Az előző írásomban már bemutattam a karbantartás alatt álló orsómat. Ennek a tisztítását, szerelését fogom most folytatni!
Nyeletőfék tisztítása:
Fektessük az oldalára az orsónkat!
Távolítsuk el a nyeletőféket rögzítő alsó csavart a PH2-es bit segítségével!
Lazítsuk meg a felső, kisebb csavart a PH0-s bit segítségével és óvatosan vegyük le a nyeletőfék karját!
Óvatosan tisztítsuk meg a nyeletőfék tengelyének szennyeződéseit!
PH0 bit segítségével távolítsuk el a nyeletőféket takaró elemet!
Óvatosan vegyük le az állító gombot és az alátét lemezt! Ha látunk rajta szennyeződést bátran takarítsuk meg!
Ezt követően távolítsuk el és takarítsuk meg az itt található fogaskerékre asonlító alkatrészt! Zsírozzuk is meg tisztítás után!
Ezt követően távolítsuk el a rugót az alkatrész alól, melyet szintén megtakaríthatunk, igény szerint óvatosan megzsírozhatunk.
Orsó mechanika tisztítása:
A nyeletőfék kapcsolója és a hajtókar eltávolítása után minden dekli rögzítő csavarhoz hozzáférünk. Távolítsuk el azokat, majd ha már a nyeletőféket takaró ezüstszínű elemet is levettük könnyedén lehúzható a dekli!
A dekli eltávolításának pillanatában hallani fogunk egy pattanó hangot! Ez a hang nem lesz más mint a középen látható kilincskerék. Ez a nyeletőfék átkapcsolásának folyamatában elengedhetetlen alkatrész.
Összeszereléskor egy damillal húzzuk fel az alkatrészt, majd ha visszapanttintottuk a deklit húzzuk ki a damilt és tökéletesen fog működni az orsónk, enélkül a lépés nélkül azonban használhatatlan lesz!
A kiterített orsóban már láthatjuk magát az orsó mozgató mechanikáját! Nyeletőfékes orsó révén egy viszonylag bonyolult mechanikával találjuk szemben magunkat, ám ha jobban szemügyre vesszük láthatjuk miért is választják oly sokan ezt az orsót és mi az amiért hosszú évek után is hű társunk lehet.
Belső kidolgozása masszív, robosztus, fém alkatrészeket, tengelyeket tartalmaz. Ettől jobban ne igazán szükséges szétszerelni az orsót, hiszen ebbe a teljesen zárt házba nem igazán szabadna szennyeződésnek jutnia, tehát ha csak komoly gond nem adódik nem javaslom a dirib-darabra történő szétszerelést!
Ebben az állapotában úgygondolom egy kis sűrített levegővel való kifújás, majd pedig a tengelyek, forgó-mozgó alkatrészek óvatos zsírozása kielégítő karbantartás egy átlagos felhasználás mellett!
A képen jól látható a kékszínű zsír jelenléte az alkatrészeken. A zsírozást követően nincs más hátra mint előre... A 34. kép aláírásában bemutatott módon visszahelyezni a deklit.
Becsavarni az 5 csavart, visszaszerelni a nyeletőfék részeit, felhelyezni a hajtókart, majd pedig a dobot. Nagyon fontos lépés továbbá az összeszerelést követően az orsó átmozgatása. Tekergessük kicsit, hogy a felvitt zsírt a szerkezet eloszlassa önmagán és behorda az általunk el nem ért helyekre is!
Még egy fontos megjegyzés: Karbantartás során mindig zsír használjunk, soha ne próbálkozzunk olajozással! Az orsó használatának mivoltából adódóan az alacsony fordulatszámnak köszönhetően tökéletes kenést fog biztosítani. Az olaj ezzel ellentétben könnyedén lefolyik a felületről, ami eleinte kellemetlenségként fog jelentkezni mikor mindenünk olajos lesz, aztán pedig a szerkezet kezd szépen lassan kenés nélkül maradni, esetleges víz bekerülésével a házba megindul a korrózió.
A név amely garanciát jelent a minőségre és a kimagasló Ár-Érték arányra!
Forrás: Kubuk Dániel
Álmomban sem gondoltam volna, hogy a reménytelenül forró nyár az elmúlt 10 év legcsukásabb szeptemberét hozza nekem. Bevallom, nagyon sokat izzadtam addig a napig. Nemcsak a lábaimban, de a pergetőorsómban is megszaladt addigra a kilométer, hogy aztán jöhessen egy letaglózó, velőig ható flash. Egy hozzám közeli víztározó mély, tuskókkal, beszakadt stégekkel és magas nádfalakkal óvott szegletében bukkantam rá az óvatos csukákra. Persze nem...
Rég volt már a 2014-es év amikor a Carp Expert kínálatában megjelent a Double Tip modell. 2 különböző horgászstílushoz, igazítva egy 3 librás bojlis taggal és egy heavy feeder toldóval, melyhez két erősségű spiccet kaptunk. A receptből egész finom végtermék sült ki, személy szerint bármely tavi pontyhorgászatom során kedvemre volt a bojlis, közepesen lágy összeállítás, a heavy feeder tag pedig a dunai horgászatoknál segített kellemes élményekhez....
Az őszi első hidegek után érdemes a csukás pergető botokat leporolni, így tettünk mi is Lukácsi Bélával, és a lehűlő vizű Tisza tó csukáit vettük üldözőbe az Abádi-medencében, ahol a szebbnél szebb sügérek és balinok mellett, bizony, az akár méteres csukáknak is meghozza az étvágyát a közelgő télies időjárás! A kora reggeli órákban már az Abádszalóki strand fogadott minket, egy gyönyörű napfelkeltével és bár hideg, de csendes...
A Wizard újdonságok megjelenése szempontjából még egyik szezon sem volt olyan gazdag, mint a mostani. 2024 ontotta magából az újabbnál újabb, s gyorsan hozzáteszem, a jobbnál jobb pergető botokat, orsókat és persze a zsinórokat. A Wizardnál már megszokhattuk az elmúlt évekből, hogy cseppet sem drága, bárki által elérhető, mégis egy megbízható, dinamikusan fejlődő márkát tarthatnak a kezükben a vásárlók. A tavalyi esztendőben debütált Edge sikerszéria...
A felejthetetlen bulgáriai method vb után egy hét volt mindösszesen arra, hogy fejben és mindenhogyan felkészüljek az idei egyéni method döntőre, melyet egy többé-kevésbé ismeretlen és új pályán, a maconkai 2-es versenypályán rendeztek. Sőt, a döntő előtti vasárnap még volt egy befejezendő “ügyem” Törökbálinton, ahol az év legjobb dévéres pecájával tudtam végül egy többfordulós sorozatot megnyerni… Aztán a másnap reggel már Maconkán talált...
Monitorom derengése, mint távoli jelzőfény figyelmeztet az előttem álló feladatokra, de tekintetem újra és újra az íróasztalomon lévő serlegekre téved. Képtelen vagyok koncentrálni, annyi új élmény, felejthetetlen pillanat, és egy újonnan megismert közösséghez való tartozás felemelő érzése kavarog bennem. Az elmúlt hétvége, a 2. MOL horgászverseny emlékképei. Úgy hozta az élet, hogy a MOL-csoporthoz tartozó MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-nél...