Keresett kifejezés: NEW 24 találat
IBITE MS LIGHT SPICC JELZŐLED

Wizard orsó egyensúly
Megjelent: 2023. December 02. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Leesett az első hó! Azaz havacska, hisz azért a hólapátot nem kellett hadrendbe állítanom. Mégis már megvan az az érzés, hogy igazi téli pecára indulok, hisz a fagyott kavicsok és a finom porhó roppanását hallom a lépteim alatt.  Ezt a napot egy számomra új bot tesztelésére szántam. Wizard Samurai Spin 240, 2-8 gramm IM9-es carbon A nyéltag 1, míg a második tag 10 Fuji mintára készült K gyűrűvel van ellátva. Ez a gyűrű ...

Kisgyalánban jártunk
Megjelent: 2023. November 18. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

A kedvenc vizeim közé tartoznak a tőzegbánya tavak. A haleltartó képességük átlagon felüli, kiváló életteret nyújtanak a vízivilág számára. 2019. tavasza óta én és Czimmermann Gábor (Csoszi)-val egy verseny csapatot alkotunk, a neve: Koós Catfish Team. Tőzeges környezet. Ebben a tőzeges környezetben sikeresebbek az ívások, gyorsabban növekszenek az ivadékok és rengeteg búvóhely biztosítja a magas megmaradási arányukat is. Az ...

Tisztán emlékszem
Megjelent: 2023. October 16. | Forrás: Oroszi Gábor | Írások

2011 szeptember 17.-én egy szombati napon. Ekkor éltem át életem első és egyik legfontosabb élményét a harcsázásban egy véletlen folyamán. Korábban, mint többségünk a nemeshalak iránti érdeklődésem volt domináns, bár vágyakoztam mindig a ragadozó halak után is, de a szóbeszédek alapján, hogy mennyire nehéz és ritkaságok közé sorolható egy-egy harcsa megfogása, inkább nem kezdtem kitartóan foglalkozni a horgászatával, míg véletlen bele nem ...

Matchbotozás iBite úszóval
Megjelent: 2023. July 29. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Végre itt a nyárias meleg, ezért, bár mostanában gyakran kerülgetnek zivatarfelhők és szúnyogok, érdemes megnyújtani a késő délutánra, estére tervezett horgászatot és belekóstolni az éjszakai horgászat világába. Az ilyen estékre mindig igyekszem még világosban, legalább 1-2 órával a naplemente előtt érkezni és kiválasztani a helyet. Így sokkal egyszerűbb előkészülni. Mindent kéz alá tehetek, megszokom a bot és a csúzli kezelését, a csúzligumi ...

A kiérdemelt fürdőzés
Megjelent: 2023. July 01. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Fürdés ilyen jól még egyikünknek sem esett, ez nem kérdés, hiszen magyar bajnokok lettünk method feeder szakágban, csapatban, nem is akármilyen CSAPATBAN! Bár a legendás Maty-ér vize még csak közelítette a 20-22 Celsius-fokot, mi egyetlen percig sem gondolkodtunk azon, hogy beugorjunk-e vagy sem! Magyar bajnokok lettünk ugyanis, ilyen esetben pedig illik megmártózni a versenynek helyszínt biztosító vízben! Határtalan örömünkben meg sem fordult a fejünkben, hogy ne ...

XXIII. Balatoni ifjúsági horgászviadal
Megjelent: 2023. June 20. | Forrás: Energoteam | Események/Kiállítások

A Balatoni Halgazdálkodási Np Zrt és a Balatoni Horgászegyesületek Szövetsége közös rendezvényét 2023. 06.11-én Révfülöpön a Mathias Corvinus alapítványi kollégiuma gyermektáborában, annak kikötőjében tartottuk meg. 15 ifjúsági horgász és hozzájuk kapcsolódó, azonban a versenyben részt nem vevő 7 fő gyermek horgász részvételével. A reggel 7 óriási gyülekező és regisztráció után a versenyzők elfoglalták horgászhelyeiket a kisorsolt ...

Írországi kalandok - így éltük meg a VI. Klubcsapat Feeder Világbajnokságot
Megjelent: 2023. May 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A tavalyi Klubcsapat Feeder Országos Bajnokságon szerzett ezüstérmünknek köszönhetően vívtuk ki a jogot arra, hogy idén részt vehessünk a feeder horgászat Bajnokok Ligáján, azaz a Klubcsapat Feeder Világbajnokságon. Nagyon-nagyon örültünk ennek a lehetőségnek, hiszen hosszú évek óta ezért dolgoztunk, de ekkor még nem tudtuk, hogy mekkora fába is vágjuk a fejszénket ennek az írországi kalandnak a leszervezésével.  Feladatok valódi armadája várt ...

