Rakósbotot mindenkinek 2. rész
Megjelent: 2007. május 07. | Forrás: Tóth Gábor | Tesztek

Véget ért az idei igencsak furcsa tél. A természet idejekorán kezdett ébredezni, az előző évet még ki sem tudta pihenni. A fák, bokrok, virágok új feladatot kaptak a tűző naptól. Mint egy rabszolgahajcsár, ostorozza őket a nap sugaraival, minek hatására megindul a nedvek keringése rostjaik között. Álmosan nyújtóznak, még pihennének, mint rendesen, de nem lehet, vége a lustálkodásnak, indul az élet! Végre mehettem horgászni. Már eléggé be voltam sózva, hiszen az új rakós botok ott figyeltek a sarokban, bevetésre készen. Agnest és a Multi Carpot is előkészítettem már a szezonra. Mindkét botot visszavágtam annyira, hogy a hozzájuk passzoló gumi könnyen csússzon át spiccükön, ha arra szükség lesz. Remélem, hogy lesz. mert az mindig jó halat sejtet ha hosszan kifut a gumi, fájdalmasan nyöszörögve a hal rohama alatt. A víz alacsony hőmérséklete miatt, első körben a finomabb pálcát vittem a vízpartra, az EnergoTeam Agnes-ét. Nem számítottam nagy halakra, legfeljebb egy-két kilósakra, az pedig nem jelenthet gondot ennek a botnak. Az első három tagba 1.2 milliméter vastag latex gumit húztam, a szerelékeket 0,12 / 0,10 -ben szándékoztam összeállítani. Épp azon gondolkodtam, hogy hova lenne érdemes lemenni, amikor csörgött a telefonom és Pásztor István barátom hangját hallottam meg benne. Egy közös pecára invitált a paksi atomerőmű horgásztavaira. A Deko tévé jönne forgatni egy tavaszi rakózásra, és rám gondoltak. Nagyon megörültem a felkérésnek, és boldogan mondtam igent. Vasárnap kora reggel már a parton voltam, és lázasan készülődtem a horgászatra és forgatásra. Volt bennem némi idegesség a kamera miatt, de azt egy feles és egy üveg sör gyorsan elűzte. Nagy izgalommal raktam össze a botot és kezdtem neki az ilyenkor szokásos rutin műveleteknek. Etetőanyag keverés, a szerelék összeállítása, mélységmérés, csalizás és végül etetés. A szerelék összeállításánál főzsinórnak az Erson Taifun, előkének pedig Sufix Fluor Tippet tűnt a legmegfelelőbbnek. Az úszó a Dínó kínálatából került ki, egy 0.75grammos Walter. Nagyon érzékeny úszó, vékony üvegszál antennával van ellátva, melyet a feléig súlyoztam le. Annyira érzékeny volt, hogy szinte már az is látszott, ha a halak ránéztek a csalira. Kellett is, mert az a néhány keszeg, ami a balinok közé keveredett, még ezt a finom összeállítást se akarta elmeríteni. Horognál se kellett sokat gondolkodnom a Maruto nagyon jókat gyárt és a tizenkettes méretű 9738 számú megfelelőnek tűnt erre a horgászatra. Keszeg is könnyen rajtaveszhet, és a pontyot is nagy biztonsággal megtartja. Elég mély víz volt előttem, ami kicsit el is bizonytalanított. Majdnem három méter. Nyáron nem lenne gond, de ilyenkor tavasszal a gyorsabban melegedő szélvizeket részesítik előnyben a halak. Sok választásom nem volt, mivel a kamerával csak itt tudtak körülöttem dolgozni. A stáb megérkezése előtt már be volt élesítve felszerelésem. Agnes-sel tizenegy méteres távolságban horgásztam, és elégedetten nyugtáztam a bot kezességét. Idáig csak az udvarunkban tudtam kipróbálni, víz és hal nélkül. Az első etetőgombócok becsapódása után nem kellet sokáig a kapásra várni, jöttek szépen sorban egymás után. A baj csak az volt, hogy keszeg nem igazán akadt horogra. Ebből a három méteres mélységből, fenéken fekvő előkével, egymás után fogtam a balinokat. Legyezés? Pergetés? Ugyan már kérem! Nem azzal kell balint fogni. Hanem rakóval, az igen! Igaz, ilyen még nem fordult elő velem eddig és az ismerőseim se futottak bele még fenéken kukoricát, csontit szemezgető balincsapatba. Nekem mindenesetre folyamatos munkát adtak ezek a ragadozók. A finom zsinór és a leheletvékony előke alkalmazásával teljesen természetesen lehetett felkínálni a csontit. A rendkívül hegyes horog nem pukkasztotta ki, így azok ingerlő ficánkolásukkal sok halat be tudtak csapni. Utána elég volt egy finom emelés, könnyedén szaladt át a horog a halak szája szélén, biztosan megtartva őket a szákolásig. Folyamatosan dobtam a kisebb gombócokat, lőttem a csontit, bízva abban, hogy egyszer elfogynak a balinok és beállnak a jobb halak. De hiába, a kaja és az élő anyag mágnesként vonzotta őket. Ha volt is más hal az etetésen, a balinok nem hagyták őket érvényesülni. Leszámítva néhány sportos bodorkát, jászt és karikakeszeget, melyek néha meg tudták előzni őket. Kezdett egysíkúvá válni a horgászat, és megmondom őszintén, kicsit untam is már a kilátástalan küzdelmet a balinok kicselezésére. Nagyobb figyelmet fordítottam a számomra értékesebb halak kifogására, amikor egy szinte láthatatlan kapásnak vágtam be. Ennek az lett a következménye, hogy egy arra tévedt busa kabátjáról levettem egy pikkelyt. Nem sokat érezhetett a történtekből, mert nyugodtan, komótos farkcsapásokkal távolodott tőlem. Az egész horgászat alatt ekkor láttam legjobban kinyúlni a gumit, úgy hat méterre. Nem bántam, hogy nem akadt meg, hiszen semmi kedvem nem lett volna újra szerelni. Gondolom nem kétséges, hogy mi lett volna a harc kimenetele egy ilyen finom szereléken. István barátom is beült kicsit ismerkedni ezzel a módszerrel. Meg kell, hogy mondjam, elég gyorsan otthon érezte magát a versenyládán. Néhány keszeg és természetesen egy-két balin lett ennek a próbálkozásnak a szenvedő alanya. Vártuk még egy kicsit a pontyokat, de hiába. Az etetésen ott voltak, ez biztos, de nem táplálkoztak, legalább is nálunk nem. De az is előfordulhat, hogy a sokkal aktívabb balinok megelőzték őket. A reggeli aggodalmam, miszerint sekélyebb részt kellett volna meghorgászni, beigazolódni látszott.

