Keresett kifejezés: esp 67 találat

Horgok a modern pontyhorgászatban
Megjelent: 2014. January 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Napjaink fejlett horgásztechnikái számos területen megkövetelték az eszközök specializálódását, az eredményesség, a siker érdekében a kísérletezési, a javítási szándék töretlen. A ponyt horgászatában alkalmazott különleges zsinórok, előkék és modern csalik a horoggyártás területén is óriási változásokat eredményeket. A tervezés célja egyértelműen az volt, hogy a speciális módszerekhez a létező legprofesszionálisabb horgok szülessenek ...

Édes vagy büdös?
Megjelent: 2014. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A következő adásunkban két féle etetőanyagot tesztelünk, egy édeset, és egy büdös jellegűt. A két jelleg között sokszor nehéz dönteni amit tetéz még, az aktuális évszak, és a meghorgászott víz jellege is. Adrian Petrisor most megpróbál egy útmutatást adni nekünk mi is a helyes irány. Tartson most is velünk! Január 29-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap, január 30-án 10:00-as kezdettel ...

Feederrel kicsit másképp
Megjelent: 2014. January 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

x Most se maradjon le aktuális adásunkról, mert ismét érdekes dolgokat feszegetünk. Egy picit szokatlan feeder „végszerelékkel" céloztuk meg egy tiszai kövezés alját; tettük ezt azért, mert a kövezés végszerelék marasztaló, erre a problémára egy aprócska, de rendkívül hasznos trükkel találtunk megoldást. Nézze most is műsorunkat! Január 22-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap január 23-én ...

Éjszakai feederezés a Zápor-tavon
Megjelent: 2014. January 13. | Forrás: EnergoTeam | Írások

x Az éjszakai horgászatok sokszor teszik próbára a horgászokat, a legnagyobb probléma hogyan lássuk meg a kapásunkat. Erre a problémára próbál megoldást keresni a következő műsorunk. Természetesen a halak is szereplői a mostani adásunknak, a Zápor-tó pontyai is partnerei voltak a forgatásnak, köszönhetően a jó etetőanyag és csaliválasztásnak, na és persze Borbás László türelmének. Tartson most is velünk! Január 15-én 17:30 kor és 22:00-kor ...

Nagyító alatt: a legjobb egyágú ragadozós horgok
Megjelent: 2014. January 09. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Kétség sem férhet ahhoz a megállapításhoz, hogy a legjobb horgászfelszerelés se ér többet az átlagosnál, ha annak egyetlen eleme is kívánnivalót hagy maga után. A bot-orsó-zsinór triumvirátusnak közvetett módon van szerepe a horgászat folyamatában, a legközvetlenebb kapcsolati tényező viszont a csali és a rajta, vagy a benne elhelyezett horog. Evidens, hogy a műcsalis horgászatnál - úgy, mint az élő, vagy egyéb csalik alkalmazásánál - maga a ...

Keszegezés a Békésszentandrási duzzasztónál
Megjelent: 2014. January 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A folyóvizeinken lévő erőművek, duzzasztók olyan idilli szakaszt hoznak létre, amelyeket imádnak a halak, ezek természetesen ezért a horgászok kedvenc helyei is. Most a Békésszentandrási duzzasztónál tettünk egy próbát Szilvási Szilárd egyik kedvenc módszerével, egy spiccbottal horgássza meg a terepet. Érdemes figyelni, mert egy Európa Bajnoktól biztosan lehet tanulni. Tartson most is velünk! Január 8-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a ...

A hónap csalija: Salmo Lil Bug
Megjelent: 2014. January 03. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Lil Bug megjelenése óta közel egy év telt el. Az aprócska műcsali megalkotásával a Salmo az UL kategóriás felszíni wobblereinek amúgy sem csekély választékát gyarapította. Egyedülállóságához kétség sem férhet, a Salmo e csalijához alkalmazta először az egyedileg kifejlesztett Infinity Cast System rendszert. A találmány a gyártó adatai szerint 25%-kal növeli a csali maximális dobástávolságát. A kis Lil Bug, mint a ...

Téli csoda
Megjelent: 2013. December 31. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

A Dunán az a tapasztalatom, a tél közeledtével, az áramlást kifejezetten kedvelő halfajok kivételével, a többség, valószínű főleg energiaspórolási okokból, felkeresi a folyam lassú, illetve álló jellegű vízrészeit és ott várja ki a tavaszi felmelegedést. A békés halakat részben követik a ragadozók is, melyek télen is táplálkoznak. E megfigyelésem okán járom végig a nagy víz mellékágait, öblözeteit egy szál pergető bottal csukák, süllők ...

