Keresett kifejezés: Ezustkarasz 192 találat

A csalirögzítés eszközei: a stopperek
Megjelent: 2015. February 24. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A modern pontyhorgászat nélkülözhetetlen csalijainak, a bojliknak, és a pelleteknek a horgon, hajszálelőkén való rögzítése egy apró eszközzel régóta megoldott. Meggyőződésem szerint a különféle csalistopperek, csalikarikák a módszerhez, a víztípushoz történő helyes kiválasztása döntőnek bizonyulhat. E parányi eszköz, amely készülhet lágy, vagy keményebb műanyagból, puha szilikonból, bizony a horgászat eredményességét képes befolyásolni. ...

Feederbottal a Kis-Tiszán
Megjelent: 2014. December 08. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Tisza-tóra látogattunk el ahol a Poroszló közelében található Kis-Tiszán horgásztunk. A célhal most elsősorban a dévérek és az egyéb keszegek voltak. Persze nem a legjobb időszakban mentünk horgászni, de a Tisza-tóban rejlő lehetőségekből így is ízelítőt kaptunk. Nézze most is adásunkat, a premier secember 10-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a Fishing and Hunting műsorán, az ismétlést pedig másnap december 11-én 10:00-as kezdettel ...

A zagyva óvatos halai
Megjelent: 2014. November 10. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Zagyva egy apró szeszélyes folyó, amelyben sokszor alacsony a vízállás. Ebben a helyzetben nem egyszerű feladat a halainak megfogása. Éppen ezért Lázár Józsi félrerakta a feederbotjait, és más módszerrel próbálkozott, mégpedig rakós bottal. Persze a feederhorgászatból áthozott némi etetési és csalizási praktikát. Nézze most is adásunkat, a premier november 12-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a Fishing and Hunting műsorán, az ...

Vízközti match
Megjelent: 2014. October 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Vannak helyzetek, mikor a halak vízközt táplálkoznak és elsősorban ott foghatóak. Szilvási Szilárddal futottunk bele egy hasonló szituációba, aki Európabajnokhoz méltóan oldotta meg a feladatot, a békéscsabai Fás-tavon, ahol szinte minden Magyarországon őshonos halat megfoghatunk. Nézze most is adásunkat, a premier október 29-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a Fishing and Hunting műsorán, az ismétlést pedig másnap október 30-án 10:00-as ...

Matchbotos horgászat mikropellettel
Megjelent: 2014. September 22. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Benzár Zsolt pontyra horgászik kedvenc módszerével, mégpedig a matchbotos technikával. Zsolt most is rengeteg trükköt oszt meg velünk, melyekkel a hétköznapokban is eredményesek lehetünk. A ragasztott pellet pedig hab a tortán, amelynek nem tudtak ellenállni a pontyok. Nézze most is adásunkat, a premier szeptember 24-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a Fishing and Hunting műsorán, az ismétlést pedig másnap szeptember 25 -én 10:00-as kezdettel ...

Vadvízen match bottal
Megjelent: 2014. July 28. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Nem a szó szerinti vadvízről beszélünk, hanem egy adott tó olyan részéről ahová kevesen járnak horgászni. Persze ez adódik abból is, hogy nehéz terepről van szó, nádcsomókkal tarkítva; azonban az ilyen kis vadregényes helyek, sokszor rengeteg halat rejtenek. Így a horgászat is nagyobb élményt nyújthat. Nézze most is adásunkat, a premier július 30-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a megújult PVTV, vagyis mostantól a Fishing and Hunting ...

És újra akarom... A Carp Expert feeder-bojli szettje
Megjelent: 2014. June 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Áprilisi írásunkban a Carp Expert Double Tip horgászbot mérhetetlen előnyeiről adtunk átfogó képet. A nagy érdeklődésre való tekintettel a bot népszerűsítését kívántuk folytatni, de most oly módon, hogy mindjárt öt különféle szett közül választhassanak a modern feeder technikát és bojlis horgászatot vegyíteni kívánó sporttársak. Akciós szettünkben a főszerepet most is a Carp Expert Double Tip pontyos bot kapta, a háromméteres és a ...

A fluoadalék próbája
Megjelent: 2014. June 18. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az utóbbi évek egyik nagy újítása a fluo anyagok elterjedése az etetőanyagok és csalik gyártása során. Persze nem mindegy milyen alapanyagot használunk fel, és hogy azt hogyan adagoljuk. Persze ehhez tesztek kellenek, most egy újabb fluo adalék próbájának lehetünk tanúi, figyeljenek, mert ezt valóban érdemes használni! Nézze most is adásunkat, a premier Június18-án 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a a Fishing and Hunting műsorán, az ismétlést ...