Cserkészés match bottal
Megjelent: 2023. May 20. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Bár a kora tavaszt még megtöri egy-egy kellemetlen hidegfront, napról-napra melegszik. A felmelegedés pedig kicsalja a halakat a partszéli sekély területekre, ahol kevés felszereléssel, egy jó match bottal, finomra hangolt úszós szerelékkel érdemes keresgélni. A tökéletesen kisúlyozott úszó olyan apró kapásokat is jelez, amelyek más módszerrel nem láthatóak. Gyakran alkalmazom azt a taktikát, hogy 2-3 helyet is megetetek egy-egy marék kukoricával, egy-két ...

Megérkezett az új Wizard Samurai széria
Megjelent: 2023. April 08. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Február végét írva a csukák már lassan egy hónapja a kíméletemet élvezhetik, így az utóbbi időben a nappali pergetéseket mellőzve a fényváltás utáni és előtti időszakokban kergettem a süllőket. Több szép fogast kopogtattam ki a mély bányatavi gödrökből, így nagy kedvel indultam egy újabb pergetésre! Ezen alkalommal kaptam lehetőséget kézbe venni és kipróbálni a teljes Wizard Samurai pergető bot szériát a legfinomabb UL-es pálcától a ...

Rigek Carp Expert módra
Megjelent: 2023. April 01. | Forrás: Heincz András | Írások

Vannak a klasszikus kötések, melyekbe nem lehet ’’ belekötni ’’. Régóta használjuk őket, sok halat adtak, de mégis vannak olyan kapástalan időszakok, amikor muszáj változtatni ahhoz, hogy eredményesebben zárjuk a horgászatunkat. Számos alkalmat tudnék példaként felhozni, amelyekben a címsornak megfelelő kapástalan időszakot éltem át, amikor ha sikerült is kapásig eljutni, nem volt megfelelő az akadás, óvatosabban-másképpen szívták fel a ...

FeHoVa 2023 - Twisteres hangulattal várunk a kiállításon!
Megjelent: 2023. January 29. | Forrás: Őze Dániel | Események/Kiállítások

Új év – új horgászszezon, megannyi érdekesség. Várunk mindenkit a 2023-as év első horgász tematikával felvértezett rendezvényén, a FeHoVa kiállításon! Február 9-12. között találkozunk a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Lassan kilépve a téli időszakból, eljött az idei év első kiállítása is, a FeHoVa. A visszajáró érdeklődők már megszokhatták, hogy az Energofish standja a horgász szekció legnagyobb alapterületét tudhatja ...

Rózsa-szigeti élménybeszámoló – Kora őszi RSD peca
Megjelent: 2023. January 28. | Forrás: Zytka Róbert | Írások

Tavasszal egy horgászatom során szóba elegyedtem egy kedves idős úrral, akitől életemben először hallottam a Tass-Makád között fekvő Rózsa-szigetről. Az úr állítása szerint fantasztikus horgászparadicsom kora tavasztól – késő őszig, így mindenféleképpen ajánlotta, hogy ha több napos pecát tervezek társasággal, akkor érdemes ellátogatnunk a Rózsa-szigetre. Az úr lelkesedése felkeltette a figyelmem, és elkezdtem információkat gyűjteni a ...

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben!
Megjelent: 2023. January 22. | Forrás: Őze Dániel | Írások

River Predator, Red Shot, Pression – jigfejek kedvező árfekvésben! 4, 1, 2/0…? A jigfejek útvesztőjében nem nehéz elakadni, mikor azok méretezéséről van szó. Sőt, egy másik oldalról megközelítve a dolgot, látatlanul milyen és mekkora jig fejet válasszunk a plasztikcsalinkhoz? Jelen kérdések mentén jött létre ezen cikk, melyben bemutatásra kerülnek a legújabb Kamasaki jigek, azok méreteivel párhuzamosan, kiegészítve 1-2 plasztikos ...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. December 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem ...

Pickerrel a kikötőben
Megjelent: 2022. December 24. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

A téli rövid nappalok miatt, a horgászatra szánt időt még jobban kell kihasználni, ezért mindig az autómban van a felszerelés, bekevert etetőanyag, csali. Bármikor bedobhatok néhány órára. Ilyenkor az etetőanyag a hidegben akár egész héten használható marad, a csali is jól bírja. Ezekhez a horgászatokhoz olyan botot kerestem, amely sokoldalúan használható, ki se kell venni a csomagtartóból, hogy másikra cseréljem egy-egy pecához. Gyakran horgászom a ...

Mini method lehűlt vizeken
Megjelent: 2022. November 21. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

A hideg vízi horgászatoknak megvan a maga szépsége, a nyáron zsúfolt tópartok elcsendesednek, a legkitartóbb horgászok maradnak csak. Nem véletlenül, ők már tudják tapasztalatból, eredményes időszak ez is, de megvannak a saját szabályai. Gyakran horgászom method módszerrel ebben az időszakban. Kellően lefinomítható, az etető és csalizó pelletek, különféle aromák minden helyzetet képesek megoldani.  Olyan tavat, holtágat választok, amelyek közel van a ...