Mormiska, műszúnyog és a sügérek
Megjelent: 2013. December 30. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Így tél idején sokkal kevesebb horgászati lehetőségünk marad, a vizeink sokszor befagynak, és mi elfelejtjük egészen tavaszig a horgászatot. Pedig nem kellene, a vérbeli horgász a jég hátán is megél, ezt bizonyítja Benzár Zsolt is aki a lékhorgászat rejtelmeibe vezet be bennünket. Apropó tudták, hogy már évek óta rendeznek lékhorgász Világbajnokságot is? Itt az ideje kipróbálni ezt a hangulatos sportot. Tartson most is velünk! Január 1-én 17:30 ...

Szezonvégi domolykók
Megjelent: 2013. December 24. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Legkedvesebb halam fogásáról a hideg hónapok beköszöntével sem vagyok hajlandó lemondani. Nyáron képes voltam a nyakig érő csalánosban csörtetni utánuk, egy-egy jobb hal, vagy csak remélt kapás érdekében valamiféle állattá avanzsáltam át, és csúszva-bújva osontam kedvenc patakom partjának bokrai tövében. Sok mindent feláldoztam értük, a tiszta ruhán, az anyagi költségeken, a csalán okozta csípések, faágak, bokrok karcolásain túl sok-sok ...

2013 legszebb pillanatai
Megjelent: 2013. December 23. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Közeledik az év vége, szokásunkhoz híven felelevenítjük az elmúlt év legszebb pillanatait. Voltak most is kapitális halaink a horgokon, pontyok, harcsák és még sorolhatnánk az emlékezetes halakat. Voltak ismét vicces pillanatok, amelyek csak most kerülnek képernyőre, hogyan táncol egy horgász, vagy éppen hogyan úszik a jégen, ez mind benne lesz az év végi adásunkban. Tartson most is velünk! December 25-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV ...

Nagyító alatt: a Gold Star wobblerek II. rész
Megjelent: 2013. December 18. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Gold Star wobblerek bemutatása folytatódjon egy UL katgóriába tartozó csalival. GS Bug A mindössze két centiméteres csali az domolykók, jászkeszegek és sügérek ellen vethető be eredményesen. Mindössze 3 színvariációban készülő az apró csali, de ezek viszont nagyon jól sikerültek, élethű, természetes ivadékutánzatok születtek. A sikerhez nem is kell több árnyalat, sokkal inkább a csali mozgására, helyes viselkedésére kell ...

Egy bot két technika
Megjelent: 2013. December 16. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Így karácsony előtt jól esik egy kis pontyos történet még a melegebb időszakból. Most Szilágyi Zsolt mutat be nekünk egy bottal két technikát, talán már sokaknak ismerős lehet a Match bot, ami egyben lehet egy féder is, most ezt alkalmaztuk a pontyok ellen. Nézze most is műsorunkat! December 18-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap december 19-én 10:00-as kezdettel láthatjuk. Természetesen csütörtök ...

Rejtsük el a horgot!
Megjelent: 2013. December 12. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem vitás, hogy a ragadozóhorgászat és az akadók, vízi búvóhelyek kérdése nagyon is összefügg. A ragadozók egyrészt maguk is rejtőzködnek általában, nem szeretik a rivaldafényt, s a táplálkozásukhoz is szívesen használnak rejtekhelyeket, különböző fedezékeket. Számos alkalommal fordul elő, hogy a rejtekükből nehezen csalhatók elő, s nekünk kell a nehezített körülményekkel megáldott helyen ...

Gumizzunk!
Megjelent: 2013. December 10. | Forrás: Székely Zoltán | Írások

Amikor már erősen hűl a víz és a ragadozóhalak, különösen a süllők, nem szívesen jönnek fel táplálékért víz közé, eljön a szilikongumiból készült műcsalik ideje. Előnyük éppen az, hogy az ólomfej súlyánál fogva, szinte mindig a talaj közelében lebegteti, vontatja a horgász a csalit. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy többféle fejnagysággal és horoghosszal rendelkező jigfejeket vigyünk magunkkal. A gumihalak használatához a jobb ...

Zápor, zivatar és a paducok
Megjelent: 2013. December 09. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Van olyan, hogy a mi számításunkat is keresztül húzza valami. Azonban az időjárás nem foghat ki rajtunk soha! Most az eső tett bennünket próbára! Sokan elmenekülnek a legkisebb esőtől, azonban a halak ekkor is aktívak, sőt! A paducokat üldözzük ebben a műsorunkban feederbottal. Nézze most is műsorunkat! December 4-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap december 5-én 10:00-as kezdettel láthatjuk. ...

