Keresett kifejezés: 101 16 találat
NYTRO ARYZON CONTINENTAL FEEDER BOT

Dunai gondolatok methoddal
Megjelent: 2023. November 25. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Egész éves dunai ténykedésemet meghatározta a szelektív horgászat. Minden általam űzött módszernél a nagyok megfogására helyeztem a hangsúlyt, bolós és feederes pecáim mindegyikénél a mennyiségre való törekvés csak másodlagos volt. Kezdődött ez azzal, hogy az etetőanyagot fokozatosan durvább szemcsésre cseréltem, jött több angolmorzsa és mikropellet a mag-mixekkel együtt, aztán októbertől a márnaszezon legjavára már ott tartottam, hogy a kosaraimba a ...

Wizard Edge és a fényváltás rablói
Megjelent: 2023. November 11. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Azt mondják, hogy a jó alváshoz három dolog kell: a hűvös, a csend és a sötét. Ezzel tökéletesen egyetértek, azonban nekem nyáridőtájt szükségem van egy negyedikre is. Ez pedig nem más, mint az, hogy az esti ragadozós portyáimon ne maradjak kapás nélkül. Az éjszakai pergetés bizony fárasztó tud lenni, de engem annyira felvillanyoz egy-egy süllős, harcsás akció, hogy utána hazatérve mosollyal az arcomon szédülök ágyba. Az augusztus forró napjait ...

Feederezés Max2 botokkal
Megjelent: 2023. September 23. | Forrás: Ország Bálint | Írások

A pergető horgászat talán legínségesebb időszaka április közepén köszönt be, ugyanis ekkortól két hétig gyakorlatilag csak csukára és harcsára lehet dobálni. Bár egyes keszegfélék tavaszi étvágyát is ki lehet használni és meg lehet próbálni őket becsapni műcsalikkal én mégis egy közeli kis horgásztó partján töltöttem az időt főként azzal a céllal, hogy kipróbáljam a télen hozzám került új CARP EXPERT MAX2 PICKER horgászbotokat... Nem ...

Fókuszban a sajtos íz!
Megjelent: 2023. September 02. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A vadvízi horgászat szerelmeseként, már alig vártam, hogy a nyárfa pihe lehetővé tegye a horgászatot. Kicsit túlzás, hogy lehetővé tette jól ismerve a szőke folyót van egy két hely, ahol kevésbé rakja ezt az „áldást” a zsinórra, de ez is a természet része. Ahhoz nem fér kétség, hogy a Tisza a kedvenc horgász vizem megannyi kihívást, de legalább ugyanannyi lehetőséget rejt magában. Azt gondolom az igazi horgászatok ezeken a vizeken zajlanak és az ehhez ...

Matchbotozás iBite úszóval
Megjelent: 2023. July 29. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Végre itt a nyárias meleg, ezért, bár mostanában gyakran kerülgetnek zivatarfelhők és szúnyogok, érdemes megnyújtani a késő délutánra, estére tervezett horgászatot és belekóstolni az éjszakai horgászat világába. Az ilyen estékre mindig igyekszem még világosban, legalább 1-2 órával a naplemente előtt érkezni és kiválasztani a helyet. Így sokkal egyszerűbb előkészülni. Mindent kéz alá tehetek, megszokom a bot és a csúzli kezelését, a csúzligumi ...

Írországi kalandok - így éltük meg a VI. Klubcsapat Feeder Világbajnokságot
Megjelent: 2023. May 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A tavalyi Klubcsapat Feeder Országos Bajnokságon szerzett ezüstérmünknek köszönhetően vívtuk ki a jogot arra, hogy idén részt vehessünk a feeder horgászat Bajnokok Ligáján, azaz a Klubcsapat Feeder Világbajnokságon. Nagyon-nagyon örültünk ennek a lehetőségnek, hiszen hosszú évek óta ezért dolgoztunk, de ekkor még nem tudtuk, hogy mekkora fába is vágjuk a fejszénket ennek az írországi kalandnak a leszervezésével.  Feladatok valódi armadája várt ...

Februári furfang
Megjelent: 2023. April 15. | Forrás: Heincz András | Írások

Bár még benne vagyunk a meteorológiai télben és a hajnali fagy is nyaldossa a talajt, de meglátásom szerint a szebb napokon mindenképp érdemes lehet kilépni a komfortzónánkból. A kandalló melege helyett egy forró teával teli termoszt választva kedvenc vizeink valamelyikén szerencsét próbálni. Ezt tettem én is egy szélcsendes napon. Fontos megjegyeznem, hogy már nem állja meg a helyét az elmélet, miszerint a bojlis horgászat a több napos kivárásról és ...