Spiccbot - akár gyereknapra is!
Megjelent: 2014. May 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A Magyar Horgász hasábjain nemrégiben volt olvasható Ferenczy Dénes gyermekhorgászatról szóló sorozata. Egyik vezető téma a megfelelő első felszerelés kiválasztása volt. A klasszikus felállás az, hogy ahány méteres a bot, annyi tagból áll A tapasztalt szakíró, és egykori jó kezű versenyző kiemelte, hogy a gyerekek első felszerelésének kiválasztásakor nagyon kell ügyelni arra, hogy ne a legegyszerűbb, ...

Benzár Zsolt pickerbottal
Megjelent: 2014. May 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

x Szinte mindenki ismeri már Benzár Zsoltot, aki nemzetközi szinten is elismert horgász. A mostani adásunkban egy leheletfinom feederbottal célozza meg a dévéreket. Persze a finom bothoz finomabb orsó éS persze zsinór is dukál, ami előfeltétele annak, hogy a legóvatosabb kapások se maradjanak észrevétlenül. Nézze most is adásunkat, a premier május 21-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a megújult PV-TV, vagyis mostantól a Fishing and Hunting ...

Energo Team Duo Tip szett, ha akarom…
Megjelent: 2014. April 28. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

A Carp Expert pontyhorgászatra specializálódott botépítő „ágazata" egy régóta fellelhető hiányosságot pótolt újdonságnak számító Double Tip többfunkciós pontyozó botjával. A cél kettőssége egyértelmű volt. Szülessen egy olyan bot, amely ha kell, a parttól távoli bojlis horgászatot teszi lehetővé, illetve szükség esetén lefinomított végszerelékkel, kapástalan időszakokban is eredményre vezető (akár élő) csalik felkínálásával, ...

Egyszerűen feeder bottal- a method szerelék
Megjelent: 2014. April 16. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Napjainkra a method feeder széles körben elterjedté vált. Hatékonyságát fölösleges is volna kétségben vonni, a segítségével horogra csalt gyönyöru halak mutatják, hogy nem csak múló divathóbortról van szó. Hazájában, Angliában eredetileg minden etetoanyag bejuttatására alkalmas kosarat „method kosárnak", a velük való feeder horgászatot „method feedernek" hívták, mára azonban a fogalom megváltozott. Speciális technikát és kosarat rejt a ...

Spiccbotos pontyozás
Megjelent: 2014. April 03. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

A természet lassan ébred a téli álomból. Hideg szél fúj reggel. A földúton zötykölődve elgurulok néhány virágzó fa mellett. A Hajnal tó víztükre egészen sima, semmi jele a hidegfront korbácsolta szélnek. Pedig hideg van, hamarosan megjön a szél is, amint a Nap teljesen felemelkedik a látóhatárról. Reménykedem benne, hogy a potykák azért étvágyuknál lesznek. Ma spiccbottal próbálok horogra csalni néhányat közülük. Az ...

Kell egy bolognai!
Megjelent: 2014. March 14. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A mai napig tisztán emlékszem első bolognai botos élményem körülményeire. A „csodabot" nem az én kezeim között volt, apró legényként talán el sem bírtam volna még. Az általam akkoriban (is) sokat horgászott patak partján ügyködő horgászt néztem, ahogyan a hat méteres gyűrűs botjával mesteri módon vezette felszíni wobblerjét a túlpartot övező növénysávval párhuzamosan. Ezt a technikát bizony más eszközzel nem lehetett volna kivitelezni. ...

Tavaszi keszeges etetőanyagok
Megjelent: 2014. March 06. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Egy horgásszezon kezdete mindig új kihívásokkal, ötletekkel és célokkal teli. A lassan felmelegedő vizek partjaira egyre több horgász látogat ki. A ragadozó halak fogási tilalma miatt legelőször a keszegfélék és a ponty fogása jöhet számításba, ilyenkor mindig jó, ha van egy elképzelés, egy felépített séma a jobb eredmények elérése érdekében. Legyen szó akár a finomszerelékes technikák összes módozatáról, a tervezést a halak ...

Horgok jelentősége a finomszerelékes horgászatban
Megjelent: 2014. February 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A különféle finomszerelékes technikákban alkalmazott horgokkal szemben támasztott magas követelmények nemcsak elszántságra, de komoly tettekre, az ötleteik megvalósítására is sarkallták az Energo Team fejlesztő csapatát. Olyat vállaltak be, amit eddig csak kevesen mertek, a magyarországi vizekben található halfajok eredményes horgászatához speciális horgokat gyártottak. A tervezés és az azt követő kivitelezés során figyelembe vették a célhalak ...