Ahogy egyre melegebb lett, úgy tűntek el a halak az etetésről. A mohó balinok rohama is megszűnt és szinte teljes csend lett az etetésen. Bezzeg, pár tíz méterrel mellettünk, egy csupán fél méterrel sekélyebb részen, egy szemfüles horgászkolléga sorban húzta a pontyokat. Egy óra alatt fogott vagy ötöt. Ez van. Ilyen a horgászszerencse. Lassan eltelt a nap, kicsit fáradtan az egész napos pörgéstől álltam neki a pakolásnak. A nap lassan közelített a látóhatár felé még természetes fénynél készítettünk pár fotót a napi zsákmányról, ami legalább húsz balinból némi bodorkából, jászból és kevés karikakaszegből állt. Nem volt túl vastag a teríték, de így tavasszal, első horgászatra nagyon meg voltam vele elégedve. A bot tökéletesen vizsgázott, ami most a kezelhetőségi vizsgát jelentette. Könnyű volt hátratolni, rövidíteni, és a betolásnál se gubancolódott a szerelék, ami a bot megfelelő merevségét dicséri. Több órai horgászat sem volt fárasztó, ami a jó kiegyensúlyozottságra utal. Egyszóval, első körben egy jó erős négyest adok neki. Miért csak négyest? Hát hogy tanáraimat idézzem: nincs olyan, aki mindent tud, márpedig ötös csak annak jár. Nemsokára egy versenyen indulok, ott majd megmutathatja mire képes, hiszen ez már egy profi peca lesz, és a profi mezőnyben kell megmérettetni magát.

A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...