Keresett kifejezés: LED 134 találat

Feltolós úszózás
Megjelent: 2017. May 17. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Emlékeztek még a pontyhorgászat örök klasszikusára, a feltolós úszós horgászatra? Való igaz, a modern technikák megjelenése és azok rohamos fejlődése bizony háttérbe szorították ezt az ősi módszert, de a feltolós nádi pontyozás minden szépségére szerintem nagyon sokan tisztán emlékszünk még. Bennem is kristálytiszták azok a hangok, azok a színek, azok az emlékképek, amelyek a feltolós úszós pontyozás varázsát jelentették. Tagadhatatlan, hogy ...

Megérkezett- BENZAR COMPETITION FEEDER
Megjelent: 2017. May 17. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2017_05_18 Hosszú várakozás után, végre megérkezett a BENZAR termékpaletta legújabb, BENZAR COMPETITION FEEDER névre keresztelt, három tagot számláló botcsaládja! Akik már fogták a kezükben a botcsalád valamely darabját, azok hamar rájöttek, hogy ezekre a botokra megérte várni! Akik még nem találkoztak vele és szeretnének többet megtudni ezekről a pálcákról, azoknak az alábbiakban megpróbálom részletesen bemutatni a bot tulajdonságait. ET ...

Fókuszban a Neo Runner
Megjelent: 2017. May 03. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Ahogyan azt már előző orsópróbás cikkeinkből láthattátok, a Carp Expert Neo szériájával történő célzott pontyhorgászat egy kis időre sem állt meg. Mai írásunkban a soron következő orsó bemutatása következik, a CXP Neo családjának leguniverzálisabb darabjával ismerkedhettek meg közvetlen közelről. Ha velünk tartotok, egy remekül sikerült pontyhorgászat kellős közepébe csöppentek. Még meg sem száradtak a vízcseppek az előzően bemutatott Neo Long ...

Elfelejtett Bányató
Megjelent: 2017. April 18. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Sokféle horgász létezik, mindenkinek más jelenti a kihívást, mindenki másban találja meg a szórakozási lehetőséget… Nekünk (Erdélyi Horgász) az jelenti a kihívást, szórakozási lehetőséget, ami éppen előttünk áll, amire éppen az adott szituációban lehetőségünk kínálkozik. Ha apró halas pályán horgászunk, akkor a darabszám, az összsúly, ami hajt előre, ha pontyos pálya van előttünk, akkor természetesen igyekszünk „nagyot" ...

Egy mindent tudó szerelék: a helikopter rig
Megjelent: 2017. March 29. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2017-03-29 Pontyos sorozatunkban a mai napig töretlen népszerűségnek örvendő helikopter rig bemutatásához érkeztünk. Kedveltsége bizony nem alaptalan, az alatt a közel két évtized alatt, amióta megjelent az angol szaklapokban, bizony nem született olyan módszer, vagy megoldás, amellyel nagyobb dobástávolságot lehetett volna elérni. Húsz év pedig nem kevés, pláne, ha a horgászeszközök fejlődéstörténetét nézzük. A helikopter szerelék egyszerűen ...

Kikosarazva
Megjelent: 2017. March 22. | Forrás: Treznyák Tibor | Írások

Ha valaki a középkorban olyan kosarat kapott szíve hölgyétől, ami alul is nyitott volt, azzal nehezen jutott fel a vár tornyába. Mi viszont megelégszünk a vízparttal, ahol nyitott, zárt, vagy éppen bordás változatok várnak minket. Tekintsünk át közülük párat, hogy megtudhassuk, melyek azok a helyzetek, ahol a legeredményesebben használhatjuk őket. Rácsos kosár Egy jól ismert feeder kosár típus, amit az alábbi tulajdonságok alapján ...

Halak a jég széléből
Megjelent: 2017. March 20. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2017-03-20 De nagyon vártuk már ezt a pillanatot…Elérkezett! Kaptuk a hírt egy átutazótól, hogy a közeli víztározó jege néhány méterre eltávolodott a parttól. Erre vártunk már hónapok óta, így alig telt el néhány óra és az elsők között már kint is voltunk a vízparton... Az elmúlt napok enyhülést hoztak és ennek köszönhetően a hegyekben felgyülemlett hóréteg olvadni kezdett, a patakok vízhozama órák alatt a többszörösére nőtt, ...

Ahogyan mi láttuk: FeHoVa 2017
Megjelent: 2017. February 15. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2016-02-15 Amennyire vártuk és készültünk rá, annyira gyorsan szaladt el az a négy nap, melyet az esztendő első és egyben legnagyobb horgászkiállításán tölthettünk. Bizonyára nem vagyunk egyedül a gondolattal, az annyiak által várt FeHoVa színvonalas programjaival, az ismert horgászok előadásaival, az óriás akváriumnál és a pergető medencénél kapott élményekkel csak úgy rohant velünk az idő. Csütörtökön és pénteken is érezhető volt a ...