Legyünk zöldebbek!
Megjelent: 2023. January 14. | Forrás: Ország Bálint | Írások

Bemutatom a WIZARD GO GREEN twisterfejeket A modern emberiség egyik legnagyobb kihívása lesz a közeljövőben a természetes élővilág megóvása. Szerencsére sokan felismerik ennek fontosságát és egyre környzettudatosabban élnek: szelektíven gyűjtik a hulladékot, csomagolásmentes boltban vásárolnak, tömegközlekedést használnak és még sorolhatnám. Nekünk horgászoknak különösen fontos ez a téma, hiszen kedvenceink, a halak is veszélynek vannak kitéve, így ...

A bűvös 100 méter most már elérhető
Megjelent: 2022. August 31. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Balinokat rendszeresen cserkelő pergető horgászok bizonyára találkoztak már azzal a problémával, amikor a kiszemelt halak dobó távolságon túl vadásznak. Nálam ez rendszeresen előfordul. 50-60 méterig eljuttatott balinos műcsalim nem bizonyul elegendőnek, hisz 10-20 méterrel bentebb óriási rablások igazolják a ragadozók jelenlétét.  Erre talált alternatívát a Wizard új ASP SPIN pálcája. A leghosszabb 300 centiméteres pálcát tesztelhettem, ...

A domolykók paradicsomában jártam
Megjelent: 2022. August 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Pont olyan volt, mint álmomban. Álltunk a csónakban, és csak dobtunk és dobtunk, megállás nélkül, hol a bal, hol pedig a jobb part szélét. Egy egészséges, kellőképpen sportos folyóvízi pergetésre készültem, de amit kaptam az alatt az egy nap alatt a délvidéki természettől, a Murától, a gájdomtól, arra nem voltam felkészülve. Arra nem tudtam és most is azt mondom - mindenkinek aki elmegy oda - hogy arra nem lehet. Szíven üt, ámulatba ejt és magához ...

Cserkelő pergető horgászat ködös időben
Megjelent: 2022. January 19. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Napok óta reggelente kinézve az ablakon szinte a szemben álló házat sem látom akkora köd fogad. Sokaknak ilyenkor eszébe sem jut kimozdulni, pedig érdemes. Gyönyörű bányató ......... van valahol a ködben elrejtőzve. Ekkor ha ismeretlen helyre megyek, onnan tudom, hogy vízben a csali, hogy hallom csobbanni. Ez azért pergetésnél nem előnyös. Parti cserkelő horgászként én is, mint sokan mások a túlpart jellegzetességeit figyelve szoktam megjegyezni a ...

Műcsali választás: mit, miért, mikor válasszunk!
Megjelent: 2021. December 29. | Forrás: Őze Dániel | Írások

A műcsalik méretének kiválasztásánál legtöbbször mindenki a célul kitűzött ragadozókhoz méri a választott wobblert vagy plasztikot, ami rendszerint meg is állja a helyét, viszont vannak olyan helyzetek és szituációk, mikor meg kell fordítani a gondolatot, és nekünk kell reagálni az adott helyzetekre és vízterületi adottságokra. Mikor az alap gondolatok nem jönnek be, fordítsuk meg a helyzetet és gondoljunk arra, hogy az adott vízterületen mi lehet a ...

Prémium pontyhorgászat: Ha többre vágysz!
Megjelent: 2021. December 10. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Immár második éve van szerencsém együtt dolgozni az Energofish csapatával és tapasztalataimat írások illetve videók formájában megosztani a horgász közösséggel. Ez a második év azonban egy jelentős fordulópontot jelentett az életemben, ugyanis lehetőséget kaptam, hogy a remek minőségű és mindenki számára elérhető Carp Expert márka mellett, az Energofish Kft által forgalmazott prémium minőségű termékeket is kézbevegyem és kipróbáljam ...

Így válasszunk pergető szettet bányatóra
Megjelent: 2021. November 27. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Miként válasszunk pergető szettet magunknak? A kérdés nem egyszerű. Sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Most leírom a lépéseket és kritériumokat amiket figyelembe veszek, ezzel remélhetőleg segítve a pergető szett választás előtt álló sporttársakat. Első lépésként vizsgáljuk meg a vizet ahol horgászunk. Esetemben ez egy 300 hektáros bányatóra értendő az esetek 90 %-ában. Ez a tó a megye egyike a legöregebb tavainak egyike, ahol jelenleg is aktív ...

Vertikális pergetés ultralight felszerelésekkel
Megjelent: 2021. November 22. | Forrás: Őze Dániel | Írások

Ha a vertikális pergetés kerül szóba, sokaknál stílszerűen a harcsázás vagy süllőzés lehet az első gondolatat, viszont a módszer rengeteg lehetőséget rejt, így érdemes tovább gondolni alkalmazhatóságát és megismerkedni a finomabb változataival is.  A harcsás vertikálás miatt, a módszer lényegének az tűnhet, hogy a műcsalit a bot spicce alatt csónakból emelgetjük szimplán, az általunk megfelelőnek vélt mélységben, viszont véleményem ...