Az utolsó úsztatás
Megjelent: 2013. December 03. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Itt a hideg, de ne gondoljuk, hogy a nyáron szokásos horgászmódszerekről teljesen le kell mondanunk. Át kell gondolni, min érdemes változtatni, finomítani, lehet, hogy olyan sok halat sem fogunk, mint a legmelegebb hónapokban, de az élmény ritkán marad el. A folyóvízi horgászok kedvenc halai közé tartoznak a márnák, szilvaorrúk és a paducok. Még az évben utoljára az ő nyomukba indultunk - mégpedig úszós módszerrel. A terep mi lenne más, mint a ...

Ötös Thrill és a balinok
Megjelent: 2013. December 02. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Sok horgásznak nem kell bemutatni a Salmo Thrillt, azonban kijött a legkisebb verzió az 5 centiméteres változat, amelyről érdemes szót ejteni. Ehhez a Tiszára utaztunk el egy igazi vérbeli profival, Lukácsi Bélával aki mestere a Salmo csaliknak. A legkisebb Thril életre kelt kezében, ráadásul ismét elmond nekünk néhány trükköt amelyekkel eredményesebbek lehetünk a hétköznapi horgászataink során. Nézze most is műsorunkat! December 04-én 17:30 kor és ...

Excalibur Zander Jig teszt
Megjelent: 2013. November 28. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az Energo Team fejlesztő csapata az Excalibur Zander Jig pergető bot megalkotásával kedveskedett azoknak a pergető horgászoknak, akik a sok egyéb pergető módszer mellett előnyben részesítik a plasztikcsalis horgászatot, legyen szó twisterezésről, gumihalazásról, vagy a ma divatossá vált drop-shot módszerek alkalmazásáról. Külső megjelenése hűen tükrözi a családra jellemző jegyeket, az IM 10-es blankra került fekete alapú fényes lakkozás, a ...

Nagyító alatt: a jigfejek
Megjelent: 2013. November 26. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A jigfejek a modern plasztikcsalis horgászat nélkülözhetetlen eszközei. Használják őket kicsiktől a nagyokig, gyerekektől a nagypapákig, kezdő pecásoktól a profi pergetőkig, de vajon tényleg mindenki tisztában van szerepükkel, a horgászat eredményességét meghatározó tulajdonságaival? Látszólag mindegyik fej egyforma, rendkívül egyszerű felépítésűek, horogból és ólomfejből állnak. Pedig a sikerhez és az eredményességhez a téma ennél ...

Örömpeca!
Megjelent: 2013. November 25. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Szilvási Szilárd újdonsült Európa bajnokunk most kedvére horgászhatott! A Rakós botot azonban most sem tette le, mert bármennyire is meglepő ez az egyik kedvenc módszere. Érdemes megnézni az élményszámba menő horgászatot! Nézze most is műsorunkat! November 28-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap november 29-én 10:00-as kezdettel láthatjuk. Természetesen csütörtök reggel már itt az Energofish ...

Nagyító alatt: a Gold Star wobblerek I. rész
Megjelent: 2013. November 21. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Azon a tényszerűségen, hogy a Gold Star csoport is gyárt wobblereket, bizonyára a tapasztalt, rutinos, minőségi finomságokhoz szokott pergető horgászok arcára széles derű kerekedik. Jómagam is kételkedve fogtam kézbe az első darabokat, de a kíváncsiság, a minden új iránti fokozott érdeklődésem legyőzte a bennem munkálkodó előítéletet, s az elején csak hébe-hóba a műcsalis dobozból kezem ügyébe kerülő „goldik" később egyre többször ...

Csónakos Pergető Országos Bajnokság 2013 – V. forduló – Tisza-tó
Megjelent: 2013. November 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az előző cikkben beharangozott folytatáshoz érkeztünk, mely az idei Országos Bajnokság záró fordulóját jelentette. A helyszín a kétnapos esemény bázisát adó Városi Kikötő előtti holtág a Tiszafüredi Holt-Tisza. Talán nem lenne az sem túlzó, ha ennek a víznek a nevét végig nagy betűkkel írnánk. Akik itt horgásznak ismerik adottságait, évről-évre megújuló halállományát, szép süllőivel és csukáival horgászainak okozott meglepetéseit. Nem ...

Bolognai bottal a Tiszán
Megjelent: 2013. November 18. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Sok horgásznak ismerős lehet a Tisza kiskörei része, azon belül is az alvíz. Számtalan lehetőség rejlik ebben a részben, melyből most a keszegeket vettük célba, úszós módszerrel. A bolognai botos módszer ezek közül talán a legideálisabb erre a pályára, így most ez kerül előtérbe. Nézze most is műsorunkat! November 20-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap November 21-én 10:00-as kezdettel láthatjuk. ...