FEHOVA programok 2017
Megjelent: 2017. February 06. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

Az esztendő első és egyben az egyik legnagyobb horgászkiállítása napokon belül megrendezésre kerül. Nézzük milyen programokat ajénlunk neked! Hatalmas választék, még nagyobb érdeklődés Horgász színpad HORGÁSZ SZÍNPAD Koós Feri neve legendának számít a legnagyobb hazai ragadozóra horgászók között, érdekes előadás keretében leshetitek el Ti is a harcsás alapokat. Minden szavára érdemes figyelni! (Az előadások kb. 20 ...

Amit nem szabad kihagyni: FeHoVa 2017!
Megjelent: 2017. January 30. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Az esztendő első és egyben az egyik legnagyobb horgászkiállítása napokon belül megrendezésre kerül. A 2017-es Fegyver Horgász Vadász Szakkiállítás és Vásár, vagy ahogy csak emlegetni szoktuk, a FeHoVa talán a legtöbbek által várt „télűző" horgászesemény. Rangja méltón emelkedett jól megérdemelt szintjére, szépszámú hazai közönsége mellett a határainkon túlról érkező vendégek köre is egyre bővül! Természetesen az idei FeHoVa sem ...

Energofish magazin, a második!
Megjelent: 2017. January 18. | Forrás: EnergoTeam | Írások

2017-01-18 Az első magazinunk után, amiben érdekes témákat feszegettünk, sok pozitív visszajelzést kaptunk. Természetesen most sem maradunk érdekesség nélkül. Bekukkantunk az 5 éves szülinapját ünneplő Peca Plázába; egy érdekes versenyt is megnézhetünk, ahol ugyanazzal a csalival kellett mindenkinek horgásznia. Ízelítőt kapunk a téli feederezés lehetőségeiről; a Dunán a kősüllők nyomába eredtünk. A mostani jeges időre való tekintettel egy igazi ...

Fókuszban: a PVA termékek
Megjelent: 2017. January 10. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

A PVA termékek megjelenése új utat, új irányt mutatott a horgászsport fejlődésében. Széles körű elterjedése a legújabb generációs etetési technikák tökélyre fejlesztését jelentette a pontyhorgászatban. A PVA termékek térhódításával egyre több horgász ismeri fel a benne rejlő lehetőségeket, egy-egy sikeres horgásznap után joggal csettintünk elégedetten; a PVA hálók és tasakok segítségével véghezvitt etetésnél talán nincs is ...

Újra fókuszban: a Mann’s gumik
Megjelent: 2016. December 20. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Korábbi írásainkban már megismerkedhettetek a Mann’s csalik legváltozatosabb típusaival, mostani cikkünkben, pedig rendhagyó módon a híres plasztik család legfogósabb twistereinek alkalmazásáról, variálhatóságuk módjáról, a változatos felhasználási területek lehetőségeiről lesz szó. E bemutató szóljon hát az eredményesség, a még több süllőkapás jegyében! Színes, minden igényt kielégítő választék Mann’s-ből Bizony ...

Etetőanyagok az őszi-téli vizekre
Megjelent: 2016. December 19. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

2016-12-19 A kimondottan hideg vízre ajánlott etetőanyagok speciális csoportjának bemutatása következik mai írásunkban annak reményében, hogy olvasóink hasznos tanácsokat, értékes ötleteket kapnak a késő őszi, téli hónapok eredményes békéshal horgászatához. A lehűlt, 5 Celsius fok alatt vizek megváltozott biológiai egyensúlya, s a bennük élő halak viselkedési, táplálkozási szokásainak a nyáriéhoz merőben eltérő volta a horgászmódszerek, ...

Csukázás egyszerűen, eredményesen
Megjelent: 2016. December 16. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Csukahorgászatról lévén szó, a lendületes, sportos, és nem utolsó sorban fantáziadús pergető horgászat mellett nem feledkezhetünk meg nagyon sok horgász legkedveltebb őszi-téli ragadagozó halas módszeréről, az élő halas csukázásról. Ez utóbbi módszert érdemes a késő őszi lehűlések elején elkezdeni, amikor is vizeink hőmérsékletének drasztikus csökkenése a táplálékhalak bandázását, vonulását eredményezi. A tartós reggeli fagyok, a ...

MI LEGYEN AZ AJÁNDÉK-AJÁNDÉK ÖTLETEK KARÁCSONYRA 4.
Megjelent: 2016. December 12. | Forrás: Nagy Levente | Írások

ldeje figyelmet fordítani családtagjainkra, szeretteinkre, barátainkra. Lassan azon is elkezdünk gondolkodni, milyen ajándékkal lepjük meg őket, hiszen mindannyian tudjuk: adni jó. Felemelő érzés, amikor azt tapasztaljuk, hogy valakinek sikerült örömet szereznünk. Ez azonban nem egyszerű feladat, hiszen nehéz kitalálni, szeretteink milyen ajándéknak örülnének igazán. Egy dolog biztos: ha valakit a hobbijához kötődő ajándék várja a karácsonyfa alatt, az ...