A fluorocarbon szerepe a pergetésben
Megjelent: 2021. October 30. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Ebben a cikkben egy számomra már évek óta használt alap tartozékra szeretnék kitérni, ami nem más mint a fluorocarbon előke, avagy ahogy legtöbbször emlegetjük a fluoro. Csatorna, bányató, patak, folyó. Mindenhol alkalmazom. Nincs már az a pergetési technika vagy helyszín ahol ne kötnék fel fluoro carbont a csalim és a fonottam közé. Ilyen gyönyörű balinok csalhatóak szerelékünkre, ha 80-100 vagy akár 150 centiméteres fluorocarbon előkével rejtjük ...

Balinok kiCC-zve
Megjelent: 2021. October 23. | Forrás: Őze Dániel | Írások

A címből adódóan, bizton állíthatom, hogy sokan egyből asszociálni tudnak a Lurefans egyik legegyedibb és szerintem egyben legsikeresebb csalijára, a Cunning Cub szériára. Azoknak, akik eddig nem ismerték, jelen írással ajánlom és bemutatom ezt az igazán univerzális, sokoldalú műcsalit. A Lurefans cég 2007-es indulása óta hódította meg a pergető piacot, igazán egyedi csalijaival, melyek szembetűnően kiváló minőséget képviselnek, kedvező ...

Nyaralás és pergetés a Balatonon
Megjelent: 2021. August 07. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Egy gyönyörű napsütéses, de kissé szeles napon érkeztünk meg Siófokra feleségemmel és kislányommal öt napos balatoni nyaralásunkra. Mint később megtudtam a hasonlóan szeles időben érdemes a kövezések melletti sávot vallatni ragadozók reményében. Ezen a napon meg is vásároltam a 72 órás napijegyemet az egyik helyi horgászboltban ahol kértem némi iránymutatást is. Készségesen álltak rendelkezésemre és nyugtattak meg az infók, hisz több a ...

Csurgói nagypontyok – 2. rész
Megjelent: 2019. November 13. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Az előző részből kiderült, hogy nem akármilyen élményeket tartogathat egy hatalmas víztározó, persze csak akkor, ha kellően felkészültek vagyunk, na meg mellénk áll a szerencse is. Az első nap délutánján sikerült fognom egy fantasztikus, 14 kg feletti pikkelyest, amely nemcsak szépségével képráztatott el, hanem félelmetes erejével is, hiszen hatalmas küzdelem árán voltam csak képes szákba terelni. A fogást követően tudtam jól, hogy elképzeléseimben van ...

A Wizard plasztik újra bizonyít
Megjelent: 2013. July 01. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Volt már többször is adásainkban a Wizard plasztikokról szó. A jóról azonban nem lehet eleget beszélni, és persze a horgászaink is előszeretettel használják ezeket a kiváló csalikat. A következő adásunkban szebbnél szebb süllők kerülnek kamera elé, érdemes a horgászok minden mozdulatát figyelni mert ismét sokat tanulhatnak a ...

Télnek idején – jégbe fagyott remények
Megjelent: 2010. January 25. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az idei téltől ez idáig kevés lehetőséget kaptunk a lékhorgászatra... Míg nálunk sorra dőltek a meleg rekordok, addig a föld másik részén olyan emberek „örülhettek" a havazásnak, akik idáig csupán tv-ből ismerték a tél eme számukra még furcsa fehér arcát. Az egyik percen meleg, a másikban meg hideg ...

Variációk csukára
Megjelent: 2010. January 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Manapság már nagyon meg kell becsülni azokat a vizeket, ahol szép csukák élnek, nincs lerabolva, nem kell az országhatárt átlépni, és nincs tumultus sem, nem zavarják egymást a horgászok. Pont egy ilyen vízre kísértük el Kovács Adriánt a Salmo Team Hungary „egyik felét”. A multis összeállítás egy ...

Horgásznapló 2009 - második rész
Megjelent: 2009. December 30. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Az előző részben szándékosan csak egy hazai vizet emeltem ki a sok közül, mert úgy gondolom ezek megérnek egy külön címet, mely alatt néhány mondat és néhány fotó segítségével feleleveníthetem az itt történteket. Mivel is kezdhetném, ha nem a Marossal, mely az idén is számtalan horgászélménnyel ...

Horgásznapló - 2009 - első rész
Megjelent: 2009. December 28. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Talán kissé gyerekesen hangzik, de minden alkalommal, mikor hazatérek a vízpartról előveszem kis noteszom és néhány sorban lejegyzem a nap eseményeit, hogy év végén átlapozva felidézhessem az adott horgászidény sikereit, sikertelenségeit. Így kialakul egy kép előttem az elmúlt horgászszezon milyenségéről, hogy miben ...