Keresett kifejezés: UV 380 találat
ESP HELICOPTER RIG SLEEVE GUMIHÜVELY 10DB/CSOMAG

Alapkészségek
Megjelent: 2023. August 26. | Forrás: Koós Ferenc | Írások

Az idei télen több időt szántam a felszerelésem meg újítására, mint általában szoktam. A sokéve halogatott zsinór cseréken túl a régebbi, ritkán használt botjaimat is lecseréltem Koósra. A húszévesnél idősebb Banax orsóimmal nem kellett sokat babrálnom. A mély dobra ráfér a 76-os. Kaptak egy mélydobot a zsinór kapacitás miatt és már mehettek is fel az új Shadowokra. A strapabíró Shadow. A még 2000-ben vásárólt ...

Baller brekkencsre
Megjelent: 2023. August 19. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Megragadva a nyár első napsugarait, Hejőkeresztúr és Nyékládháza között elhelyezkedő bányató partjára érkeztünk Molnár Zoltán operatőr kollégámmal egy rapid felszíni pergetésre. Mint már korábbi írásaimban említettem ez egy több mint 300 hektáros vízfelület, amihez átlag 10 méteres mélység párosul. A 20 méternél mélyebb gödrök sem ritkák, így egy óriási vízfelület, ami lassan melegszik fel. Más kisebb vizeken már régen leívtak a balinok és ...

Árulkodó RSD
Megjelent: 2023. July 08. | Forrás: Skultéti lászló | Írások

Május első hétvégéje van, és már halványulnak a fények, mikor késő délután horgászhelyemhez érek, ahol remélem, hogy egy izgalmas éjszaka vár rám a szenvedélyemnek otthont adó folyón. Az időjárás végre megkegyelmezett nekem, hiszen kellemes húsz fok körüli hőmérséklet és enyhén lengedező szellő mellett csodálhatom a naplementét. Enyhén lengedező szellő mellett csodálhatom a naplementét. Az április bezzeg nem volt ilyen kegyes velem! ...

A kiérdemelt fürdőzés
Megjelent: 2023. July 01. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Fürdés ilyen jól még egyikünknek sem esett, ez nem kérdés, hiszen magyar bajnokok lettünk method feeder szakágban, csapatban, nem is akármilyen CSAPATBAN! Bár a legendás Maty-ér vize még csak közelítette a 20-22 Celsius-fokot, mi egyetlen percig sem gondolkodtunk azon, hogy beugorjunk-e vagy sem! Magyar bajnokok lettünk ugyanis, ilyen esetben pedig illik megmártózni a versenynek helyszínt biztosító vízben! Határtalan örömünkben meg sem fordult a fejünkben, hogy ne ...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. June 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a ...

Írországi kalandok - így éltük meg a VI. Klubcsapat Feeder Világbajnokságot
Megjelent: 2023. May 27. | Forrás: Szabó Bence | Írások

A tavalyi Klubcsapat Feeder Országos Bajnokságon szerzett ezüstérmünknek köszönhetően vívtuk ki a jogot arra, hogy idén részt vehessünk a feeder horgászat Bajnokok Ligáján, azaz a Klubcsapat Feeder Világbajnokságon. Nagyon-nagyon örültünk ennek a lehetőségnek, hiszen hosszú évek óta ezért dolgoztunk, de ekkor még nem tudtuk, hogy mekkora fába is vágjuk a fejszénket ennek az írországi kalandnak a leszervezésével.  Feladatok valódi armadája várt ...

Cserkészés match bottal
Megjelent: 2023. May 20. | Forrás: Frankó Zoltán | Írások

Bár a kora tavaszt még megtöri egy-egy kellemetlen hidegfront, napról-napra melegszik. A felmelegedés pedig kicsalja a halakat a partszéli sekély területekre, ahol kevés felszereléssel, egy jó match bottal, finomra hangolt úszós szerelékkel érdemes keresgélni. A tökéletesen kisúlyozott úszó olyan apró kapásokat is jelez, amelyek más módszerrel nem láthatóak. Gyakran alkalmazom azt a taktikát, hogy 2-3 helyet is megetetek egy-egy marék kukoricával, egy-két ...

Folyó helyett állóvízre
Megjelent: 2023. April 29. | Forrás: Csala Viktor | Írások

A tél végét jelző időjárás nem tudja otthon tartani a horgászat iránt érdeklődőket, jó magam is így voltam ezzel. A vizek nagy része már felkúszott 8 Celsius-fok fölé, ami azt jelenti, hogy a halak étvágya egyre nagyobb napról napra. Igazán vágytam már kemény fárasztásokra a tél alatt kicsit azt éreztem berozsdásodtam, amikor lehetett ugyan vízparton voltam, de a keszegek nem hajtották karikába a botokat. Szívem szerint a Tiszára mentem volna horgászni, ...