MI LEGYEN AZ AJÁNDÉK-AJÁNDÉK ÖTLETEK KARÁCSONYRA 1.
Megjelent: 2016. December 07. | Forrás: Nagy Levente | Írások

2016-08-30 Itt az ideje figyelmet fordítani családtagjainkra, szeretteinkre, barátainkra. Lassan kezdjünk el gondolkodni azon, milyen ajándékkal lepjük meg őket, hiszen mindannyian tudjuk: adni jó. Felemelő érzés, amikor azt tapasztaljuk, hogy valakinek sikerült örömet szereznünk. Ez azonban nem egyszerű feladat, hiszen nehéz kitalálni, szeretteink milyen ajándéknak örülnének igazán. Egy dolog biztos: ha valakit a hobbijához kötődő ajándék várja a ...

Maros új arca
Megjelent: 2016. October 24. | Forrás: EnergoTeam | Írások

Untitled Document Két értelemben is vehetjük a címet, hiszen a Maros folyót egy kicsit új oldaláról mutatjuk meg, illetve Jéger Szabolcs most horgászik először ezen a szakaszon, így joggal mondhatjuk. - Új arc a pályán. A Maros nagyon változatos tud lenni, egy adott szakasz teljesen más halfajt tud megtartani. Most egy fölsőbb szakaszt vallatunk meg, a célhalak pedig a keszegek. Tartson most is velünk, a premier október 26-án 20:00-kor kerül adásba a ...

Gumis megoldás
Megjelent: 2016. September 28. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A mai piac rendkívül változatos és fogós csalikkal látja el a horgászokat. Sokszor zavarba ejtő ez a választék, de vannak tulajdonságok, melyek egyes csalikat kiemelnek a tömegből. Most nem arról szeretnék papolni, milyen csalinak kellene lennie, ami rendkívül fogós, hanem azt szeretném bemutatni, milyen fogós csalikat kaphatunk ezentúl L&K márkanév alatt. Viszonylag korán benne voltam a „gumis" hisztériában. A Tisza-tavon már az elején ...

Plasztik mellett, Flat Bait!
Megjelent: 2016. September 26. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A horgászat állandóan fejlődik, és sokszor egyszerűnek tűnő dolgok is óriási áttörést hozhatnak. Természetesen egyre nehezebb olyan újdonságot feltalálni, amely még nem volt eddig a piacon, vannak régóta már használt dolgok, amelyek feledésbe merültek, de egy új köntösben ismét szárnyalnak. Azonban vannak olyanok is melyek eddig nem voltak fellelhetőek a piacon. Igazából nem az én dolgom pozícionálni a következő újdonságot, azonban hasonlót eddig ...

A legfinomabb bolognai
Megjelent: 2016. September 20. | Forrás: EnergoTeam | Írások

A folyóvízi úszós horgászat legélvezetesebb, és egyben legeredményesebb műfaja a bolognai botos horgászat. Mai cikkünkben az Energo Team három legújabb hosszú gyűrűs botját mutatjuk be, hasznos gyakorlati tapasztalatokkal, és persze szebbnél szebb dunai halakkal megfűszerezve. Az új bolók mind a Slim vonalhoz tartoznak Az új bolognai botok neveinek előtagja nem véletlenül viseli az angol slim szócskát. A magyarul, vékony, karcsú jelző ...

Busára egyszerűen!
Megjelent: 2016. September 09. | Forrás: Nagy Levente | Írások

Céltudatosan busára kevesen horgásznak, nem tartozik ez a halfaj a sporthorgászok kedvencei közé. De miért is van ez így? A válasz roppant egyszerű. Ez a halfaj planktonokkal táplálkozik, ezért horogra csalni nem egyszerű. Léteznek, működő módszerek, technikák (TECHNOPLANKTON TABLETTA), de mégis kevés azon horgászok száma, akik ezzel érdemlegesen foglalkoznak. A legtöbb busafogás a véletlen műve, külső akadásból adódik. Sportszerű ...

I. Feeder Klubcsapat Országos Bajnokság
Megjelent: 2016. September 07. | Forrás: EnergoTeam | Események/Kiállítások

2016-08-30 Az idei év elején, amikor a MOHOSZ közzétette a 2016-os versenynaptárat, a sok, már-már megszokottnak nevezhető verseny mellett két újdonságnak számító megmérettetés kelthette fel az ország feeder horgászainak figyelmét. Az egyik a Method Feeder OB, a másik pedig az I. Feeder Klubcsapat Országos Bajnokság. Előbbivel egy korábbi írásomban már foglalkoztam, így a mostani bekezdésekben arról fogok írni, hogy az Energofish Feeder Team hogyan ...

Fókuszban: Benzár Allround Feeder
Megjelent: 2016. July 29. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Egy modern, univerzális feederbot tervezése elméletileg nem, vagy csak nehezen valósítható meg kompromisszumok nélkül. A Benzár Allround Feeder tervezői is teljesen tisztában voltak ezzel, de a lehetőségeiket maximálisan kihasználva, a gondos, precíz és igényes tervezőmunka eredményeképpen mégis olyan bot született meg, amelyet lehetőségünk van a feederes technika legszélesebb skáláján bevetni. „Allround" - azaz a ...