Keresett kifejezés: Csuka 230 találat

Ír nyár és a csukázás
Megjelent: 2011. October 19. | Forrás: Bodnár Zoltán | Írások

Ez a nyár is eltelt és most visszagondolva talán az idén szántam rá először magam, hogy pergetve is próbálkozzak a csukák becserkészésével. Sok mindent próbálgattunk horgászataink során és azt kell mondanom, hogy nyáron, mint tavasszal a felszín közelében voltak foghatóak. Ha pedig ott nem fogtunk, a mélyben sem jártunk ...

A plasztik csalik bűvöletében
Megjelent: 2011. September 12. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Hosszú évek óta a pergetés jelenti számomra az igazi kikapcsolódást. Sokféle műcsalit használok, de kedvenceim a különféle twisterek és gumihalak. Talán azért is alakult ez így, mert az első sikereimet is twisterekkel értem el. A hosszú évek alatt egy kisebb táskányi plasztik csodát halmoztam fel, amelyeknek egy kis része a ...

Salmo, te drága!
Megjelent: 2011. August 29. | Forrás: Jakó László | Írások

Bátran mondhatom, végigpergettem már néhány kontinenst, pár száz tavat és több tucatnyi folyót. Volt a kezemben bot, orsó, nem kevés. Amerika vizein élvezettel használtam a kicsiny, 1.90-es Quantum lite botomat, amihez el sem tudtam volna képzelni a Mitchell Copperhead orsónál jobbat. Akkor még a Fireline zsinór volt a nagy sláger, szinte mindenki azzal ...

Harapásálló előke készítése
Megjelent: 2011. August 26. | Forrás: Sztahovits Péter | Írások

A csuka pergetésének egyik alapfeltétele a jó minőségű harapásálló előke. Bizonyára sokan tapasztalták, hogy ilyet igen nehéz találni a piacon. Én is így vagyok ezzel, ezért pár éve magam készítem el az előkéket saját ízlésem szerint. Az első németországi horgásztúrám során ismerkedtem ...

Csukás-balinos végletek, mezőföldi végeken
Megjelent: 2011. August 22. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kósza szél kergette fejem fölött a felhőket, miközben pergető botommal és a műcsalis dobozzal ballagtam régi, jól megszokott helyeim felé kedves kis folyóm partján. Baloldalamon a patak, jobbon pedig a Sárréti táj nyárba öltözött rétje kísért már kilométerek óta. Gyermekkorom óta járom ezt a vidéket, de soha nem ...

Perch Blade avató sügerek
Megjelent: 2011. August 17. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Az egyik, ha nem legszebb halunk a sügér. Szinte minden hazai vizünkben megtalálható, de kevés helyen van jelentős állománya. A horgászok szemében a mai napig nincs becsülete. Ott ahol sok van belőlük, sem nagyon horgásznak rá. Nekem személyes kedvencem a vizeink kis csíkos lovagja. Képes vadul zabálni, de sokszor szinte eltűnik a vízből. A legnagyobb ...

Amit az E.T. Belly Boat-ról tudni kell
Megjelent: 2011. August 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A belly boat-os horgászat még nem igazán elterjedt hazánkban, pedig számtalan olyan kis tavunk van, ahol hatalmas elõnyt kovácsolhatunk a hascsónak használatából. 2010. késõ õszén jelent meg az Energofish „próbaszériája" ebbõl a könnyû vízialkalmatosságból. Az elsõ tesztek pozitívak voltak, így a ...

Vissza az Ír vizekre
Megjelent: 2011. July 13. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Az írországi csukák keresése állandó kísérletezés jegyében telt. Rengeteg újdonság került hozzánk az elmúlt évben, amelyet ki szerettünk volna próbálni ezeken a szép vizeken. Ezáltal mi is okosodtuk némileg, meg a csukák is. A túra slágere egyértelműen az új Energo Team belly boat volt. Ritka, hogy az ember ...

Csukázás... kicsit másképp
Megjelent: 2011. June 10. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A horgászcikk ipar fejlődésével nem csak újabb és újabb termékek és eszközök látnak napvilágot, hanem a folyamatos fejlesztés eredményeként a gyártás során használt anyagok minősége is egyre nő. Így van ez a horgászbotok elsőszámú anyagaként használt karbonszövettel is, mely napjainkban éli igazi ...

Pergető leckék
Megjelent: 2011. June 08. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Ritkán szorul egy emberbe annyi elszántság, mint ami Sanyit hajtotta nyugat-Európa legjobb csukás vidékén. Írország halbő vizein minden perc ajándék a horgász számára, amelyet elpazarolni hatalmas bűn. Valószínűleg ez a gondolat hajtotta Sanyit, aki minden nap hajnalban kelt és sötétedésig űzte a csukákat. Minden percben ...

Laura iskolája
Megjelent: 2011. May 27. | Forrás: Murányi Antal | Írások

Laura az a horgászlány, akit a férfiak rontottak el… Tipikus eset, mondhatnánk, de örüljünk inkább a végeredménynek: Laura ma már elég jól horgászik ahhoz, hogy bármilyen körülmények között halat mutasson fel. Nos, az történt, hogy Laurát bevittük a tutiba… Fogalmazzak világosabban: a távoli Írországban ...

Elkezdődött
Megjelent: 2011. May 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Mint régóta várt kedves, hű barát, úgy érkezett meg idén is a hosszú, hideg tél után. Az oly sokáig tartó távollétért nem győzött kárpótolni bennünket, mutatva azt, hogy hamar feledtetni akarja velünk a fázós és egyhangú szürke napokat. Friss illatot árasztó meleg szellőjével tudatosította ...

Áprilisi csukák
Megjelent: 2011. April 29. | Forrás: Pintér Péter | Írások

Végre megérkezett az április és véget ért csukatilalom. Már nagyon vártam, hogy ismét pergethessek a kedvenc kis patakom csukáira. Szerencsére a tilalom végére megjött a jó idő is, így kellemes napsütésben indulhattam, ezen a vasárnap délutánon. Egy bot, egy merítő, és a pergető táskám volt az összes ...

Az elsők
Megjelent: 2011. April 05. | Forrás: Gotthárd Ferenc Alpár | Írások

A végtelenségig hosszú volt a tél, de lassan tavaszi illatokat sodort a szél hópelyhek helyett. Egyik héten még lékből fogtuk a halat, a másik héten meg már kiolvadt tavakról kaptam híreket. Tűkön ülve vártam azt a napot, amikor végre kézbe vehettem a pergető botomat, és szabad vízfelületet támadhattam. Ő volt az ...