjuk az evezőket az erre kialakított csapokra.
0:00 perc A horgászat után szét is kell szedni a csónakot, ez már kevésbé kellemes egy egész napos pergetés után. Kezdésnek kinyitjuk az összes szelepet.
3:30 perc Ezután a padozat kivétele következik, középen egy toldásnál megemeljük, a többi pedig már szinte magától jön.
5:00 perc Levesszük az evezőket is és becsomagoljuk a padozattal, merevítővel együtt.
Látható, hogy mennyire kiszívja a levegőt a kamrából a pumpa, a vákumolás után a szelepet el kell zárni nehogy vissza szívjon levegőt a kamra.
10:00 perc Így levákumolva könnyedén belefér a tartózsákba, a gumicsónakunk.
Még április utolsó hetében kapott kis csapatunk lehetőséget arra, hogy az Alföld szívében, az akasztói pontyparadicsomban horgásszon. A gyönyörű környezetnek, a színükben, méretükben és habitusukban is különleges, saját nevelésű szíki óriáspontyoknak ugyan ki tudott volna ellenállni? A nappali órák nyarat idéző hősokkja, és a napok óta változatlanul magas légnyomás nem sok jóval kecsegtetett, de még szép, hogy megpróbáltuk. A klasszikus, sokat...
A lassú felmelegedés és a megállíthatatlanak tűnő, folyamatos apadás jellemezte nyár legelejére a pontyairól és amurjairól híres Nádor csatornát. A tiszta, sekély vízben az átütő fény miatt a halak, pláne a nagytestű egyedek rendkívül óvatosan táplálkoztak, kerültek minden gyanúsat, nagyon nehéz volt túljárni az eszükön a könnyűnek és egyszerűnek amúgy sem nevezhető pályán. A csatorna vizszintjének apadását tökéletesen nyomon...
Megvallom őszintén, pergetni és különösen balinozni én akkor szeretek, amikor éhes halra horgászhatok és a balinok harsány rablásaikkal messziről árulkodnak arról, hogy hol is találom őket. Node ehhez az is kell, hogy erre felkészülten járjam a vizek partját, vagyis MINDIG legyen nálam egy alkalmas felszerelés. Volt egy olyan szakasza az életemnek, amikor sokat utaztam és az útvonal érintette a Tiszát, a Hármas, majd a Sebes Köröst, Berettyót, így...
A különféle főtt magvakkal történő etetés nemcsak kisebb-nagyobb tavainkon, de a sekély, gyorsan melegedő, lassú folyású csatornákon is rendkívül eredményes. Kezdetben a pontyok, majd a tavasz második felétől az amurok is előszeretettel látogatják a főtt kukoricával, búzával, kenderrel, és természetesen az elmaradhatatlan tigrismogyoróval etetett helyeinket. A sekély, gyorsan melegedő Nádor csatornán nem tudnám elképzelni a tavaszi-nyári...
Idén beneveztem a Szücsi-völgy tóra, egy kétfordulós horgászversenyre. Biztosan sokan láttátok már azt a videót, amelyben Szabó Bence rengeteg óriás dévérkeszeget fogott ezen a vízen. Emiatt a verseny fő célja az volt, hogy megfogjam életem dévérkeszegét, a jó eredmény elérése csak másodlagos volt. Az első fordulóra, március 16. napján került sor. Mivel a víz teljesen ismeretlen volt számomra – annyit tudtam róla, hogy nagyon nagy...
Az első katlovi délutánunk és éjszakánk tapasztalatai és történései alapján kijelenthettük, hogy a mostani túránkat nem az éjszakai kapások fogják uralni. A pontyok aktivitása a nappali órákra esett, végig ez is volt a jellemző - s itt jegyezném meg gyorsan - hogy a tavalyi túránk során viszont csak és kivételesen az éjszakai órák voltak eredményesek, nappal lehetetlen volt kapást kicsikarni. Ritka pillanatok egyike, amikor elállt az eső,...