Keresett kifejezés: kezdő 110 találat

IV. Method Feeder Országos Bajnokság – az elődöntők
Megjelent: 2019. May 21. | Forrás: Szabó Bence | Események/Kiállítások

200 nevező, az ország legjobb methodosai, egy kiszámíthatatlan, megosztó horgászvíz és rengeteg munka, amely szerencsére nem volt hiábavaló. Ezek az első gondolatok, amelyek eszembe jutnak, ha az idei, a sorrendben már IV. Method Feeder Országos Bajnokság eddig lezajlott szakaszára gondolok. Igen, a java még csak ezután jön, hiszen a csapatból hárman is bejutottunk a június végén rendezendő döntőbe, ahol a legjobb ötven versenyző méri majd össze tudását! ...

Peca a Balatonon
Megjelent: 2019. May 13. | Forrás: Szabó Bence | Írások

600 négyzetkilométernyi vízfelület, fantasztikus környezet és megannyi kihívás jellemzi hazánk legnagyobb tavát, a magyar tengert, melyen eddig mindössze egyetlen alkalommal horgásztam, egészen pontosan tavaly novemberben, Keszthelyen. Már akkor megfogadtam, hogy amint lehetőségem lesz rá, rögvest visszatérek, hiszen magával ragadó élmény egy ekkora tavon bevetni a készségeket és halat fogni. Hónapokig vártam az újbóli látogatásra, hiszen az év eddigi ...

Így tárold csalijaid és felszerelésed!
Megjelent: 2019. January 28. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Az élet minden területén, így a vízparton is igaz, hogy a rendszer, a rendezettség nagyon fontos kritériuma a sikeres horgászatnak. Különösen így van ez a versenyhorgászatban, ahol minden apró hiba vagy figyelmetlenség súlyos pontokba kerülhet. Nekünk, versenyhorgászoknak rendkívül fontos, hogy felszerelésünket mindig biztonságban tudjuk, valamint az is, hogy csalijaink a lehető legpraktikusabb módon legyenek tárolva és elhelyezve a tálcán. Aligha tévedek ...

Módszerek között – A Préri válasza, 2. rész
Megjelent: 2019. January 16. | Forrás: Ujszászi Dániel | Írások

Írásom első részének kezdő mondatai során már megfogalmaztam a nagy kérdést arra vonatkozóan, hogy az adott napon milyen módszerrel, megközelítéssel lehet a leginkább hatékony módon túljárni az előttünk fekvő vízfelszín alatt megbúvó bajszos barátaink eszén. A method technikát érintő finomságokkal kapcsolatos tapasztalataim papírra vetése után a következőkben a Préri tavi, csontival történő horgászatom részleteit igyekszem pontosan bemutatni. ...

Versenyeink – 2018 III. Feeder Klubcsapatok Országos Bajnoksága
Megjelent: 2018. November 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A feeder szakágban a Klubcsapatok Országos Bajnokságát 2016 óta rendezi meg a Mohosz, így az idei már a harmadik volt a sorban. Az első két évben egyaránt az előkelőnek semmiképp sem nevezhető tizenötödik helyen zártunk, így az idén mindenképpen javítani szerettünk volna. Ennek érdekében ez év januárjában meg is tudtuk erősíteni a csapatot, hiszen két válogatott horgásszal, Varsányi Miklóssal és Stál Gyulával, valamint egy feltörekvő ...

Pontyokra hangolódva
Megjelent: 2018. October 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Alig egy hónappal a legpontyosabb évszak érkezése előtt gondoltunk egy merészet és vágtunk bele tesztünkbe annak reményében, hogy megbizonyosodjunk annak esélyeiről, melyet egy kezdő bojlis szett kínálhat önmagában az aranyhasúakra áhítozóknak. A hosszú pecák noha fárasztóak voltak sokszor, kapásban szerencsére nem volt hiány, de jelesre vizsgázott bot, orsó, zsinór és csali, s jó volt megtapasztalni, hogy milyen pluszt adhat egy jól összehangolt, ...

Feederrel a Dunakanyarban
Megjelent: 2018. September 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Duna legszebb magyarországi részén egészen különleges hangulata van a halfogásnak. Vízben állva bolognai bottal, vagy feederrel szilvaorrúakat, paducokat, márnákat, jászokat, és kevesebb számban dévéreket lehet zsákmányul ejteni a hegyek közé szorított, tiszta vizű folyóban. A víz áttetszőségének itt (is) nagy jelentősége van, ha feederrel szeretnénk halat fogni, néhány alapszabályt muszáj betartanunk. Augusztusban extra alacsony ...

Négy évesek a Bokor Spin termékek
Megjelent: 2018. July 16. | Forrás: Bokor Károly | Írások

Az idei évben többször gondoltam rá, hogy aktuális az - egyre hosszabb ideje - általam is keményen használatba vett Bokor Spin termékekről írni. A fejlesztésre, alakítgatásra szánt bottesteket immár öt éve kaphattam a kezembe. Hosszas tesztelések, felöltöztetések után, ma már a negyedik születésnapja lehet az első, végleges szériáknak. Elérhető árban, több méretben, univerzális pergető botok, kicsivel később ennek ultra könnyű kistestvérei a ...