Végszerelékek kezdő pontyhorgászoknak 2. rész
Megjelent: 2020. April 15. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Ahogyan ígértük, folytatjuk a végszerelékek készítéséről szóló cikkünket! A végszerelékek pontyhorgászoknak második részében újabb végszerelék elkészítéseket mutatunk be pontról pontra. Reméljük hasznos és fontos információkkal gazdagodtok, ha elolvassátok cikkünket. A cikk 1. része itt olvasható, kattints ide! 3. Helicopter végszerelék Ez a szerelék melyet talán legsűrűbben használok horgászataim során. Főként Pop up csalik ...

Kötések, nem csak pergetőhorgászoknak
Megjelent: 2020. February 22. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

Nagyon fontos a legjobb kötések kiválasztása, hiszen hiába választjuk ki a legjobb zsinórt a piacon, egy rossz kötéssel annyira elgyengíthetjük, hogy azt gondolhatjuk selejt zsinórt választottunk. Éppen ezért érdemes a kötéseket kipróbálni és a megfelelőt használni. A háromféle zsinór más tulajdonságokkal van felvértezve. Fontos, hogy nem minden kötés megfelelő az összes adodó helyzetre, akár zsinórtípusonként is lehet eltérés. ...

Praktikus kiegészítők az őszi szezonra
Megjelent: 2019. October 05. | Forrás: Őze Dániel | Írások

Az ősz sok horgász számára a legjobban várt időszakok egyike. Többféle szemszögből megközelíthető ennek ténye, ami kiteljesedhet az igazi pergetőszezon beálltával, de az igazán nagy pontyok is ezen időszakban keríthetőek horogvégre legnagyobb eséllyel, akár az éj leple alatt. De ezek mellett, a vadregényes folyóvízi márnázások miatt is sokan felkeresik a tél beállta előtt a különböző vízpartokat. Nagymértékben változik az idő és maga a természet ...

Bolóval, két kupa között - II. rész
Megjelent: 2019. August 12. | Forrás: Szarka László | Írások

Ott hagytuk abba, hogy a csemegekukorica szórása most nem működött önmagában, mert talán nem voltak vonuló pontyok, amiket a zsenge szemek megállítottak volna az úszónk és csalink környékén, és kivételesen kellett az etetés. Mármint az etetőanyagos, a jó kis aromázott és pépesített Particle Pastával kevert, ami most is bevált, mert a csalogató hatásának köszönhetően előbb csak apró keszegek, de kicsivel később már a pontyok kisebb példányai is ...

5 tipp a téli, nagyhalas horgászatokhoz
Megjelent: 2019. January 14. | Forrás: Szabó Bence | Írások

5 tipp a téli, nagyhalas horgászatokhoz A tél beköszöntével a horgászok többsége szögre akasztja a botzsákot, hiszen a nulla fokhoz egyre inkább közelítő hőmérséklet, az erős, sokszor viharos erejű szél, illetve a gyakorta hulló, különböző halmazállapotú csapadék komoly visszatartó erő tud lenni. Vannak azonban olyan fanatikusok is, akik még ilyenkor sem restek ellátogatni kedvenc tavuk partjára, bízva egy-egy nagytestű ponty megfogásban, mindezt ...

Fókuszban a Carp Expert Neo Thermo ruha
Megjelent: 2019. January 11. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

A vastag téli öltözetekkel szemben teljes joggal várjuk el a legalapvetőbbeket: védjen a hideg ellen, legyen vízhatlan, a fölösleges meleget, amely pára formájában csapódna le a rétegek alatt, eressze át és ne akadályozzon minket a szabad mozgásban. Az ősz utolsó hónapjában debütáló Carp Expert Neo kétrészes thermo ruhája a fent felsoroltakat alapból tudja, ezen felül olyan pozitív tulajdonságokkal rendelkezik, melyek eddig csak a méregdrága téli ...

Salmo újdonságok a 2018-19-es évben
Megjelent: 2018. December 05. | Forrás: Lukácsi Béla | Írások

A Salmo eddig is sok újdonsággal lepett meg bennünket évről évre. A fejlesztés természetesen nem áll meg, hiszen ott van a Salmo csalik megálmodója Piotr Piskorski, aki a legutóbbi évben sem tétlenkedett. Több apróbb fejlesztés mellett, talán az egyik legnagyobb dobás ebben az évben a Salmo Squarebill.  Egyediesség és természetesen fogósság jellemzi a Salmo műcsalikat. A Salmo műcsalik legnagyobb népszerűségnek örvendő családja a Hornet, nem véletlen, hogy ...

EFTTEX 2017
Megjelent: 2017. July 05. | Forrás: Gaudi Nagy Bálint | Írások

2016-08-30 Idén június 29.-július 1. között került megrendezésre a 36. EFTTEX (European Fishing Tackle Trade Exhibition). Tudni kell, hogy ez Európa egyik legnagyobb kereskedői horgászkiállitása, ahol sok cég mutatja meg termékeit, újdonságait. Ez a neves szakkiállitás 1981-ben indult el Londonban, azóta minden évben megrendezésre kerül Európa más és más városaiban. Szerencsére idén nem kellett sokat utazni a magyar kiállítóknak, hiszen 2017-ben a ...