Megérkezett az új Wizard Samurai széria
Megjelent: 2023. April 08. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Február végét írva a csukák már lassan egy hónapja a kíméletemet élvezhetik, így az utóbbi időben a nappali pergetéseket mellőzve a fényváltás utáni és előtti időszakokban kergettem a süllőket. Több szép fogast kopogtattam ki a mély bányatavi gödrökből, így nagy kedvel indultam egy újabb pergetésre! Ezen alkalommal kaptam lehetőséget kézbe venni és kipróbálni a teljes Wizard Samurai pergető bot szériát a legfinomabb UL-es pálcától a ...

Téli pergetett domolykók
Megjelent: 2023. February 04. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Úgy, mint a melegebb évszakokban, a hideg téli hónapokban is két módszert űzök megállás nélkül. Hol bolognai bottal, hol pedig UL pergető pálcáim valamelyikével a kezemben portyázok legkedvesebb csatornám partján. A célhalak ilyenkor a sügérek és a domolykók, melyekből a lehűlt vizekben szép példányokat foghatunk még akkor is, ha a hőmérő higanyszála jócskán nulla fok alá csúszik a pergetésre kijelölt napunk reggelén. A surranó utáni ...

Pontyok éjszaka az esőben
Megjelent: 2023. January 07. | Forrás: Energo Team | Írások

Kevés olyan elvetemült horgász van, aki a téli hónapok során is az éjszakákat választja a halfogáshoz optimális időpontnak, hiszen a hideg, nyirkos, csapadékos időben vannak azért kellemesebb helyek is a vízpartnál. A fanatizmus azonban nagy úr, illetve sokaknak csak a munkaidő végeztével jut ideje hódolni a horgászat jelentette szenvedélynek, ami bizony az őszi óraátállítást követően már jó eséllyel a naplemente utáni időszakot jelenti. Közülük is ...

Több mint versenybeszámoló
Megjelent: 2022. December 18. | Forrás: Szarka László | Írások

Nem is olyan régen sok száz kilométert autóztam, hogy ott lehessek a Látóképi-tavon a feeder bajnokság zárónapján, és nagyon jól döntöttem. Láthattam ugyanis a szakág legkiválóbbjait, Erdei Attilát, Bakó Pétert és Szabó Bencét, hogy csak a dobogósakat említsem név szerint. Nagy élmény volt, tanulságokkal, mégsem lett belőle cikk. Aztán következett a method bajnokság, amelynek történetesen az ország másik végén, a Kőszeg közeli Lukácsházán ...

A bűvös 100 méter most már elérhető
Megjelent: 2022. August 31. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Balinokat rendszeresen cserkelő pergető horgászok bizonyára találkoztak már azzal a problémával, amikor a kiszemelt halak dobó távolságon túl vadásznak. Nálam ez rendszeresen előfordul. 50-60 méterig eljuttatott balinos műcsalim nem bizonyul elegendőnek, hisz 10-20 méterrel bentebb óriási rablások igazolják a ragadozók jelenlétét.  Erre talált alternatívát a Wizard új ASP SPIN pálcája. A leghosszabb 300 centiméteres pálcát tesztelhettem, ...

A domolykók paradicsomában jártam
Megjelent: 2022. August 27. | Forrás: Halmos Mihály | Írások

Pont olyan volt, mint álmomban. Álltunk a csónakban, és csak dobtunk és dobtunk, megállás nélkül, hol a bal, hol pedig a jobb part szélét. Egy egészséges, kellőképpen sportos folyóvízi pergetésre készültem, de amit kaptam az alatt az egy nap alatt a délvidéki természettől, a Murától, a gájdomtól, arra nem voltam felkészülve. Arra nem tudtam és most is azt mondom - mindenkinek aki elmegy oda - hogy arra nem lehet. Szíven üt, ámulatba ejt és magához ...

Suspending megoldások a pergetésben
Megjelent: 2022. August 10. | Forrás: Őze Dániel | Írások

Évszaktól függetlenül vannak olyan helyzetek, mikor rettentő nehéz kapást kicsikarni a ragadozóhalaktól és nincs is annál idegesítőbb, mikor ilyen szituációkban egy jobb szemüveg lencséin keresztül látni, ahogy lefordul egy jobb balin a csalinktól. Sok pergető horgász átérzi ezt a jelenséget szerintem. Ezen időszakokra és jelenségre adok egy csali tippet, ami akár ekkor is felkeltheti a rablóhalak figyelmét. A dunai horgászatoknak megvan a maga ...

Tiszaparti pergetés: Rakparti villanások
Megjelent: 2022. June 08. | Forrás: Ország Bálint | Írások

Amíg gyermekkoromban a pergetéshez használt műcsali kizárólag villantó volt, manapság (főként a plasztikok miatt) nagyon a háttérbe szorultak a dobozomban. Viszont a Tisza áradása olyan szituációkat teremtett, amikor érdemes volt elővenni a vasakat. A sekély, éppen elöntött rakparti füves területen jól jött a villogás… Az áprilisi szeszélyes időjárás szerencsére sok esőt is hozott, így a Tisza vízszintje is emelkedni kezdett. A hónap végére ...