Pontyok az esőben
Megjelent: 2018. July 09. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Az idei tavasz, sőt, még a nyár eleje is, borzasztóan szeszélyes időjárást hozott. Elég, ha csak annyit mondok, hogy a legutóbbi három horgászatomon kivétel nélkül bőrig áztam. Persze mi, horgászok nem vagyunk cukorból, így az eső önmagában nem is probléma. A baj akkor kezdődik, ha a csapadék viharos széllel is párosul, melynek hála az áhított vízparti komfortérzet teljes egészében megszűnik. Örök érvényű igazság azonban, hogy ami kellemetlen a ...

Miskei gyereknap
Megjelent: 2018. July 04. | Forrás: Csörgő Tamás | Írások

A Miskei Sporthorgász horgászegyesület 1990-es évek elején jött létre, a kezelésük alatt álló tavakon rengeteg rendezvény és verseny van. Jelenleg az egyesületnek közel 160 taggal büszkélkedhet. Nagyon sok szép emlék fűz e Bács Kiskun megyében található kis településhez, hisz itt nőttem fel, és a horgász pályafutásom is anno innen indult. Emlékszem rá, talán 7 éves lehettem, mikor édesapám magával vitt először, a falu melletti kis tavakra, ahol ...

Egy horgászverseny lélektana az Országos Feeder Bajnokság apropóján
Megjelent: 2018. June 08. | Forrás: Varsányi Miklós | Írások

Megosztanék néhány gondolatot erről a maratoni versenyről. Talán találsz majd benne néhány hasznos információt, érdekességet, amit kamatoztathatsz a mindennapokban. Illetve elmondom, milyen hangulata és tanulsága van egy ilyen versenynek. Ez nem technikai részletekről vagy csalikról fog szólni. Ez most kicsit más szögből engedi látni a versenyhorgász belvilágát. Az enyémet legalábbis. A derbit megelőzően több alkalommal is voltunk horgászni a pályával ...

Merjünk nagyot dobni
Megjelent: 2018. May 31. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Minden kezdő pontyhorgász előbb utóbb szembesülni fog a " távolság akadályával", melyet ahhoz, hogy eredményes horgásszá váljon, le kell küzdenie. Nemrég halottam egy aranymondást "A halat ott a legegyszerűbb megfogni, ahol az éppen tartózkodik, táplálkozik". Igen ez valóban így igaz, és semmilyen problémát" nem jelent, ha azok a bizonyos halak a parthoz viszonylag közel, egy meghorgászható távolságon belül tartózkodnak. De mi van akkor, ha ez ...

Long Cast orsók újratöltve
Megjelent: 2017. June 13. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2017-06-13 Korábbi írásomban említettem már a Carp Expert pontyos orsóinak rohamos fejlődését, az újabbnál új modellek megjelenését. És valóban, kis túlzással szinte minden hétre jut egy-egy boncolgatni való új típus. A távdobó orsók kedvelőinek, ha nem volt elég a Neo széria hatalmas tízezrese, azoknak ajánlom figyelmébe jelen írásunk főszereplőjét, a Carp Expert Long Cast 9000-et. Távdobásra fejlesztett CXP Long Cast 9000 ...

Elkezdődött az első teljes szezonunk! – Tubertini Feeder Kupa
Megjelent: 2017. May 17. | Forrás: Szabó Bence | Írások

2017-05-17 Tavaly kóstolt bele igazán csapatunk, az Energofish Feeder Team a finomszerelékes feeder versenyek, a pontszerző ranglistaversenyek világába. Részt vettünk az egyéni feeder országos bajnokságon, a klub feeder országos bajnokságon, illetve az őszi Maros Mix Feeder Kupán. Ezeken, úgy érzem, hogy nem vallottunk szégyent, sőt, Lázár Józsinak egy igazán kiemelkedő eredmény is összejött, de erről már írtam korábban. Idén azonban, terveink szerint, ...

Match, feeder, rakós, vagy talán bóló?
Megjelent: 2017. May 16. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2017-05-16 Ha filmet forgatunk, akkor a Módszerek háborúja" címet adtam volna. Melyik a legeredményesebb finomszerelékes módszer? Ezt hivatott eldönteni egy alig néhány perc alatt megszervezett, baráti „horgászverseny". Természetesen minden szituáció, minden horgászvíz más technikát „követel", így a fentiekben felvetett kérdésre a választ nem lehet általánosítani, egyértelműen eldönteni, hisz egy csomó minden befolyásolja, de maga a ...

Elfelejtett Bányató
Megjelent: 2017. April 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokféle horgász létezik, mindenkinek más jelenti a kihívást, mindenki másban találja meg a szórakozási lehetőséget… Nekünk (Erdélyi Horgász) az jelenti a kihívást, szórakozási lehetőséget, ami éppen előttünk áll, amire éppen az adott szituációban lehetőségünk kínálkozik. Ha apró halas pályán horgászunk, akkor a darabszám, az összsúly, ami hajt előre, ha pontyos pálya van előttünk, akkor természetesen igyekszünk „nagyot" ...