Édes vagy büdös?
Megjelent: 2014. January 27. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A következő adásunkban két féle etetőanyagot tesztelünk, egy édeset, és egy büdös jellegűt. A két jelleg között sokszor nehéz dönteni amit tetéz még, az aktuális évszak, és a meghorgászott víz jellege is. Adrian Petrisor most megpróbál egy útmutatást adni nekünk mi is a helyes irány. Tartson most is velünk! Január 29-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba a PV-TV műsorán, az ismétlést pedig másnap, január 30-án 10:00-as kezdettel ...

Feederrel kicsit másképp
Megjelent: 2014. January 21. | Forrás: EnergoTeam | Írások

x Most se maradjon le aktuális adásunkról, mert ismét érdekes dolgokat feszegetünk. Egy picit szokatlan feeder „végszerelékkel" céloztuk meg egy tiszai kövezés alját; tettük ezt azért, mert a kövezés végszerelék marasztaló, erre a problémára egy aprócska, de rendkívül hasznos trükkel találtunk megoldást. Nézze most is műsorunkat! Január 22-én 17:30 kor és 22:00-kor kerül adásba, a PV-TV műsorán az ismétlést pedig másnap január 23-én ...

Feederbottal ítéletidőben
Megjelent: 2013. October 08. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

Az időjárás az őszi horgászatok alkalmával gyakorta megtréfálja az embert. A nyári kánikulai pecáknak ugyan vége, helyüket átveszik az esős, szeles, borongós napok. Sokszor vár esős, szeles idő a vízparton, ami megnehezíti a horgászatot. Néhány ügyes trükkel mégis felül kerekedhetünk az elemeken és lehetőségeinkhez mérten jót horgászhatunk. Ezekből a fogásokból hoztam ma egy csokorral. Lássuk, hogyan érdemes nekivágni, ha a szombatra tervezett ...

Európa-bajnoki praktikák
Megjelent: 2013. October 07. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2013 finomszerelékes Európa-bajnoka Szilvási Szilárd lett. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki ilyen eredményt érjen el. Visszamentünk a verseny helyszínére, és rendkívül érdekes válaszokat kaphattunk az újdonsült Európa-bajnoktól. Ezt nem lehet kihagyni! Addig is nézze meg képes előzetesünket és videóajánlónkat! ...

Matchbotos kárászozás
Megjelent: 2013. September 19. | Forrás: Talabér Gergely | Írások

matchbotos kárászozás Ritkán van alkalmam kedvenc halfajomra, kárászra horgászni. Hol pontyokat, hol keszegeket kergetek leginkább feederbottal. Hogy megtörjem ezt a monotonitást, eltökéltem, hogy úszós készséggel eredek hazánk legszívósabb uszonyosainak nyomába. A Hajnal horgász tavon szerencsére bőven akad belőlük, ha nem is a legnagyobbak, de kellemes szórakozást nyújtanak látványos kapásaikkal. Kánikula, tükörvíz. ...

Match vagy feeder?
Megjelent: 2013. July 30. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Matchbotként már teszteltük az ET Extreme Match-Feeder botot, és elégedettek voltunk vele. Ígéretünkhöz híven eljött az ideje, hogy feeder mivoltában mutassa meg mire képes. A próba horgászatra a Tisza folyón kerítettünk sort. A varázslatos helyszín A folyó tisztulása még zajlott, de már a 30 cm feletti átlátszóság, és a korábbi napok eredményei bizakodásra adtak okot. Egy partvédő, ún. depónia kövezést ...

A prémium kényelme Blade Pole
Megjelent: 2013. July 04. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Az Energo Team top spiccbot sorozata azt a nevet viseli, mint a pergető szegmens legjobb darabjai is. A Blade Pole jelenleg 3 modellel várja a vásárlókat, mi ebből a legkisebb, 6-os botot vetettük be, s próbáltuk megfogalmazni, milyen is egy prémium szegmensbe tartozó bottal horgászni, s meghatározni, kiknek is való ez igazából. A bot hihetetlenül karcsú A spiccbotos módszer több szempontból is nagyon fontos. Nagyon nagy ...

Ismét letettük a névjegyünket, Szilvási Szilárd Európabajnok!
Megjelent: 2013. July 02. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

A hétvégén Novi Sad-ban zajló Európa bajnokságon a magyarok ismét letették névjegyüket. A magyar csapat egy nagyszerű Bronzérmet szerzett meg, míg Szilvási Szilárd lett az újdonsült Európa bajnok! Szilárd már a válogatón is megmutatta, hogy felkészült a megmérettetésre, az Európabajnokságon aztán a szerencse sem pártolt el mellőle, és mint egy jó horgásznak illik, ő élt is a lehetősséggel, és begyűjtötte az aranyérmet. Persze ez nem volt ...