A pergető tilalom utáni első apróságok
Megjelent: 2022. April 30. | Forrás: Ország Bálint | Írások

Az idei süllőző szezon sajnos nem úgy alakult, ahogy terveztem. A csapadékszegény időjárás és a kemény fagyok miatt a kedvenc helyeim télen teljesen üresek voltak a korábbi évekhez képest. Közeledett a márciusban kezdődő tilalmi időszak és aggódtam, hogy süllők nélkül maradok. Februárban azonban melegedés érkezett, ami meghozta a kapókedvet, viszont ennek ellenére nem voltam benne biztos, hogy elcsípek egy jó halat. Hogy sikerrel jártam-e, az kiderül a ...

Feeder bottal a Dunakeszi Kavicsbányatavon
Megjelent: 2022. April 23. | Forrás: Szabó Bence | Írások

Még a versenyszezon előtt szerettem volna meglátogatni az egyik legismertebb egyesületi kezelésben lévő, Budapest közeli vizet, a Dunakeszi Kavicsbányatavat, melyről már megannyi jót és rosszat hallottam az elmúlt években. Sokan az egekig magasztalták a tavat, míg mások kevésbé meggyőzően nyilatkoztak a víz állapotáról. Mindezek alapján sejtettem, hogy nagy fába vágom a fejszém, azonban éreztem, ha itt sikerül egy igazán szép pontyot fognom, akkor arra ...

Nagyréde februárban
Megjelent: 2022. March 23. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Lesétálva a közeli bányatóra a szívem szakad meg amikor azt kell látnom, hogy jéggel vannak borítva a kedvenc, általam jól ismert területek. Ezen a vízen a lékhorgászat nem jöhet számításba a levegősen megfagyott jég és a meleg vizű források miatt. Suliból hazafelé meg-meg álltunk lányommal és a kavicsokkal próbáltuk a jeget gyengülésre bírni. El is határoztam, hogy keresek egy jégmentes vizet, ahol pergethetek egy napot. „Google a barátunk” ...

Téli orsókarbantartás 1. rész – Banax Helicon 5600 NF
Megjelent: 2022. March 12. | Forrás: Kubuk Dániel | Írások

Eljött a tél, éjszakai minuszok, nappali 0 fok körüli hőmérséklet. Tavaink többségén vékony jégpáncél honol, melyek nagyrésze lékhorgászatra még alkalmatlan, egyéb horgászmódszereket azonban ellehetetlenít. Vannak persze olyan horgásztársak akik ilyenkor is a vízparton töltik szabadidejüket, azonban sokan ebben az időszakban nyugovóra helyezik felszereléseiket várva a tavasz első, erősödő napsugarait és a természet éledését. Az egész évben nyújtott ...

Teszt: megérkeztek a MAX 2 feeder botok
Megjelent: 2022. February 16. | Forrás: Raffer Kristóf | Írások

Az elmúlt évtizedek horgászcikk kereskedelemben megszerzett tapasztalatait felhasználva megalkottunk egy olyan új botcsaládot, melynek tagjai bármilyen körülmények között megállják a helyüket, ha pontyozásról van szó. A Carp Expert Max 2 névre keresztelt botok az elnyűhetetlen, IM 8-as karbon alapanyagból készültek, aminek köszönhetően gerinces, feszes pálcák ezek. A legrövidebb 330-as hossztól egészen a 420-asig, négy különböző méretben, emellett három ...

A téli pontyok egyik kedvenc csalija
Megjelent: 2022. January 29. | Forrás: Szarka László | Írások

Bár a téli pontyozás ma már nem ördögtől való gondolat, azért ez még mindig egy olyan kihívást jelent a horgászoknak, ami elől sokan kitérnek, és meg sem próbálják horogra csalni a lehűlt vizek pontyait. Hogy ez mennyire így van, arra szemléletes példa az esetünk Raffer Kristóffal, akivel a nyáron szinte mindig zsúfolt Préri-tó nagy taván, november utolsó szombatjának kellemesen napsütéses déli óráiban mindössze négy további horgász társaságában ...

Parti pergetés télen
Megjelent: 2022. January 26. | Forrás: Szebenyi Péter | Írások

Beütöttek a kemény minuszok és a pergetéseim is minuszosba fordultak. Az eddig ismertnek vélt haltartó helyek is napok óta üresnek bizonyulnak. Újra útnak is indultam és elkezdtem helyeket keresni. Ezt a legjobb még világosban megtenni. A természetes fénynél megfigyelhetjük a part széli medertöréseket, púpokat, padkákat és végül, de talán a legfontosabbakat: a kishalrajokat! Csak a szélnek köszönhető, hogy még csobban és nem koppan a JIG. Egy ...

Ezüstös világbajnok - Riport Szabó Bencével
Megjelent: 2022. January 22. | Forrás: Szarka László | Írások

Amikor néhány hónappal ezelőtt arról írtunk, hogy Szabó Bence is átlépte a methodozásban a 100 kilós álomhatárt egy felkészülési versenyen, még nem lehettünk biztosak abban, hogy az I. Free Style Method Feeder Világbajnokságot egyáltalán megrendezhetjük-e. Ám Maconkán végül minden álomszerűen alakult Bence számára is, hiszen kitűnő horgászatával, és hibátlan teljesítményével nem csak a magyar method válogatott világbajnoki győzelmében szerzett ...