A Fókuszban a PVA termékek
Megjelent: 2017. February 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A Fókuszban a PVA termékek c. írásunkban már megfogalmaztuk a PVA-k előnyét, fokozott jelentőségét a modern pontyhorgászatban. Használatuk óriási segítséget jelent a partközeli és a távoli helyek meghorgászásánál egyaránt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy segítségükkel az etetési technikák óriásit fejlődtek. S mint azt tudjuk, a pontosan és precízen megvalósított etetési, csali felkínálási stratégia jelenti napjaink pontyhorgászatának ...

Vertikálisan – Salmo  Chubby Darter
Megjelent: 2017. February 15. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Egy megszállott horgász télen sem adja fel! A hideg ellenére is kimegy valamely közeli horgászvízre, kialakít néhány léket, beetet, majd egy kis szerencsével fog néhány keszeget és elégedett mosollyal hazamegy, ilyen a profi, hibátlan forgatókönyv. Ezek a finomszerelékes horgászok, az úszós a feeder technika, kedvelői. De mit tesznek a pergetőhorgászok, akik a pergetés megszállottjai? Legtöbben otthon maradnak és türelmetlenül várják a jég ...

Bemutatjuk: Benzár Zsolt
Megjelent: 2017. February 06. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Benzár Zsoltot és a Benzár Mix etetőanyagokat, az elért sikereket sokan ismerik már, most kicsit magáról faggattuk Zsoltot: hogy kezdődött nála a horgászat iránti szerelem, hogyan éri el a sikereit a versenyeken, a pecázáskor és az etetőanyagok fejlesztésében, gyártásában. Zsolt számos kialításon felbukkan, ahol bemutatják termékeit. Forduljanak hozzá bizalommal, hisz mindenkinek szívesen segít! Mióta horgászol, hogyan kezdted? Ki ...

Fonott zsinórok a gyakorlatban
Megjelent: 2017. January 10. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2 Nemcsak a kezdő, még a haladó horgászok is sokszor elbizonytalanodnak, amikor egy-egy új technika kipróbálása, vagy a módszerváltás gondolata a fonott zsinórok kiválasztása elé állítja az embert. A dilemma érthető, a modernkori fonott zsinórok piacán bizony horgász legyen a talpán, aki eligazodik! A pergetés legszebb, legsportosabb módszere is nagyon sok kritériumot ír elő a felszerelés kiválasztásánál. Jelen írással Ariadné módjára kivezetjük az ...

Csizmában a legnagyobb hidegben is
Megjelent: 2016. December 19. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A horgászat alatti komfortérzetünk nagyban hozzájárul ahhoz, hogy milyen élményekkel távozunk a vízpartról. Ha nem szépen parkosított halastavon vagyunk éppen, hanem elevenebb élményekre vágyunk, bizony a vízálló lábbeli ez egyik legjobb barátunk. Kézenfekvő megoldás egy csizma használata, melybe a megérkezés után csak belebújunk és kezdődhet is a „tánc". Régebben erre egyszerű gumicsizmát használtunk, mely nyáron egy esőzés utáni felpuhult ...

Egy bajnok ajánlásával-Benzár Mix receptek-harmadik rész
Megjelent: 2016. December 19. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Mint ahogy már megszokhattuk, az idei évben is számos újítás, újdonság látta meg a napvilágot. Nem maradtak ki ezen sorból a Benzar Mix terméknév alatt felsorakozó etetőanyagok sem, melyek az idei évben egy új, elsősorban a feeder (de nem csak) horgászoknak kifejlesztett etetőanyag családdal bővültek. A történet talán akkor kezdődött, amikor Zsolt a 2014-ben megrendezett feeder világbajnokságon egyéniben az előkelő negyedik helyet érte el, nagyon ...

Barátunk a körforgó!
Megjelent: 2016. December 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A műcsalik kavalkádjában bizonyára mindenki találkozott már a körforgó villantók valamelyik variációjával. A forgókanalak formája, felépítése, s ezáltal a működése is merőben eltér a támolygó kanalakétól. A tengelyen elhelyezkedő - általában rézből készült – test adja meg a középpontját, a fix tömegét a csalinak, valamint a kanál, más néven levél rezonanciakeltő hatása felel az inger kiváltásáért, amely majd a várva várt kapást ...

MI LEGYEN AZ AJÁNDÉK-AJÁNDÉK ÖTLETEK KARÁCSONYRA 3.
Megjelent: 2016. December 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

ldeje figyelmet fordítani családtagjainkra, szeretteinkre, barátainkra. Lassan azon is elkezdünk gondolkodni, milyen ajándékkal lepjük meg őket, hiszen mindannyian tudjuk: adni jó. Felemelő érzés, amikor azt tapasztaljuk, hogy valakinek sikerült örömet szereznünk. Ez azonban nem egyszerű feladat, hiszen nehéz kitalálni, szeretteink milyen ajándéknak örülnének igazán. Egy dolog biztos: ha valakit a hobbijához kötődő ajándék várja a karácsonyfa alatt, az ...